И двамата ще са под огромен натиск. Всеки очаква при двама световни шампиони догодина да има титла... поне за отбора. А ако няма и това, леле мале (на италиански)
от 1953 г. в отбора от Маранело не са карали двама световни шампиони. От друга страна задачата е ясна – да бъдат свалени Себастиян Фетел и Ред Бул от върха.
Аз не помня Вилньов и Пирони в началото на 80-те години на ХХ век., но помня - Прост и Менсъл в началото на 90-те. Подобни грандиозни сблъсъци разбира се е имало и в други отбори, да не говорим за Прост и Сена в Макларън или Менсъл и Пикет в Уилямс през 80-те. Последният подобен случай бе с участието именно на Алонсо, когато той бе пренебрегнат в Макларън за сметка на новобранеца Хамилтън и когато именно поради тази причина Райконен спечели последната пилотска титла за Ферари през 2007 г.
от 1953 г. в отбора от Маранело не са карали двама световни шампиони. От друга страна задачата е ясна – да бъдат свалени Себастиян Фетел и Ред Бул от върха.
Аз не помня Вилньов и Пирони в началото на 80-те години на ХХ век., но помня - Прост и Менсъл в началото на 90-те. Подобни грандиозни сблъсъци разбира се е имало и в други отбори, като Прост и Сена в Макларън или Менсъл и Пикет в Уилямс през 80-те. Последният подобен случай бе с участието именно на Алонсо, когато той бе пренебрегнат в Макларън за сметка на новобранеца Хамилтън и когато именно поради тази причина Райконен спечели последната пилотска титла за Ферари през 2007 г.
На първо място проблемите на Редбул според мен ще дойдат от промяната на болидите и намалявенето на аеродинамиката като фактор.Или хайде не проблеми но превъзходство като цяло.
Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.
....... и намалявенето на аеродинамиката като фактор.Или хайде не проблеми но превъзходство като цяло.
Човече,недей така.Аеродинамиката никога няма да е на второ място,каквото и да се променя по колите.То и сега Ред Бул далече не са с най мощния двигател,ама като имаш Нюи под ръка всичко е някакси на майтап. Тоя човек в който и ръкав да бръкне,все вади повече от два коза.Не случайно работи при човека с най много пари във Формулата!
Аеродинамиката няма да намалее. Ще намалее процентното и влияние върху представянето на болидите, но никога важността и.
Ще намалее нивото на аеродинамичното притискане (даунфорс). Това, в концептуалния модел заложен в правилника. В реалността ще е същото, но постепенно гениалните инженери в материята, ще намират все повече интерпретации на техническия регламент. Изключвам нивата на даунфорс да достигнат тези на двойния дифузьор, обдухването на дифузорите, или коанда ауспусите и запечатването на дифузьора. Но от инженер като Нюи, очаквам с течение на времето, да компенсира до примерно 80% от актуалните нива на притискане.
Това, ако не се откаже и запази мотивацията си. Не е доволен от непрекъснатите рестрикции отнасящи се до аеродинамиката на болидите.
За фенове като мен, това е наистина най-интересния аспект в технологията на Ф1. Така че го разбирам. Битката в конструирането на двигатели има много по-комерсиален и ПР ефект.
Ако зависеше от мен, големите автомобилни концерни нямаше да стъпят във Ф1, освен като доставчици на мотори.
Ф1 е спорт на конструктори на болиди, а не на мерене на пишки на автомобилни фирми.
Убиват спорта, това е истината.
ПП: Мъни толкс, ениуей...
Your conscience is all you can take to your grave.
Ако зависеше от мен, големите автомобилни концерни нямаше да стъпят във Ф1, освен като доставчици на мотори.
Ф1 е спорт на конструктори на болиди, а не на мерене на пишки на автомобилни фирми.
Убиват спорта, това е истината.
ПП: Мъни толкс, ениуей...
Ф1 е феноменална и заради това което е. Рестрикциите от друга страна движат прогреса. Помислете колко инженерни решения, родени във Формулата и забранени след това са задължителни компоненти в масовите автомобили.
В последните години има един екип изпреварил доста другите и затова ни липсва повече оспорваност в борбата за титлата. Имало е и други такива периоди в миналото и са били успешно туширани по един или друг начин.
Водещите автомобилни концерни и сега нямат заводски отбори във Ф1, не мисля че там има проблем. В ранг листата за 2013г. най-напред е Мерцедес-4място, Рено са 10-ти, ФИАТ-13-и. http://fakti.bg/avto/62092-nai-skapi...arki-na-2013-a
Ф1 е феноменална и заради това което е. Рестрикциите от друга страна движат прогреса. Помислете колко инженерни решения, родени във Формулата и забранени след това са задължителни компоненти в масовите автомобили.
Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо е най-скъпоплатеният пилот в моторните спортове, показа последната класация на списание Forbes. Звездата на Ferrari печели около 28 милиона долара на сезон от заплата и премии за победи и точки. Допълнително към това испанецът получава и около 2 милиона долара от рекламни договори.
Контрактът на Фернандо с Ferrari е до края на 2016, а от началото на новия сезон фондът за заплати на Скудерията ще нарасне значително, тъй като завърналият се в тима Кими Райконен подписа за 2 години със заплата от 11 милиона евро на сезон. Информацията за заплатата на Кими е на Gazzetta dello Sport и все още не е потвърдена от тима.
Второто място в подреждането заема Люис Хамилтън, който в края на миналата година премина от McLaren в Mercedes. Според Forbes световният шампион във Формула 1 за 2008 заработва 26 милиона долара на година от заплата и премии. Отделно Люис има и рекламни договори за 1,5 милиона долара.
Третото и четвъртото място в класирането окупираха две от звездите на NASCAR - Дейм Ърнхардт-младши и Джими Джонсън. Техните заплати са доста по-скромни - 13 милиона долара за Дейл и 17,3 милиона долара за Джонсън. Но рекламните им приходи са доста по-големи от тези на пилотите във Формула 1 - 13 милиона долара за Ърнхардт-младши и 6,7 милиона долара за Джонсън.
Едва на пето място се класира най-голямата звезда на MotoGP Валентино Роси с годишен доход от 22 милиона долара - 12 милиона долара заплата и 10 милиона долара рекламни приходи.
Топ 10 на най-скъпоплатените пилоти в света допълват още двама пилоти от Формула 1 и трима от NASCAR. Настоящият световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел е едва осми в подреждането с годишен доход от 18 милиона долара - 17 милиона долара заплата и премии и 1 милион долара от реклами.
Фетел печели само 3 милиона долара на година повече от Даника Патрик от NASCAR - дамата заработва 15 милиона долара на сезон, като при нея заплатата е 6 милиона долара, а другите 9 милиона идват от рекламни договори.
Топ 10 затваря Дженсън Бътън с 14 милиона долара, но според информацията на Forbes световният шампион във Формула 1 за 2009 няма рекламни приходи, цялата сума, която получава идва от заплатата му в McLaren.
Коментар