Преди седмица на Кашкая внезапно умрЕ Монбата на почти 6г... Народа реве срещу марката, ама аз бях доволен - НИКАКВИ проблеми през целият му експлоатационен срок. И никога не е дозареждан, въпреки, че автомобилът се кара 99% от времето градско. Да, малко се кара
Сега взех Гигават без гаранция (т.е. само с 'експлоатационната гаранция' - 1месец ) на цена по-малко от половин резервоар за джипката. Ама общо взето - при такава цена - колкото изкара...
Явно стават все 'по-консуматив'
Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Продължавам да се учудвам че сухозаредените батерии все още се ползват при моторите.
И още - на мотор акумулатор да се купува есенно време има ли смисъл? Или ти си от зимните мотористи?
На акумулаторите, които съм купувал за мотоциклети и АТВ-та са сухо заредени, налива се киселинна електролитна течност, слага се тапата /капачките/ и се изчаква 30 мин. След това ако напрежението без товар е под 12.7 волта се дозарежда с ток 1/10 от капацитета, докато се достигне напрежение при заряд около 14 волта. Това на теория.
На практика: заливасе с киселината, изчаква се 10-15 мин, слагат се тапите и батерията е готова за използване.
Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Я въпрос за щатният начин на зареждане на АГМ акумулатор...
Джипката е с АГМ акумулатор около 100Ач / 800ССА..
Теста, който прави автомобила показва, че според него акумулатора е с капацитет на пълно зареждане 106Ач...
Но гледам последните дни остатъчният заряд преди палене е около 48-50Ач.. При палене 'губи' около 2Ач, бързо дозарежда до около 50.0-50.5Ач, след което не продължава заряда. Последните 2 седмици съм изминал около 300км само извънградско, та би трябвало да се е позаредил. Акумулаторът е 5 годишен (оригиналният) и според контролера му е получил около 7000Ач заряд и още толкова - разряд през живота си (т.е. около 70 заряда/разряда)...
Та се чудя дали това е умишленото поведение на логиката на зареждане, и дали има смисъл да го включа в зарядното (ако е решил, че трябва да държи акумулатора 50% зареден при тази температура, то веднага би го разредил пак до това ниво)?
Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Я въпрос за щатният начин на зареждане на АГМ акумулатор...
Джипката е с АГМ акумулатор около 100Ач / 800ССА..
Теста, който прави автомобила показва, че според него акумулатора е с капацитет на пълно зареждане 106Ач...
Но гледам последните дни остатъчният заряд преди палене е около 48-50Ач.. При палене 'губи' около 2Ач, бързо дозарежда до около 50.0-50.5Ач, след което не продължава заряда. Последните 2 седмици съм изминал около 300км само извънградско, та би трябвало да се е позаредил. Акумулаторът е 5 годишен (оригиналният) и според контролера му е получил около 7000Ач заряд и още толкова - разряд през живота си (т.е. около 70 заряда/разряда)...
Та се чудя дали това е умишленото поведение на логиката на зареждане, и дали има смисъл да го включа в зарядното (ако е решил, че трябва да държи акумулатора 50% зареден при тази температура, то веднага би го разредил пак до това ниво)?
Може да са две неща.
Едното е контролерът да няма вярна представа. Ама едва ли.
Другото е че на доста съвременни коли акумулаторът с цел икономия се пази полузареден и се зарежда почти само в режимите на принудителен празен ход, през останалото време даже се харчи от него. Тежичък режим за един акумулатор ама спестява някакви капки гориво, а токът излиза безплатен.
Коментар