Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Къщата"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: "Къщата"

    Мрежичката е направена така, че да хваща и по-навътре в мазилката. Не само повърхностно, както алуминиевите за гипскартон.
    В зависимост от количеството, правят и някакви стотинки отстъпка. Когато купувах наскоро МС-1, единичната цена беше 5,16, но за 5 торби ми излезе някакви стотинки по-евтино. Не си спомням точно колко, но ми направи впечатление.


    П.С. Фона на снимките между другото е точно МС-1 на поне 5 години. На една ръка е само и е леко запердашено. Имах намерение да го повтарям, но после се отказах.
    Под него е бетон. Доста дъждове, пек и сняг е видяло.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • От: "Къщата"

      Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
      Това добре.
      ..........Мерак голям но резултата е че се появиха пукнатини. Уж спазихме технологията, но ..............
      ..........Водих се от идеята, гредите да са измазани, за да няма достъп влагата до тях. Да но на практика, в класическите строежи, всички ъглови греди са открити. Вероятно има защо. Вероятно там са зони с повишено напрежение.
      Иначе мазилката си имаше склонност да отваря пукнатини, и падна яко пердашене. И сега има малки микропукнатинки, особено там където са били майките.....
      По принцип сградите, изпълнени с дървени конструкции, притежават по-голяма еластичност от останалите (без металните конструкции). Това означава, че при еднакви условия на работа, при дървените конструкции се получават по-големи еластични премествания, при което се запазва устойчивостта на конструкцията. Използването на материали с различна деформативност (дървен материал и арболит, дървен материал и мазилка, дървен материал и тухли), като и слабата адхезия между използуваните материали, неминуемо води до възникване на пукнатини в зоните на стика между двата материала. Причина за появата на пукнатини е също така и различната способност на материалите да се деформират при въздействия, породени от еднакъв температурен и/или влажностен режим на работа. Трябва да се има предвид, че през относително не малкия срок за експлоатация на една къща, в България конструкцията на сградата подлежи и на така наречените особени въздействия, пример за които е сеизмичното, което принуждава цялата сграда "да се движи" (между другото земетресенията зачестиха напоследък във Вашия регион).
      Поради всичкото това, мисля че при избраната от Вас концепция за оформяне на част от външните стени с мазилка, с времето няма как да не се появяват пукнатини, пък било то и при перфектно изпълнена технология. Опасното при пукнатините по външните мазилки е достъпа на вода в тях и разрушаването на мазилката, вследствие на замръзването на тази вода. Най-добре е според мен пукнатините да бъдат контролируеми, т.е. "да се принудят да се появят" там, където Вие желаете, и след това да се обработят допълнително с еластичен водоотблъскващ материал, или да се покрият с нещо (примерно дъски, както са споменали някои от колегите).
      Последно редактирано от Nikolov61; 01-08-13, 14:31.
      Когато захарността в гроздето намалява, моята се покачва.

      Коментар


      • От: "Къщата"

        Няма как да не се съглася.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • От: "Къщата"

          Да, така е.
          До сега, който и да ме е питал нещо за дървени конструкции, съм го предупреждавал и че те са "живи".
          Но ето че като на практика се сблъсках с това, зациклих. Но няма проблем, такива къщи е имало и пак ще има.
          Хайде на работа

          Коментар


          • От: "Къщата"

            При железобетонните постройки също има движение. До нас минава ЖП линия и се движат само товарни вагони. Като мине влак се усеща като земетресение. Къщата ни е доста стара и е била гредоред. Баща ми е пуснал допълнително колони, изиздано с половин тухла от двете страни на гредореда и е на плочи. При нас е станала къщата стабилна. Комшиите всичките се оплакват от влаковете. В тях се усеща доста по-силно преминаването на влаковете. Преди няколко години, по време на преминаване на влак, от вибрациите се спука прозорец от терасата.

            Коментар


            • От: "Къщата"

              Само не разбирам едно.Какво като се е напукала мазилката?
              Ти сам каза че къщата е жива и мърда.Абролита си е жив бетон.
              Заковаваш две ъглови дъски и край,няма да ти вади очите.
              Те са под стряхата,няма да ходи водата там.
              Оф, що не са мойте проблеми такива !!!

              Коментар


              • От: "Къщата"

                Малко отчет за свърщеното през изминалите дни.
                Арболита по стените на етажа е изцяло завършен.
                Подхванах измазването на банята - 10тина квадрата. Стана, но ефективноста ми е ниска. Отне ми цели 3 дни. Вярно е че има и обективни забавящи обстоятелства, като коването на мрежите, бъркането на хоросана, мъкненето. Но общо взето, не съм доволен от темпото, а капнах. Чак днес като се прибрах го усещам. Как ще е тая с цялата къща, не знам!? Вярно, че ще придобия малко тренинг, но да си въобразявам, че ще мога да отхвърлям по повече от 5 квадрата на ден, ми се струва наивно.
                Ето и какво се получи. Не съм гонил максимална гладкост, а и няма как да стане с тези камъни в пясъка. Стените станаха относително прави, с не повече от 5мм, плавна неравност. Пукнатини почти липсваха, до снощи. Пропорцията ми този път беше 1:3 +3 канчета цимент.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1010438.JPG
Прегледи:2
Размер:204.0 КБ
ID:5510132Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1010441.JPG
Прегледи:2
Размер:204.0 КБ
ID:5510133 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1010444.jpg
Прегледи:1
Размер:61.6 КБ
ID:5510135


                Първоначално публикуван от Петьо Джартов Преглед на мнение
                Само не разбирам едно.Какво като се е напукала мазилката?
                Ти сам каза че къщата е жива и мърда.Абролита си е жив бетон.
                Заковаваш две ъглови дъски и край,няма да ти вади очите.
                Те са под стряхата,няма да ходи водата там.
                Оф, що не са мойте проблеми такива !!!
                Петьо, какво да ти кажа? Щом като нещо е пред очите ти, и виждаш че не е станало както трябва, трябва да се опиташ да го направиш. Не съм перфектционист, но гонейки съвършенното, а то нокога не се получава, то поне да получа задоволително качество. Почнем ли така да претупваме очевадни неща, какво пък да говорим за дреболиите.
                Прикачени файлове

                Коментар


                • От: "Къщата"

                  Поздравления отново за старанието.
                  Аз отново имам препоръка към теб, пък ти отново може да не ме послушаш.
                  Полагането на такива ивици от мрежа невинаги решава проблемите докрай.Особено при деформируеми конструкции като твоята.Малкото премостване на рисковият участък може да доведе просто до преместване на проблема.
                  В такива случаи, гледаме да осигурим новият пакет -в случая циментовият хастар да е "самоносещ",с достатъчна негова си коравина или еластичност.Или конкретно за теб-полагане на поцинкована мрежа по цялата повърхност.Преценява се и дали /и към кои основи/ да се анкерира. Така се подхожда принципно и към рискови фасадни участъци-примерно цокли от камък, с хидроизолация отдолу и тем подобни. Такъв е принципа и за звукоизолирането -със своеобразни демпфери.Идеята е да се прекъснат вредните влияния-било звукови вълни,пукнатини и прочие.
                  Ако вече си свършил хастаросването на банята, то поне гледай при полагането на плочките да не спестиш от флексовото лепило ,както и силиконовите обработки на рисковите зони.
                  В твоя случай,като му дойде времето, не бих бързал с фугирането на плочките.Добре е да се прегледа поведението на основата и помисли за еластична фуга или направо фугиране с уплътнител.
                  Въобще намирам аналогия на поведението на сградата , с поведението на стените и фугите на панелен апартамент и то на висок етаж.Там частичните усилвания не водят до цялостен резултат.Който е ремонтирал основно и качествено такова нещо, ще разбере смисъла на горното.
                  Иначе с отклонението до 5 мм. си се справил блестящо.А повърхностните пукнатини са показател за здравината на циментовият хастар, така че по-добре е да ги има като изсъхне.

                  Коментар


                  • От: "Къщата"

                    Ами слушам те, защо да не те слушам? Ако не се лъжа, ти предложи този вид мрежа.
                    Ако щеш ми вярвай, но нещата за които пишеш съм си ги мислил. И за флексовия теракол, и за фугирането с мека фуга.
                    Сега, мислейки за стените. Къде обаче да бъдат тези зони, които все пак да поемат движението на конструкцията? Дори и цялата стена да е в мрежа. Според мен и затова се сцепиха външните ъгли. Те нали за това и големите сгради ги правят на отдени секции, да могат да се движат. Излиза че или мазилката трябва да е пластична, за да поеме деформации, или трябва да плува, независимо от стената.
                    Един колега от форума ми предложи, при ремонта на външните ъгли, предварително по ъгъла да подложа някаква мека основа, и след това да мажа с каквото ще мажа. Един вид да се получи демпфер в ъгъла, който да поема известни деформации. Та, ако правим това което ми предлагаш, то такива демпфери трябва да имаи в стаите, най-добре в ъглите
                    И, ще се купуват фибри.

                    Коментар


                    • От: "Къщата"

                      За банята не е необходимо да пердашиш мазилката. Само с мастара изтегляш и чакаш да изсъхме. Без да се пердаши стават доста пукнатини, но плочките залепват по добре на непердашена мазилка. Пердашенето го прави на добре дръпнала мазилка с обилно мокрене. Така уплътняваш и пукнатините се запълват, а кривините са по-малко. Кривините се получават при пердашенето. Производителността ти е доста добра, след като сам си бъркаш разтвора и го носиш. Аз пролетта като мазах външна стена на скеле, за два дни измазах 25 кв.м. Полагах хоросана почети цял ден и с мастара заравнях. След обет като се уморя спирах и започвах да пердаша. Последното положено се напукваше, но вечерта минавах с още едно пердашене по пукнатините. Сега остана напукано в горната част, където ми минава тръба по зида носеща покрива и масилката стана дебела 4-5см. В мазилката по трабата лепих парчета от керемиди, но пак се е напукало леко заради дебелината. Ще добиеш опит и в стаите ще стане мазилката по-добре.
                      Пропорцията може да я запазиш, само цимента не знам на какво количество го слагаш. Аз слагам 4 канчета цимент на една количка хоросан, около 5 кофи и пак ми се струваше че е доста. Препоръките от майстори с голям опит е по възможност по-малко цимент за да не се пука.

                      Коментар


                      • От: "Къщата"

                        Значи и при мене цимента е толкова, колкото и ти си слагал. То отвън като беше по-малко, се е напукало повече. Там пък варта дойде много.
                        И какво ми е добре на производителноста, като сам казваш че ти за 2 дена си измазал 25 квадрата.
                        Абе нямаше ли някакъв тарикатски начин за полагане на мазилка, с нещо като табла, теглена по стената?

                        Коментар


                        • От: "Къщата"

                          Ами с мастара се изтегля и по този начин се запълват ниските места. Но трябва си яко хвърляне. При мене стана за 2 дена, ама аз имам готов хоросан, само слагам цимент, разбърквам малко и на скелето. Бъркам го в една количка. Така имам разтвор за 5 кофи. Аз мазилката я правя възможно най-тънко и ми отива малко разтвор. Но пак за 25 квадрата ми влезе 600кг хоросан. Представям си ако трябваше това да го бъркам, щеше да отиде цяла седмица. Като гледам при тебе е малко по-дебеличко и предполагам доста материал ти е отишъл.
                          Като гледам на снимките, май не си ползвал мастар. Може за това да си работил бавно, докато го докараш равно. На последната ти качена снимка, както си нахвърлял разтвора, мастара го търкаш ляво-дясно и вдигаш бавно нагоре под лек наклон. Заравня се по майките и чак след като дръпне (2-3 часа) може да пердашиш с маламашката.
                          Таван се маже най трудно. Там е виш пилотаж. Аз не съм мазал тавани още, само съм шпакловал. Мазането не тавана е като шпакловка, но по-дебело. Прави се голям шпаклар от ламарина, за да се нанася по-голяма площ.

                          Коментар


                          • От: "Къщата"

                            Разбира се че ползвам мастар. Иначе как..
                            Това което се вижда на снимката, заглаждам леко с маламашката или мистрията, После мастара.
                            Летвите които ползвам за майки ми са по около 22мм. Но като се прибавят и разни неравности по стената, си отиват на 25мм., а на места и нагоре. До колкото си спомням ми отидоха 10-11 баркъла за тия окло 10-12 квадрата. 1 бъркало ми е 3 кофи пясък и 1 вар. Аз го смятам на обеми. значи 0,4 кубик.

                            Коментар


                            • От: "Къщата"

                              Ами хоросана 1 кубик е 1500кг. Значи ти е отишъл хоросан, колото при мене за 25 квадрата. Доста дебеличко го правиш и това е заради ползваните летвички. Аз понеже гледам пчели и ползвам за пилета летвички от рамки. Дебели са ми 8мм Приковавам една в горния край и една в долния. Майките ги правя с хоросан. Ако някъде ми се налага по дебела майка си одрязвам по-дебела летва. Гледам да покрива на всякъде възможно най тънко. Колкото е по-тънка мазилката, по-малко се пука. При твоята дебелина е добре да го направиш на две ръце. Ако ги правиш заради водопровода е оправдано, но на снимките не се виждат тръби, предполагам че си ги скрил в арболита.
                              Бавно става работата заради дебелината на мазилката. Едно забъркване и носене отнема при мене толкова време, колкото и нахвърлянето на материала. Така че давай на по-тънко за по-голяма производителност.

                              Коментар


                              • От: "Къщата"

                                Хм. Аз пък си мислех, че това е нормална дебелина и така трябва да се прави.
                                Това което пишеш, изцяло променя концепцията, стига да може да се постигне при тези стени. А и да покрие ел. кабелите. Но вече ще гледам да е по възможност по-тънко.
                                Колкото до инсталацията в банята, минава под пода. Показва се зад ботуша на мивката и от там нагоре, с разклонение през стената към кухненска мивка. Това е, максимално опростено.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X