Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво направих днес по Нивата..

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Какво направих днес по Нивата..

    Смених цилиндърче на заден ляв барабан
    Opel Frontera B 2.2 DTI,Пасат Б5 4motion
    feikot@abv.bg
    Обратно дороги - НЕТ !

    Коментар


    • От: Какво направих днес по Нивата..

      Здравейте, аз да питам за евентуален ремонт. Бих казал, че съм сръчен в ръцете и успявам да се справям успешно с инструменти и прочие имам що годе някакъв акъл в главата. Опит обаче ми липсва що се отнася до автомобилите. Смятате ли, че ще мога да се справя със смяна на съединител само по ръководства и картинки. Струва ми се на мен май, че ще е по-удачно на майстор да се закара, защото си е мащабна манипулация, но все пак реших така от любопитство да споделите какво мислите =) Благодаря !

      Поздрави !
      Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

      Коментар


      • От: Какво направих днес по Нивата..

        Първоначално публикуван от Петър Пенчев (tyto_) Преглед на мнение
        Здравейте, аз да питам за евентуален ремонт. Бих казал, че съм сръчен в ръцете и успявам да се справям успешно с инструменти и прочие имам що годе някакъв акъл в главата. Опит обаче ми липсва що се отнася до автомобилите. Смятате ли, че ще мога да се справя със смяна на съединител само по ръководства и картинки. Струва ми се на мен май, че ще е по-удачно на майстор да се закара, защото си е мащабна манипулация, но все пак реших така от любопитство да споделите какво мислите =) Благодаря !

        Поздрави !
        Хвани си някой приятел, дето е правил манипулацията, да стои и да ти казва кое, как, ако се запънеш някъде... Един път като го направиш, ще можеш без проблем после...
        Нали знаеш, трябва ти "дорник" от първичния вал, за да центрираш феродовия диск...
        За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
        Honda Dominator 650
        088ЧЧ93979-->Борис
        0878956Ч38-->Борис

        Коментар


        • От: Какво направих днес по Нивата..

          Сещам се за какво става дума. Гледал съм преди как се прави, но бях малък. То не, че сега съм много голям, но това е, че никога не е имало къде нито кой да ми показва и да виждам как става =)
          Все пак сякаш ще е най-добре на този етап да се запозная по-добре с материята и все пак специалист да извърши евентуалния ремонт. А повечето хорица които познавам покрай мен даже и с масло не са си цапали ръцете =) Какво да кажа А пък за когото се сещам е ангажиран и така =) Здраве да е. Благодаря !

          Поздрави !
          Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

          Коментар


          • От: Какво направих днес по Нивата..

            Не е толкова сложно, че да не можеш да го направиш, повечето е хамалогия, сваляне, качване.... Пиниза е само, слагането на притискателният диск..
            Иначе имаш да отвъртиш 28-30 болта
            За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
            Honda Dominator 650
            088ЧЧ93979-->Борис
            0878956Ч38-->Борис

            Коментар


            • От: Какво направих днес по Нивата..

              Ясно =) Ами ако случайно намеря някой като се наканя, ако не майстора ще е. Пък нататък може да се пробвам. Благодаря.

              Поздрави !
              Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

              Коментар


              • От: Какво направих днес по Нивата..

                Първоначално публикуван от Петър Пенчев (tyto_) Преглед на мнение
                Здравейте, аз да питам за евентуален ремонт. Бих казал, че съм сръчен в ръцете и успявам да се справям успешно с инструменти и прочие имам що годе някакъв акъл в главата. Опит обаче ми липсва що се отнася до автомобилите.
                Смятате ли, че ще мога да се справя със смяна на съединител само по ръководства и картинки. Благодаря !Поздрави !
                Да , може да се справиш според мен.
                1. Сваляш карданите. Запомняш как са обърнати и дори може да си ги бележиш .
                2. Откачваш километража и разните там букси по РК и СК (раздатъчна и скоростна кутии)
                3. Сваляш пластмасите вътре в купето които скриват лостовете.
                4. Сваляш лоста на скоростите (малко е с пиниз)
                5. Гуменото каре - освобождаваш го от трите болта. Само в едно положение може да вадиш болт от там.
                6. Сваляш раздатката. Дано не скъсаш някой болт, но не е страшно.
                И вече започва същинската част - СК.
                1. Развиваш трите болта на стартера и го отделяш от СК.
                2. Развиваш 4 болтчета на предпазната ламаринка и двата болта на долното цилиндърче на съединителя (работно цилиндърче).
                3. Следват 4 големи болта. Двата са лесни - долните.
                Горните стават САМО с удължение на гедорето, ама голямо удължение - няколко навързани . Трябва упорство и хъс да ги свалиш, но споко - само два са.
                4. Изтегляш СК от оста (тя се плъзга с малко лашкане) и с леко завъртане пада на земята. Тежичка е.
                5. Развиваш притискателя и си на финала .
                Купуваш нов диск - 24 лева. Проверяваш притискателните пластини дали не са изядени от лагера на съединителя.Смени лагера, за да не ти вие евентуално.
                Тук идва толкова трудното ЦЕНТРИРАНЕ на диска и притискателя.
                Монтираш ги с гайките към огледалния диск без да стягаш гайките силно.
                Сега - навираш главата на мястото на СК, очите на нивото на диска. Гледаш и с някаква ос(примерно от гедорето) ЦЕНТРИРАШ на око диска.
                С леко лашкане става. Центрира се идеално и без дорник. Не се шашкай. Просто бъди внимателен и точен.
                След центрирането стягаш гайките на притискателя и следва монтирането на СК и нататък по обратния ред гумено каре, РК и карданите.Скоростната кутия след като я сложиш отново с лашкане се намества идеално . Има си водачи и се фиксира лесно.
                Нататък е по-леко и приятно.
                Разпечатай си това и следвай стъпките. По-лесно е отколкото изглежда.
                Успех !
                Последно редактирано от bgbul; 17-08-12, 23:29.

                Коментар


                • От: Какво направих днес по Нивата..

                  Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                  Да , може да се справиш според мен.
                  1. Сваляш карданите. Запомняш как са обърнати и дори може да си ги бележиш .
                  2. Откачваш километража и разните там букси по РК и СК (раздатъчна и скоростна кутии)
                  3. Сваляш пластмасите вътре в купето които скриват лостовете.
                  4. Сваляш лоста на скоростите (малко е с пиниз)
                  5. Гуменото каре - освобождаваш го от трите болта. Само в едно положение може да вадиш болт от там.
                  6. Сваляш раздатката. Дано не скъсаш някой болт, но не е страшно.
                  И вече започва същинската част - СК.
                  1. Развиваш трите болта на стартера и го отделяш от СК.
                  2. Развиваш 4 болтчета на предпазната ламаринка и двата болта на долното цилиндърче на съединителя (работно цилиндърче).
                  3. Следват 4 големи болта. Двата са лесни - долните.
                  Горните стават САМО с удължение на гедорето, ама голямо удължение - няколко навързани . Трябва упорство и хъс да ги свалиш, но споко - само два са.
                  4. Изтегляш СК от оста (тя се плъзга с малко лашкане) и с леко завъртане пада на земята. Тежичка е.
                  5. Развиваш притискателя и си на финала .
                  Купуваш нов диск - 24 лева. Проверяваш притискателните пластини дали не са изядени от лагера на съединителя.Смени лагера, за да не ти вие евентуално.
                  Тук идва толкова трудното ЦЕНТРИРАНЕ на диска и притискателя.
                  Монтираш ги с гайките към огледалния диск без да стягаш гайките силно.
                  Сега - навираш главата на мястото на СК, очите на нивото на диска. Гледаш и с някаква ос(примерно от гедорето) ЦЕНТРИРАШ на око диска.
                  С леко лашкане става. Центрира се идеално и без дорник. Не се шашкай. Просто бъди внимателен и точен.
                  След центрирането стягаш гайките на притискателя и следва монтирането на СК и нататък по обратния ред гумено каре, РК и карданите.Скоростната кутия след като я сложиш отново с лашкане се намества идеално . Има си водачи и се фиксира лесно.
                  Нататък е по-леко и приятно.
                  Разпечатай си това и следвай стъпките. По-лесно е отколкото изглежда.
                  Успех !
                  Старателно написано с едно леко допълнение,но много ВАЖНО:преди да започнеш работа откачи си "-" на акумулатора,защото все пак ще откачаш и стартера,а макар и само от крепежните му болтове едно леко завъртане би могло да доведе до опиране на захранващия го кабел към "маса" и отворяне на още половин ден работа в подмяна на изгорели кабели.

                  Коментар


                  • От: Какво направих днес по Нивата..

                    Много ви благодаря, ама много. Хубаво е този урок да се отдели някъде, като полезни ръководства знам ли и аз =)

                    А вече е спорно дали ще събера кураж за тази манипулация =) Все си мисля, че е от полза да има някой по-опитен, дори за морална подкрепа Да знаеш, че и да объркаш нещо ще има помощ.

                    Ще преценя. Благодаря отново за много полезните съвети !
                    Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

                    Коментар


                    • От: Какво направих днес по Нивата..

                      Обаждай се ще помагаме от мен оборудван гараж,от теб хамалогията.
                      Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

                      Коментар


                      • От: Какво направих днес по Нивата..

                        Благодаря ! Бих се съгласил, за жалост съм далеч. В Габрово. Може обаче, ако манипулацията се отложи във времето когато вече започна отново обучението и дойда към София, да се разберем за някой ден да купя комплект съединител и някоя почерпка и да те посетя =)
                        Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

                        Коментар


                        • От: Какво направих днес по Нивата..

                          Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
                          .... Пиниза е само, слагането на притискателният диск..
                          Иначе имаш да отвъртиш 28-30 болта
                          Точнхо 34 болта са... Свърших я тая манипулация пролетта
                          Лада НИВА не избира пътя, тя просто върви напред...
                          0887686779 Краси

                          Коментар


                          • От: Какво направих днес по Нивата..

                            Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                            Да , може да се справиш според мен.
                            1. Сваляш карданите. Запомняш как са обърнати и дори може да си ги бележиш .
                            2. Откачваш километража и разните там букси по РК и СК (раздатъчна и скоростна кутии)
                            3. Сваляш пластмасите вътре в купето които скриват лостовете.
                            4. Сваляш лоста на скоростите (малко е с пиниз)
                            5. Гуменото каре - освобождаваш го от трите болта. Само в едно положение може да вадиш болт от там.
                            6. Сваляш раздатката. Дано не скъсаш някой болт, но не е страшно.
                            И вече започва същинската част - СК.
                            1. Развиваш трите болта на стартера и го отделяш от СК.
                            2. Развиваш 4 болтчета на предпазната ламаринка и двата болта на долното цилиндърче на съединителя (работно цилиндърче).
                            3. Следват 4 големи болта. Двата са лесни - долните.
                            Горните стават САМО с удължение на гедорето, ама голямо удължение - няколко навързани . Трябва упорство и хъс да ги свалиш, но споко - само два са.
                            4. Изтегляш СК от оста (тя се плъзга с малко лашкане) и с леко завъртане пада на земята. Тежичка е.
                            5. Развиваш притискателя и си на финала .
                            Купуваш нов диск - 24 лева. Проверяваш притискателните пластини дали не са изядени от лагера на съединителя.Смени лагера, за да не ти вие евентуално.
                            Тук идва толкова трудното ЦЕНТРИРАНЕ на диска и притискателя.
                            Монтираш ги с гайките към огледалния диск без да стягаш гайките силно.
                            Сега - навираш главата на мястото на СК, очите на нивото на диска. Гледаш и с някаква ос(примерно от гедорето) ЦЕНТРИРАШ на око диска.
                            С леко лашкане става. Центрира се идеално и без дорник. Не се шашкай. Просто бъди внимателен и точен.
                            След центрирането стягаш гайките на притискателя и следва монтирането на СК и нататък по обратния ред гумено каре, РК и карданите.Скоростната кутия след като я сложиш отново с лашкане се намества идеално . Има си водачи и се фиксира лесно.
                            Нататък е по-леко и приятно.
                            Разпечатай си това и следвай стъпките. По-лесно е отколкото изглежда.
                            Успех !
                            Центрирането на феродовия диск го правя с опашка, отрязана от от стара скоростна кутия, намира се лесно в моргите...
                            Става по-лесни и по-точно.
                            Лада НИВА не избира пътя, тя просто върви напред...
                            0887686779 Краси

                            Коментар


                            • От: Какво направих днес по Нивата..

                              Днес смених ремък, оправих единият фар, захванах кабелите с свинска опашка под кормилото, че се весеха на произвола на съдбата. Оправих единият калобран, че го "оправих" на един дънер ... Същото така, оправих долното захващането на заден десен амортисьор...
                              За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                              Honda Dominator 650
                              088ЧЧ93979-->Борис
                              0878956Ч38-->Борис

                              Коментар


                              • От: Какво направих днес по Нивата..

                                А снимки нямаш ли,какви свински опашки ползваш-/от черните или белите???/.
                                След толкова много работа сега остава да намериш една яка кал и с всичката газ да я треснеш вътре.
                                После 2-3 часа копане,след това миене и вечерта с кеф и апетит ще седнеш на масата да хапнеш и "обърнеш" някоя друга бира.
                                П.П.Аз днес я отключих сутрината моята,изтърсих си стелките,запалих двигателя да подгрее 2 мин.,отидох до работа,после се върнах.
                                Общ пробег за деня-6км.,аварий-никакви!!!
                                Последно редактирано от Янко Желязков; 21-08-12, 19:15.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X