Евентуално ме притеснява, да не получим всичко началото на 2028 г., ако получим нещо.....времето ще покаже.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Въоръжение на българската армия
Свий
Темата е затворена.
X
X
-
Първоначално публикуван от v.kostov Преглед на мнениеЕвентуално ме притеснява, да не получим всичко началото на 2028 г., ако получим нещо.....времето ще покаже.
Коментар
-
Първоначално публикуван от v.kostov Преглед на мнениеhttps://fakti.bg/world/461918-pentag...ite-f-16-video дали през 2027 г. изтребителите ще са актуални?
https://www.pan.bg/view_article-1-52...rski-F-16.html
Здравите сили имат навика да "пропускат" важни неща.Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!
"... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
Джон Кенеди
- 1 like
Коментар
-
Тази тема ще да е най-подходяща за последните новини относно българската армия.
Новите БТР Страйкър за армията ни, вече са факт. Поне на хартия. За това, че доставките ще са след 4-5 години, няма да придиряме. Вече имаме опит да чакаме с Ф-16.
Друго мен ме смущава- лепкавото чуство, че пак сме прецаканите камилчета. В наш стил пак взехме най-скъпото и далеч не най-доброто. Че в армията ни трябваше да влезнат свежи и нови машини, които да заменят старите руски варели БТР-60, мисля не стои под съмнение. Но начина по, който това става, е пълна пародия и бламаж за т.нар. ни правителство. Нито конкурс имаше, нито техническите характеристики се взеха под внимание, цената е безумна. За офсет и дума не може да става. На пазара има толкова много варианти и възможности, а ние като шарани се набутваме с най-куцата зделка. Жалко, много жалко и амин за армията ни. Честито и халал да са ни.
Може би някой знае нещо повече от кухнята, което пропускам?Спрете Земята, искам да сляза!
- 2 likes
Коментар
-
Мисля ,че няма нищо случайно и всичко е съгласувано в детайлите с когото и където трябва ...
Пс. Че, те други държави закупуват Ф-35 на по добри цени от "нашите" Ф-16. А колко съвременни (като възраст и ТТ данни) са поръчените Страйкъри....?
-
Мен в случая възраста не ми е проблем. С подходящи модификации и ъпгрейти може да се държи нивото. И Леопард-2 (например) е разработен в края на 70 / началото на 80те години, но вече има модификация А6 или дори А7 и с това си поддържа нивото на съвременен танк. Виж обаче за техническите характеристики за Страйкърите съвсем не е така. Далеч не сме поръчали най-новите модификации с най-новото оборудване. На фона на съвременните модели на пазара, си е откровенна отживелица и оставане в миналото. Да, при пряко сравнение с БТР-60 си е направо звездолет, ама то при БТР-60 като база за сравнение, кой ли не е? За цената не искам и да коментирам- тотал щета. Ползи за икономиката на България и ВПК= 0,0. Вторични и непряки ползи и ефекти = 0,0.
Съвсем не знаем при равни други условия, какво би предложила конкуренцията и други фирми произвеждащи аналогични машини. Това оставя несъмнен привкус на гнила сделка, без спазване на реалните ни интереси или каквито и да е пазарни принципи.Последно редактирано от Urko; 18-12-23, 18:45.
-
Коментар
-
Е аз мислех нещо бтр 80 от матушка. А те се спрели на нещо американско.
-
Има достатъчно други от европейски производители с по добри характеристики . Не напразно въоръжението на американската армия по закон се произвежда само в щатите . Парите на американския данъкоплатец не може да отиват в друга икономика . Ние сме членове на ЕС и от там сме получили доста милиарди през годините . На щатите за сега само даваме а изгледи някога нещо да вземем от тях поне що годе безвъзмездно няма .
-
Путин и ръша са виновни. Лично, първият.
За това, че пак някой ни сра в гащите.
Ганю ще си остане Ганю.
Пророк е бил Алеко Константинов.Последно редактирано от FiveFinger; 18-12-23, 18:50.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнениеАз се чудя нямаше ли някакви варианти за доказани бтр-и от братски страни?
Оптимален вариант би било да се заложи например на бронираната машина Рила 8x8. Произвежда се oт канадската фирма IAG. Всички агрегати и компоненти са от западни държави, по НАТО стандарт, с все всички STANAG стандарти. По ТT характеристики е в пъти по-добра от Страйкърите. Собственика на фирмата, който е с български произход, строи или вече е построил завод в Бургас. В прав текс е заявявал, че ако нещата му потръгнат тука, ще направи още един завод в Пловдив и 1 в Благоевград или Симитли. Фирмата вече има изпълнен успешен договор с БА с произведени и доставени бронирани машини за бригадата специални сили.
На този вариант с решението си НС и МС с лекота и безкомпромисно сложиха кръст, лишавайки да правим нещо в България, с всичките му икономически и технически позитиви от това. 3 региона са лишени от заетост на българи, които при други условия биха работили в тези заводи и сами да си правим машините.
Е, очевидно това за някои не е важно.
IAG to launch production of Rila 8x8 at new plant in Bulgaria (defence-industry.eu)
И горенаписаното е като се абстрахираме от всички останали варианти и възможности, които потенциално съществуват от един куп други западни фирми и производители.Спрете Земята, искам да сляза!
- 1 like
Коментар
-
Прозорлив както винаги, и смърди на изгорела гума. Тролинг не, ами яко дръво се налага, е нали сам виждаш какви са ги творят. То не е плаваемост, то не са оценки по шестобалната, то не са проекти "бтр във всяка община". Това са си и работни места, по двама обучени механик-водачи. А, че гражданска защита не ги искат, и че си имат -един не чул, друг не разбрал.
А ти както винаги нямаш какво да кажеш в конкретика. Не тролинг, а въздух, даже не и под налягане.
-
Първоначално публикуван от FiveFinger Преглед на мнениеПутин и ръша да виновни. Лично, първият.
За това, че пак някой ни става гащите.
Ганю ще си остане Гама.
Пророк е бил Алеко Константинов.
Коментар
-
Все ми се струва, че за тези пари, които дадохме за лекото недоразумение "Страйкър", можеше да си оборудваме завод да си произведеме нещо сами, дето нищо чудно и да е по-добро.
- 4 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнениеВсе ми се струва, че за тези пари, които дадохме за лекото недоразумение "Страйкър", можеше да си оборудваме завод да си произведеме нещо сами, дето нищо чудно и да е по-добро.
Това, че машината на IAG е по-добра от Страйкъра също не е голяма тайна. Характеристиките и на двете машини са достъпни и могат да се сравнят директно и очевидно Страйкъра издиша от всякъде по всички параметри.
Пак подчертавам- това е само при сравнение на тези две машини. А такива БТР се произвеждат от финландската Патрия, полският Росомак, германският Боксер, турският Отокар, австрийски Щаер, швеицарската Пираня, Пандур и т.н. и т.н. Поради липса на елементарен конкурс техните опции ще останат неизвестни за винаги.Последно редактирано от Urko; 18-12-23, 23:27.Спрете Земята, искам да сляза!
- 2 likes
Коментар
-
А дали точно БТРите и фърчилата трябваше да са приоритет, а не примерно дроновете и артилерията? Или ПВОто? Или РЕБа, дето го нямаме изобще?
- 2 likes
Коментар
-
Айде стига глупости ! Документацията включително и производствената за оръдието на 2С1 беше руска и изцяло ни беше предоставена от руснаците доста години преди да заработи ЗТМ Радомир . Даже и буксирната гаубица Д 1 от втората световна си е напълно актуална в Украйна . https://www.youtube.com/watch?v=YaFs...BD%D0%B8%D0%B9Последно редактирано от sek.1; 21-12-23, 06:05.
-
А бе, у радомир само оръдия ли са правени? Да не съм бил да не знам.
-
Първоначално публикуван от Urko Преглед на мнениеTо това не е нещо абстрактно. Завода е факт и го има или най-малкото скоро ще е готов в Бургас. И да, вероятно поръчката за нови БТР за армията можеше да бъде поета от него. То и това е най-логичната и смислена опция. Лошото е, че при тези обстоятелства инвеститора може да дръпне шалтера и да си набие шутовете, вместо да отваря още заводи, в които да ангажира български работници. Във всеки случай няма да се очудя, ако го направи. В най-добрия случай, дори и да остане, въобще няма да се развива с такъв замах и обем, в който би го направил ако той произвеждаше машините. Това пак за наша сметка.
...
...
С останалите разсъждения съм склонен да се съглася.Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
- 3 likes
Коментар
-
При военната техника пазара не е толкова съществен а простия факт че държавата от която зависи последващата поддръжка на машините може да се окажеш в не до там добри отношения с тях . Погледни ситуацията с нашите МиГ 29 . ЕвроГейския съюз щатите ни натресох конфликта с Русия без ние да имаме някаква вина за него . Естествено чисто икономически новия голям брат се възползва от ситуацията че в нашето правителство и парламент са преобладаващо дупедавци и ни съдира като на арабски съюзник по 9 кожи .
-
Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
Движещата сила на всяко едно производство е Пазарът. ТежкО на инвеститора, ако е тръгнал да строи няколко завода, разчитайки на нуждите на БА. А картинката, как инвеститорът ще "дръпне шалтера", защото не е получил поръчка на база няколко манекена, разходени по панаирите, която да се изпълни в непостроен завод, наистина е покъртителна.
С останалите разсъждения съм склонен да се съглася.
Изхождам от това, че собственика на IAG си е направил сметката и строи в Бургас не на база евентуална поръчка от МО, а в перспектива. Според сайта на фирмата имат производствени бази в Канада, Щатите, Турция, Англия, Бразилия. Но реално погледнато, ако той разсъждава воден именно и само от пазарни принципи, то неговият вариант се доближава максимално близко до евентуален потенциален титуляр на тази сделка. Кой друг световен играч в областа на военното дело в последните 30 и кусур години е инвестирал в производствена база в България- конкретна и реална? Ако се водим само и еднисвено от пазарните принципи- инвестира в България, създава работни условия и заетост в България, данъци, вкарва технологии, ТT-данните на продукта му очевидно са по-добри, цената, логистиката, вторичните ефекти за регионите и т.н. Е, очевидно всичко това не сработи. Толкова за Пазара.
Очевидно в Бургас си е построил база, поел си е риска, че тук може да не му се получи, както и стана и продължава напред. И както споменах по-горе- контрата е в нас. Който и да е инвеститор , като види, че всичко е игра под масата, тотален фарс и пародия, сериозно ще се замисли дали да си разшири инвестициите. Т.е. най-вероятно конкретно бъдещите заводи в Пловдив и Благоевград са силно под въпрос. Не на последно място примера, който даваме на други потенциални инвеститори в останалите сфери на икономиката и промишленоста са тотално негативни и отблъскващи. Държим се като по времето на мутрите. После да не се чудим защо в България инвеститори йок и ни заобикалят през 10 планини.
И нека да не се концентрираме само до този варант с тази фирма. Нито съм им адвокат, нито инвеститор. Реално не ме бригат.
Проблема е в принципа. Какво да кажем за другите опции от другите фирми?! Това го пиша като данакоплатец, виждащ, че държавата не защитава националните ни интереси, а някаква маргинална продажна политическа клика си прави мушенгиите и далаверите на наш гръб и за наша сметка. Ефекта за армията ще е минимален, ако въобще.Спрете Земята, искам да сляза!
- 2 likes
Коментар
-
Ами ако има нещо нередно, обсъдете го, изумувайте го, и го коригирайте. Нищо работа. Все пак решаващият глас по тия въпроси е вашият!
Коментар
-
Само за сравнение.
Най-новият германски GTK Боксер се счита за една от най-скъпите машин от своя клас в света. Последната сделка за тях e купени от Литва 88 машини за 390 млн. евро. Което прави приблизително по 4,4 милиона на машина.
Според изнесените официални данни в нашата преса, цената за нашите Страйкъри излиза около 7,6 милиона на машина. Впрочем толкова гони цената на най-новите и скъпи западни танкове, пак на свтовно ниво.
За техническите характеристики, като сравнявам Боксера с Страйкърa и дума не отвариям, .
Всеки да си прави сaм изводите...Спрете Земята, искам да сляза!
- 2 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар