Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каране със запалени фарове през деня?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Каране със запалени фарове през деня?

    Първоначално публикуван от JC_Явор Преглед на мнение
    Виж, аз си знам правата много добре и закона съм го учил още като съм бил дете .....

    Ето го и закона, не е лошо и някои други да го научат ;

    "Чл. 92. (1) Водачът на моторно превозно средство със специален режим на движение може:
    1. да преминава при забраняващ сигнал на светофара или да преминава, без да спира, при наличие на пътен знак, който изисква това, но само след като намали скоростта достатъчно, за да извърши това безопасно;
    2. да надвишава разрешената максимална скорост на движение дотолкова, доколкото няма да застраши нечий живот или имущество;
    "
    Та колега с две думи, имат право да нарушавата правата НО САМО АКО ТОВА Е БЕЗОПАСНО ЗА НАС, защото има ситуаци в които заради ъглови сгради или камиони не се виждат минаващи на червено буркани .... и затова имат не малко актове шофьори на линейки, имам приятели с линейки и съм запознат, говорил съм по темата и с много полицаи от пътна полиция .....

    Нямат право да минават на червено и с цялата газ, защото другите участници е съвсем нормално минавайки на зелено да не видят фучащата линейка и да я чуят .....поради един мил. причини ....
    Закона не им дава пълни права, докато карат в нарушение, доста е тънка границата, но правейки нарушенията отговорността я носят те ....

    Не казвам ,че не трябва да се съобразяваме напълно с тях, напротив трябва и го правя ежедневно, но пропускането им става само ако мога да го направя безопасно и ако ги видя, защото ми се е случвало без да имам видимост заради сгради на другия булевард и заради шума не чувам линейката, минавам на злено и в последния момент ме засича линейка, която кара с 80 и за малко да ме убие .... да трябва да мине на червено но бавно и внимателно, а не като боулинг топка .....

    Съжалявам за спама, но нямаше как да не отг. на скъпия колега ;
    Поздрави
    Още един "знаещ си правата" както му изнася...
    Чл. 104. (1) При приближаване на моторно превозно средство със специален режим на движение водачите на останалите пътни превозни средства са длъжни да освободят достатъчно място на пътното платно, а при необходимост и да спрат, за да осигурят безпрепятствено преминаване както на сигнализиращото, така и на съпровожданите от него превозни средства.
    Скъпи колега, би ли посочил в цитирания текст от закона къде пише - ако го чуят, ако го видят, ако им е кеф....?
    Заради такива "знаещи си правата" стават поне половината инциденти с линейки....

    П.П. Не е зле, като толкова си знаеш правата, да вземеш да си научиш и задълженията, щото престави си, и другите имат права и ти си длъжен да ги спазваш ....
    Последно редактирано от kuzdov; 05-11-11, 00:25.
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

    Коментар


    • От: Каране със запалени фарове през деня?

      Няма да цитирам къде(да кажем-не в България), но станах свидетел на случай, при който един водач без да иска не чу и не видя два черни автомобила с тъмни стъкла и включена сигнализация. Завърши в канавката, без да е имало контакт с някой от автомобилите. Та, леко желателно е да се чуват... Нашите не са много по-различни като поведение.

      Коментар


      • От: Каране със запалени фарове през деня?

        Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
        Още един "знаещ си правата" както му изнася...

        Скъпи колега, би ли посочил в цитирания текст от закона къде пише - ако го чуят, ако го видят, ако им е кеф....?
        Заради такива "знаещи си правата" стават поне половината инциденти с линейки....

        П.П. Не е зле, като толкова си знаеш правата, да вземеш да си научиш и задълженията, щото престави си, и другите имат права и ти си длъжен да ги спазваш ....
        Никъде не съм казал, че не сме длъжни да ги пуснем, просто те не минават на червено на всяка цена, а само ако е безопасно ...
        Ние безопасно ги пропускаме, а те безопасно преминават .....

        И ако обичаш не ме квалифицирай точно ти, защото първо не ме познаваш и второ всеки ден съм в колата в лудницата София и знам много добре за какво става въпрос ..И това , че точно заради "такива като мен" ставали инциденти ... е тук прекали в изказа си ....

        Нямам намерение да се заяждам точно с теб, и то за неща които не са по темата ..... Не ти пожелавам среща с луда линейка ,чийто водач чичка си мисли че кара летяща чиния .....
        Разбира се че трябва да ги пускаме, защото карат умиращи хора за Бога ..но не ми криви думите .... много добре разбираш за какво говоря ....
        И именно за това в много от катастрофите с линейки, актовете са за линейкаджиите .... на приятел, който години наред кара линейка му взеха книжката и го съдиха заради минаване на червено и за малко да убие хората в колата, и това само че не е намалил безопасно......Някъде да казах че не трябва да ги пускаме , или да казах нещо нечуто и срамно ...

        Форумният спор си е такъв, но айде без квалификации ...
        sigpic УАЗ-452

        Коментар


        • От: Каране със запалени фарове през деня?

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Разбирай го така: Ще карам докато мога така - или докато ме глобят, или докато някой с измерване ми покаже че не са в ред. Другото са толкова глупости, колкото и стандарта за кривите краставици преди време.

          Просто подхода е грешен. Не е важно как един фар свети, а дали е сертифициран. А според мен е важно точно как свети, и щом свети както трябва - отивам, мерят, дават документ става/не става, и въпроса приключва процедурата не иска кой-знае какво оборудване и трае 5 минути. Именно това последното се явява неизпълнимо. Прогреса го правят кривите краставици, а не назубрилите евродирективите.
          То това е ясно. Спорът за или против виетнамските ксенони сме го водили неколкократно. Макар и по същество да не е приключен, го смятам за излишен и нямам намерение да го подновявам. Същото важи и за производните на въпросните ксенони.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • От: Каране със запалени фарове през деня?

            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            То това е ясно. Спорът за или против виетнамските ксенони сме го водили неколкократно. Макар и по същество да не е приключен, го смятам за излишен и нямам намерение да го подновявам. Същото важи и за производните на въпросните ксенони.
            OK, накратко - ЗА виатнамските ксенони, дето светят както трябва и против тия, дето не светят както трябва. И начина едните да отпаднат е не чрез буквите върху стъклото или в библиотеката с евродирективите, а чрез мерене, веднъж на техническия преглед, и веднъж на улицата, както и със всичко друго.

            За нашата си действителност - мерене както на фарове, така и на газове на технически преглед е леко безсмислена за тоя, решил да прави простотии. Значи наблягаме на изненадата - спират ме на улицата и мерят. Ако нещо не е в ред - глоба и спиране от движение до отстраняването на проблема. Аз нямам проблем с това. Ама това без да гледат цифричките и шарените лепенки по стъклото и корпуса, защото те сами по себе си нямат никакво отношение към светенето или несветенето, още повече че сложените такива примерно преди 10 години съвсем не гарантират че към днешна дата всичко с тоя фар е наред, нито гарантират че чукналият ме преди 10 минути на паркинга не ми е кривнал някой от фаровете на някъде (което всъщност е доволно голяма част от проблема - последен случай - ниска алфа със съвсем заводски фарове, караща зад мен. Единият фар, очеизвадно и за самия шофьор, не светеше в пътя и не светеше на нивото на другия, а светеше така, щото да заслепява всеки в насрещното и всеки, каращ пред него).
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • От: Каране със запалени фарове през деня?

              Първоначално публикуван от JC_Явор Преглед на мнение
              Никъде не съм казал, че не сме длъжни да ги пуснем.......
              Тогава би ли ми разтълкувал следните изрази:
              Първоначално публикуван от JC_Явор Преглед на мнение
              .... ами колеги НИЕ не сме и длъжни да ги чуваме на всяка цена ....
              Първоначално публикуван от JC_Явор Преглед на мнение
              ..... пропускането им става само ако мога да го направя безопасно и ако ги видя.......
              Още веднъж цитат от ЗДвП:
              Чл. 104. (1) При приближаване на моторно превозно средство със специален режим на движение водачите на останалите пътни превозни средства са длъжни.....
              Никъде няма "ако", "по възможност" и т.н. Да, има ситуации в които е по-добре да продължиш, вместо да заковеш на място, но това не отменя задължението да пропуснеш автомобила със специален режим на движение. Мисля, че е време да прекратим с офтопика, защото аргументите ти са с условен характер и издишат.
              Последно редактирано от kuzdov; 05-11-11, 01:25.
              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
              Неизвестен мъдрец

              Коментар


              • От: Каране със запалени фарове през деня?

                Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                Тогава би ли ми разтълкувал следните изрази:


                Още веднъж цитат от ЗДвП:

                Никъде няма "ако", "по възможност" и т.н. Да, има ситуации в които е по-добре да продължиш, вместо да заковеш на място, но това не отменя задължението да пропуснеш автомобила със специален режим на движение. Мисля, че е време да прекратим с офтопика, защото аргументите ти са с условен характер и издишат.
                Еми това е така, но линейките(така наричам условно колите със спец. режим на движ.) могат да нарушат правата, но само ако е безопасно за нас .... А много от тях не го правят безопасно ....

                Като казах не сме длъжни, нямам предвид че не съм длъжен като я видя да я пусна и го казвам за 5ти път , а казвам че поради различни обстоятелства мога да не забележа линейката или да я видя в посл момент докато си минавам на зелено и ако той не навлиза внимателно на червено в кръстовището ще стане ПТП .... и се моля да нямам такива ситуациии , защото като чуя линейка, пожарна или полиция се оглеждам доста, за да ги видя къде са и съответно какво да направя за да не им преча, даже отбивам и спирам плътно в дясно или ляво, зависи от ситуацията ....


                Наистина ли мислиш, че не знам че съм длъжен да пропусна линейка, просто казах че тя не минава на всяка цена безусловно навсякъде ... и цитирах част от закона ...
                Думите, които ми цитираш ги използвах не много точно, ако ще се хващаме за всяка дума, но мислех че ще ме разбереш ... ок с предимство са, длъжни сме да ги пускаме по безопасен начин ; То и в закона си го пише.....Но винаги ако линейка удари кола минавайки на червено тя е виновна в поне 90% от случаите, тук е тънкият момент с който не искаш да се съгласиш с мен ....щото на червено се минава лазейки почти, а не като на писта Дракон ....Затова има много инциденти и с НСО по пътищата, Ти как би се почувствал от завой без видимост да ти изкочи джип срещу теб в твойто си платно ...нали е с спец. режим на движение ... Това че са с такъв режим им дава предимство, но и в пъти по голяма отговорност...
                В закона го пише много ясно. Длъжни сме да ги пускаме, от гледна точка на това че са със спец. режим на движ., а те имат право да ни отнемат предимството само ако осигурят безопасното преминаване на всички участници ... тук с кое не си съгласен ... Ти да не искаш те като са на буркани да дават газ и да разбутват колите като кегли само защото е пуснал буркани ....

                Май не е лошо модератора да поизтрие някои публ. вкл и моите които не са по темата , че задълбахме с колегата.... ;
                Последно редактирано от JC_Явор; 05-11-11, 02:15.
                sigpic УАЗ-452

                Коментар


                • От: Каране със запалени фарове през деня?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ...- последен случай - ниска алфа със съвсем заводски фарове, караща зад мен. Единият фар, очеизвадно и за самия шофьор, не светеше в пътя и не светеше на нивото на другия, а светеше така, щото да заслепява всеки в насрещното и всеки, каращ пред него).
                  Чувал бях за кинтаджийски тарикатлък - връзват фаровете на кръст- къс със дълъг. Та да си виждат по-добре. Като им премигнеш и превключат само се разменят местата на заслепяващия фар. Дали и тоя не е бил от тях?
                  0888932647

                  Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                  Коментар


                  • От: Каране със запалени фарове през деня?

                    Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                    Чувал бях за кинтаджийски тарикатлък - връзват фаровете на кръст- къс със дълъг. Та да си виждат по-добре. Като им премигнеш и превключат само се разменят местата на заслепяващия фар. Дали и тоя не е бил от тях?
                    Еми, имА удоволствието няколко минути да покара пред джип с ксенони, пуснати на дълги и двата.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Каране със запалени фарове през деня?

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                      Дайте да си говорим сериозно - климатика вдига разхода с литър, до литър и половина. А няма как да е по-малко от 2 киловата, защото няма да може нищо да свърши. Фаровете консумират сумарно 110 вата, което е 1/20 то това. Значи - 50милилитра на 100 километра, или при градски разход от 8/100 (средностатистическа съвременна кола), или 0.625% повишение в разхода.

                      Просто е смешно да се споменава като аргумент.
                      Еми не, не е смешно, ползването на климатик не е задължително по смисъла за ЗДП. Освен това не става дума само за разходи, а за т.нар. въглероден отпечатък, който има отношение към климатичните промени. Може да е в пъти по-малко от климатиците, но като се пресметне колко коли се движат по света - сметката никак не е смешна.
                      Аз също съм против фаровете посред бял ден, в слънчево време, само защото сме ноември.
                      Днес ме спряха на околовръстното, на светофара на Горубляне. Забравям си фаровете не за първи път, и миналата година имаше един-два случая. Не ме глобиха, не ми писаха акт. Полицаите са добронамерени, явно проявяват разбиране, особено в такъв ведър слънчев ноемврийски ден. Съвсем добронамерено ме посъветваха да си пускам фаровете... няма как , задължително е.

                      Коментар


                      • От: Каране със запалени фарове през деня?

                        Какво общо има карането на фарове със слънчевият ден
                        Точно като карам срещу слънцето, дори и да не е срещу него, но когато е много слънчево, например юли месец, колите които идват срещу мен не ги виждам добре и трудно се преценява дистанцията ...Като са на фарове ми е в пъти по-комфортно
                        А ако на някой му се скъпи разхода на гориво, да си сложи дневни диодни светлини, е там вече консумацията на ток е нищожна ....

                        Има много държави, не бай ганьовси, в които се кара на фарове постоянно презд годината и затова производителите на автомобили вграждат дневните светлини в почти всички автомобили
                        По тази логика да искубем всички жици от колите , за да няма натоварване на двигателя, да откачим и хидравликата и всичко, като ми се заговори така за вредни емисии и да ми се акцентира върху такива нищожни неща е смешно ... Да проблема е огромен с изхвърлянето им всяка секунда в атмосферата, но безопасността, която дават две крушки е по-ценна от 0,0000000000 01 гр примерно на 100 часа вредни емисии в повече ...

                        Извинявам се за начина , по който пиша, не искам да се заяждам с никой и уважавам чуждото мнение, но вече няк. страници чета странни неща и то от улегнали хора ....
                        Културата на шофиране вкл. много неща, а не да спорим и да изчисляваме глупости, учете децата си да карат на фарове, а вредните емисии оставате на заводите производители , и който е адски загрижен да си купи нова кола с ниски емисии, а не стари димящи джипове с изгасени фарове, но с гуми 35ци примерно
                        Последно редактирано от JC_Явор; 05-11-11, 19:27.
                        sigpic УАЗ-452

                        Коментар


                        • От: Каране със запалени фарове през деня?

                          Всичко казано дотук се "дъвче" всяка година откакто въведоха задължителното шофиране със запалени светлини през зимния сезон. Решението има привърженици, има и противници. Не се казва нищо ново...
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • От: Каране със запалени фарове през деня?

                            Аз се чудя защо не ни накарат да слагаме по една жълта пробляскваща светлина("буркан"), докато караме! Хем със сигурност по-добре се вижда, при това от всички страни, хем се ползва и само една лампа, т.е. по-икономично е... Да сложат и на пешеходците - без друго са най-уязвими. Как ще мъкнат акумулатора си е техен проблем. Пък и бизнес за доста "наши" фирми ще има. Дори китайските производители ще живнат - не е малко "буркан" това...

                            Коментар


                            • От: Каране със запалени фарове през деня?

                              Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
                              Аз се чудя защо не ни накарат да слагаме по една жълта пробляскваща светлина("буркан"), докато караме! Хем със сигурност по-добре се вижда, при това от всички страни, хем се ползва и само една лампа, т.е. по-икономично е... Да сложат и на пешеходците - без друго са най-уязвими. Как ще мъкнат акумулатора си е техен проблем. Пък и бизнес за доста "наши" фирми ще има. Дори китайските производители ще живнат - не е малко "буркан" това...
                              Мрънкането заради самото мрънкане е съвършено безсмислено. От европростотиите понякога, макар и рядко има и смислени, каквото е изискването за фаровете. Лично на мен ПРЕЗ ДЕНЯ са ми спасявали живота - на други също! Тази сутрин ми написаха фиш за непуснати светлини (понякога забравям), но съм наистина убеден в ползата от тях. Никой не може да ме убеди, че през деня е бил заслепен от фарове. Ако е така - да спре наркотиците!
                              А това за преразхода на гориво с фарове е за форума на Тико.
                              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                              Коментар


                              • От: Каране със запалени фарове през деня?

                                Аз съм готов малко да поспоря за реалната полза от дневните светлини в наши условия. Миналата седмица повъртях малко километри из страната и съм готов да се хвана на бас, че много по-положителен ефект от към безопастност биха имали табелки от рода на "Осторожно! Джигит едит!!!", щот явно на джигита ич му не пука дали аз съм със светнати фарове или с буркан на тавана. Освен това, самото провеждане на акция "Светлина" е поредната пълна глупост на КАТ, понеже докато трае тая акция всички катаджии по кръстовищата стават двойно по-слепи за неща от сорта на отнемане на предимство или неправилно престрояване - щот са в акция и дебнат за фарове. Та "дневните светлини" - твърдо "ЗА", ама само те да ни бяха кусура...
                                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X