Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

    Вероятно няма еднакви един с един реле-регулатор. Питах някой дали е пробвал, че не ми се разучава. Алтернаторът е трифазен генератор с плочка 6 диода на изхода и дава постоянно напрежение точно както траф и грец. Управлението му е през възбудителната намотка. Това на руските коли, на новите - не знам. Струва ми се хитра идея за автоматика с реле-регулатор.

    Коментар


    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

      Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
      Лично мнение:
      след двете теми за акумулаторите,до втора приумица(първата кара не знам си колко х10год.) реших:
      Тоя човек ги разбира тия работи!!!

      Слушайте го!!!

      Респект.

      Коментар


      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

        1. Реле-регулатора следи единствено собствената си температура и хич не го е еня за акумулатора. Та, какво компенсираме?

        2. Всякаква зареждачка, дето няма лимит на напрежението е далеч не най-надеждната от гледна точка на акумулатора. Отделно, в съвременните автомобили в регулатора отдавна няма нищо, приличащо на реле. Ръководи се от прост ценер, обикновено. И и напрежението му мърда като на ценер, докато не сработи защитата от прегряване, ако има такава,

        3. Регулируем резистор, за какво? Голямо, дефицитно, скъпо. Един MOSFET за 2 лева върши същото, и понеже ще е в мижав режим, ще работи до края на света. А един MOSFET + малка индуктивност - още повече, че и няма да грее.

        Трепчата бяха перфектни, наистина. И за щастие не се слагаха само на корекомските жигули, щото и нашата беше с такъв, а е купувана от където се купуваха от небогоизбраните - Мототехника. Аз в последните 10-ина години нямам преждевременно свършил акумулатор на кола, която се ползва постоянно, та и с апокалиптичната картина на пазара за акумулатори не съм много съгласен.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

          В подкрепа на Спарки,и аз немога да се оплача от некачествени акумулатори,4-5 години карат.Имах едно изключние преди 95-96 година,първа кола,яка музика....като казвам яка,разбирай яка....две стъпала с общо 8 канала по 80 вата реална мащност +още едно стъпало с 2 по 40 вата .....Задните работят в бридж...по 160 вата .4 бр. 12 инчови баси пайнер.....и т.н Тогава карах с 72 или 75 Амперчасов акумулатор ,просто по голям не влизаше ! За 6 месеца смених гаранционно 5 бр. На 6 месец търговеца каза ....давам ти 5-ти акумулатор и късаме гаранцията..!
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

            1.Реле регулатора за който говоря,следи напрежението на клемите на акумулатора(ако няма амперметър,предпазители или други простотии по веригата акумулатор-генератор).Датчикът за температура е залепен за акумулатора.Няма релета.
            2.ценерите по принцип ги ненавиждам,напрежението БЕЗ термокомпенсация трябва да мърда с 20-30мв.макс.от предв.зададеното на празни обороти и натоварен с до 20% генератор(сегашните вероятно ще издържат до 30)
            3.много подробности,ма нейсе-19-20в стигат,казал съм го -регулируемият резистор е парче 5-10см съпротивителен проводник.
            и всичко това само защото не се знае какъв акумулатор е заложен като идея в автомобила,какъв е сложен,за тези ширини ли са и двете(както някои специфики с надморските височини),които някога се спазваха(най-вече регулировки по горивната с-ма)
            Говорех за старите акумулатори,които не знаехме къде се намират по 4-5г.,ако ти е добре релето,а тия дето им правехме зареждачките(не,че аз нямам) и инквизираха акумулаторите бяха все едно били при Иван Абаджиев
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

              Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
              1.Реле регулатора за който говоря,следи напрежението на клемите на акумулатора(ако няма амперметър,предпазители или други простотии по веригата акумулатор-генератор).Датчикът за температура е залепен за акумулатора.Няма релета.
              Интересно, кой автомобил излиза от завода с такова?
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Интересно, кой автомобил излиза от завода с такова?
                И аз се изненадах напоследък, ама доста.

                Коментар


                • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                  Аз пак да питам някой правил ли е зарядно с автоматика от кола, че хептен се омОтах.

                  Коментар


                  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                    Дали излиза - не знам,моите и на маса народ са били такива от десетилетия.Последно смених един транзистор с това: AP9970GP-HF,първите ги копирахме от ако не се лъжа руския РН4(или нещо подобно).Проблемите идват от тъпата контролна лампа да остане да работи на разните видове алтернатори(ма това не ми е интересно).Може би универсалното решение е оставяне на едни голи четки,компаратор за 12,8-15,3в(ако може да се приеме,че лампата е на +след контакт или инвертирано.Най вероятно схемните решения,касаещи възб.намотка са краен брой,ако трябва нещо да се лъже компютър-...
                    А тези простотии се правят от името на всички ни.
                    Даника
                    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                    Коментар


                    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                      А трудно ли е да се направи такова устройство което следи какво влиза в акумулатора?
                      Примерно за да се зареди 70Ач акумулатор е нужно 24 часа по х ампера. И таймер евентуално.
                      Sent from my Nokia s fenerche

                      Коментар


                      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                        Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
                        А трудно ли е да се направи такова устройство което следи какво влиза в акумулатора?
                        Примерно за да се зареди 70Ач акумулатор е нужно 24 часа по х ампера. И таймер евентуално.
                        И как ще разбереш колко е бил разреден? Дозареждане не е като цялостно зареждане. Най-лесната работа - таймер от Бриколаж за 15 лева, и на него зарядното. Ама няма да стане.

                        Коментар


                        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                          Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                          И как ще разбереш колко е бил разреден? Дозареждане не е като цялостно зареждане. Най-лесната работа - таймер от Бриколаж за 15 лева, и на него зарядното. Ама няма да стане.
                          Абе, то може и така.
                          Само после трябва да долее вода до марката.

                          Коментар


                          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                            Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
                            А трудно ли е да се направи такова устройство което следи какво влиза в акумулатора?
                            Примерно за да се зареди 70Ач акумулатор е нужно 24 часа по х ампера. И таймер евентуално.
                            Можеш да измериш какво си подал. Ама какво е влязло - тсъ.

                            veskov, за зарядно ли говориш, или за преправяне на регулатора върху алтернатора?

                            Rabin, да с еползва автоматика от кола надали ще е сложно, но смисъла е никакъв. Повечето схемни решения са крайно прости и с много компромиси. Вътре е общо взето ценер + операционен усилвател + транзистор, с още някоя и друга подробност. Много далеч са от някакво съвършенство.

                            ...сега, изключвам автоматиката от тоя тип коли, при които падането на акумулатора е измежду най-големите драми, които могат да ти се случат. Там предполагам са творили яката, а резултата всички го виждаме - загуби сигнал от датчика за положение на задна дясна седалка, таблото става на дискотека и колата не ще да тръгне въобще, щото е решила че точно в тоя момент си си сложил невръстното отроче там, и седалка с 2 сантиметра по-назад може да е въпрос на живот и смърт.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                              [QUOTE=//Радо//;2051115]А трудно ли е да се направи такова устройство което следи какво влиза в акумулатора?
                              Примерно за да се зареди 70Ач акумулатор е нужно 24 часа по х ампера. И таймер евентуално.[/QUOTE (
                              в#268
                              а-разряд с не по-голям от допустимия ток до 10,5-10,6в
                              б-заряд с ток = макс. на 1/20 от капацитета,за време до 115% общ капацитет
                              пример:акумулатор 50Ач. зареждам с 2,5а около 25-26 часа
                              не,че е задължително да се вярва
                              А тези простотии се правят от името на всички ни.
                              Даника
                              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                              Коментар


                              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Rabin, да с еползва автоматика от кола надали ще е сложно, но смисъла е никакъв. Повечето схемни решения са крайно прости и с много компромиси. Вътре е общо взето ценер + операционен усилвател + транзистор, с още някоя и друга подробност. Много далеч са от някакво съвършенство.
                                Щом зарядното на колата се оправя и поддържа сума години един акумулатор ако се кара редовно - ако не се кара би трябвало да върши още по-добра работа. Не знам някой да гони съвършенство. Аз обиколих София по диагоналите, и единственото дето намерих е Бош за 140 лева. И като цяло пак не съм наясно какво ще върши. Колкото вида зарядни видях - толкова и принципно различно отношение към акумулатора. Не ми е работа аз да знам как да го зареждам.
                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Абе, то може и така.
                                Само после трябва да долее вода до марката.
                                Майтапиш ли се? Нали каза да няма мехурчета, а водата излиза чрез тях.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X