Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Личен опит и съвети в карането на мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Техники на каране

    Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
    Ако трябва да съм сериозен, наистина съм чувал за това бутане на кормилото, и съм го пробвал, и помага! Ама това не е нужно за всеки завой, а само когато лягаш, лягаш и повече няма накъде, а пък завоя иска още, тогава натискаш дръжката, но това е по-скоро натиск при който няма видимо завиване на кормилото, ама помага. Т.е. това е техника за взимане на завой с максимална скорост. Друга такава техника е дрифтинга, ама там когато съм го правил, ми се е струвала много на късмет цялата работа, пък аз не обичам да завися от късмета.
    Е по сигурен метод за пребиване няма

    Коментар


    • #77
      От: Техники на каране

      С тежките мотори не съм запознат, но май всичко си е до стил кой как си свикне. Преди Адвенчърите а сега и 450-ките на КТМ на Дакар , Депре и Кома ги карат коренно различно единия плътно напред а другия яко назад, и двамата са го печелили по няколко пъти. Все пак не карате само асфалт където явно требе за да се държиш правило требе да се имитира торба цимент, но свърши ли пътя(асфалта) май в употреба влиза тялото искаш неискаш. А разните му там пенизи не се ли правят понякога само заради тръпката макар и да осъзнаваме че е напълно излишно.
      Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

      Коментар


      • #78
        От: Техники на каране

        Категорично си прав - двата стила на каране нямат нищо общо. Аз като се качих на ендурото отначало лягах в завоя с него и се чудех що се пребивам толкоз лесно и бързо. При ендурото тялото ми е постоянно в движение, старая се да не въртя въобще кормилото, работата със спирачките и газта е по - прецизна и интензивна ... абе - разликата е голяма.

        Коментар


        • #79
          От: Техники на каране

          Въпрос на сцепление.

          Коментар


          • #80
            От: Техники на каране

            Първоначално публикуван от Plamen WR Преглед на мнение
            Ти наистина ли си се качвал на мотор?

            Можеш да си държиш кормилото само с дясната ръка и с леко дръпване и бутане да си лягаш наляво и надясно, без даже да си помисляш да мърдаш която и да е част от тялото (така си карам, докато си изпуша цигарата). А можеш и да станеш прав и да го сваляш само с натиск на степенките, докато държиш кормилото само с по два пръста. Но тези прийоми са само при нормални скорости, като започнеш да се напъваш, става друга картинка и започваш да се мъчиш да си припомниш какво си чел по сайтовете.

            Тези работи си идват сами, но след около 200к км по пътищата
            Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
            Е по сигурен метод за пребиване няма
            Щом форумните професори с по 200 000 км. зад гърба си взеха да се изказват така категорично, значи на такива като мене с по 100 000км. ни е време да млъкнем и да продължим да четем за сеир само !
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #81
              От: Техники на каране

              Аз па не мога да разбера що се цупите, докачате, сърдите и т.н. - сигурен съм, че никой от пишещите в темата, вкл. и моя и милост, няма за цел да обиди, нарани, наскърби или подиграе на когото и било ... ама пък щом ви кефи да се цупите - цупете се

              Коментар


              • #82
                От: Техники на каране

                Аз съм само с 30-40000км ама мисля да се обадя, щото досега само четях!
                Според мен техниката за вземане на завоя, зависи от много неща и не можеш да я прилагаш еднакво в всяка ситуация!
                Случвало ми се е 120км/ч да полягам почти до степенките и нама проблем, влизаш и излизаш, но със скорост от 180км/ч (да не говорим пък за над 200км/ч) нещата не стоят така. Трябва си раздвижване на тялото, било то полягане напред за да намалиш въздушното съпротивление, смъкване на задник ... бутане-дърпане на кормило.
                Но да си призная до сега не се бях замислял, как точно го правя.
                Нямам и претенция, че го правя по правилния начин.
                Поздрави!

                Коментар


                • #83
                  От: Техники на каране

                  Да не стигаме до крайности - различни мотори в различни условия - естествено е да се карат различно... Пробвай да легнеш с крак на степенката в завоя с някоя кросарка и според мен, ако по някаква необяснима случайност не се отъркаляш още в началото ще изтървеш завоя...

                  Коментар


                  • #84
                    От: Техники на каране

                    Хех... няма ли да свърши тази зима?!

                    Момци, вместо да се дърлите, що не вземете да споделите опита си? Примерно кой как реагира, когато види пясък в завоя...
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Техники на каране

                      Колеги, извинете, че ви се намесвам в темата. Аз не карам мотор, но карам колело. Там, въпреки, че скоростите са доста по-ниски и теглото на велосипеда също, някои неща са принципно еднакви. Предлагам ви да поледнeте ето това http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle...cycle_dynamics Пак се извинявам за намесата и се надявам да съм бил полезен.
                      Последно редактирано от NovemberCharlie; 25-02-11, 16:10. Причина: Принципна грешка
                      Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Техники на каране

                        Никак ! Подържаш си курса и скороста и няма проблеми , но ако пробваш да намаляш или други действия е много вероятно да паднеш ! А особенно пък ако се стреснеш ! Ако е много пясъка просто двете гуми си приплъзват и после пак си зацепват никакви грижи ............. наистина нетрябва да се шашкаш когато караш мотор защото тогава се допускат грешки и стават бели !
                        Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                        Коментар


                        • #87
                          От: Техники на каране

                          Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                          Хех... няма ли да свърши тази зима?!

                          Примерно кой как реагира, когато види пясък в завоя...
                          А аз бих попитал, кой как реагира когато види локва на
                          Асфалтов път

                          (не говорим за крос и черни пътища)

                          Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                          Коментар


                          • #88
                            От: Техники на каране

                            По повод пясъка и локвата, минавам през тях. Най-важно в случая е да няма паника!
                            А каква е реакцията след излизане от остър завой с ограничена видимост (скали от двете страни-Искърското дефиле) и на пътя куп окапали листта, "подредени" от вятъра с формата на каца?
                            Способен съм на всичко, стига то да е човешко. Който ме надмине не е човек.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Техники на каране

                              Ми както когато ще удряш нещо друго на пътя дали пешеходец или куче .......... и двете съм ги удрял ! Стискаш здраво курминото без да пишаш спирачки или газ ! Така е най малко вероятно да паднеш
                              Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                              Коментар


                              • #90
                                От: Техники на каране

                                Зависи колко пясък и колко голяма е локвата. Винаги си оставям някакъв резерв в завоя , не завивам максимално бързо , и при появата на нещо от двете , за момент изправям мотора , след като мине веднага го свалям отново. По този начин се зацапва/мокри/ само централната част на гумите , а тази която е в контакт с пътя при завоя , остава чиста/суха/ .Ако тръгне на поднасяне , винаги гледам това да стане със задната гума , защото тогава може да се упражни някакъв контрол , тръгне ли предната , няма шанс.
                                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X