Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    И за какво? Има диоди, устискващи на десетки киловолти. Селените ги връзват последователно точно защото не устискват на високи напрежения.
    Сега има, ама не знам вътре дали няма последователни диоди с резистори. Пък и техниката върви напред.
    В една не толкова стара книга го четох това. Превод от немски. Че предимството на селена било, че може да се защитава с жичен предпазител. Аз не бих ползвал че зверски загуби, просто дадох инфо. И на мен ми стана любопитно.
    Селеновите вентили имат следните особености:
    - сравнително проста и евтина технология на производство;
    - сигурност по време на експлоатация
    - при пробив селеновите вентили се самовъзстановяват, защото на мястото на искрата се образува аморферн селен, който е изолатор;
    - продължителното неизползване на селновите вентили води до разформиране, което се изразява в неколкократно увеличаване на обратния им ток. След няколко минути работа обаче достига нормалните си стойности
    http://vladilovech.narod.ru/electronic/3/3.htm

    Коментар


    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

      Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
      ...предимството на селена било...
      Така де - било. Сегашните поне до към 5 киловолта не са последователни За по-нагоре не съм се интересувал в детайли. Ама, имаш ли идея как ще изглежда 5 киловолтов селен?
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

        Селена ще издържи повече време натоварване по ток в аналогична ситуация с силициев диод,това дава възможност на стопяемия предпазител да сработи,както знаем проблема на стопяемия е времето за реакция !
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Ама, имаш ли идея как ще изглежда 5 киловолтов селен?
          В каскадата на Юность има таман 3 броя. Сменял съм с шепи. Селенов стълб.

          Коментар


          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

            [QUOTE=Rabin;2068159]Сега има, ама не знам вътре дали няма последователни диоди с резистори. Пък и техниката върви напред.
            В една не толкова стара книга го четох това. Превод от немски. Че предимството на селена било, че може да се защитава с жичен предпазител. Аз не бих ползвал че зверски загуби, просто дадох инфо. И на мен ми стана любопитно.
            http://vladilovech.narod.ru/electronic/3/3.htm[/QUOTE Предимството на селена е ,че ако се прецака почва да смърди на развалени яйца

            Коментар


            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

              Забавно нещо е селеновият стълб. Диодчетата са дискове дебели примерно 0.4мм и с диаметър колкото трябва за работния ток, ама в телевизорите е примерно 5мм. Всяко от тях издържа примерно 25 волта обратно напрежение и съответно за 10000 волта са едни добри 400 броя в стъклена тръбичка, затиснати в единия край с пружинка.
              За да ги накараш да пуснат ток в някоя посока, трябват поне 50 волта, а реално правото напрежение на такъв стълб е около 100.

              Стълб за ниско напрежение (примерно 220 волта, в лампов телевизор) прилича на малък отоплителен радиатор. Диодите са примерно 20, завинтени на обща шпилка, минаваща през средата им. 1 кв. см пропуска ток в права посока около 50ма.

              До около средата на 80-те години се произвеждаха селенови грец-пакети в пластмасово-метален корпус с написани напрежение и ток (вместо засуканите кодови названия на всички електронни елементи, които човек трябваше да гледа в справочник). Слагаха се в по-изисканата електроника (грамофон например). Опитът такъв грец-пакет да се замени с подобни по параметри силициеви диоди водеше до отвратителен брум и до тъжния извод, че някой трябва да разглоби селеновия пакет и да замени счупената нефелна ламаринка, набедена за извод. От което ръцете ти миришат няколко дни на селен, но пък брумът го няма.

              На Мургаш пък зад станцията има изкорубено табло, пълно главно със селенови диоди. Все се каня да го изхвърля на предназначено за това място (остатъците от оловни батерии от същото място ги върнах на вторични).

              Коментар


              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                Няма да изхвърля и последното парче желязо, камоли селена който зарежда купчината акумулатори, а това, че мирише на запартак като се прецака е стара приказка ,но вярна
                Последно редактирано от тихич; 19-01-13, 00:41.

                Коментар


                • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                  Още 5 стотинки:
                  Предимството е, че се самопоправя. Е не сите.
                  И каква изискана електроника? Слагаха се навсякъде.
                  Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                  Коментар


                  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                    Колега, колко струва този фазов регулатор и как се казва, че ми трябва нещо подобно, а не ми се занимава да си правя .
                    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                    Коментар


                    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                      Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                      Още 5 стотинки:
                      Предимството е, че се самопоправя. Е не сите.
                      И каква изискана електроника? Слагаха се навсякъде.
                      Спорно е дали е по-добре да се самопоправя. Дали не е по-добре да няма нужда от самопоправяне?
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                        Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
                        Колега, колко струва този фазов регулатор и как се казва, че ми трябва нещо подобно, а не ми се занимава да си правя .
                        Кодово название - димер за лампи.

                        Коментар


                        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                          Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
                          Колега, колко струва този фазов регулатор и как се казва, че ми трябва нещо подобно, а не ми се занимава да си правя .
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:hi-567-271110-Single-Phase-Regulator-TGR-40F.jpg
Прегледи:1
Размер:49.0 КБ
ID:544740432 кинта !
                          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                          Анатолий Пейчинов o8875о9815
                          https://dvrbg.com/

                          Коментар


                          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                            Някой мерил ли е колко ампера дърпа стартера(и на какъв двигател)? Или с 2 думи се мъча да направя сметка колко време трябва да се кара след като се запали автомобила за да зареди изразходваният ток от стартера.
                            Това при нормално запалване- 2-4 сек. .
                            Sent from my Nokia s fenerche

                            Коментар


                            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                              Зависи(много) от лято,зима,масло-120А-400А.
                              А тези простотии се правят от името на всички ни.
                              Даника
                              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                              Коментар


                              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                                Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
                                Някой мерил ли е колко ампера дърпа стартера(и на какъв двигател)? Или с 2 думи се мъча да направя сметка колко време трябва да се кара след като се запали автомобила за да зареди изразходваният ток от стартера.
                                Това при нормално запалване- 2-4 сек. .
                                Измервал съм на нормално загрял УАЗ с масло 10-40 и изключено запалване. Стартерът харчи 135 ампера. На студено, сигурно е друго положението.

                                Практиката е показала, че за около 30 секунди след запалване с напълно зареден акумулатор, амперметърът се укротява на 0 - т.е. повече зареждане няма.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X