Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въоръжение на българската армия

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Аз си направих изводите. Нищо не се промени. Поразпитах - и нищо нямало да се промени.
    Какво да се предприем?
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • Варианти колкото щеш: да се хванем за палците, да четем библията или Петър Дънов, Терминал 2, да блеем като овце.
      Спрете Земята, искам да сляза!

      Коментар


      • Първоначално публикуван от Urko Преглед на мнение

        Движещата сила на всяко едно производство е Пазарът- на теория. НО, когато съществуват пазарни принципи! В конкретния случай такива няма. На какви пазарни принципи бе закупен Страйкъра?!?

        Изхождам от това, че собственика на IAG си е направил сметката и строи в Бургас не на база евентуална поръчка от МО, а в перспектива. Според сайта на фирмата имат производствени бази в Канада, Щатите, Турция, Англия, Бразилия. Но реално погледнато, ако той разсъждава воден именно и само от пазарни принципи, то неговият вариант се доближава максимално близко до евентуален потенциален титуляр на тази сделка. Кой друг световен играч в областа на военното дело в последните 30 и кусур години е инвестирал в производствена база в България- конкретна и реална? Ако се водим само и еднисвено от пазарните принципи- инвестира в България, създава работни условия и заетост в България, данъци, вкарва технологии, ТT-данните на продукта му очевидно са по-добри, цената, логистиката, вторичните ефекти за регионите и т.н. Е, очевидно всичко това не сработи. Толкова за Пазара.

        Очевидно в Бургас си е построил база, поел си е риска, че тук може да не му се получи, както и стана и продължава напред. И както споменах по-горе- контрата е в нас. Който и да е инвеститор , като види, че всичко е игра под масата, тотален фарс и пародия, сериозно ще се замисли дали да си разшири инвестициите. Т.е. най-вероятно конкретно бъдещите заводи в Пловдив и Благоевград са силно под въпрос. Не на последно място примера, който даваме на други потенциални инвеститори в останалите сфери на икономиката и промишленоста са тотално негативни и отблъскващи. Държим се като по времето на мутрите. После да не се чудим защо в България инвеститори йок и ни заобикалят през 10 планини.

        И нека да не се концентрираме само до този варант с тази фирма. Нито съм им адвокат, нито инвеститор. Реално не ме бригат.

        Проблема е в принципа. Какво да кажем за другите опции от другите фирми?! Това го пиша като данакоплатец, виждащ, че държавата не защитава националните ни интереси, а някаква маргинална продажна политическа клика си прави мушенгиите и далаверите на наш гръб и за наша сметка. Ефекта за армията ще е минимален, ако въобще.
        Оръжейният бизнес е атрактивен и като такъв, в световен мащаб се развива "под масата", с политически или със силови средства, в краен случай- контрабанда. Очевидно! Честичко употребяваш думичката "очевидно", та и аз да те последвам.
        Само да си припомним как САЩ отвяха Франция с "Австралийската сделка" за едни лодки. Съвсем примерно! И, не че срокът за доставка беше месец, година или десет... представям си колко скандализирано е било целокупото австралийско общество от грубото погазване на техния ЗОП (ако имат такъв) и липсата на "обществено обсъждане" на такава значима (не само от финансово естество) сделка.
        Ако се върнем в нашата си кочинка, "вероятно" (друга хлъзгава думичка) никой не помни как от Ролс Ройс се изсмяха на ""Покана за участие в Обществена поръчка с предмет "Подмяна и въвеждане в експлоатация на намсиколкоситам двигатели на едни наши гемии"", организирана от ИАМА. Е, в крайна сметка, пак от тях ги купихме, де. Но не помня някой да се беше разрипал особено.
        Та, пазарните принципи са си актуални, просто в този бранш правилата са малко по- други. И ако въпросният инвеститор не е наясно с тези правила (в което малко се съмнявам) не би трябвало да може, да произвежда дори дървени сандъци за АК47.
        Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

        Коментар


        • Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение

          Оръжейният бизнес е атрактивен и като такъв, в световен мащаб се развива "под масата", с политически или със силови средства, в краен случай- контрабанда. Очевидно! Честичко употребяваш думичката "очевидно", та и аз да те последвам.
          Само да си припомним как САЩ отвяха Франция с "Австралийската сделка" за едни лодки. Съвсем примерно! И, не че срокът за доставка беше месец, година или десет... представям си колко скандализирано е било целокупото австралийско общество от грубото погазване на техния ЗОП (ако имат такъв) и липсата на "обществено обсъждане" на такава значима (не само от финансово естество) сделка.
          Ако се върнем в нашата си кочинка, "вероятно" (друга хлъзгава думичка) никой не помни как от Ролс Ройс се изсмяха на ""Покана за участие в Обществена поръчка с предмет "Подмяна и въвеждане в експлоатация на намсиколкоситам двигатели на едни наши гемии"", организирана от ИАМА. Е, в крайна сметка, пак от тях ги купихме, де. Но не помня някой да се беше разрипал особено.
          Та, пазарните принципи са си актуални, просто в този бранш правилата са малко по- други. И ако въпросният инвеститор не е наясно с тези правила (в което малко се съмнявам) не би трябвало да може, да произвежда дори дървени сандъци за АК47.
          Пак да повторя- нека не се концентрираме (само) на този инвеститор. Цялата схема е пробита и компрометиране с или без него. Съгласен съм с горенаписаното и би следвало да си затворя очите за всички позитиви от този вариант. Но това не променя факта, че накрая ние ще платим сметката, а на среща ще имаме минимален или никакъв резултат. Т.е. налививаме от пусто в празно, за наша сметка. Накрая ще хвърлим едни пари на вятара и нито армия ще имаме, накрая ни държава. Имам някакво дежаву от преди 89...

          Впрочем така ще стане и със заветните Ф-16. Взеха ги по същата схема- без план и идея, само и само да дадем едни пари на когото трябва.
          Спрете Земята, искам да сляза!

          Коментар


          • Първоначално публикуван от Urko Преглед на мнение

            Пак да повторя- нека не се концентрираме (само) на този инвеститор.
            ТОЗИ инвеститор има само макет на бойна машина. Никога не се е занимавал конкретно с производство на такава машина. Основната му дейност е брониране на вече произведени коли, за инкасо, за бизнесмени и политици и така нататък. Страйкърите са произведени в хиляди, а възможно и в десетки хиляди броя и са изпитани в реални условия на много места при военни конфликти.
            יעבור
            «И това ще мине»

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Ние като платихме самолетите и макет на Ф 16 блок 80 нямаше . И завод също нямаше .

          • Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
            ТОЗИ инвеститор има само макет на бойна машина. Никога не се е занимавал конкретно с производство на такава машина. Основната му дейност е брониране на вече произведени коли, за инкасо, за бизнесмени и политици и така нататък. Страйкърите са произведени в хиляди, а възможно и в десетки хиляди броя и са изпитани в реални условия на много места при военни конфликти.
            Е и? Т.е. Страйкърите са алфата и омегата на БТРте по света? Преди и след тях няма други варианти? Добре, че преди столетия хората не са разсъждавали така, иначе до ден днешен щяхме да се возим на каруци с конкси впряг, щото нали са били хиляди и изпитани. Апропо, след като са толкова ипитани да не би да горят по-малко от другите? Сега се чудя, на времето, преди да бъдат изпитани и участвали в бойни условия Страйкърите, как въобще са ги допуснали на пазара и на въоражение?!? Трябваше да си маат на М113 още поне 20 века. А и защо ли въобще други фирми и държави имат военно производство и се мъчат да правят БТРи??? Да затварят там каквото имат и целия свят да минава на Страйкър. При такава масовост, току виж им паднала цената с 1000-2000 евро.
            Спрете Земята, искам да сляза!

            Коментар


            • Първоначално публикуван от Urko Преглед на мнение

              Е и? Т.е. Страйкърите са алфата и омегата на БТРте по света? Преди и след тях няма други варианти? Добре, че преди столетия хората не са разсъждавали така, иначе до ден днешен щяхме да се возим на каруци с конкси впряг, щото нали са били хиляди и изпитани. Апропо, след като са толкова ипитани да не би да горят по-малко от другите? Сега се чудя, на времето, преди да бъдат изпитани и участвали в бойни условия Страйкърите, как въобще са ги допуснали на пазара и на въоражение?!? Трябваше да си маат на М113 още поне 20 века. А и защо ли въобще други фирми и държави имат военно производство и се мъчат да правят БТРи??? Да затварят там каквото имат и целия свят да минава на Страйкър. При такава масовост, току виж им паднала цената с 1000-2000 евро.
              Дръж са бе, пич! Започна почти добре и аргументирано, а тръгна да истерясваш... Съжалявам, че тръгвам директно на "ти" ама няма как да го напиша в учтива форма.
              Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

              Коментар


              • Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение

                Дръж са бе, пич! Започна почти добре и аргументирано, а тръгна да истерясваш... Съжалявам, че тръгвам директно на "ти" ама няма как да го напиша в учтива форма.
                Съвсем не, просто очаквам и от другите да са аргументирани. Сега от 100 кладенеца вода се носят за да се докаже че това което е, е динственото, неповторимо, оптимално, най-добро решение при условие, че вече 2 страници се изписахa и се вижда че не е така.
                Конкретно по тоя пост, с ръка на сърце- наистина ли приемаш конкретно тея аргументи на колегата за адекватни и как трябва да реагирам на тях, след като и от самолет се вижда какви са ги сътворили управницете ни?
                Спрете Земята, искам да сляза!

                Коментар


                • Първоначално публикуван от Urko Преглед на мнение

                  Съвсем не, просто очаквам и от другите да са аргументирани. Сега от 100 кладенеца вода се носят за да се докаже че това което е, е динственото, неповторимо, оптимално, най-добро решениепри условие, че вече 2 страници се изписахa и се вижда че не е така.
                  Конкретно по тоя пост, с ръка на сърце- наистина ли приемаш конкретно тея аргументи на колегата за адекватни и как трябва да реагирам на тях, след като и от самолет се вижда какви са ги сътворили управницете ни?
                  И кое е неадекватното в моите аргументи? Някъде да видя да съм написал следното - "това което е, е динственото, неповторимо, оптимално, най-добро решение"? Написах факти - от прототипа Рила няма произведени бройки, не са минали изпитания, не са участвали във военни конфликти и така нататък. За разлика от Страйкъра. Аз далеч не съм убеден, че купуването на тези Страйкъри е най-доброто решение, но съм убеден, че приемането на въоръжение на неизпитана и неизпробвана машина е грешно решение. Даже когато собственика на фирмата е българин.
                  יעבור
                  «И това ще мине»

                  Коментар


                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Че то до преди Украйна едно 100% от военната техника не беше участвала в реални бойни действия . Говорим за реален противник не за такъв въоръжен с техника поне 2 поколения по стара от твоята някъде на г@з@ на глобуса . Сега имаме уникалния шанс на база на реалното представяне на техниката в Украйна да изберем най доброто за нашата армия . Страйкър определено не е най доброто .
                    Последно редактирано от sek.1; 20-12-23, 05:00.

                • Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение

                  И кое е неадекватното в моите аргументи? Някъде да видя да съм написал следното - "това което е, е динственото, неповторимо, оптимално, най-добро решение"? Написах факти - от прототипа Рила няма произведени бройки, не са минали изпитания, не са участвали във военни конфликти и така нататък. За разлика от Страйкъра. Аз далеч не съм убеден, че купуването на тези Страйкъри е най-доброто решение, но съм убеден, че приемането на въоръжение на неизпитана и неизпробвана машина е грешно решение. Даже когато собственика на фирмата е българин.
                  Разбрах, благодаря за пояснението. Извинявам се, ако горе съм бил по-остър.
                  Опасението е основателно, но не решаващ аргумент. Да започнем от там, че преди да се допусне една машина до въоръжение, то тя минава през редица изпитания, тестове и сертификации. С това не се правя на умен, убеден съм, че и Bие го знаете. Ако мине благополучно всички тези тестове и изпитание, се стига до допуск. Всеки порядъчен производител си пише домашното предварително и прави всичко това предварително зa своя сметка, за да има право въобще да излезне на пазара. За това ги има тея стандарти STANAG и куп други сертификати и бумащини, зад които стоят хиляди километри проби, тестове и т.н. Хиляди, а вероятно и милиони изстреляни патрони и снаряди. Чак тогава машината се явява на пазара и по търгове и конкурси. И понеже различните армии по света си имат различни и специфични изисквания и въпреки всички сертифицат, те обикновено си правят собствени сравнения и конкурси и там каквото сабя покаже. Т.е. дали Рила ИЛИ която и друга машина е подходяща, лесно се установява, когато армията-клиент вземе образци от потенциалните предлагачи, пусне ги на полигона и там на практика се вижда кое, как и кой. С времето които имат късмет стигат и до бойното поле, където съвсем реално заложенето се вижда дали отговаря на реалните бойни условия. Всяка нова систем е подложена на това предизвикателство. Е те това точно е пропуснато при нас и на ангро се приема Страйкъра, без да се взимат под внимание другите алтернативи, да се прави тест или кавото и да е. На безумна цена.

                  По горе дадох няколко примерни машини: финландската Патрия, полският Росомак, германският Боксер, турският Отокар, австрийски Щаер, швеицарската Пираня, Пандур и т.н.
                  Обективно погледнато повечето от тях не са и помирисвали война или бойно дествие. Това не пречи да се приемат на въоръжение и да се търгуват.

                  Тука идват обаче аргументите на колегата Тропчо и става каквото става.
                  И друго- аз до сега не познавам и не съм виждал машина която да е неубиваема и да не гори. Няма значение дали е германска, американска, руска и т.н.
                  Последно редактирано от Urko; 19-12-23, 18:51.
                  Спрете Земята, искам да сляза!

                  Коментар


                  • Днес гледах това видео за шведски бронетранспортьор. Беше ми крайно интересно. То е с вериги и е по- добре от колесната схема на Страйкъра.

                    Позачетах и коментарите на руснаците долу. Един от тях казва, че такъв шведски бронетранспортьор изскочил от засада и разстрелял танк и два бетеера преди изобщо да разберат какво става
                    https://www.youtube.com/watch?v=UU81OhU1xh8

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от i208 Преглед на мнение
                      Днес гледах това видео за шведски бронетранспортьор. Беше ми крайно интересно. То е с вериги и е по- добре от колесната схема на Страйкъра.

                      Позачетах и коментарите на руснаците долу. Един от тях казва, че такъв шведски бронетранспортьор изскочил от засада и разстрелял танк и два бетеера преди изобщо да разберат какво става
                      https://www.youtube.com/watch?v=UU81OhU1xh8
                      Убедени ли сте, че сте пуснали видеото, което сте искали да пуснете? Като кликна, излиза за америкаснка колесна машина Ошкош, а не за шведски БТР.
                      Спрете Земята, искам да сляза!

                      Коментар


                      • Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                        А-а-а-а, не така, Митак! Ползвахме си ги БТР-ите по демонстративни занятия. Окопаваха се и полягаха по корем доста по- лесно от Джугана, но имаха по- плавна возия.
                        Това е много добре (че ползвали сте ги били на демонстративни занятия), защото тези БТР-и бяха купени да се прекръщават с тях турци, чрез ...газене.
                        Ама ти сигурен ли си, че баш на тях си се возил така плавно, щото те не бяха единствените в МВР. Ползваните отдавна ги прехвърлиха на ГЗ (още като беше ГО), даже вече ги и бракуваха.
                        Тия са некъф много дълбок запас, ма толкова дълбок, че са изгнили в целофана...

                        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                        Коментар


                        • А тея БТР ония ли са?
                          Сега си направих труда да видя по пресата аджеба какво точно ще даваме. Останах с впечатление, че са дърти машини от преди 89. Да, ама тук пишат за БТР-60ПБ-МД1, което е най-новата модификация, която имаме. А тя е правена след 89. Дори се твърди за 150 бройки?! Мирише на мисирки?
                          https://www.dnes.bg/obshtestvo/2023/...t-pikap.580575





                          Спрете Земята, искам да сляза!

                          Коментар


                          • След '89-та не сме придобивали никакво въоръжение от Русия. Единственото изключение са едни пет броя Миг 23 МЛД в немаймунска версия, амнайста употреба, ремонтирани в полеви работилници, които руснаците ни подхвърлиха като си прибраха (уж нашите) Миг 25 (или каквото беше артисало от тях).

                            ПП
                            И изобщо, мястото на тези БТР-и не е в тази тема - която е: "Въоръжение на БА".
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X