Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проверено - паленето на газ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Проверено - паленето на газ

    Въпросът е принципен. Аз на газ така и така си паля. Да се пали на газ е полезно за двигателя, но работата на студено износва изпарителя. И да не е въпросът с изпарителя, остава ниската ефективност на цялата машина при кратки преходи.

    А бензинът е за слабите духом. Резервно гориво.

    Коментар


    • #62
      До: Проверено - паленето на газ

      Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
      зачетох се в тая тема и се замислих дали и моя пасат (1.9ТДИ 2002г) не е с някакво допълнително подгряване - много бързо "стопля", а също началния разход при студен двигател е много висок...

      Между другото, каква е целта да се направи да пали само на газ - допълнителна икономия или просто инат Големият акумулатор и "тунинга" на алтернатора и охл. система по-евтини ли са от 20-ина литра бензин за една зима... Щото ако зимата има 40 дни с минусови температури по 0.5л бензин за сутрешно палене = 20л или грубо 40лв... А и като палите на газ пак гори пари?
      Колега разхода за паленето на бензин не е 20литра, преди да почна да паля само на газ , като палех на бензин всяка седмица зареждах за по 10 лева.А това със подгряването на изпаритела сам го виждал на живо на едно деу нубира със сложена в италия газова при това доста кадарно.И аз сам се запалил да му направя подгряване на изпарителя и сам решил тая събота да сваля изпарителя и да видя дали мога даго продупча и да му навия една дизелова подгрявана свещ с едно реленце.
      0 8 76 36 8 542

      Коментар


      • #63
        До: Проверено - паленето на газ

        Първоначално публикуван от metalgiar Преглед на мнение
        ... дали мога даго продупча и да му навия една дизелова подгрявана свещ с едно реленце.
        Не можеш - няма къде. Той няма никъде плътна маса метал.

        Коментар


        • #64
          До: Проверено - паленето на газ

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Трябва да се вкючват по-раничко,че за топлообмена си трябва време.
          За изключването е лесно,а и ВАЗ-овия мотор си грее бързо.
          Тояа е ясно. Идеята се оформи от мненията по-горе:
          1. да няма консумация на свещите преди да е заработил алтернатора
          2. след запалване автомобилът работи известно време на празен ход, а не се потегля веднага.
          Та оттам идеята за по-късно подгряване - да не се окаже, че си подгрял изпарителя достатъчно, но не е останал ток за стартера...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #65
            До: Проверено - паленето на газ

            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            Тояа е ясно. Идеята се оформи от мненията по-горе:
            1. да няма консумация на свещите преди да е заработил алтернатора
            2. след запалване автомобилът работи известно време на празен ход, а не се потегля веднага.
            Та оттам идеята за по-късно подгряване - да не се окаже, че си подгрял изпарителя достатъчно, но не е останал ток за стартера...
            Има резон в разсъжденията.Но трябва да изхождаме и от факта,че и акумулатора,ще е с малко по-голям капацитет.
            Същото се получава и при дизелите-свещите се включват предварително.
            Мисля,че времето за предварително включване не трябва да е по-голямо от това за подгряването на обикновен разделнокамерен дизел(въпреки,че и там има вариации).
            Освен това консумацията на не много голям ток,възбужда акумулатора и той може да отдаде повече енергия.
            Известен трик е,когато акумулатора е "паднал" в известна степен,и почти не може да завърти,се прекратяват опитите и се включват фаровете,за кратко.След това се изключват и възбуденият акумулатор е посъбрал сили да завърти(често това е достатъчно за запалване,поне на бензиновите коли).
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #66
              До: Проверено - паленето на газ

              Мисля ще е добре да се добави и кран за радиаторче за парно... мога да услужа с такова, което е от двете страни с щуцери за маркуч 16 (на Пасат Б2 е фабрично такъв)

              И на изпарителите има място за навиване!
              Който иска - да заповяда - имам в сервиза 20-тина разглобени
              ПроС гАзар... 0883 353 299 Ивайло

              Коментар


              • #67
                До: Проверено - паленето на газ

                Първоначално публикуван от The_Machine Преглед на мнение
                Мисля ще е добре да се добави и кран за радиаторче за парно... мога да услужа с такова, което е от двете страни с щуцери за маркуч 16 (на Пасат Б2 е фабрично такъв)

                И на изпарителите има място за навиване!
                Който иска - да заповяда - имам в сервиза 20-тина разглобени
                Бре. Кога си там?

                Коментар


                • #68
                  До: Проверено - паленето на газ

                  Откъм понеделник-вторник може би... още съм на антибоци

                  Само външния периметър е в антифриз - вътрешния е газ...

                  ПроС гАзар... 0883 353 299 Ивайло

                  Коментар


                  • #69
                    До: Проверено - паленето на газ

                    Понеже много обичам да си вра гагата в неща от които нищо не разбирам, ей сега ще се опитам да ви дам укъл от слънчева Калифорния. На gas кола не съм карал. Тоя изпарител дето ви къса нервите май е едно кръгло, което топли газта с помощта на загрял антифриз. Зора е като не е загрял антифриза... Аз поне това разбрах. Ако не съм разбрал правилно- няма да ми е за сефте. Трийте. По долу има няколко варианта да топлим или изпарителя или антифриза преди изпарителя. Тия нагреватели по принцип са мислени да топлят нафта за да не задънва филтрите на студено но не виждам проблем да топлят антифриза преди да влезе в изпарителя. За 1-2 минути докато загрее мотора достатъчно.




                    http://www.maesco.com/products/racor...dfh_intro.html
                    PRODUCT TYPEHEATER FUEL DESCRIPTIONNomad Electric Heaters ADDITIONAL DETAIL12 Volt, 500 Watt, For Engines 200-300 HP TRADE/BRAND NAMERacor


                    Не може ли тоя изпарител да го завиете в това оранжевото и да го топли? Това е нещо като електрическо гумено одеалце. Хората го овиват около хидравлични цилиндри, филтри, маркучи.... Работят на 12V, 2ЧV, 110V, 220V.
                    http://www.padheaters.com/





                    http://www.arctic-fox.com/sitepages/pid55.php
                    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                    Коментар


                    • #70
                      До: Проверено - паленето на газ

                      По всичко изглежда, че ще ползваме нещо като първото, но в заводско изпълнение за антифриз. Поне за първа проба.

                      Одеалцето не става, защото изпарителят е прекалено рошав - влизат 4 или 5 маркуча и 2-3 кабела в него от различни посоки, няма как плътно да го увиеш.

                      А че не си карал кола на пропан-бутан - ела си тука и ще те научим.

                      Коментар


                      • #71
                        До: Проверено - паленето на газ

                        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        Тояа е ясно. Идеята се оформи от мненията по-горе:
                        1. да няма консумация на свещите преди да е заработил алтернатора
                        2. след запалване автомобилът работи известно време на празен ход, а не се потегля веднага.
                        Та оттам идеята за по-късно подгряване - да не се окаже, че си подгрял изпарителя достатъчно, но не е останал ток за стартера...
                        Абе и аз си мисля, че едно просто (е, просто, просто... колко да е просто) следящо устройство ще е от полза. Няма проблем да следи напрежението на акумулатора преди запалване и да изключва срещите докато върти стартера, плюс следене на температурата.
                        Над еди-каква-си да не включва изобщо, под еди-колко-си градуса да топли до 'нам-колко-си. Под еди-колко-си волта да дава само сигнализация, че е време да си купиш нов акумулатор.
                        Един термодатчик, може би най-добре стандартен автомобилен, 1-2 яки мосфета и някой ARM11 ...
                        Добре де, и PIC12 ще свърши работа
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #72
                          До: Проверено - паленето на газ

                          Аз напълно успешно втора зима карам само на газ. Подхода - слизаш, палиш, оставаяш да загрява, а през това време чегърташ лед от стъклата. После се качваш на топло и караш.

                          Опитите с подгрев със свещи за дизел ги правих преди 5-6 години. Преди да раздупча изпарителя тествах в чаша. С една свещ 100мл вода се стопля до стайна температура за около 10 минути, кипва за около 20. Това при стайна температура и без принудително охлаждане от изпаряваща се газ. По спомени мощността на свещта беше от порядъка на 120W, от някакъв стар дизел на Мерцедес. Мисля, че за да има практически резултати ще трябват доста свещи.
                          Аз не вярвам в чудеса!
                          Разчитам на тях!

                          Коментар


                          • #73
                            До: Проверено - паленето на газ

                            Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                            ...С една свещ 100мл вода се стопля до стайна температура за около 10 минути, кипва за около 20. ...
                            Нещо ме съмнява. Имах си "кафемашина" някога в Москвето, с една свещ ( не знам от какво беше, но определено от лека кола) 200ml вода ги завираше за около 30-40 секунди, захранена през куплунга на запалката.Не съм си правил труда да меря колко са били падовете по жиците, но посред зима можеше да си направиш горещо нескафе за по-малко от минута, докато чакаш дивашкото москвичово парно да започне да размразява стъклата.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #74
                              До: Проверено - паленето на газ

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              Нещо ме съмнява. Имах си "кафемашина" някога в Москвето, с една свещ ( не знам от какво беше, но определено от лека кола) 200ml вода ги завираше за около 30-40 секунди, захранена през куплунга на запалката.Не съм си правил труда да меря колко са били падовете по жиците, но посред зима можеше да си направиш горещо нескафе за по-малко от минута, докато чакаш дивашкото москвичово парно да започне да размразява стъклата.
                              Те едно време по магазините продаваха бързоварчета на 12 В от запалката . Само че ако не ме лъже паметта бяха някъде от порядъка на 300W , та в жигулето правех нес кафе само на запален двигател , щот нямах доверие на акумулатора .
                              Мисля че ще е най-добре първо да се натопи една свещ в чаша със 100 ml вода ( която да е с температура около нулата ) и да се засече времето за достигане примерно на 40 градуса ( а и колко ток ще глътне от акумулатор ,зареден на 12V) . От там ше сметнеме и специфичния топлинен капацитет , броя на необходимите свещи и изобщо дали си заслужава операцията .
                              А това дали устройството да се монтира в маркуча пред изпарителя или на самия него ( от снимката виждам че е възможно) , пак подлежи на дискусия и експеримент.

                              ПС. В темата не разглеждаме подгряване на 220V. Там нещата са ясни и всъщност - това е истината ... ама не винаги имаме под ръка 220V .
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар


                              • #75
                                До: Проверено - паленето на газ

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                Номера е 8A0 819 497.Това е само тялото,в което се навиват свещите.Свещите,вероятно имат друг каталожен номер,ама без да го разглобя не се вижда.
                                Препоръчвам да го търсите по моргите..
                                Такава система има и по hdi двигателите,командва се от ECU според околна темп. и темп. на охл.течност(не съм сигурен дали е стандарт за всички,повечето dw10TD 206,306 имат.)



                                ..а също и фиати-тук епистоларен епос по въпроса-модели и т.н.,на стр.6 има и линк към по-евтини свещи,ако има нужда от смяна:
                                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0

                                Aftermaket:
                                http://seeflex.kelcommerce.be/ecomme...FFEUR_LDR.html
                                ...може да е същото,показано от petomu..

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X