Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Компресор

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Компресор

    Колеги купих зилов компресор, но беше с надран цилиндър. Смених както цилиндъра, така и бутала и сегменти. Пуснах го, но изкара почти всичкото масло което му налях от казанчето/разширител.

    Коментар


    • От: Компресор

      Здравейте, съфорумци имам и аз проблем с един компресор.Въпросния компресор ми остана наследство от дядо ми и има сантиментална стойност за мен, та искам да го реставрирам.
      Направен е с трифазен мотор около 7 кв.,мисля , че е около 900 оборота , стар немски компресор с дебит 1000 лт. 10 бара налягане и 80 лт. бутилка.
      От прочетеното до тук, по този и други форуми, разбрах, че трябва да сложа пресостат, кондензоуловител, предпазен клапан, манометър, възвратен клапан и филтър. Има обаче един проблем- когато пусна компресора, веднага почва да духа, но като запуша с ръка изхода на тръбата, след около 5-10 сек. Мотора почва да се мъчи и ремъка да приплъзва. Според мен е абсурд да направи 10 бара, при положение, че мога да го запуша с ръка. Според мен запича нещо по капаните.
      Някаква идея къде да търся проблема?
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20180529_132652.jpg
Прегледи:1
Размер:381.7 КБ
ID:5810225Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20180529_132721.jpg
Прегледи:1
Размер:467.8 КБ
ID:5810226Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20180529_132706.jpg
Прегледи:1
Размер:436.9 КБ
ID:5810227

      Коментар


      • От: Компресор

        Здравейте съфорумци. Имам компресор останал наследство От дядо ми, който искам да пусна в действие.
        Днес го стартирах за първи път и ми направи впечатление, че много бързо вдигна въздух и изключи( бутилката е 500 лт.), но излиза въздух от двете цилиндров глави от където би трябвало да смуче въздух, съответно след около 5 мин пак се включва.
        Компресора нито го знам какъв е нито с какъв дебит. Помня само че дядо ми го използваше да разбива камъни с голям пневматичен къртач.
        Ще се радвам да чуя мнения, какъв е компресора и евентуално къде да търся проблема
        Ето го компресора, а с кръгчета съм оградил от където изпуска въздух.
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20190310_185414.jpg
Прегледи:1
Размер:447.8 КБ
ID:5810250

        Коментар


        • От: Компресор

          ???

          Коментар


          • От: Компресор

            Здравейте, имам компресор останал наследство От дядо ми и днес го включих за първи път от близо 5-6 години насам, но явно има някакъв проблем.
            Компресора вдигна много бързо въздух и изключи ( 500 лт. Бутилка) ,но излиза въздух от отворите, които би трябвало да служат за да смуче въздух, съответно след 4-5 мин. Включва пак.
            Компресора е двуцилиндров, неизвестна за мен марка.
            Дядо ми го ползваше да разбива камъни с пневматичен къртач.
            Къде да търся проблема?

            Коментар


            • От: Компресор

              Тия двата постнати горе компресори са и двата за задължително отваряне на главата!!! Разглобява се главата и всичко се почиства идеално! Ако има корозирали клапани се прешлайфат или подменят с нови! Клапаните и леглата където лягат трябва да са идеално чисти и гладки! После на входа на въздуха на главата се завива въздушен филтър. Изхода от главата пък се вкарва в конденозоуловител (малката бутилка), от кондензо уловителя се изкарва през по-гъвкава свръзка до един Т-образен разклонител. Той се свързва с малка твърда пластмасова тръбичка към пресостата а главната тръба продължава към бронзовия (не пластмасови има едни) възвратен клапан. За вашите компресори е задължително всички тръби, свръзки и клапани да са на 3/4!!! Чак когато направите компресорите така и имате някакви проблеми, питайте пак.
              Моя беше в още по-окаяно състояние а ето какво стана накрая. Тъкмо може да видите къде и какво да добавите и вие към вашите.


              Ето какво представлява кондензоуловителя! Идеята е когато в него влезе нагнетения горещ въздух да се разкомпресира-разшири малко, това довежда до отделянето на влагата от въздуха, която полепва по стените вътре в малката бутилчица и се събира доло на дъното, където се заварява тръбичка с кранче от където да се източва периодично. Вътре се редят 1-2-3 пласта прегради от ламарина (надупчени за да минава въздуха ) по които също да се полепва влагата. Правят се леко свити на V за да изкапва насъбралата се влага. Отгоре се оставя друга заварена тръбичка с кранче или тапа от където може да се поглежда понякога какво става вътре и да се промива принудително при нужда.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Компресор кондензо уловител.jpg
Прегледи:1
Размер:69.1 КБ
ID:5810940
              Последно редактирано от brad4edat; 24-03-19, 09:48.

              Коментар


              • От: Компресор

                Това е моят компресор.Тех.данни: ел.мотор - 3кв(трифазен)2860об/мин.Три бутилки по 40лт - 120лт.Обороти на компресорните глави 1400об/мин.Среден дебит 370лт/мин(0-7бара).Ефективен дебит 325лт/мин(5-7бара). https://www.youtube.com/watch?v=xo0cu_bx5D8&t=237s
                Прикачени файлове

                Коментар


                • От: Компресор

                  Всичко добре си обяснил, а за това
                  Първоначално публикуван от brad4edat Преглед на мнение
                  ... е задължително всички тръби, свръзки и клапани да са на 3/4!!! ..
                  има ли основателни причини?

                  Коментар


                  • От: Компресор

                    Изчетох с интерес. Много колеги споделят , че ифовия компресор не става. Аз не съм съгласен с това и ще обясня защо. Като се преместих да живея в настоящия град разполагах само с един ифов компресор с мотор 2,2. Тук е мястото да уточня, че ифовите компресори са два вида. Различават се по отливката на корпуса. Едните са за вграждане в камион имат отвори за централно мазане, а има и такива за стационарен компресор с нивел. В онези времена на голямата инфлация, нямаше и пари пък разнообразие от компресори нямаше. Реших да направя нещо за да улесня работата в сервиза. От една 80л бутилка, мотор трифазен 5,5 кW, два компресора от ИФа, възвратен клапан от автобус "Чавдар" спирачна камера от ремарке (за кондензатор) и ГДРски пресостат с електрожен и ъглошлайф. си спретнах един компресор. Двигателя е по средата използвам стандартни шайби (с тежести) на ифовите компресори, шайбата на мотора е от ЗИЛ 130. Предавателното отношение е 1. Оборотите са 1500(прецених , че с такива обороти се кара ифата(около 60км/ч). Уж го направих временно, го ползвам вече 18 години. Масло му наливам 5w30(300gr). На единия не съм му правил ремонт още(беше нов ГДР рейски). Другия тази зима хонинг на цилиндър, ново бутало, сегменти и клапани). Ползва се всеки ден. Чешкия възвратен клапан от автобус държи налягане с дни. Може да си мислите , че е майтап , но понякога натягам пресостата и на 9,5 bara(на 10bara отваря предпазителя) за да отвия някой непокорен болт. Обикновено е настроен на около 8 bara. Уж временно , обаче комбинацията излезе сполучлива(сиромах човек - жив дявол е казал народа)..мога да постна снимки

                    Коментар


                    • От: Компресор

                      Какво мнение ще дадете за тази глава?Натиснете снимката за да я уголемите

Име:22_1279642361.jpg
Прегледи:1
Размер:270.8 КБ
ID:5813877Натиснете снимката за да я уголемите

Име:86_1279642360.jpg
Прегледи:1
Размер:250.2 КБ
ID:5813878Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8411877500_1300538819_thumb.jpg
Прегледи:1
Размер:6.7 КБ
ID:5813879Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9242880800_1300538815_thumb.jpg
Прегледи:1
Размер:6.9 КБ
ID:5813880Натиснете снимката за да я уголемите

Име:jikov 77.jpg
Прегледи:1
Размер:6.6 КБ
ID:5813881Диаметър на буталото-80мм,ход-50мм. Главата е jikov 77. Ел.двигател 3кв до какви обороти ще може да я върти при налягане макс 8бара?

                      Коментар


                      • От: Компресор

                        Е сметни си го де?

                        мощност / (налягане по ходов обем) = скорост на въртене

                        само гледай всичко да е в еднакви единици. И после остави аванс че има и загуби.

                        Коментар


                        • От: Компресор

                          Нещо не смятам както трябва.По мои сметки излизат до около 850об. Мисля,че поне на 1100об. ще може да я върти без да изгори.Двигателя е 3кв 2860об. трифазен.

                          Коментар


                          • От: Компресор

                            С тоя мотор си направи циркуляр! От 3 хил оборота като ги свалиш на хиляда, мощността при компресора ще стане 9 киловата. Абсолютно излишно. Първия ми правен компресор го купих с 500 ватов мотор и пак си въртеше ифовия компресор. Твоето е като с гаубица да стреляш по врабчета.

                            Коментар


                            • От: Компресор

                              Първоначално публикуван от Veselin Monkov Преглед на мнение
                              С тоя мотор си направи циркуляр! От 3 хил оборота като ги свалиш на хиляда, мощността при компресора ще стане 9 киловата.
                              Откога редукторите повишават мощността?

                              Коментар


                              • От: Компресор

                                Колкото по-голямо отношение на шайбите спретнеш, толкова по-голямо налягане ще вдига компресора, преди да спре двигателя от липса на въртящ момент. Обаче, понижените обороти съответно намаляват дебита. С други думи не очаквай чудеса, преко сила 200 литра за минута при около 1000 оборота. Пробвал съм всичко камионджийско от соц возилата, но просто необходимостта от сгъстен въздух при транспорта е съвсем друга. Най-добре се справяше компресор от трамвайна мотриса. Сам успяваше да захрани конвенционален пистолет за боядисване с консумация около 260-70 литра. За всички други трябваше комплект от две бройки.

                                П.П. Имай предвид, че колкото по-високо налягане заложиш за горна граница, толкова по-голяма бомба си самозалагаш в гаража. Още повече, че винаги се ползват бутилки амнайста употреба. Аз бях късметлия, видях и преживях изпълнение при 5 атмосфери.
                                Последно редактирано от коко келеша; 12-05-19, 10:01.
                                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                                Из "Златния телец"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X