На 90 000 км смених скъсан преден десен маншон и износено задно каре на кардана. Направи ми впечатление, че гресьорката на задното старо каре се беше откъснала, а на новото каре някак си трудно я нагласихме да не опира и ще видим до кога ще оцелее. Кардана трябва редовно да се смазва...За Нивата това са нормални разходи и труда (яко блъскане с чука) е по-скъп отколкото цената на вложените части.
Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ
Добавям една странна идея на баща ми, която реализирахме още средата на миналата година.
Не е точно по нивата, но добавям снимки и мисля, че ще е интересно да споделя.
Става дума за самоделна лебедка с полиспаст, която беше доста добре замислена така, че най-слабото звено като дърпаш Нива с нея да е ухото на Нивата
Ето и снимки
Всичко е доста усилено и сметнато, че да може да се дърпа доста по-тежък предмет от натоварена Нива в пропаст.
Only after the last tree has been cut down,
Only after the last river has been poisoned,
Only after the last fish has been caught,
Only then will you find that money cannot be eaten.
Ще сляза и специално ще премеря по-интересните компоненти, защото съм забравил.
Но оста на макарите и макарите и шайбите при болтовете са по поръчка на стругар и също си спомням, че специално търсехме по-голяма боргия 22мм за да направим дупката за оста.
Палниките ги намерихме някъде в гаража от нещо, ама беше зор да ги нарежем, ще ги премеря и ще пиша.
Мисля че ушите за дърпане (нямам идея как е наименованието им) издържаха по 5 тона и специално гледахме дупките в планките за тях да са максимално навътре за повече здравина.
Самата лебедка я купихме от някъде, но не си спомням подробности по нея. Тя не е усилена, но пък на нея натоварването е двойно по-малко заради макарата.
Всъщност най-голямото натоварване е върху тези оси, които вече споменах.
Идеята беше да има една подвижна макара, която да намаля усилието на 2.
Другата макара има за цел да разпределя силата равномерно в две точки на закачане на нивата,
защото както всички знаем ушите за теглене на Нивата могат да се огънат и от малко по-як бодибълдър
Реално втората макара не е задължителна и е по-скоро само за удобство, но може да има и други приложения, когато си на зор.
Първоначално след като сглобихме полиспаста, за да го тестваме го прекарах през ушите за дърпане на Нивата от едната страна и през една колона от друга.
Дръпнах ръчната и включих първа на бавните.
Ефектът беше поразителен. Нивата се дърпаше, все едно си мелиш черен пипер на ръка
Реших, че трябва да подходя по-грубо и запалих Нивата и седнах в колата на спирачка, докато баща ми дърпаше.
Всичко почна да скърца и беше по-трудно за дърпане, но все още можеше да се върти с една ръка.
Ушите почнаха да се гънат и реших да прекарам въжето през предния мост (като най-здрав компонент отпред), както се вижда от предните снимки.
Естествено по полиспаста нямаше никакви щети.
Идеята се получи доста добре, но като единствен минус ще посоча, че по спомени въжето на лебедката е 10м, което значи, че има 5 метра ефективно дърпане,
което според мен не е достатъчно, но релно на планката може да се сложи, какъвто ти душа иска колесар или автоматична лебедка.
AZo: Експеримента с ръчната лебедка е интересен за леката Нива. Залагам за вадене на оригиналния крик на Лада Нива с подложка и пътеки, лопата - голяма, силова броня с уши за теглене, стоманени оригинални 16" джанти с дупки със синджир с две куки за джантите, хай-джак и ръчна лебедка т.е. максимално олекотена екипировка. Къде може да видя тази лебедка в действие?
Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ
Добър вечер! Забравъл съм да спомена. Миналата седмица, успях да скъсам вторичния вал на скростната кутия на две, последван от постоянно изключване на раздатъчната кутия, чак до отново протекла долна помпа на сиединителя - ей така за кеф. Сега сме сменени скорости и раздатка и да не повярва човек, въбрацийте са нула, тресенето е нула, че и включва като нормална кола, но до кога . Поздрави
AZo: Експеримента с ръчната лебедка е интересен за леката Нива. Залагам за вадене на оригиналния крик на Лада Нива с подложка и пътеки, лопата - голяма, силова броня с уши за теглене, стоманени оригинални 16" джанти с дупки със синджир с две куки за джантите, хай-джак и ръчна лебедка т.е. максимално олекотена екипировка. Къде може да видя тази лебедка в действие?
mstoev, и аз съм с абсолютно същата екипировка в багажника, но експеримента си го биваше и не беше нищо особено като похарчени ресурси време/пари.
Да чукна на дърво не ми се е случвало да се вадя до сега и реално лебедката с полиспаста стои в гаража и събира прах като тегло не мисля, че е повече от 15кг с въжетата.
Можем да си направим един полеви тест някъде, тъкмо ще ми покажеш силовата си броня и другите приспособления, които имаш.
На теория с този полиспаст може да дърпаш 5т на ръка.
На практика не съм пробвал нищо извън гаража.
Готов съм за идеи как може да я тестваме и да я видим в действие.
Слабия компонент в схемата е лебедката,имам същата и е 2000 lb.(китайски) или 900 кг. тази може да е и 2500lb. което не променя нещата, другите компоненти са оразмерени добре
Слабия компонент в схемата е лебедката,имам същата и е 2000 lb.(китайски) или 900 кг. тази може да е и 2500lb. което не променя нещата, другите компоненти са оразмерени добре
Да, прав си,въпреки че е от 2500lb=1125кг се наложи да я тунинговаме и нея
Смененихме две от осите. Най-важната е оста за контрата, която спира въжето да не тръгне назад.
Освен това закачихме лебедката на тази дебела планка с 4 болта, което разпределя усилието и не ѝ позволява да се усуче или изкриви.
Ето снимка от магазина:
Eто как изглежда моята:
Плюс това усилието на лебедката е двойно по-малко 1125x2=2250kg
С други думи на тоерия мога да увисна Нивата и да я тегля вертикално нагоре на ръка
Поздрави
Да, прав си,въпреки че е от 2500lb=1125кг се наложи да я тунинговаме и нея
Смененихме две от осите. Най-важната е оста за контрата, която спира въжето да не тръгне назад.
Освен това закачихме лебедката на тази дебела планка с 4 болта, което разпределя усилието и не ѝ позволява да се усуче или изкриви.
Ето снимка от магазина: [ATTACH=CONFIG]671025[/ATTACH]
Eто как изглежда моята:[ATTACH=CONFIG]671026[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]671027[/ATTACH]
Плюс това усилието на лебедката е двойно по-малко 1125x2=2250kg
С други думи на тоерия мога да увисна Нивата и да я тегля вертикално нагоре на ръка
Поздрави
Здравеите колеги!Да се похваля и аз какво сьтворих по моята снежанка21214 откакто аз сьм собственик .Започнах с джантите -витарови с нови зимни гуми,понеже не е била карана 2год. изручаха лагерите на полуоските,на предните смених греста и засега са ок,имаше прекьсване на топьл двигател което велики диагностици не разбраха от какво е и за наи лесно ме пращаха з а модул тея имали проблеми!викам ок отивам за модул а те аби виж са може и да не е!започнах да стрелям на посоки,пьрво смених свещите ngk без ефект,кабели сьщо,стигнах до бобината и о чудо !!!!! мотора заспа докато се радвах на победата започна да изключва1 скорост ,подготвих се по устав зьбно колело,муфа,синхрони и в бокса,и отново чудо всичко работи,източих всички заводски масла и сипах кастрол,бях си взел сьединител за всеки случаи и се изненадах,че е износен на 30000км смених и него.Поне ми доскуча и реших да направя някои и друг тунинг-сложих мигачи от новата нива,другото на което бях хвьрлил око бяхя огледалата и реших или аз или вратата,взех огледалата,вьтрешните пластмаси,рькохватките взех от фиеста и влетях с бормашината,става лесно с бор корони ще кача снимки на вече монтирани огледала,сложих и мокет от пред от западна кола е,дебел с изолация на него доста си поиграх но има ефект,между другото в саита от кьдето си пазарувам предлагат мокет за нива,и последно -тази седмица ще сменям вьтрешно каре да видиме ще усрея ли да се преборя с вибрацията
Благородни усилия в името на Нивата и комфорта. Поздравления. Тия огледала, които си сложил какви са, че ми стана интересно? Пусни и някоя снимка на джантите, че са ми болно място от доста време. Мокета - сигурно е станало трудно, но затова пък доста по-уютно. Ще съм ти благодарен да пуснеш линк към мокета, който си видял за Нива. Ако е спец. за нея, ще стане лесно и резултатът ще е впечатляващ.
П.С. Няма ли най-накрая да се появят и електрически машинки за стъклата...
Коментар