Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Личен опит и съвети в карането на мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

    Спирайте вече , ами на който му се чете да започва темата отгоре надолу отново (по- горе всичко това е писано вече) . Аз (като балък изкарах всичките нива на Калифорнията още като дойдоха за пръв път в Бг,(а и още като ситуацията се търпеше някак си финансово). На теория кънтърстииринга ми е ясен напълно , като взема да карам осъзнавам , че правя нещо подобно но дали е това.......Моторът обаче си завива. Наблюденията са ми , че преди тоя курс също карах доста агресивно , но на моменти не бях сигурен дали няма да падна. Сега си карам пак толкова агресивно колкото и преди , но вече знам и на теория кое защо о и как се случва(което не ми пречи естествено всеки сезон да се изтърсвам по 1-2 пъти).Според мен си има полза от тия курсове , но са прекалено скъпи (поне за повечето от нас) и ако някой ти обясни простичко и елементарно какво се случва, спокойно ще се научиш да си ги правиш нещата и сам без курс. (не говоря за курса за категория естествено)
    ПП Дано дяволът не ме е чул за падането , че тая година още не ме е обезчестил

    Коментар


    • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

      Ей големи карачи, голямо нещо.
      А без ръце как карате десетки километри, газта на педал ли е сложена
      Или да чета темата за круиз контрола.

      П.П. Аз не съм карач, защото карам бавно и по завоите. Не знам кой бай х*й ще идва в моята лента баш в завоя, а сина ми иска да има татко.
      А как завивам хич не знам, той мотора сам си върви, аз само му задавам накъде. И така вече 22г не се боря с него, нито той с мене, работим в екип.

      Коментар


      • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

        Анджък де! Аз какво писах по-преди? Я си карайте моторите и по-малко пишете.

        п.п. И карайте внимателно!
        Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

        тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

        Коментар


        • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

          Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
          Ей големи карачи, голямо нещо.
          А без ръце как карате десетки километри, газта на педал ли е сложена
          Или да чета темата за круиз контрола.
          Ми като за начало може да пробваш да почетеш в тая тема, ама по-внимателно и задълбочено!

          Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
          Многократно съм се спускал без ръце и управлявайки по този начин с тялото, от местността Попина лъка до гр.Сандански - 18 километра тесен и с много завои планински път.
          "Do not correct a fool, for he will hate you;
          Correct a wise man, for he will appreciate you."

          Коментар


          • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

            Ето филмчето от CSS с мотора с двете кормила, което показва нагледно как трудно се завива с тяло и колко е лесно с кормило:



            Между другото това подмятане наляво надясно някой ако ми го направи с ръце на резервоара го признавам за факир.

            Ето още едно филмче:




            Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
            А как завивам хич не знам, той мотора сам си върви, аз само му задавам накъде. И така вече 22г не се боря с него, нито той с мене, работим в екип.
            Е как завиваш - с кормилото естествено.
            Последно редактирано от damon; 18-05-14, 23:57.
            LZ2NKM

            Коментар


            • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

              Искам да заваря кормилото на един мотор за рамата, така че да не може да се върти и да дам на най-големия противник на кънтърстиринга да направи няколко завоя Или за да не сме толкова хардкор може да се измислят някакви ограничители когато вертикалната ос на мотора се отклони наляво или надясно те да блокират завъртането на кормилото в посока противоположна на наклона. Ръцете нямам претенции къде ще са - дали на кормилото или на резервоара, или във въздуха...като на героя от клипа който изчезна някъде.....пък на мен може да ми направите една конструкция за раменете, коленете и другите части на тялото, ще покарам редом до пилот-изпитателя да гледам какво става, ей така за развлечение
              Последно редактирано от c_chanev; 19-05-14, 20:44.
              Yamaha XT​M600E '98
              Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

              Коментар


              • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                Първоначално публикуван от c_chanev Преглед на мнение
                Искам да заваря кормилото на един мотор за рамата, така че да не може да се върти и да дам на най-големия противник на кънтърстиринга да направи няколко завоя Или за да не сме толкова хардкор може да се измислят някакви ограничители когато вертикалната ос на мотора се отклони наляво или надясно те да блокират завъртането на кормилото в посока противоположна на наклона. Ръцете нямам претенции къде ще са - дали на кормилото или на резервоара, или във въздуха...като на героя от клипа който изчезна някъде.....пък на мен може да ми направите една конструкция за раменете, коленете и другите части на тялото, ще покарам редом до пилот-изпитателя да гледам какво става, ей така за развлечение
                Много ясно , че като е заварено и не се върти няма да завива. Господина от клипа е заварил второ кормило , по-високо и по-напред , умишлено е направено така , но няма да ме разбереш ако ти обяснявам защо и как. Против съм това , че трябва да бутам кормилото за да завия , че без да се балансира с тялото може да се завива и изправя мотора след завой , затова казвам , че без да се държи кормилото може да се завива , но ако е обездвижено тялото спрямо мотора , не може.
                И понеже си навит , предлагам следното: залагаме моторите , аз един от моите , ти твоя , слагаме няколко конуса и правиме лев,десен,лев,десен. Аз няма да докосвам кормилото , ще вдигна оборотите за да се движи мотора. На твоя мотор монтирам конструкция за която са захванати задника , кръста , раменете , може да движиш само ръцете , другото е неподвижно спрямо мотора. Ако се справиш , печелиш моя мотор , ако загубиш , аз печеля твоя.
                И за да не ме обвиниш , че съм те подвел и ограбил , изгледай това клипче , най-вече след 5.30 , ще разбереш кое е възможно.

                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                  Първоначално публикуван от c_chanev Преглед на мнение
                  Искам да заваря кормилото на един мотор за рамата, така че да не може да се върти и да дам на най-големия противник на кънтърстиринга да направи няколко завоя Или за да не сме толкова хардкор може да се измислят някакви ограничители когато вертикалната ос на мотора се отклони наляво или надясно те да блокират завъртането на кормилото в посока противоположна на наклона. Ръцете нямам претенции къде ще са - дали на кормилото или на резервоара, или във въздуха...като на героя от клипа който изчезна някъде.....пък на мен може да ми направите една конструкция за раменете, коленете и другите части на тялото, ще покарам редом до пилот-изпитателя да гледам какво става, ей така за развлечение
                  Никой не отрича въртенето на кормилото и неговото значение за завиването! Въпроса е там че може кормилото да се върти с ръце и това да предизвика накланянето на мотора и взимането на завоя, а може и да се накланя мотора с тяло което пък ще предизвика съответно завъртане на кормилото (без дори да се докосва с ръце) и пак взимане на завоя! Т.е. причината и следствието могат да разменят местата си (завъртане кормило - накланяне или накланяне - завъртане на кормило)!
                  И в подкрепа на писаното от мотормен твърдя следното - не е нужно да се правят каквито и да било сложни приспособления за обездвижване на тялото за да се докаже неговата значимост при управлението на мотора! Нека който не вярва, просто да качи един пътник зад себе си, да го накара да сложи ръцете си върху раменете на управляващия мотора като упражнява натиск надолу успоредно на гръбнака на шофьора и така да пробват да покарат по някой тесен път с много и остри завои! Препоръчвам да си облекат качествена защитна екипировка щото ще има джумбарлаци през мантинелата! Пробвано е върху мене, разбира се без мое желание!
                  "Do not correct a fool, for he will hate you;
                  Correct a wise man, for he will appreciate you."

                  Коментар


                  • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                    Кънтърстиринг та кънтърстиринг. Явно, че повечето го правят без да се замислят. Ама я ми кажете как карате колело без ръце бе господа? Или като във вица ".. Само истинските мъже го могат".
                    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                    Коментар


                    • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                      По абсолютрно същия начин както се кара и мотор без ръце. Тънката разлика е че колелото има много по-малка маса и жироскопичния ефект създаден от въртенето на гумите е много по-малък, съответно велосипеда е много по-чувствителен и при промяна на "баланса" завива почти мигновенно. Само по себе си контразавиването не е достатъчно за успешното управление на мотоциклета, защото в него участват не само ръцете ами и краката, гъза, корема и всички други така ценни чаркаляци - най вече главата! Но над определена скорост контразавиването е много по-лесен и бърз начин за накланяне на мотоциклета и промяна на траекторията му.

                      Не е нужно да се връзваме и да си заваряваме кормилата Който не вярва и го отрича нека просто да пробва съзнателно и целенасочена да пробва тази техника и после да сподели резултата.

                      Едно е сигурно, само с четене на книжки и гледане на клипчета не става - трябва си и практика! В тоя ред на мисли има ли навити да се срещаме някъде из София или околностите и да тренираме на някой пуст паркинг или широко асфалтирано пространство? Осморки, слаломи, кръгчета и тем подобни. Упражнения из книжките бол. На мен лично би ми било доста полезно. Веднъж-два пъти седмично към 6-7 следобяд? Леко разцъкване след работа един вид.
                      Калин - О88 б579I9I
                      Обичам да пътувам, не обичам да пристигам.

                      Коментар


                      • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                        Ще се разплача от смях вече , толкова страшен карач ли съм че ще ме пристягате в рамки и скоби, че и без ръце ще карате срещу мен На такъв бас не се хващам, особено като знам че ще бъда победен от моторист каращ без ръце Друго се опитах да ти обясня, но май не бях разбран, както и да е. Говорим за каране с висока скорост по завои, не за маймунджалъци пред публика или бавно заобикаляне на колчета. Но темата отива към смразяващи дълбини на мотоциклетното майсторство
                        Последно редактирано от c_chanev; 20-05-14, 18:25.
                        Yamaha XT​M600E '98
                        Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                        Коментар


                        • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                          Първоначално публикуван от c_chanev Преглед на мнение
                          Ще се разплача от смях вече , толкова страшен карач ли съм че ще ме пристягате в рамки и скоби, че и без ръце ще карате срещу мен На такъв бас не се хващам, особено като знам че ще бъда победен от моторист каращ без ръце Друго се опитах да ти обясня, но май не бях разбран, както и да е. Говорим за каране с висока скорост по завои, не за маймунджалъци пред публика или бавно заобикаляне на колчета. Но темата отива към смразяващи дълбини на мотоциклетното майсторство
                          Ама никой не казва , че трябва да се кара и завива без ръце , казвам , че може да се завие и ти го доказвам , но без да балансираш с тялото , не може , ако си обездвижен , дори не можеш да потеглиш , па камо ли да завиеш. А при висока скорос си трябва още повече движение от едната и другата страна на мотора. Понеже даде пример с едно колело , като се наклони , на къде завива , ще ти кажа , че това е проста механика. И една схема , за да разбереш защо се получава при колелото и мотора , разгледай я хубаво и ще разбереш.



                          Обаче има много видове окачване , от много време се търсят варианти да се разделят системата на окачване с тази на управление. И някои мотори колкото и да ги накланяш , гумата не се завърта в обратна посока. Та при тях твоята система за завиване , не работи , сигурно не завиват.







                          Иначе аз си карам с ръце , но не мисля на къде да бутам и колко да бутам кормилото , правя го по инстинкт , така съм се научил без да чета книжки , във време когато нямаше интернет. А твоята любима система за завиване е идеална за леко возене , ама не от леко возене тръгна темата.
                          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                          Коментар


                          • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                            Много хубав термин - "контразавиване". И аз мисля, че стънт филмето не показва нищо - там виждаме ниски скорости, където при накланянето на мотора от тежеста се накланя и кормилото по посока на завоя. Обратното завиване почва да работи при малко по-високи скорости на всякакви двуколесни - онзи ден се спусках от Железница с колелото и си завивах така по завоите с 40 км/ч, като нарочно не си движех нито раменете, нито главата, а управлявах само с кормилото. Интересното е че едни мотористи ме настигнаха, и по завоите ги изпреварвах - особено единия имаше огромна нужда някой да му обясни как да бута кормилото за да завие...

                            Днес покарах мотора и нарочно си налагах да не се мърдам горната част на тялото. Наистина има една инстинктивна склонност при накланяне на мотора да се изправя и главата и горната част с раменете. Ако си наложиш да не го правиш изглежда малко по-тегаво завиването, но не толкова от някакъв баланс, а по-скоро от навика. Мотоциклетът си е управляем от кормилото, дори и при неподвижно тяло.

                            Спирам по темата с две неща, ето и уикипедията:

                            While this appears to be a complex sequence of motions, it is performed by every child who rides a bicycle. The entire sequence goes largely unnoticed by most riders, which is why some assert that they do not do it.
                            It is often claimed that two-wheeled vehicles can be steered using only weight shifts. While this is true for small "trim" inputs to direction, complex maneuvers are not possible using weightshifting alone because even for a light machine there is insufficient control authority.Although on a sufficiently light bike (especially a bicycle), the rider can initiate a lean and turn by shifting body weight,there is no evidence that complex maneuvers can be performed by bodyweight alone
                            Тук много добре са написали, че "няма доказателство" сложно и бързо завиване може да се прави само с тялото. И се сещам за това клипче на вероятно някакви "чичковци" с Гоудинги по Драгон Тейл. Това няма как да се прави с тялото, без здраво бутане на кормилата - особено към края става доста интересно:





                            Първоначално публикуван от sardokar Преглед на мнение
                            Едно е сигурно, само с четене на книжки и гледане на клипчета не става - трябва си и практика! В тоя ред на мисли има ли навити да се срещаме някъде из София или околностите и да тренираме на някой пуст паркинг или широко асфалтирано пространство? Осморки, слаломи, кръгчета и тем подобни. Упражнения из книжките бол. На мен лично би ми било доста полезно. Веднъж-два пъти седмично към 6-7 следобяд? Леко разцъкване след работа един вид.
                            Защо не. Макар, че аз съм по-мераклия на каране по завои, защото по-комплексно се учи - гледане, внимание за настилката и прочее. Иначе аз си карам често след работа - днес 175 км през Гуцал и връщане по магистралата - от всичко по малко. Може да направим една тема за уговорки след работа.
                            LZ2NKM

                            Коментар


                            • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                              Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
                              ...Тук много добре са написали, че "няма доказателство" сложно и бързо завиване може да се прави само с тялото. И се сещам за това клипче на вероятно някакви "чичковци" с Гоудинги по Драгон Тейл. Това няма как да се прави с тялото, без здраво бутане на кормилата - особено към края става доста интересно:...
                              Само на мен ли ми се струва, че клирчето е "забързано"? Тези лимузини не само много бързо променят наклона при завоите, но и прекалено бързо спират. Или поне на мен така ми изглежда?
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар


                              • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                                Само на мен ли ми се струва, че клирчето е "забързано"? Тези лимузини не само много бързо променят наклона при завоите, но и прекалено бързо спират. Или поне на мен така ми изглежда?
                                А има ли значение?
                                още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X