Много важно... В Порше догодина да си се радва и цупи... Беше ли супер състезание - беше... Видя ли се пак кой, колко и какво може - видя се... Сега остава да разнищим "конспиративните" теории - защо Хамилтън замалко не отстрани Себ, ще има ли "заговор" - така де, побутване, на бившите двукратни, срещу четирикратния, защо 3 смени на гуми за Уебър и 2 за Фетел, и останалите няколко...
Последно редактирано от ivied; 13-10-13, 13:10.
Причина: "конспиративните" теории
Формула 1 е в паника заради новите двигатели??? Нито "Рено", нито "Мерцедес" или "Ферари" успяват да конструират достатъчно издръжлив турбоагрегат
Отборите във Формула 1 са във всеобща паника заради невъзможността на производителите да създадат достатъчно издръжливи двигатели, които да отговарят на изискванията за сезон 2014, твърди германското сп. "Ауто Мотор унд Шпорт". Според изданието основният проблем е, че новите мотори не могат да преодолеят повече от 3000 км, като решение все още не е намерил нито един от доставчиците на агрегати - "Ферари", "Мерцедес-Бенц" и "Рено". А по разчети на инженерите на "Рено" двигателите трябва да издържат не по-малко от 3600 км. Председателят на съвета на директорите на отбора на "Мерцедес" Ники Лауда пък е убеден, че животът на всеки мотор трябва да е поне 5000 км.
През следващата година настоящите 2,4-литрови V8 "атмосферни" двигатели трябва да бъдат заменени от 6-цилиндрови турбинни агрегати с обем 1,6 л. Новите мотори ще работят в комбинация с 8-степенна скоростна кутия (при 7-степенна сега), а потреблението на гориво ще бъде ограничено до 100 кг на състезание (приблизително по 135 л бензин). Като допълнение в двигателите ще бъде интегрирана и система за възстановяване на енергията (ERS). А освен чисто техническите новости Формула 1 налага още по-строги ограничения и в броя агрегати, които отборите може да използват - от догодина всеки пилот вече ще има право само на 5 мотора на сезон или с 3 по-малко от сега.
Отделни производители вече поискаха от международната автомобилна федерация (FIA) да преразгледа решението за новия лимит. Очаква се FIA да даде своя отговор в края на месеца, когато световният съвет ще утвърди окончателната редакция на новия правилник за 2014 г. Според наблюдатели при отказ за промяна в ограниченията има реална опасност много отбори да се откажат от участие в световния шампионат на Формула 1, тъй като много от тях ще са принудени да използват по 6-7 двигателя на сезон, а това ще води до системни наказания за техните състезатели.
Освен всеобщите проблеми с ресурса на новите агрегати във "Ферари" имат затруднения и с икономичността на своя модел. Италианският гигант все още не може да конструира мотор в съответствие с изискванията за 2014 г., като от Маранело дори са попитали FIA дали не може да измени правилото за потребление на гориво и да го увеличи от 100 на 110 кг на състезание, но от федерацията са отказали компромис, разкрива "Ауто Мотор унд Шпорт".
Ръководителят на двигателното подразделение на "Рено" Роб Уайт нарече предстоящата промяна в правилата на Формула 1 "най-сложната техническа задача на всички времена". "Дори малка пукнатина в ауспуха може да повреди цялата турбина", посочи специалистът само една от възможните щети.
С въвеждането на двигателите от ново поколение може да се наложи и цялостно изменение в ходовата част на автомобилите, понеже размерът на 6-цилиндровия мотор е по-малък от този на настоящия V8. Освен това новите агрегати имат нужда от допълнително охлаждане, което поставя нова задача пред дизайнерския екип на шасито. Допълнителен проблем ще бъдат електрическите батерии в системата ERS.
"Всяка такава батерия се състои от 170 горивни клетки - обясни Ники Лауда. - Ако тези клетки не бъдат сглобени с точност до милиметър, цялата конструкция няма да сработи. Или пък ще видите пожар, подобен на този от самолета "Боинг 787 Дриймлайнър" на лондонското летище "Хийтроу" през юли." Шефът на "Мерцедес" сравни новите агрегати във Формула 1 именно с двигателя на самолет, понеже авиационният мотор на "Боинг" работи на същия принцип като системата ERS.
Всичко ще се върти около надеждността на ЕРС и разхода на гориво.
Те КЕРС не могат да накарат да бачка безпроблемно верче колко години...
Турбината е фиксирана в определени параметри като размер.
Нямат право на променлива геометрия.
Кожусите около колекторите са част от ЕРС.
Your conscience is all you can take to your grave.
Вярно, сега забелязах колко са големи. Не съм се интересувал от техническите подробности за догодина, но май е интересно. Тези кожуси сигурно са част от горивните клетки. Ако отнемат топлина от там, тя нали ще трябва на турбината после?
В случая топлина = поток, защото ако охладят изходящите газове, пада и налаягането, а от там и потокът през турбината. Освен това тази топлина няма общо с нагряването на въздуха в компресорната част, той се нагрява от сгъстяването, така че кулерите са неизбежни.
По правилник колко ще е налягането догодина?
Коментар