Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каране със запалени фарове през деня?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Каране със запалени фарове през деня?

    Първоначално публикуван от stepho Преглед на мнение
    Мисля, че спорът става все по-безсмислен за тези, които продължават да карат с изключени фарове сивите си "невидими" коли срещу нас, и продължават да ни стряскат при всяко разминаване.
    Това излезе днес в новините:
    __________________
    "Новопроизведените превозни средства в Европейския съюз да се движат със запалени светлини през деня след 7 февруари 2011 година, реши днес Европейската комисия, предаде БТА.

    В специална директива висшият изпълнителен орган на ЕС отбелязва, че в бъдеще всички новопроизведени превозни средства в съюза - леки коли, товарни автомобили и автобуси, трябва да бъдат снабдени със специални лампи, които се включват автоматично след стартиране на двигателя.
    След 7 февруари 2011 г. с такива светлини трябва да разполагат всички нови леки коли и по-малките товарни автомобили, а срокът за монтирането им на камиони и автобуси се удължава с 18 месеца.

    Новите светлини ще са много по-икономични от сега използваните, заявиха от ЕК.

    Според нея въвеждането им ще повиши значително сигурността по европейските пътища, тъй като превозните средства ще бъдат много по-лесно забелязвани от пешеходци, колоездачи, мотоциклетисти, както и от участници в самото автомобилно движение."
    __________________
    (Още малко и ще взема да повярвам, че сред бюрократите от ЕС има мислещи глави )

    Знам, че 2011 все още е далече. Но добрата новина е, че наближава и 1-ви ноември (по смисъла на чл. 70 (3) т.2 от Закона за движение по пътищата). Моля, не забравяйте:

    "Моторните превозни средства през периодите... от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини."

    Безаварийно,
    Стефан
    Добрата новина е ,че и европейците си ги клаткат! (ми няма само нас ! ) . И понеже стандартните фарове харчели много ток по добре да си купят нови автомобили с икономични фарове или да дооборудват старите коли! Както и да го смятаме ще бръкнат на всеки средностатистически европеец с 300/500евро минимум за доуборудване, пък после нека си чака икономия от гориво.

    Коментар


    • До: Каране със запалени фарове през деня?

      Първоначално публикуван от ЛЕНИН Преглед на мнение
      Според мен трябва да се въведе целогодишно,защото явно не може да се разчита на преценката на българския шофьор за това кога настъпва нощта,кога се смрачава и т.н. Не може да се е почти стъмнило и байното да си кара без фарове,защото видиш ли тока скъп ли не знам какво точно си мисли че спестява.Или пък другата крайност сложил си гъзара големите халогени пък като ги светнал хич не му идва на ума че даже да мине на къси пак заслепява насрещния,ама за тях оправията е по лесна слагам си и аз на колата допълнителни светлини ама така по насочени в отсрещното платно и като не се сеща да си гаси своите аз пускам моите.
      +1
      излезте днес на улицата и ще се убедите, че има доста "самоубийци", които ги е жал за крушките...

      да се глобява за каране с фарове /и особено задни светлини/ за мъгла в не-мъгливо време! Тия са направо за убиване!

      Между другото, харесах си едни фарове за пасата с "LED day lights" изглеждат точно като на новите аудита - например А5... Дали куките ще ги приемат за "фарове" та поне като е слънчено да не карам на "къси"?
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • До: Каране със запалени фарове през деня?

        И коя точно статистика ДОКАЗВА тая полза? А коя недвусмислено?

        Коментар


        • До: Каране със запалени фарове през деня?

          Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
          Това е статистиката http://dadrl.hit.bg/ За мен намаляването на убитите на пътя ще намалее с намаляване броя на автомобилите. Цървули като мен имат по три-четери автомобила и захранват пътното движение с неуправляеми установки за убиване. По неофициална статистика в КАТ-Варна всеки ден се регистрират по 130 автомобила. Фирмите пък подхранват уличното движение със служебни автомобили (баничарки и други)с шофьори идиоти. Преди 1989г за да си таксиметров шофьор трябваше да имаш стаж на товарен автомобил и градски автобус минимум 10 год. а сега ........... .
          Ти като имаш 4 автомобила , кога си ги карал четирите едновременно? Човек и 16 автомобила да има в гаража , пак ще кара един.
          Аз мисля , че философията "Ест человека - ест проблема , нет человека - нет проблема" ( разбирай: Ест автомобиля -ест проблема ,
          нет автомобиля - нет проблема ) няма да ни върне в пещерите , но едва ли е приемлива за 21-ви век. Въпреки че все още има хора , които мислят като др. Сталин ...но те и друго не могат.
          Не е ли по-добре вместо да мислят за ограничения , глоби и репресии върху изтерзания народ , мъдрите и кадърни ръководители да помислят как да поемат потока от автомобили , щото ние прогреса не можем да спрем . Т.е. според мен главните причини за катастрофите не са нито количеството коли , нито незапалените фарове , а ТЕСНИТЕ И ОСЕЯНИ СЪС ЗАВОИ И ДУПКИ ПЪТИЩА. Срамота е в 21-ви век и като държава от еврозоната да имаме стотина километра магистрален път , при положение че за пътна инфраструктура хазната събира стотици милиони годишно.
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • До: Каране със запалени фарове през деня?

            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
            Ти като имаш 4 автомобила , кога си ги карал четирите едновременно? Човек и 16 автомобила да има в гаража , пак ще кара един.
            Аз мисля , че философията "Ест человека - ест проблема , нет человека - нет проблема" ( разбирай: Ест автомобиля -ест проблема ,
            нет автомобиля - нет проблема ) няма да ни върне в пещерите , но едва ли е приемлива за 21-ви век. Въпреки че все още има хора , които мислят като др. Сталин ...но те и друго не могат.
            Не е ли по-добре вместо да мислят за ограничения , глоби и репресии върху изтерзания народ , мъдрите и кадърни ръководители да помислят как да поемат потока от автомобили , щото ние прогреса не можем да спрем . Т.е. според мен главните причини за катастрофите не са нито количеството коли , нито незапалените фарове , а ТЕСНИТЕ И ОСЕЯНИ СЪС ЗАВОИ И ДУПКИ ПЪТИЩА. Срамота е в 21-ви век и като държава от еврозоната да имаме стотина километра магистрален път , при положение че за пътна инфраструктура хазната събира стотици милиони годишно.
            Съгласен съм с теб но за тези пътища колите са много.Абе къде е чичко сталин за да ни оправи
            Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
            Дий Снайдер

            Коментар


            • До: Каране със запалени фарове през деня?

              Първоначално публикуван от ЛЕНИН Преглед на мнение
              Според мен трябва да се въведе целогодишно,защото явно не може да се разчита на преценката на българския шофьор за това кога настъпва нощта,кога се смрачава и т.н. Не може да се е почти стъмнило и байното да си кара без фарове,защото видиш ли тока скъп ли не знам какво точно си мисли че спестява.Или пък другата крайност сложил си гъзара големите халогени пък като ги светнал хич не му идва на ума че даже да мине на къси пак заслепява насрещния,ама за тях оправията е по лесна слагам си и аз на колата допълнителни светлини ама така по насочени в отсрещното платно и като не се сеща да си гаси своите аз пускам моите.
              Ами както светкаш на гъзара , светни и на байното на дълги та да се сети . Много е просто. Впрочем , аз така правя
              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

              Коментар


              • До: Каране със запалени фарове през деня?

                Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                Ами тази статистика няма пряка връзка със запалените фарове.
                Като гледам по абсолютна стойност през лятото има повече убити , но те не са в пъти ( не ми се смята ) , а в няколко процента. Само че през лятото количеството на движещите се автомобили със сигурност е в пъти повече , отколкото през зимата. Така че това не е доказателство че катастрофите са повече при незапалени фарове.
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • До: Каране със запалени фарове през деня?

                  Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                  Съгласен съм с теб но за тези пътища колите са много.Абе къде е чичко сталин за да ни оправи
                  Нали си чувал тюхкането на въпросния чичко , че с цялата държава се е оправил , само не и със шофьорите
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • До: Каране със запалени фарове през деня?

                    Статистиката може да се чете, както дявола евангелието. Да вземем например статистиката на ADAC. Oт 1938 броят на катастрофи, материални щети, жертви, ранени и подобни намалява. За периода 1990-1994 има малко покачване и миналата година достига минимум - 5000 загинали, при 40 000 000 броя МПС и 700 000 000 000 км пропътувани с леки автомобили. Факторите за това намаляване са много, и само правилната работат със суровите данни подкрепя карането на фарове и през деня. А да се твърди че няма индивидуална статистика, която да защити това, ами то няма и такава за коланите, въздушните възглавници, АБС-а и други подобни шукарии дето спасяват животи.

                    Та така, от дърветата, някой не виждат гората

                    Коментар


                    • До: Каране със запалени фарове през деня?

                      Естествено че няма. Те и не спасяват. Освен в някакъв процент. А в друг убиват, само че това не се отчита. Заради което и всички тия средства НЯМАТ ПРАВО да са задължителни.
                      А виж например поясния колан на средното място на задната седалка статистически доказано води до изключително тежки травми с висока инвалидност, но невменяеми чиновници настояват и за неговата задължителност.
                      Мечтата на Ленин се сбъдна не в Съветския, а в Европейския съюз. Сега държавите наистина се управляват от готвачки.

                      Коментар


                      • До: Каране със запалени фарове през деня?

                        Бъди така любезен, да се обосновеш. Къде и колко експеримента с и без задни колани, АБС, Възглавници и прочие средства НЯМАЩИ ПРАВО да са задължителни са проведени и какво сочат резултатите.
                        Последно редактирано от yossarian; 25-09-08, 15:27.

                        Коментар


                        • До: Каране със запалени фарове през деня?

                          На мен лично фаровете и през деня ми помагат. Особено при изпотени или мръсни огледала. При дъжд пък да не говорим. Случвало се е това, че насрещната кола е била с включени фарове да ми спаси ( и на други живота). Понякога разбирам че зад мен има кола само по отблясъка на фаровете.
                          От 21г всеки ден карам кола по доста км и съм твърдо за това, че правилно регулираните фарове безспорно са полезни и през деня.
                          А опозицията заради самата опозиция е безсмислена.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • До: Каране със запалени фарове през деня?

                            Да си чувал някъде да има закон, който забранява да се бърка в контакта? А да се скача от покрива? А някъде тия явления да са масов проблем?
                            Задължителността на спорни и половинчати мерки е единствено корупционен механизъм. В случая - в автомобилната промишленост и системата КАТ. Обявяването и за грижа за някого, пък е проява на дестилирана политическа глупост. Безсмисленото дразнене на населението е освен другото, и отвращаване на електората. Твърдото политическо поведение е задължително разбира се, но когато има достойни цели, не далаверата на някого.
                            Имаше Институт по безопастността на транспорта. Къде е неговото мнение? Защо трябва да ме интересува мнението на безименни чиновници без образование?

                            Коментар


                            • До: Каране със запалени фарове през деня?

                              Не ме интересува мнението на чиновниците. Куките също презирам.
                              Но когато съм на пътя виждам очевидното. Не виждам какво общо има електрическата мрежа и покривите...
                              При цялото ми уважение съм несъгласен с теб. Фаровете са полезни и през деня. Фактът е най-упоритото нещо на света. Светлините са за да виждаме и да НИ виждат. Преди малко пътувах по магистралата и точно си мислех за тази тема. Колите, без светлини виждах, когато ми присветнат да освободя лявата лента...
                              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                              Коментар


                              • До: Каране със запалени фарове през деня?

                                Естествено кой как ще се пребие на пръв поглед не би трябвало да ме вълнува. Но ако вземем да се пробудим от летаргията и поразсъждаваме, ще установим че далеко не е така. Да разгледаме следният сценарий.

                                ХYZ e мъж с голямо м, кара без колан и се натриса някъде с 50 км/ч. Нищо на пръв поглед. Да ма прави "капак". Ако оживее следва дълго лечение рехабилитация, обгрижване и т.н. Това е свързано с разноски на социалната и здравноосигурителната система. В която и аз имам принос, а парите се харчат заради нечий ...

                                Но да се върнем към фаровете и дневната светлина. Аз до тук не видях нито дума обосновка, защо аджеба карането на фарове през деня е вредно?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X