Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Качествата на танк Т-34

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Качествата на танк Т-34

    През 1937 г, Панцер 4 е в серийно производство. Конкурсите кой ще го прави и целия предпроектен, проектен, изпитателен и прочее цикъл, са отдавна протекли. Показаният погоре в темата ескиз на Даймлер-Бенц е именно от конкурса за следващ танк - Панцер 5 (Пантера). През въпросната година започва разработката му от МАН.
    Т. е. ДБ престават да се занимават и ескизът съответно е най-късно от 1937г.
    Не знам откъде е цитатът ти, но през 1941 г, по този танк работи само МАН и всички уточнения по заданието касаят само тях.
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

    Коментар


    • От: Качествата на танк Т-34

      Навсякъде е само Левски-ЦСКА.
      Какво лошо има да се каже, че 34ти номер си е свършил работата?
      Бил ли е най-най та по-?
      Вероятно не.Темата е хубава.Казаха се интересни неща.В съвкупността от характеристики въпросната машина просто е ефективна.
      И да не започваме отначало-изгубени бройки спрямо опонента, лоша координация, липса на качествена тактика - всичко се изговори.
      Има потенциал за поне две-три други интетесни теми.
      Дерзайте!
      Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
      0887/осемпет 66 4осем

      Коментар


      • От: Качествата на танк Т-34

        Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
        Какво лошо има да се каже, че 34ти номер си е свършил работата?
        То се каза. Каза се не, ами десетки пъти.
        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

        Коментар


        • От: Качествата на танк Т-34

          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
          През 1937 г, Панцер 4 е в серийно производство. Конкурсите кой ще го прави и целия предпроектен, проектен, изпитателен и прочее цикъл, са отдавна протекли. Показаният погоре в темата ескиз на Даймлер-Бенц е именно от конкурса за следващ танк - Панцер 5 (Пантера). През въпросната година започва разработката му от МАН.
          Т. е. ДБ престават да се занимават и ескизът съответно е най-късно от 1937г.
          Не знам откъде е цитатът ти, но през 1941 г, по този танк работи само МАН и всички уточнения по заданието касаят само тях.
          Пак да кажа бъркаш зверски проектите от VK20 средата на 30-те, и VK30 от края на 1941. Даймлер точно в края на 1941 копират Т-34 и го представят пред чичко хитлер в началото на 1942.

          On November 25th of 1941, Adolf Hitler ordered Wa Pruef to start work on the new medium tank that would outperform T-34. In December of 1941, Wa Pruef ordered Daimler-Benz and MAN (Maschinenfabrik Augsburg Nuernberg) to design new 30-ton tank armed with 75mm KwK L/70 gun as a response to theSoviet T-34/76 tank. Rheinmetall-Borsig was in charge of the development of the turret for this new tank. In March of 1942, Daimler-Benz was the first to produce their version of VK3002’s design based on previously rejected VK3001 (direct copy of T-34/76) design from January of 1942. Two versions of VK 3001 with different suspensions were designed by Daimler-Benz – one with spring suspension and other with torsion bar suspension.Daimler-Benz VK3002 design was largely based on T-34/76 and was more like a modified German version of it. MAN finished their design of VK3002, which largely based on examined captured T-34/76 tank, in early Spring of 1942.

          The two designs were reviewed from January to March 1942. Reichminister Todt, and later, his replacement Albert Speer, both recommended the DB design to Hitler because of its advantages over the initial MAN design. At the final submission, MAN refined its design, having learned from the DB proposal apparently through a leak by a former employee in the Wa Pruef 6, senior engineer Heinrich Ernst Kniepkamp and others.[14] On 5 March 1942, Albert Speer reported that Hitler considered the Daimler-Benz design to be superior to MAN's design.[16] A review by a special commission appointed by Hitler in May 1942 selected the MAN design. Hitler approved this decision after reviewing it overnight. One of the principal reasons given for this decision was that the MAN design used an existing turret designed by Rheinmetall-Borsig, while the DB design would have required a brand new turret and engine to be designed and produced, delaying the commencement of production.[17] This time-saving measure compromised the subsequent development of the design

          Коментар


          • От: Качествата на танк Т-34

            Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
            ... Т. е. ДБ престават да се занимават и ескизът съответно е най-късно от 1937г. ...
            Нещо като източник, различен от собствените ти думи? И, примерно, опит за обяснение как през 37-а или преди това се прави проект, базиран на оръдие, което тогава просто не е съществувало, тъй като се разработва от Райнметал по поръчка от юли 1941?

            Щото по разни тънки книжки (не съветски и не руски) четем, че през есента на 1941, по искане на Гудериан, немците правят комисия от инженери от танкопроизводителите и офицери от Управление по въоръженията, която посещава Източния фронт и на място изучава трофейни Т-34. В края на ноември въпросната комисия формулира задание и възлага на ДБ и МАН да започнат работа по разработка на нов танк (обозначение VK30.02) с тегло около 30 тона, като впоследствие теглото по задание се фиксира на 32.5 тона.
            Прототипите е трябвало да използват купол с дългоцевно (70 калибъра) 75-мм оръдие , разработван тогава от Райнметал.

            ДБ представя три прототипа, които имат голяма прилика с Т-34, през април 1942.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • От: Качествата на танк Т-34

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Не че нещо ама Курск кой яде дърво не е баш така
              Е кой де ? Германците губят около 30 дивизии от които 7 бронетанкови Над 2 000 бронеединици техника и около 500 000 човека . Загуби които Германия не е в състояние да попълни . След тази "победа" германците обръщат блицкрига само че в отстъпление
              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              .
              Също така е факт, че и самите руснаци изоставят въпросната компоновка и в това отношение Т-44 повече прилича на Пантера - куполът се премества назад, люкът на кемафа изчезва от челната броня, изчезва и окачването Кристи, което се заменя с торсиони.
              А пък за вкарването в серия ... През 1944 са били произведени едва 190 броя, които така и не са стигнали до фронта.
              И най същественото няма я многоредовата система на опорните ролки любима на германските екипажи Предимството и е че като се напълни хубаво с кал веригата сама пада
              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Ко търси Ромел в Африка? Събирал е мидени черупки? Или е търсил изчезналия Кивот?
              Авантюрата на Ромел в Африка е една от най големите дивотии на фюрера . Да пратиш на майната си 150 000 човека без реални възможности за снабдяване е меко казано голяма глупост .
              Последно редактирано от sek.1; 23-01-18, 04:53.
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • От: Качествата на танк Т-34

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                Е кой де ? Германците губят около 30 дивизии от които 7 бронетанкови Над 2 000 бронеединици техника и около 500 000 човека . Загуби които Германия не е в състояние да попълни . След тази "победа" германците обръщат блицкрига само че в отстъпление
                Това за "над 2000 бронеединици" по съвеЦки данни ли е? Сигурно в тази сметка влизат и 400 немски танка "унищожени" при Прохоровка. Само дето съветската пропаганда е "унищожила" повече танкове, отколкото немците изобщо са имали ...
                Факт е, че при Курск немците не са успели да постигнат целите си, особено на северния фланг на Курската дъга. Също така е факт, че (противно на записаните в учебниците изисквания настъпващите да имат превъзходство поне 3:1 ) те са настъпвали срещу числено превъзхождащ ги противник и са му нанесли много тежки загуби, в пъти по-големи, отколкото самите те са понесли.
                Факт е и това, че след прословутата битка при Прохоровка, в която, според официалната съветска версия, са били разбити с тежки загуби, немците са продължили още 3-4 дни да натискат Съветите и са имали реална възможност да обкръжат армиите на Ротмистров и Катуков. Само че онзи с мустачките не е разрешил да използват наличните резерви и е наредил операция "Цитадела" да се прекрати, като част от силите се прехвърлят в Италия срещу десантиралите там сили на западните съюзници.

                Между другото, останалите в СССР две дивизии от 2-и СС танков корпус са продължили да бият яки шамари на Ротмистров и до края на юли и през август още веднъж са изгорили голяма част от новополучените му (след Прохоровка) танкове.

                Разбира се, факт е и това, че дори много по-малките немски загуби са имали по-голяма относителна тежест, отколкото катастрофалните загуби на руснаците ...

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                ... И най същественото няма я многоредовата система на опорните ролки любима на германските екипажи Предимството и е че като се напълни хубаво с кал веригата сама пада ... .
                Въпросната многоредова система са я измислили като вариант, осигуряващ по-плавен ход, по-добра проходимост и по-дълъг живот на ролките и веригите, след като в началото на ВСВ са започнали да постъпват оплаквания от работата на ходовата част на PzIII. Явно вариантът се е оказал неподходящ в реални бойни условия.

                Срещнах някъде едно мнение, че немските конструктори са се опитвали да направят "най-добрия" танк, вместо да направят "най-подходящия". Най-подходящия за реалните възможности на страната и за реалните условия на бойното поле.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • Re: От: Качествата на танк Т-34

                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  Въпросната многоредова система са я измислили като вариант, осигуряващ по-плавен ход, по-добра проходимост и по-дълъг живот на ролките и веригите, след като в началото на ВСВ са започнали да постъпват оплаквания от работата на ходовата част на PzIII. Явно вариантът се е оказал неподходящ в реални бойни условия.

                  Срещнах някъде едно мнение, че немските конструктори са се опитвали да направят "най-добрия" танк, вместо да направят "най-подходящия". Най-подходящия за реалните възможности на страната и за реалните условия на бойното поле.
                  По плавен ход да, по добра проходимост хайде възможно е да се каже - по малък натиск на машината, по дълъг живот на ролките и вериги според мен е по правилно - поради голямото си тегло те са били слабо звено на всички немски танкове. Обслужването обаче на това окачване е бил кошмар, окачването обаче е било торсионно - на светлинни години от кристи - не случайно е подменено с торсионно и от руснаците /за търтея и давц откраднали са го от немците/.

                  И аз съм съгласен, че не са направили най подходящия.

                  Коментар


                  • От: Re: От: Качествата на танк Т-34

                    Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
                    И аз съм съгласен, че не са направили най подходящия.
                    Тука пропускате нещо важно. И руснаците и германците са направили каквото могат. Антропология.
                    Същото е като сравните Г и Уаз. И двете са парт тайм (до 92а), условно еднакво проходими, и до там - реално нямат нищо общо
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • От: Качествата на танк Т-34

                      Преди време попаднах на спомените на един гвардеец-танкист, който описваше премеждията си след Курск, където горял за 3-ти път. Пратили го в болница и след това трябвало да си получи новия танк Т-34 произведен от Красное Сормово. Отишъл той и не повярвал на очите си, че това е сглобено там. Толкова било подобрено производството, че вече приличало на истинско, но чак през есента след Курск. В болницата бил останал мехводача му, който преди да дойде се поинтересувал какви са новите танкове. Когато чул "Красное Сормово", казал "Ох, пак ли!". Но когато се качил вътре и подкарал новата машина и той казал "Не, това не е произведено там".
                      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                      Из "Златния телец"

                      Коментар


                      • От: Качествата на танк Т-34

                        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                        Нещо като източник, различен от собствените ти думи? И, примерно, опит за обяснение как през 37-а или преди това се прави проект, базиран на оръдие, което тогава просто не е съществувало, тъй като се разработва от Райнметал по поръчка от юли 1941?

                        Щото по разни тънки книжки (не съветски и не руски) четем, че през есента на 1941, по искане на Гудериан, немците правят комисия от инженери от танкопроизводителите и офицери от Управление по въоръженията, която посещава Източния фронт и на място изучава трофейни Т-34. В края на ноември въпросната комисия формулира задание и възлага на ДБ и МАН да започнат работа по разработка на нов танк (обозначение VK30.02) с тегло около 30 тона, като впоследствие теглото по задание се фиксира на 32.5 тона.
                        Прототипите е трябвало да използват купол с дългоцевно (70 калибъра) 75-мм оръдие , разработван тогава от Райнметал.

                        ДБ представя три прототипа, които имат голяма прилика с Т-34, през април 1942.
                        Картинката от темата е ескиз, конкретни подробности (например образец оръдие) в него няма. Аз пък не мога да намеря информация, че след '37-ма (айде '38-ма), ДБ има участие в П 5.
                        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                        Коментар


                        • От: Качествата на танк Т-34

                          The prototype VK3002(DB) was made ready in March of 1942. Оттук: https://www.militaryfactory.com/armo...sp?armor_id=73

                          Коментар


                          • От: Качествата на танк Т-34

                            Съгласих се! Посипвам си главата с пепел.
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • Качествата на танк Т-34

                              Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                              ....
                              Що бе хора, живота на руското войниче по малко ли струва от тоя на великия "атлантик" ?
                              Да, определено.
                              По мерките на самите руснаци и Русия.

                              Коментар


                              • От: Качествата на танк Т-34

                                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                                Картинката от темата е ескиз, конкретни подробности (например образец оръдие) в него няма. Аз пък не мога да намеря информация, че след '37-ма (айде '38-ма), ДБ има участие в П 5.
                                Доколкото намерих инфо, картинката е снимка на дървения макет на проекта на ДБ за Пантера.

                                А участието на ДБ е тръгнало от 1938 първоначално като проект за замяна на PzIII и IV. Проектът е бил за 20-тонен танк с обозначение VK 20.01

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:db1.jpg
Прегледи:1
Размер:111.8 КБ
ID:5779439

                                По него работят основно по корпуса с двигателя и окачването, като за последното са едни от първите, които тръгват по линията на двуредовото изпълнение на опорните ролки.

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:db2.jpg
Прегледи:1
Размер:66.7 КБ
ID:5779438

                                По тази линия са го докарали до нещо такова:

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:db3.jpg
Прегледи:1
Размер:39.0 КБ
ID:5779437


                                Както се вижда, прилики с Т-34 няма никакви, защото тогава (до лятото на 1941) същият им е бил напълно неизвестен.

                                Междувременно е почнала войната със СССР, немците са се сблъскали с Т-34, прави се споменатата по-горе комисия и следва това:

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:db4.jpg
Прегледи:1
Размер:39.5 КБ
ID:5779436

                                В доклад до ръководството на ДБ от 22 декември 1941 е било написано, че въз основа на опита от бойните действия на Източния фронт, току-що разработеният от ДБ танк вече е остарял. Поради което, въз основа на разработения проект вече се правят проучвания за разработване на нова машина с по-дебела броня и по-тежко въоръжение.

                                Така че, хич друго да не е, Т-34 определено е оказал сериозно въздействие върху немското танкостроене по онова време.
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X