Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моята Дачия е Моят Автомобил

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения


  • BENZBOSS коментира
    Днес, 21:59



    А горивен филтър,това го няма заводско на брата на резервната Хонда,не че не го продават,НЯМА ТАКОВА В КОЛАТА ИНСТАЛИРАНО

    Свещи тук сменят на 120 000 МИЛИ след като излезе от Магазина,не е като да пестят,просто си работят,аз сменям на по 60 000 МИЛИ,че съм много умен ма тия от Дачия сменят на няма и 20 000,там съвсем имат идея защо ма аз не я схващам.
    Е сега нося свещи от тук за една кола там,а да видим дали ще изгние с тях,какво 30 хиляди на масло и защо 30 000 до свещи,някой пак не му се смята май

    Темата е за дачия.Това не е точно автомобил!
    Дизелов Jeep, не е Jeep.

    Коментар


    • Дачията е бюджетен автомобил,не е ХондаФабрично се вграждат части с по-ниско качество,хората си печелят и от обслужване и смяна на части.Отделно,когато е предвидена с основно гориво газ,свещите се скапват по-бързо-максимум за 40-50000 км.Сменят ги на 30000,за да не го викат пак само за свещи след 2 месеца.След като почти нямат конкуренция в предлагане на бюджетни коли,производителят се изхитря,и сваля качеството.Неговият интерес е друг-когато тестват по новия цикъл автомобила,да се види че покрива изискванията-харчи и замърсява малко,и... има много голям шанс да изкара гаранцията от 100000 км.Това,че бакшишите преди 3-5 години са изминали почти безпроблемно 800000 нищо не означава.Новите,трицилиндрови едва ли ще го могат.Според мен е надценен за качеството си.Обаче,когато нямаш конкуренция,защо да не цакаш ентусиастите с топла бира

      Коментар


      • Личното ми мнение за свещите е, че малко прекаляват, но на повечето нови коли толкова им дават, не само на Дачия. По-скоро е връзване на гащи, да не тресне бобина или компютър, че там става скъпо вече. Иначе за интервала на масло и изкарването на гаранцията - моята кола НЯМА ограничение в пробега. Беше в гаранция 5 години, когато беше на към 220 х.км., маслото сменяно на 30 х.км. На моя двигател заводски дават и ДВЕ години интервал на смяна на масло, или 30 х.км. На бензинова от същата марка интервала е една година.
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • p-pleven
          p-pleven коментира
          Редактиране на коментар
          За Дачия ли става дума?

        • Asen Kushlev
          Asen Kushlev коментира
          Редактиране на коментар
          Форд



      • #330.7
        kbot коментира
        Днес, 08:25
        @cnc82:Нова кола, чист резервоар и Ромпетрол. Няма причина да се задръсти. Все още.
        Всичко е според зависи.
        ==================
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220218_161820.jpg
Прегледи:1030
Размер:408.8 КБ
ID:6868725
        Това ми е горивния филтър на три месеца, след зареждане на Ромпетрол Славейков - Бургас през Октомври м. г. До тогава две години съм зареждал само на тази бензиностанция и проблеми никакви. Ама до тогава. Та явно във всяко правило си има изключение. По него време Нефтохима беше спрян за капитален ремонт.
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • При мен бяха сложили салфетка или WC хартия в резероара на старата ми астричка и бензиновата помпата си замина. Единственото, което можеш да направиш е да зареждаш в туба и да оставяш да се преседи тогава да пълниш резероара.

          Коментар


          • И нищо за десният ми гаранционен калников мигач не споделихте. Например: къде е?

            ​​​​​Вече месец мина, пак, както преди е незнаене, нямане, късат поръчки, пишат "нови", а накрая аз пак ще го намеря и сменя, и ще насоча дилъра отново къде ги има ... . Така и със сензора за газта стана.
            Свещите изкарвали максимум 40000 км пробег, питал съм и е Решено на 30000 км пробег да се сменят. За смяна на бензинов филтър не съм питал, но съм сигурен, че има, вероятно в самия резервоар.
            За маслото, през дилърска смяна ще го сменям на 15000 км недилърски, толкоз е лесно.
            А това, че Dacia не е точно кола..., ще подмина с усмивка по 4. Четвърта ми е и на този етап няма да изоставя най-продаваният автомобил.

            Няма да гоня 800 000 км пробег на тази машина, на около 300 000 ще я сменя с друга Dacia, ако все още продават.

            Другата седмица компромисно отиваме да се повозим из Гърция, да зареждам " до горе" LPG, а цяла бензиностанция да ме счита за баровец.

            Лек ден и се пазете!

            Коментар


            • Дачия имат някаква драма със светлините явно. На един колега стопа на Дъстъра му го сменяха 3 седмици. Нямало наличен, поръчали го, чакали го....
              Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

              Коментар


              • kbot
                kbot коментира
                Редактиране на коментар
                Ама всичките ли дачии, или само тая на колегата?

              • windwarrior
                windwarrior коментира
                Редактиране на коментар
                В отдела имахме само една Дачия.

                Отделно че като я закарахме при новия ни доставчик на служебни коли (за изкупуване), веднага и намериха проблеми със съединителя и един амортисьор. А последното обслужване беше преди две седмици. Та във вторник ще им я връщам да си я дооправят.

            • След 60 Работни дни мигача преплува Средиземно море и пристигна в София, от Мароко. Вторник е монтажът. Иначе, разгледахме Метеора и околностите. Заредих веднъж газ в гръцко и наистина, и там не видях разлика в качеството, защото традиционно изминах около 600 км, толкоз, колкото и в България. Автомобилът навлезе в период на експлоатация след 50000 км пробег. Не ме е изненадал с нещо фрапиращо като дефект до тук, което ме обнадеждава за бъдещата му експлоатация. А с евтината газ...., пей сърце!

              Коментар


              • Изчаках го достатъчно:
                Три пъти през този месец в режим на охлаждане климатикът губи дебит и не охлажда достатъчно. Вентилаторът на max, а струята слаба. Това, само когато пътуваме на дълго. В ежедневието няма такъв проблем. Сутрин, след като имаше срив, работи нормално все едно не се е случвало. Утре ще помоля да ме поемат сервиза, защото е август. А тръбите на климатика се обледеняваха. После ще ви кажа заключенията на сервиза и ще се чакат ли резервни части. Лек ден.
                Прикачени файлове

                Коментар


                • kbot
                  kbot коментира
                  Редактиране на коментар
                  На дачиите се случва. Не знам дали има датчик. Иначе за едни модели си е хроничен проблем.
                  На моята изначално нищо и нямаше. Появи се след първото зареждане.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ясно. Е, нещо със сигурност е спестено и явно е много чувствителна към количеството фреон. Що не опиташ да изпуснеш малко?

                  Иначе, при капилярка или има датчик, който спира/пуска компресора, или пак датчик, който ръководи клапан в компресора, променящ количеството компресиран фреон. Не си представям система без термо датчик, но от друга страна съм се убедил че автомобилните производители са способни на чужеса от храброст за да спестят 2 стотинки.

                  Има и сценарий, при който фреона е малко, високото налягане е достатъчно високо, но ниското е прекалено ниско, и температурата на изпарение пада допълнително. Но пак трябва да има датчик който да коригира количеството фреон така че да не допуска замръзване на изпарителя.

                • kbot
                  kbot коментира
                  Редактиране на коментар
                  sparky, прав си за количеството, но аз не бих пробвал.
                  На мен не ми пречи (обичам да натискам копчета, и не харесвам автоматиката да решава дали ми е студено и дали да ми пусне чистачките)
                  Ефекта се получава рядко - висока влажност и температура, и ниски обороти на вентилатора. Примерно 1 път годишно ми се случва при Солун. Зависи по кое време минавам оттам. У нас никога не се е случвало.

              • Ще се чака температурен датчик, резервна част. Чак тръпки ме побиват!
                Установено днес в гаранционен сервиз, след 2 часа търсене на причината за обледеняване тръбите на климатика и намален дебит студен въздух в купето при дълъг пробег.

                Коментар


                • Месец за доставка, след посещението на сервиз, ми насрочиха дата за отстраняване на повреденият температурен датчик - 20.09.2022 г.

                  Коментар


                  • Мхм, а частите за моя дъртанян идват от отвъд голямата вода за 3 дена. После що не искам нова кола...
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • Досега гаранционните посещения в сервиз за смяна на дребни повредени части, са три - сензор за налягане на LPG, преден десен калников мигач и температурен датчик на климатика. Предстоящи:
                      - проверка задно ляво ел стъкло - понякога не мога са го спусна от пулта на шофьорската врата. След известно време тръгва. Отново дребен проблем, но неприятен.
                      - софтуерна актуализация на "таблета", че с iOS се замисля по 4 пъти преди да тръгне. Марката му е LG.

                      И така..... . Понеже 100000 км пробег ще направя най-вероятно средата на 2023 г., с което изтича гаранцията, ще се възползвам от възможността да приведа Новият автомобил като нов!
                      Лек ден и се пазете!

                      Коментар


                      • p-pleven
                        p-pleven коментира
                        Редактиране на коментар
                        Начи... какво има в обикнвен филтър не мога да гадая, понеже съм прост потребител. Само знам, че лепачките за DOT на гумте са скандално евтини и съм я докарал до там, че вече не смея да си купя НОВ слип, понеже от две години всичко "ново" и "марка", за което не се жалят пари, даде фира или дефект, а продавачите сякаш са се наговорили: "как е възможно!"

                      • krassitch
                        krassitch коментира
                        Редактиране на коментар
                        Не знам какво има в обикновен маслен филтър Филтрон за 8-9 лв...Обаче,дъртия бус с такива,вече 14 години не се оплаква още.Значи е перфектен.Ако беше от официален сервиз за 50 лв,какво щеше да е по-добре?

                      • kbot
                        kbot коментира
                        Редактиране на коментар
                        За бусовете е друго. Там и разпадащата се каросерия е плюс

                    • 24.73 лв е една свещ. Писал съм по-назад. За мен най-интересна е цената на въздушният филтър, писал съм назад в темата.
                      В края на октомври съм на Второ ТО, та ... ще актуализирам крайна цена и по консумативи.

                      Коментар


                      • p-pleven
                        p-pleven коментира
                        Редактиране на коментар
                        Ми пак е добре. Моята свещ я зимам за 13.50 (а за свои хора с -30% беше 10 и нещо) а ми я шиткат "сервизно" шест пъти повече.
                        Айде, успех при ТО, дано всичко е "културно"!

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        18 кинта са иридеви свещи NGK с доказан прозйход, като купувах последно. Можеше да се докарат и до към 10лв с малко повече чакане. Бас ловя че тия, дето ти слагат, не са иридиеви, нито платитнени, а най-обикновени, дето на нормален пазар струват 4-5 кинта, а те ги взимат вероятно по левче-два бройката,

                    • Благодаря, че рекламирате Dacia във форума! Натиснете снимката за да я уголемите

Име:31BB9A5B-59A7-49F1-B292-F46076722303.jpeg
Прегледи:438
Размер:1.14 МБ
ID:6891458

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X