Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Що е то акумулатор и с какво се яде?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • А иначе, ей това ми е Вълчето. ​​​​​​
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200605_172158.jpg
Прегледи:531
Размер:313.1 КБ
ID:6736197
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Аз пък си купих 100Ач АГМ на Монбат. Да е еднакъв с другите 4 наоколо (2 на UPS и 2 на кемпера)
      ...
      Погледнах поста, и пак си разбърках главата с тия АГМ-и !

      Колеги, някой някога срещал ли е AGM в кутии JIS-стандарт ?
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • Търся отзиви за това зарядно
        байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
        Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
        Суперспам - спама на суперите

        Коментар


        • Да попитам нещо в една от любимите ми теми:
          Става въпрос за батерия на телефон.
          И така... от няколко години имам супер страшно зарядно с няколко USB-та по него. Пише му, че спокойно може да дава по 2А на всяка дупка, ако устройството поиска толкова. На едната обаче пише много да се внимава, че можело да дава едни страшни волтажи и амперажи, необходими за някакви устройства или за екстремно бърз заряд. Като човек, преди 30+ години научен, че зарядния ток е 1/10 от капацитета тая дупка не я потребяваме и готово.
          Купуваме нов, модерен, супер страшен телефон със още по-страшното заглавие Xiomi Redmi Note 9 Pro. По настоящем това е най-мощният компютур в къщата. И съответно имаме супер страшна батерия от 4-5А. Слагаме го да се зарежда и след малко вади табела, на която пише, че се зарежда, ама бавно. Няма ли да може малко по-мощно зарядно да ни пуснете. Не вярвам аз, мълчи стадиона. Сменяме кабела няколко пъти, докъто се уверим, че това не е проблема. Тогава бъркаме по-дълбоко в кутийката на новия телефон и откриваме зарядно, на което пише 3+ ампера и 20 волта. Който не вярва - пращам снимка. Баси GSM-а, как не излита. Коментирам аз въпроса с разни телефонисти и ми казват потресаващи неща. Сега било така. Батериите се зареждали яко и по-добре им било да не ги зареждаш до край, а до 80-90%.
          Мили хора, коментирайте моля ви се тая работа. Вярно ли е, че по-добре да го зареждам по няколко пъти по 5 минути, а не цяла нощ и ако го зареждам "бавно" с 2А, което е 40-50% от капацитета лошо ли е? Зарядното ми в колата има дисплей и показва заряда в реално време - ток, напрежение на системата и температура на зарядното. Днес видях как пише 4.11А. Опитах се да го снимам, но стана 3.71А. Който не вярва - пращам снимка. Чудя се какво да си мисля. Помагайте.
          Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
          Най-добрите ми спомени са предстоящите!

          Коментар


          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Имам същия,не съм погледнал напрежението ,но телефона си има фаст чардж ивсичко си му е наред,и да,кабела трябва да е читав.Държи 3-4 ампера

          • veskov
            veskov коментира
            Редактиране на коментар
            Много апарати предупреждават при разряд и достигане на 20% от капацитета на батерията, вероятно и ти можеш да го зададеш, следва заряд. Колегата Еспер ти е обяснил останалото

        • На времето и аз много четох по тоя въпрос. Много теории имаше по въпроса. Спрях се на следната : Телефона е достатъчно умен. Закачай го на оригиналното зарядно когато ти е кеф и за колкото ти е кеф. Останалото той си го знае.
          И вече над три години така я караме с моето Ксиоми Ми6.
          Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

          Коментар


          • Има го писано и може би не е в тази тема, но примерно
            https://batteryuniversity.com/learn/...ased_batteries
            Иначе трябва мерене, има достъпни евтини уреди, измерващи всичко, което те интересува. Обикновените китайски зарядни с повече изходи имат леко различно напрежение на всеки, а тока е в китайски ампери. Пак с такива кабели нещата са съвсем трагични и най-добри са оригиналните на устройството. Или истински,
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • Проблемът с “нормалното” зареждане дойде когато батериите в устройствата взеха да имат капацитета на аку за скутер или мотоциклет.
              И с обикновените 10W мощност на обикновен USB порт за пълно зареждане взе да е необходим цял ден.
              Това в доста случаи не е приемливо и се появиха устройствата за fast charge.
              Тяхната мощност е 40-70W и понеже не е оправдано по кабела да текат токове от порядъка на 10А поетапно през USB стана нормално да се подават напрежения до 20V.
              Обаче ако устройството не е проектирано за такова зареждане (старо) би изгоряло.
              Затова има електроника, която проверява какво “иска” устройството отсреща и пуска най-много от това, което може.

              Ако не се разберат по някаква причина си пуска стандартните 5V и модерното тамагочи изписва на дисплея “бавен заряд”.

              Сега няма нищо лошо в бавният заряд освен това, което пише: че е бавен.

              Теорията за 80% е вярна, когато става въпрос за съхранение на батерия без да се ползва.

              Да се прилага такова правило за телефон, който се ползва за мен е като да верваш, че ако слушаш, дедо мраз ше ти донесе за нова година ягуар с 12 цилиндъра.

              Тоест както е казал колегата по-горе телефона си контролира заряда.
              Ако искаш максимални резултати ползвай оригиналното зарядно.

              И няма абсолютно нищо вредно да зареждаш през стандартно зарядно или от компотер, просто ще трябва повече време.

              Но горното е валидно ако зареждащото у-во не е менте и тамагочито не е натоварено с някакво тежко приложение.

              В някой от тези случаи или комбинация от тях е възможно да получиш съобщение, че зарядият ток е недостатъчен и тамагочито то ти въобще не се зарежда, тоест направо си се разрежда

              В този случай нямаш избор и бъркаш за оригиналното.

              Прави са били тези, дето са ти казали, че сега е така.
              Совите вече не са това, което са

              Враг усраине

              Коментар


              • Правилото 1/10 важи само за оловни стартови батерии с течен електролит.

                За всички останали се чете упътването.

                Има (масови, не някакви космически) литиеви и NiMH батерии които позволяват нещо като 80-90% за 20 минути.

                От друга страна, почти няма батерия която да страда от бавно зареждане. Единственият риск е при интензивна употреба устройството да харчи повече отколкото му дава зарядното и батерията да спада вместо да се зарежда.


                Относно зарядните - има два разпространени стандарта за повишена мощност през USB в момента
                - QuickCharge (QC2.0 и QC3.0) на фирмата Qualcomm - до 18 вата, които се постигат с 12 волта и
                - USB Power Delivery (USB PD) което си е истинския вече стандарт (измислен от тези които са измислили USB изобщо, ама малко закъсняха) - до 100 вата (20 волта, 5 ампера) и наскоро го разшириха до 210 вата (42 волта, 5 ампера).

                И двата стандарта имат строг протокол за взаимно разпознаване на източник и потребител, няма никакъв шанс източникът да пусне повече от 5 волта ако не получи най-високи уверения че отсреща искат и могат нещо друго.

                Има по-стари "стандарти" за повишена мощност които или не правят нищо лошо (примерно допускат повече от половин ампер, но до 5 волта), или вдигат напреженето не повече от 6 волта, или други глупости с ограничена полза.

                Коментар


                • s_s1
                  s_s1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тези, адаптори от "запалка" 12 волта на които пише 3,2 или 3,0 А колко волта подават?

                • Ясен
                  Ясен коментира
                  Редактиране на коментар
                  Колкото пише на тях. Вероятно 5.

              • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_915977.jpg
Прегледи:318
Размер:108.2 КБ
ID:6746382Натиснете снимката за да я уголемите  Име:zar1.jpg Прегледи:0 Размер:147.1 КБ ID:6746381
                Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                Коментар


                • sobax
                  sobax коментира
                  Редактиране на коментар
                  Как може толкова години този форум да е най-гадното място за качване на снимки?!
                  А след инсталирането на последната версия няма по-голям кенеф. Уж съм модератор, ама от мъничките и имам на всяко влизане по една камара съобщения от всички видове, ама ми е малка пишката за да имам достъп до тях. Абонаметните са объркани с тях и става ужас! Един човек ако има доволен ще се гръмна!

                • disko04
                  disko04 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Зареждай си телефоните с оригиналните зарядни и не се притеснявай. Те си знаят с колко и как да се зареждат. При първите версии на fast charge стандарта на qualcomm преди 6/7 години имаше проблеми, някой телефони хвърлиха батериите на по два месеца. Сега всичко е ток и жици.

              • Какво напрежение трябва да държи зареден автомобилен акумулатор без абсолютно никаква консумация?
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • Ясен
                  Ясен коментира
                  Редактиране на коментар
                  Различните марки и модели са между 12.3 и 13.0

                  най-често между 12.6 и 12.8

                  Това напрежение не е критерий за почти нищо.

                • Джоу (x3mrjoe)
                  Джоу (x3mrjoe) коментира
                  Редактиране на коментар
                  Скромният ми житейски опит показва, че ако акумулатора е стоял няколко месеца без да е пипан, като преди това е бил на нормално зареждащ автомобил или свален от зареждачка, и показва поне 12.5V, значи си е добре.
                  Колко е ефективен, обаче, се разбира с товарна вилка, но след като е добре зареден.
                  Случвало ми се е акумулатор стоял зимата на кола без да е работил, да е паднал на 0, естествено прежален от мен, след зареждане и тестване с товарна вилка да се окаже перфектен.
                  За мен по-верно от зареждане, ареометър на 1.28 и после товарна вилка, няма.

                • Ясен
                  Ясен коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да бе, ареометър. Я виж календара? 2021 стана, ковид кризата, частни ракети в космоса, ... е да де, Елизабет 2 още е кралица ама те някои неща не се променят.

                  Отделно че трябва да го калибрираш за твоя акумулатор, отделно че вкарва боклуци при измерване и отделно че може да останеш без гащи.
                  И това ако акумулаторът изобщо е с течен електролит.

              • Така и така съм отворил темата, да се консултирам с Форума.

                Нещо се позатрупах с техника, на която разбира се ѝ трябват акумулатори, които пък ако не се ползват нормално се свличат до нула от аларми и други постоянни консумации на модерната техника.
                Понеже иде реч за около 100 амперови акумулатори, които са около 200лв, а и защото не харесвам "горублянски" изпълнения, от няколко дни ми циркулират мухи за зареждачка с тестер (пък ако има и комбинирана с товарна вилка ще е супер), но нямам представа какво и как тестват тестер-зареждачките.

                Може ли някой да поясни как работят тестер-зареждачките в частта си "тест", както и някакви работещи предложения, по възможност двуцифрени ?

                ... а относно вилката, там избор бол, само се чудех дали да е 100А или малко повече, като намерих и регулируема 500А, доста сериозна като изпълнение, но най-големите акумулатори които ще тествам са автомобилни, та намирам за безсмислено да давам 150лв за вилка която ще ползвам рядко и на която няма да ползвам целият капацитет.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение


                  Може ли някой да поясни как работят тестер-зареждачките в частта си "тест", както и някакви работещи предложения, по възможност двуцифрени ?

                  ...

                  Зависи какво имаш предвид с тест, тоест в какъв вид очакваш резултата.

                  Виждал съм модели зарядни у-ва на Оптимейт с индикатор за състояние.
                  Зелен - ОК, светва след цикъл на тест, част от зарядият им алгоритъм.
                  Всичките им модели са трицифрени, дори мото варианта, какъвто аз имам

                  Вероятно се анализира промяната на потенциала при прекъсване на заряден ток но това са само предположения.
                  Ако някой е правил ривърс инженеринг на процеса може да го има някъде, иначе едва ли е публична информация.
                  Аз просто правя предположение на база бегли наблюдения!

                  Според мед е “мижи да те лАжем” този фийчър нищо, че досега не съм “хващал” кофти батерия на зелен индикатор.

                  Теста за да адекватен трябва да се прави с разряд.
                  И тока или трябва да бъде голям или ще отнеме време.

                  Тестерите с дисплей и принтер дето имат профи вид нямам идея как работят.
                  С тези тънки накрайници и времето от включване към батерията до разпечатката ме правинмалко мнителен към съдържанието.

                  Вилката са е вилка

                  Враг усраине

                  Коментар


                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Въпрос на моделиране. Като потестваш едни 100-ина акумулатора в различно състояние, можеш да си направиш и модел. Вилката си е вилка, но няма как някой акумулатор на вилка да е зле, а иначе да изглежда добре, както и обратното, стига да знееш как точно да го тестваш. Вилката е от времена, когато друг практически възможен и достратъчно прост начин не е имало. Сега с 2 транзистора можеш да го дадеш на късо за 1/10 от секундата, и пак да извлечеш същата информация, с чип за 50 стотинки можеш да екстраполираш какво се случва на по-малък товар, за да намериш какво се случва при по-голям, и други разни от сорта.

                    Изобщо, въпрос на модели.

                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Доста се съмнявам, че резултатът с тези сметки ще се покрива с реалността.
                    Най-малко в уравнението трябва да се вкара ръчно параметри на батерията, които няма как тестера да си вземе сам.
                    Но скъпите, професионални вероятно имат такава възможност.

                    Ставаше въпрос, че няма прост отговор на конкретният въпрос, тоест как тестерите работят.

                    И между другото конкретно за теста на Optimate четох как някой да се оплакваше, че батерията умряла след няколко завъртания на стартера пролетта.
                    Въпреки зелената светлина на индикатора цяла зима.
                    Да, това са преразкази на дочути спомени, които дори не се припокриват с моя практика.
                    Обаче подкрепят тезата, че не бива да се разчита особено на такива тестове.

                    Не е толкова просто и еднозначно.

                    Освен с вилка, де.
                    С нея е доста по-чисто ако говорим за стартерна батерия на автомобил с двигател.
                    Чиято технология не е помръднала особено през последните сто години!

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Това за внезапната смърт - случвало ми се е 2 пъти. Начин да го предвидиш - никакъв.

                • Я дайте акъл , моля !
                  Имам едно соларче 30 вата . Искам да му взема някакъв акумулатор и инвертор , за си зареждам телефоните и челниците , като съм в гората, а по-нататък , да взема по-голям панел, че да пускам и хладилника на 12 а газта само за готвене. До сега ползвах стария си акумулатор от колата , ама съвсем се предаде. Какъв точно трябва да си взема ?

                  Забравих да спомена , хладилника го давата 12 волта 90 вата. Та какъв трябва дае акумулатора , че да изкара тъмната част от деня ?
                  Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                  За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                  A1+

                  Коментар


                  • DBRS
                    DBRS коментира
                    Редактиране на коментар
                    хвалят MONBAT 12MVR имат голям избор капацитети, най-изгоден и се вижда 180Ah
                    като му гледам характеристиките чак не ми се вярва че се прави в България. (много нисък саморазряд + ниско вътрешно съпротивление)

                  • BENZBOSS
                    BENZBOSS коментира
                    Редактиране на коментар
                    2 батерии по 100 ампера с 2 солара по 200 вата,батериите дьлбокоразрядни или тягови АГМ

                  • Ясен
                    Ясен коментира
                    Редактиране на коментар
                    Батериите МВР май имат една единствена роля - да печелят обществени поръчки от МВР. Ако ще взема Монбат, Мегалит е правилният модел.

                • АГМ тягова ЛайфЛайн батерия,Виктрон 15/75 регулатор и Ленсун 50 вата / че нямаха 60 в момента /на предния капак,хладилник СноуМастър Експедиция серията - 12 дни никакви нерви,половината дни обаче карах по поне 6 часа.

                  Темата е дълга и я чоплехме в един друг раздел,не е само батерията,натъпчи му примерно и на моя 60 топли бири и той ше клекне
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:87630007-828F-4C7D-B658-B1D7F969CEB5.jpeg
Прегледи:262
Размер:1.02 МБ
ID:6759236


                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от ИВАН НЕДОКЛАНОВ Преглед на мнение
                    Я дайте акъл , моля !
                    Имам едно соларче 30 вата . Искам да му взема някакъв акумулатор и инвертор , за си зареждам телефоните и челниците , като съм в гората, а по-нататък , да взема по-голям панел, че да пускам и хладилника на 12 а газта само за готвене. До сега ползвах стария си акумулатор от колата , ама съвсем се предаде. Какъв точно трябва да си взема ?

                    Забравих да спомена , хладилника го давата 12 волта 90 вата. Та какъв трябва дае акумулатора , че да изкара тъмната част от деня ?
                    1. Хладилникът е амоняк, нали? Сменяш го с компресорен, иначе си го караш на газ. Амоняк и ток ток не му се вижда края.

                    2. Инвертора у лево, вземаш си читави зареждачки за телефон и другите неща на 12 волта.

                    3. Акумулаторът - 60..100 амперчаса идват таман за компресорно хладилниче с уговорката за 1 облачен ден максимум и после пак да има слънце. Може и 40 ама ако си готов на жертви. АГМ за да е безопасно.

                    Може 15-30Ач LiFePO4 - ама струват едни пари, за 12в е нещо като 5 евро на амперчас. За сметка на това ще тежат колкото панела.

                    А, да не забравя - хладилникът на сянка, а панелът на слънце. Обратното не става.
                    Последно редактирано от Ясен; 24-07-21, 20:21.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X