Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Личен опит и съвети в карането на мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

    Първоначално публикуван от dmihailov Преглед на мнение
    До тук - добре, но друго ме съмнява. Логично и нормално е в следствие на центробежните сили ако мотора мръдне в едната посока - да се наклони на другата. Това ясно. Обаче ако продължи да е под влияние на същата тази центробежна сила - какво става? На мен ми се струва, че самото "сваляне" става по описания начин, а след това нещата си идват на мястото и кормилото си застава в посоката на завоя.
    След "свалянето" кормилото е в неутрално положение - мотора завива заради наклона си.

    Коментар


    • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

      Първоначално публикуван от dmihailov Преглед на мнение
      До тук - добре, но друго ме съмнява. Логично и нормално е в следствие на центробежните сили ако мотора мръдне в едната посока - да се наклони на другата. Това ясно. Обаче ако продължи да е под влияние на същата тази центробежна сила - какво става? На мен ми се струва, че самото "сваляне" става по описания начин, а след това нещата си идват на мястото и кормилото си застава в посоката на завоя.
      Точно така. Това се случва.

      + едно допълнение за което CJ писа: Когато дойде време да изправяш мотора побутваш отново, но вече по посока на завоя и центробежните сили те вдигат.
      Последно редактирано от Ilarioncho; 14-05-11, 11:36.
      Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

      Коментар


      • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

        Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
        След "свалянето" кормилото е в неутрално положение - мотора завива заради наклона си.
        ЗМЕЙ, не е така. Заради наклона може да завива само мотор с голяма разлика в ширината на предната и задната гума. Малко е сложно, за обяснение, но ако е интересно за някой ще пиша повече после (сега съм от телефона).
        Като легне мотора си завърташ кормилото по посока на завоя и мотора завива заради ъгъла на предната вилка. При завъртането на кормилото по посока на завоя, точката на която е била стъпила гумата на земята се измества с примерно 5 см по посока на завоя.
        Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

        Коментар


        • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

          дълга тема
          заглавието и беше личен опит и съвети в карането на мотор
          съвет не мога да дам
          но ще споделя личния си опит
          влизам в завой с маскимално отпуснато тяло
          колкото повече лягам толкова повече се отпускам
          ако се наложи да спирам в завоя леко изправям и ползвам само предна спирачка
          когато се пишат неща свързани с опита мисля, че е важно и закаква машина става въпрос
          карам fj 1200 като 90 процента от времето съм с жена ми...
          Поздрави
          Йордан

          Коментар


          • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

            Прав в Змея, и причината мотора да завива когато е наклонен се нарича "конинг".
            BMW R1150GS

            Коментар


            • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

              Хайде сега да излея малко "мъдрост" пък да поумуваме всички дали съм прав. Относно завиването с предна гума по посока на завоя (след като е вече направен каунтерстиъринг) е неоспорим факт и няма какво да го коментираме. Ако някой още се съмнява нека прочете написаното в линка даден от Найджъла в другата тема. Там има и картинки и обяснения и формули и графики:
              Първоначално публикуван от nigell Преглед на мнение
              Малко теория относно физиката при завиване, ако на някой му е интересно:
              Steering in bicycles and motorcycles - J. Fajans - Department of Physics, University of California, Berkeley, California, 1999
              Относно конинга ще поразсъждавам. Конинга като явление представлява търкаляне на конус въргу страницата му. Точно страница на конус представлява гумата на наклонения мотоциклет:


              Конинга обаче, според мен предизвиква само едно нещо => завъртане на кормилото по посока на завоя. Може да е много слабо и да не го усещаме, но не виждам как ще направи друго. Защо? При наклон конинг ще искат да направят и задната и предната гуми. И двете ще искат да се завъртят около радиуса на собствения си конус:


              Ако обаче го направят, след няколко метра те ще са застанали в положението нарисувано с тънките линии. Вземете две конични чаши, сложете ги една зад друга и ги бутнете леко. Точно в това положение застават:


              Това обаче при мотора няма как да се случи, защото предната и задната гуми са свързани чрез рамата. Тъй като задната гума не може да се завърти около оста си можем да я приемем като неподвижна точка за отправната система. Тогава силите предизвикани от двата конинга ще предизвикат нова сумарна сила, която ще завърти кормилото по посока на завоя - синята стрелка.

              Завиване заради конинг и без завъртане на кормилото по посока на завоя е възможно при мотоциклет на който разликата в ширината на предната и задната гуми е много голяма. Предната му гума(тясната) е конус с остър ъгъл при основата и малък радиус на завой, а задната(широката) е конус с почти прав ъгъл при основата и голям радиус на завой.
              При наклон предната ще се опита да направи конинг с малък радиус(да се завърти бързо), а задната конинг с много по-голям радиус (в пъти по-голям) т.е. конинга на задната може да се пренебрегне и тя на практика ще последва предната така както го прави при завиване с чисто прав мотор с ниска скорост (това имах предвид в предишното си мнение). При мотор с еднакви или близки по размер гуми конинга ще предизвика само завъртане на кормилото по посока на завоя (което пък ще доведе до завиване по класическия метод, описан в линка на Найджъла ).
              Последно редактирано от Ilarioncho; 19-05-11, 22:20.
              Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

              Коментар


              • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                Много полезна тема. И аз искам да се науча да завивам при по-висока скорост на кал и най-вече на пясък. Трупам опит, но все през...раницата на гърба.
                ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                Коментар


                • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                  Няколко пъти съм се престрашавал да погледна надолу към вилката по време на завой, когато карам по познат път и има дълъг завой с постоянен радиус. Всеки път ми изглежда, че няма ъгъл на завъртане на кормилото.
                  Не мога да го твърдя с абсолютна сигурност, но поне така изглежда, сякаш мотора описва дъгата на завоя с постоянен наклон в съответната посока, но без завиване с кормилото.
                  BMW R1150GS

                  Коментар


                  • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                    Едно време ... бях 40кг по-лек.
                    Имах моторче с педали ... Puch Maxi ....
                    С малко тренировка ... малко падане ... доста се бях усъвършенствал да взимам завой на врачанската картинг писта с максималната за мен скорост.
                    Скоро мисля да почвам да тренирам пак с Веспата (макар , че е по-широка, тежка и тнт.)

                    Според мен това е добра тренировка ...
                    Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
                    Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
                    Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

                    Коментар


                    • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                      Мисля,че за всички е полезно да се прочете това.
                      http://barbadan.hit.bg/1.html

                      Коментар


                      • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                        Първоначално публикуван от dmihailov Преглед на мнение
                        До тук - добре, но друго ме съмнява. Логично и нормално е в следствие на центробежните сили ако мотора мръдне в едната посока - да се наклони на другата. Това ясно. Обаче ако продължи да е под влияние на същата тази центробежна сила - какво става? На мен ми се струва, че самото "сваляне" става по описания начин, а след това нещата си идват на мястото и кормилото си застава в посоката на завоя.
                        И аз така мисля! Със сигурност това е начина за влизане в завой или за маневра,а после в завоя има ли значение?!? Когато склониш машината по този лесен начин да тръгне в правилната посока,после просто продължаваш-до следващата маневра. Преди около 3 години прочетох за това нещо и си дадох сметка че когато "събарям" мотора за бърза маневра(например в градски условия) правя точно това. Аз съм 65 кила а мотора е ДР 800 - 194 кила сух...
                        Ако не го събориш по този начин-няма начин. И пак всичко все пак идва и от тежеста на тялото...когато караш направо завиеш леко кормилото надясно...накъде те отвежда центробежната сила?-наляво...
                        Така че кормило надясно с тежест наляво(от центробежната сила и от собствената тежест която увеличава центробежните сили) ти осигурява да маневрираш с тежък мотор като с колело. Или както му казваме - събаряш го в завоя.
                        Последно редактирано от KUDRUV; 03-10-11, 23:08. Причина: Още едно узо размисъл! :)
                        Ако все още не сте намерили своята половинка...започнете с четвъртинка!

                        Коментар


                        • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                          Я да освежа малко темата.

                          От известно време се питам при равни други условия как влияят оборотите да двигателя при преминаване на завой ? По някой път улисан в пейзажите се оказвам на доста ниски обороти през завоя - примерно 2000. Това на пръв поглед не е особена беда, освен, че контрола върху газта е малко по- труден.

                          И все пак, има ли някакво правило за оборотите, което повишава стабилността на завой, оттам и наклона и скоростта на вземането му? Говоря за туристически мотори със 7-8 К на червената зона.

                          Коментар


                          • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                            Едва ли може да се даде точно правило за оборотите, понеже при един мотор като дадеш газ на 2000 оборота той литва, а при друг получваш само ритане в двигателя и нищо друго. Африката например под 2500 оборота се тресе като болна от паркинсон, затова гледам да съм над 3000 в големи завои - ако се наложи да ускоря да мога да го направя бързо, а не със скоростта на континентална плоча
                            Yamaha XT​M600E '98
                            Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                            Коментар


                            • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                              Е и аз да се похваля! Купих си скутер 110 куб.см. и като начинаещ моторист питах старите кучета как е редно да се завива. Единия начин е с накланяне и кормилото е почти изправено , другия е като го "събаряш" натискаш настрани под теб преди и в завоя. Пробвах и двата начина и се получаваха нещата. Преди 8 месеца си купих Хонда Шедоу и си я подкарах , както си знам. Карах на право с около 70-80 км./ч и следваше десен завой. Понечих да се наклоня на дясно , но за голяма изненада мотора си вървеше на право и по никакъв начин не можех да завия / за малко да изпусна завоя/. Веднага се сетих за събарянето , натиснах го надолу и надясно , като несъзнателно съм кривнал за част от секундата на ляво и веднага завъртях кормилото на дясно. За мое голямо учудване си завих без никакъв зор. Сега , четейки за контрастийринга, разбирам , че несъзнателно съм ползвал точно тази техника, без да я осъзнавам. За вдигането след завой , - просто подръпваш вътрешната ръкохватка към завоя за част от секундата и мотора се изправя веднага.
                              Друг пример:Когато се кара велосипед бавно и той се наклони надясно , велосипедиста кривва /кръчва/ с кормилото в същата посока и той се изправя , а не пада- защо ли???.Всеки може да пробва.
                              Извода от всичко написано до тук е :
                              -чрез контрастийринга ,мотора се събаря /накланя / ,това става само и единствено с кормилото да се бутне за част от секундата в обратна на завоя посока и последващо завъртане по посоката на завоя.
                              - чрез изместване на тялото в страни и надолу по височина, се регулира наклона на вертикалната ос на мотора спрямо пътя. Колкото повече се виси на една страна, толкова повече е по-изправен мотора и има възможност за корекции.Когато мотора е максимално полегнал възможността за корекция на траекторията или спиране е нищожна и поднасянето е въпрос на късмет, затова мотора се държи по-изправен , за сметка на изнесената в страни и надолу тежест на моториста.Майсторството е да се вземе завоя с по-малък наклон, за сметка на измесването на тялото.
                              Прощавайте за подробното описание , но това е моето лично мнение по въпроса за завиването с по-тежичък мотор по асфалтов път.
                              Дано да съм бил полезен!
                              ________________________________________________________________________________________
                              Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
                              HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

                              Коментар


                              • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                                Прав си, но при скутера е малко по-различно заради почти правия ъгъл на предното окачване.

                                И в този смисъл някой да знае има ли таблица или си е строго специфично за всеки мотор промяната на височината на коловете как променя поведението на мотора в завой. Чел съм за някой мотори препоръчват в зависимост от типа на терена и стила на каране "показване" на горния ръб на кола с 0,5; 1,00; 1,5см тоест колкото е по-изваден толкова поведението е по-директно.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X