От: Re: Препоръчайте ми лаптоп
Ами нещата не са баш така! Хардуера все още води софтуера и то доста убедително при това (говорим си за видеоедитинг). Дори и само мисълта да монтираш - използвайки само изчислителната мощ на компютъра си допреди няколко години бе еретизъм, а сега може да се монтира на коя да е машина, стига да не се гони скорост и висока производителност. Да не говорим за проблемите с интерфейса и купчините изключително скъп хардуер, който трябваше да имаш, само за да можеш да вкараш видеото в компа и т.н. Изискваха се супер скъпи скъзи дискове и още по-скъпи видеоплатки, които обикновено ако можеха едно, не можеха друго и т.н. И тогава софтуера издишаше и се налагаха всякакви въртели, като паралелното инсталиране на две операционни системи, за да накараш софтуера да работи що годе стабилно и най-вече, да не се губи информация, заради честите забиви и т.н.
Към днешна дата софтуера определено е по-съвършен, забивите са по-малко, но продължава да ги има. Все така софтуера не може да използва хардуера на 100% и точно поради тази причина ако искаш да работиш без да ти побеляват косите купуваш техника на принципа на Мечо Пух - Колкото повече, толкова повече! Основните проблеми винаги са били и продължават да бъдат скоростта на вътрешния трансфер и големината на буферите които го обслужват, а не чистата изчислителна мощ! И този проблем идва именно от софтуера, който управлява тези процеси въпреки, че хардуера като характеристики позволява скорост много над нужната за целта! Основната "греда" винаги е идвала от операционната система и от начина по който разпределя ресурса по време на работа! Затова и сме принудени да осигуряваме максимален хардуерен ресурс - та барем ОС-а и останалия софтуер решат, че им стига и постигнем прилична производителност в реално време! Не бъркайте еб@нето с боя - игрите при които основно имаме възпроизвеждане на графика в реално време, без почти никакво писане върху харда, и имаме едни не толкова много на брой сложни сметки, и виждаме резултатите от тях на монитора си, и видеомонтажа, където сметките не са чак толкова сложни, но изключително много на брой, заради големия обем на файловете и при които освен че се чете от нон-стоп от харда и се пише нон-стоп върху него в същото време! Двата процеса са организирани по съвсем различен начин и изискват съвсем различна специфична производителност от машината! Гемърските видео платки са предназначени да смятат с много висока скорост 3D графика и процесорите им са със вградени специфични инструкции и алгоритми които са строго профилирани за целта. За нуждите на тези сметки е и оперативната памет в тях - оформяйки архитектура, позволяваща нужната скорост на възпроизвеждане на графиката. Ако на платката не и стигне изчислителната мощ, чак тогава започва да черпи ресурс от паметта на самия компютър. При видеомонтажа обаче това нито е необходимо, нито може да се използва, защото в него 3D графика няма и видеокартата ще работи колкото и най-куцата вградена такава! За монтажа е достатъчна една проста видеоплатка - възпроизвеждаща видеосигнала и толкоз, защото тя не участва във сметките по него! Останалото е съвкупност от работата на процесорите, оперативната памет, райт масива и най-вече скоростта и капацитета на трансфера на данни между тях. Надявам се, че не съм го обяснил прекалено объркано...
Първоначално публикуван от Glow
Преглед на мнение
Към днешна дата софтуера определено е по-съвършен, забивите са по-малко, но продължава да ги има. Все така софтуера не може да използва хардуера на 100% и точно поради тази причина ако искаш да работиш без да ти побеляват косите купуваш техника на принципа на Мечо Пух - Колкото повече, толкова повече! Основните проблеми винаги са били и продължават да бъдат скоростта на вътрешния трансфер и големината на буферите които го обслужват, а не чистата изчислителна мощ! И този проблем идва именно от софтуера, който управлява тези процеси въпреки, че хардуера като характеристики позволява скорост много над нужната за целта! Основната "греда" винаги е идвала от операционната система и от начина по който разпределя ресурса по време на работа! Затова и сме принудени да осигуряваме максимален хардуерен ресурс - та барем ОС-а и останалия софтуер решат, че им стига и постигнем прилична производителност в реално време! Не бъркайте еб@нето с боя - игрите при които основно имаме възпроизвеждане на графика в реално време, без почти никакво писане върху харда, и имаме едни не толкова много на брой сложни сметки, и виждаме резултатите от тях на монитора си, и видеомонтажа, където сметките не са чак толкова сложни, но изключително много на брой, заради големия обем на файловете и при които освен че се чете от нон-стоп от харда и се пише нон-стоп върху него в същото време! Двата процеса са организирани по съвсем различен начин и изискват съвсем различна специфична производителност от машината! Гемърските видео платки са предназначени да смятат с много висока скорост 3D графика и процесорите им са със вградени специфични инструкции и алгоритми които са строго профилирани за целта. За нуждите на тези сметки е и оперативната памет в тях - оформяйки архитектура, позволяваща нужната скорост на възпроизвеждане на графиката. Ако на платката не и стигне изчислителната мощ, чак тогава започва да черпи ресурс от паметта на самия компютър. При видеомонтажа обаче това нито е необходимо, нито може да се използва, защото в него 3D графика няма и видеокартата ще работи колкото и най-куцата вградена такава! За монтажа е достатъчна една проста видеоплатка - възпроизвеждаща видеосигнала и толкоз, защото тя не участва във сметките по него! Останалото е съвкупност от работата на процесорите, оперативната памет, райт масива и най-вече скоростта и капацитета на трансфера на данни между тях. Надявам се, че не съм го обяснил прекалено объркано...
- третият може да е един 1ТБ традиционен за съхраняване на "готовата продукция" или "заготовките".
базикам се колега. Знам че е модерно да се оплюва всеки нов Виндоус, но какво точно в 8 не ти харесва? 7 ползвал ли си? Дай парт номер на ноутбука.
Коментар