Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Личен опит и съвети в карането на мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Техники на каране

    За да не съм голословен, ето как в повечето случаи завивам аз:

    Коментар


    • #47
      От: Техники на каране

      Само да вметна, че освен техниката се развива и техниката на управление. Има го в почти всички спортове. Вчера може да е било правилно а днес вече не.
      BMW F800GS

      Коментар


      • #48
        От: Техники на каране

        Аз също не мога да обясня как завивам (по пътищата) и никога не съм се замисля при завиване освен когато пускам мигач и внимавам да не го забравя пуснат. Техниката с бутане на кормилото на обратно съм я ползвал само когато си играя с прекъснатата осова линия на зиг-заг каране. Тази техника единствено помага за по бързо пренасяне на тежестта, но в крайна сметка не мисля че може да се каже че "се завива с кормило" защото ако тежестта не е пренесена завивайки с кормило ще доведе до падане дори при 10км/ч.

        Коментар


        • #49
          От: Техники на каране

          Голям мерак да пренасяте тежести ... не знам що все натам ви дърпа

          В системата мотор-човек слабото звено е човека и колкото по - малко пречи на мотора, толкова по - добре той си върши работата. В този смисъл неутралното поведение на човешкото тяло върху мотора е напълно достатъчно - няма нужда да пренасяте тежести, пускате колена, накланяте глави, усуквате рамена, изсулвате задници, побутвате с колене и прочие телодвижения

          Коментар


          • #50
            От: Техники на каране

            Митак, направо ме размаза.... Караш си мотора, държиш кормилото, даваш газ, много внимаваш да не му пречиш, (демек играеш ролята на торба с цимент върху седалката) и той си завиииива с кеф?!?!?! Бъзикаш се нали?
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #51
              От: Техники на каране

              Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
              ... Караш си мотора, държиш кормилото, даваш газ, много внимаваш да не му пречиш, (демек играеш ролята на торба с цимент върху седалката) и той си завиииива с кеф?!?!?! Бъзикаш се нали?
              Що се чудиш, бре Влади? Ти преди да започнеш да четеш по форумите, да не би да се замисляше, дали да бутнеш кормилото обратно, или да го "събориш" с изнасяне на тялото...
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #52
                От: Техники на каране

                Да седна аз да ви обясня как завивате на асфалт...

                Сега сериозно:
                Всички измествате тежеста (вие измествате центъра на маса на системата машина-водач, но повечето му казвате тежест).
                Въпроса е в това, че едни изместват центъра на маса с counter-steering, а други с counter-steering и със собственото си тялото - както каза Змея вторите го правят от гъзария по шосетата, защото скоростите там не са достатъчно високи да го изискват. При скорости над 40-50 км/ч жироскопичния ефект е чудовищен и инерционните сили са такива, че не можеш да накараш мотора да легне без counter-steering. Ето ви видео, от което ако не го разберете, просто няма смисъл... гледайте от 1:15 до 1:25

                http://www.speedontwowheels.com/

                Ако някой ми твърди, че може да накара мотора си да легне само с преместване на тялото си искам да го видя. И да го снимам
                You'll never find out - I got no key hole....

                Коментар


                • #53
                  От: Техники на каране

                  Най-накрая, след като се изписаха вече 4 страници някой да вземе да преведе на български този израз от английски, които всички използвате, като маннна небесна за взимане на завоя, за да разберем и ние по-простите, за какво точно става въпрос, та ако може да вземем да го ползваме....
                  Абе стоял съм и аз прав като кол на мотора от горе и съм се борил с кормилото в завоите, като прасе с тиква и съм взимал завои с 40 км/час, които могат да се минат и с 80... И това съм го правил, до като съм се научил, по пътя на най-малкото съпротивление, и слава богу без падания, че по-добре да сваляш мотора с коляно и с тяло, от колкото да стърчиш, като залепен на седалката и да се бориш с кормилото, за да не изхвърчиш от пътя...То тогава нямаше форуми. Накъде, около 1975-1980 година. Какви форуми, какви 5 лева?.... В целият град Пазарджик тогава имаше само едно умряло голо туристическо двуцилиндрово Кавасаки 500 кубика. Караше го един полицай и той беше най-големия, защото всички останали карахме ЧЗ и МЗ....
                  Последно редактирано от ВладиЧ; 24-02-11, 19:33.
                  Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                  Златомир Попов - Forry

                  Коментар


                  • #54
                    От: Техники на каране

                    "Завиване на обратно" харесва ли ти ?
                    Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                    Коментар


                    • #55
                      От: Техники на каране

                      Стига вече , че ще вземе да се пребие някой. Коментара беше за една снимка , не вярвам , че някой си пили куфарите в продължение на стотици километри.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #56
                        От: Техники на каране

                        Явно много хора не знаят как да какрат мотора си без да се борят и потят с него по завоите (говорим за туристическо каране), без значение какъв тип мотор управляват.Как се кара с counter-steering а не с тяло? Най лесното обяснение за което се сещам е : ако искаш да легне мотора на дясно защото следва десен завой, завий с кормилото на ляво. АУУУУУУУУУУУ УЖАССССССС, да точно това искам да кажа, същото важи и за ляв завой и накланяне на мотора на ляво, завиваш с кормилото на дясно. Обратно завиване , контра завиване, който както иска да го нарича. Страхви е да пробвате, изберете си прав участък с прекъсната маркировка, без трафик и пробвайте ( първо с по-ниска скорост), кормилото се върти леко и с усет, толкова колкото искате да легне мотора.
                        http://enbike.co.uk/view/372/counter...%20and%20easy/
                        Последно редактирано от drago varvar; 24-02-11, 20:15.
                        Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Техники на каране

                          Това което е обяснено е , че ако мотора е прав , и тръгнете да въртите кормилото за да завиете без да наклоните мотора , ще паднете на другата страна.
                          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                          Коментар


                          • #58
                            От: Техники на каране

                            На мен, това за натискането с коляно или накланянето с тяло, ми звучи като приказката за Барон Мюнхаузен, който за да не затъне в блатото се хванал сам за яката и се измъкнал.
                            За да може машина с тегло клонящо към 500 кг (с двама и багаж) да промени бързо положението си в пространството, трябва опорна точка, а единствената такава е пътя.
                            Сигурен съм, че всеки, който кара по асфалтови пътища, волно или неволно използува "каунтър стиринг", може просто да не го осъзнава.
                            Counter-steering е моментно действие което може да е по-кратко от няколко десети от секундата и приключва в момента в който мотора тръгне в желаната посока.

                            п.п. Зимата се отразява на всички нас. Дано по-скоро да свърши, че да пробваме различни начини на завиване на практика.
                            BMW R1150GS

                            Коментар


                            • #59
                              От: Техники на каране

                              Дотук разбрах че колкото по-малко чета толкова по- добре. Завивам си много успешно научен от практиката а не от учебник, а сега като прочетох тука за разните му кънтър-мънтър, токувиж съм бутнал кормилото когато не трябва накъдето не трябва и и съм се пльоснал на асфалта!
                              Дали бутам кормилото не знам, ама знам че колкото ми е по-натоварен мотора толкова повече се измарям като го карам, а колата колкото и да е натоварена не ме изморява толкова. От тук по пътя на логиката съдя че явно в управлението на мотора участват повечко мускулни групи, т.е. цялото тяло и най- вече задника и кръста, затова и там най-много ме боли след дълго каране.
                              "Do not correct a fool, for he will hate you;
                              Correct a wise man, for he will appreciate you."

                              Коментар


                              • #60
                                От: Техники на каране

                                Да , но някои четът само книжки и гледат клипчета , ама не разбират за какво става въпрос. Обяснява се , че мотора не е автомобил , и с бутане на кормилото не се завива , а се пада .И мислят , че трябва да бутнеш кормилото на ляво , за да завиеш на дясно , най-лесния начин да се падне. Мотора завива с накланяне , и всеки го прави с тяло , някои го правят , но така и не разбират.
                                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X