Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Качествата на танк Т-34

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Качествата на танк Т-34

    Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
    И пак проекта на Даймлер Бенц, с който са участвали в конкурса за нов танк но е предпочетена Пантерата на Ман.


    [ATTACH=CONFIG]945273[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]945273[/ATTACH]

    Като се загледа човек танка лееекинко напомня на някой друг, но кой?
    Лекинко ли, то си е преписване това.
    мисля, да зема а се замисля...

    Коментар


    • От: Качествата на танк Т-34

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Ами хубаво са я предпочели другата, защото това, дето леекинко ти напмоня някой друг, леекинко би повторило кусурите на тази компоновка: изнесено напред бойно отделение, което освен другото, ограничава диаметъра на венеца на купола; люкът на кемафа на челната броня определено я отслабва; изнесен напред тежък купол претоварва окачването отпред и танкът започва да бие човки; при изнесен напред купол дългото оръдие (а на PzV то определено е доста дълго - 70 калибъра, 5.5 м) има по-голяма вероятност да се ровне в земята.

      Избраният от немците вариант за пантерата май го виждаме в Т-44 ...
      Ако се загледаш в снимките ще видиш че доста от кусурите са решени, люка на кемафа е от страни на танка, а проблема с купола са го решили като са го разширили назад а в предната си част не преминава челния бронелист. Отделно прословутото окачване ала Тигър би трябвало поне малко да реши проблема с претоварване на окачването.
      Но не това е важно, интересно в случая е че немските корифеи от Даймлер са били толкова впечатлени от Т-34 че са били готови да го копират почти напълно, забележете че са били готови да му набият и силно запалим дизелов мотор.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DB_Vk-3002_HD.jpg
Прегледи:1
Размер:196.9 КБ
ID:5779367
      Последно редактирано от Любенов; 22-01-18, 15:53.

      Коментар


      • От: Качествата на танк Т-34

        Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
        ... Но не това е важно, интересно в случая е че немските корифеи от Даймлер са били толкова впечатлени от Т-34 че са били готови да го копират почти напълно, забележете че са били готови да му набият и силно запалим дизелов мотор.
        Все едно дядо ти е конструирал Т-34, та се мяташ като Матросов на амбразурата. Даймлер са го подкарали мързеливската и не са били прави. Другият вариант определено изглежда по-добре като компоновка.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:e0d5eaf27d99c219a61073f275221c3c.jpg
Прегледи:1
Размер:620.3 КБ
ID:5779369

        А не видях някой да е казал, че дизелът е силно запалим. Това, което не само се каза, но се и показа с факти е, че танк с дизелов мотор гори точно толкова добре, колкото и бензинов. Като екипажът му може да гори дори и по-добре, при положение, че нафтата е прибрана вътре в бойното отделение ...
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • От: Качествата на танк Т-34

          По логично обяснение от това здраве Руснаците копирали от целия свят щото са некадърни, немците копирали от руснаците щото били мързеливи. То и проекта на Ман е леееко копнат от Т-34, значи излиза че цялото немско машиностроене в тоя период са мързели.
          Немския мързел още повече си проличава в развитието на двете концепции в времето, например какво излиза от поточните линии на немските и руските заводи към края на войната.
          Руснаците абсолютно брилянтно отстраняват всички недостатъци на Т-34 и вкарват в серия Т-44, който освен че е с 15 тона по лек от всички варианти на Пантера е и по добре брониран челно а е и с 85мм оръдие.
          При тежките танкове на сцената излиза Ис-3, с 20 тона по лек от Тигър 2 , с купола непробиваема от кое и да е противниково оръдие и корпус с аналогична защита, въоръжен с 122мм оръдие.

          Коментар


          • От: Качествата на танк Т-34

            Първоначално публикуван от komuso Преглед на мнение
            Определено не е година,проектите за бъдещата "Пантера" са показани за първи път през февруари 1942.И за сведение проекта на DB е бил с дизелов двигател DB MB507(за тези дето твърдяха,че немците не могат читав танков дизел да измислят).
            Да е от 1933, наистина е малко (та и доста) съмнително, но независимо кога били показани проектите, разработването на този танк започва през 1937. Всъщност, кога се е появил този ескиз и да не е много ясно, то определено именно през '37-ма отпада, защото тогава е предпочетен "проектопроекта" на МАН.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: Качествата на танк Т-34

              Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
              По логично обяснение от това здраве Руснаците копирали от целия свят щото са некадърни, немците копирали от руснаците щото били мързеливи. То и проекта на Ман е леееко копнат от Т-34, значи излиза че цялото немско машиностроене в тоя период са мързели.
              Немския мързел още повече си проличава в развитието на двете концепции в времето, например какво излиза от поточните линии на немските и руските заводи към края на войната.
              Руснаците абсолютно брилянтно отстраняват всички недостатъци на Т-34 и вкарват в серия Т-44, който освен че е с 15 тона по лек от всички варианти на Пантера е и по добре брониран челно а е и с 85мм оръдие.
              При тежките танкове на сцената излиза Ис-3, с 20 тона по лек от Тигър 2 , с купола непробиваема от кое и да е противниково оръдие и корпус с аналогична защита, въоръжен с 122мм оръдие.
              Защо Даймлер са копирали компоновката на Т-34 не мога да ти кажа, обаче е факт, че проектът им не е бил приет, въпреки че Хитлер го бил харесал, а в производство е пусната машина, която определено не е копие на 34-ката.
              Също така е факт, че и самите руснаци изоставят въпросната компоновка и в това отношение Т-44 повече прилича на Пантера - куполът се премества назад, люкът на кемафа изчезва от челната броня, изчезва и окачването Кристи, което се заменя с торсиони.
              А пък за вкарването в серия ... През 1944 са били произведени едва 190 броя, които така и не са стигнали до фронта.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • Re: Качествата на танк Т-34

                Чочо би ли споделил кое точно изглежда по добре? Дизайна и визията ли? Не че не си прав, според мен са избрали втория вариант заради това, че е със немската концепция за танк със скоростите отпред. Много добро решение е и позицията на люка на механик водача.

                Чудесна машина е. Кусур са шахматно разположените ролки и пак, голямото тегло.

                И проекта на ман прилича на 34 ка. Носи характерната наклонена броня, факт е че са решили проблема с люка на механик водача.
                Последно редактирано от Daniel; 22-01-18, 18:05.

                Коментар


                • От: Re: Качествата на танк Т-34

                  Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
                  Чочо би ли споделил кое точно изглежда по добре? Дизайна и визията ли? ...
                  Казал съм "изглежда по-добре като компоновка" и малко по-горе е обяснено защо.
                  За качествата на бойна машина е без значение дали е красива или не. Виж, срещу визията на даймлерския вариант е имало сериозно възражение поради приликата с Т-34, която в бойни условия би могла да стане причина за неприятни случки.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • От: Качествата на танк Т-34

                    Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                    Да е от 1933, наистина е малко (та и доста) съмнително, но независимо кога били показани проектите, разработването на този танк започва през 1937. Всъщност, кога се е появил този ескиз и да не е много ясно, то определено именно през '37-ма отпада, защото тогава е предпочетен "проектопроекта" на МАН.
                    Аммиии не! Проектирането почва тогава стига се до проектите VK 20 концептуално много приличащи на Панцер 3, но се случва срещата с Т-34 и КВ-1 и през 41-ва изискванията към новия танк са напълно ревизирани, в началото на 1942 са представени двата прототипа нямащи абсолютно нищо общо с кой и да е танк или прототип правен в Германия до момента, но силно напомнящи Т-34 .
                    Между другото както се спомена Хитлер е харесал повече немското копие на Т-34, но са предпочели проекта на Ман само защото куполата и двигателя вече са били разработени, никакви забележки към компоновка, куполи и други дивотии явно не са имали.


                    The two designs were reviewed from January to March 1942. Reichminister Todt, and later, his replacement Albert Speer, both recommended the DB design to Hitler because of its advantages over the initial MAN design. At the final submission, MAN refined its design, having learned from the DB proposal apparently through a leak by a former employee in the Wa Pruef 6, senior engineer Heinrich Ernst Kniepkamp and others.[14] On 5 March 1942, Albert Speer reported that Hitler considered the Daimler-Benz design to be superior to MAN's design.[16] A review by a special commission appointed by Hitler in May 1942 selected the MAN design. Hitler approved this decision after reviewing it overnight. One of the principal reasons given for this decision was that the MAN design used an existing turret designed by Rheinmetall-Borsig, while the DB design would have required a brand new turret and engine to be designed and produced, delaying the commencement of production.[17] This time-saving measure compromised the subsequent development of the design.[18]
                    Albert Speer recounts in his autobiography Inside the Third Reich

                    Коментар


                    • От: Качествата на танк Т-34

                      Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
                      ...през 41-ва изискванията към новия танк са напълно ревизирани...
                      Това е вярно, но е без значение по смисъла, защото става въпрос за ескиза на ДБ, с който е приключено през '37-ма, т. е. най-късно дотогава е съществувал (независимо и кога се е появил).
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • От: Качествата на танк Т-34

                        Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
                        Между другото както се спомена Хитлер е харесал повече немското копие на Т-34, но са предпочели проекта на Ман само защото куполата и двигателя вече са били разработени, никакви забележки към компоновка, куполи и други дивотии явно не са имали. ...
                        Как си с английския? Че нещо май не си доразбрал. "One of the principal reasons given for this decision" по никакъв начин не означава "само защото", а просто "една от основните причини".

                        Други "основни причини" са били:
                        - този вариант е имал същия проблем както и Т-34-76 - тесен купол, в който би било трудно да натъпчат голямото оръдие, което са искали да използват;
                        - даймлерския проект е имал запас от ход 195 км срещу 270 за този на МАН;
                        - даймлерският е бил с по-тесни вериги и оттам - относително налягане 0,83 кг/см2 срещу 0.68 кг/см2 за МАН;
                        - вече споменатите опасения от приликата на силуета с този на Т-34;
                        - също споменатото много стърчащо напред оръдие, което би могло по-лесно да се зарови в земята при движение по неравен терен.

                        Те такива "дивотии" ...
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • Re: От: Качествата на танк Т-34

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Как си с английския? Че нещо май не си доразбрал. "One of the principal reasons given for this decision" по никакъв начин не означава "само защото", а просто "една от основните причини".

                          Други "основни причини" са били:
                          - този вариант е имал същия проблем както и Т-34-76 - тесен купол, в който би било трудно да натъпчат голямото оръдие, което са искали да използват;
                          - даймлерския проект е имал запас от ход 195 км срещу 270 за този на МАН;
                          - даймлерският е бил с по-тесни вериги и оттам - относително налягане 0,83 кг/см2 срещу 0.68 кг/см2 за МАН;
                          - вече споменатите опасения от приликата на силуета с този на Т-34;
                          - също споменатото много стърчащо напред оръдие, което би могло по-лесно да се зарови в земята при движение по неравен терен.

                          Те такива "дивотии" ...
                          В крайна сметка е избрана по добрата машина според мен. Внедряването на нов агрегат с неясни последици и проблеми по време на война не е добра идея. А и както ти каза, концептуално е по добър.

                          Коментар


                          • От: Качествата на танк Т-34

                            Така де без увъртане да питам защо в края на 1941 най напредналата технологично нация в света зарязва всички концепции прототипи и насоки в танкостроенето които е следвала до момента и за малко да почне да произвежда копие на Т-34, който е нескопосана руска сбирщина от американско окачване, френска броня и испански бензинов дизел? При това прототипа е представен не от кой да е а от гиганта Даймлер Бенц! Немските инженери действително ли ги е мързяло или просто не са могли да измислят нищо по добро от това да прерисуват Т-34???

                            Коментар


                            • От: Качествата на танк Т-34

                              Първоначално публикуван от mitakavk Преглед на мнение
                              Тогава целия свят какво ли е правил в Северна Африка, Норвегия, Битката за Британия, или и там са се били само руснаци..
                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              Отделно че войната в близкия изток си върви и през иран влизат яко неща по лендлиза.
                              А ингилизите успяват да спрат Ромел в Африка още.

                              ПП това за фронтовете дето били един.
                              Оффф, аре стига с тая латерна вече, изтърка се от въртене. Към средата на 1942-ра, дислокацията на германската армия е както следва:

                              - Северна Африка - 4 германски дивизии и 8 италиански (тва дето Търтея вика, че ако не беха англичаните, немците щеха да завладеят Индия с тия колосални сили, поне... можеше и до Филипините да стигнат...)
                              - Балканите - съответно 5 германски и 12 италиански
                              - Западна Европа - 26 германски дивизии
                              - Норвегия - 12 германски дивизии
                              - Източния фронт - сумарно 197 дивизии на Оста

                              Като не броим Ромел, дето си е играел на гоненица с няколко дивизии с ингилизите в Северна Африка, всички останали германски дивизии (освен тези на Източния фронт) НЕ воюват, а носят гарнизонна служба и си бъркат по дупките.

                              Съюзническите бомбардировки - ясно, ленд-лиза - още по-ясно. Ма аре нема нужда да си обясняваме как Германия воювала с половината свят.... по броя дивизии ясно се вижда с кой, как и колко е воювала.

                              П.С. Данните за дислокацията на германската армия са от американско филмче за ВСВ, ако случайно някой пак заподзре савецка пропаганда.
                              Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                              Коментар


                              • От: Качествата на танк Т-34

                                Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
                                Така де без увъртане да питам защо в края на 1941 най напредналата технологично нация в света зарязва всички концепции прототипи и насоки в танкостроенето които е следвала до момента и за малко да почне да произвежда копие на Т-34, който е нескопосана руска сбирщина от американско окачване, френска броня и испански бензинов дизел? При това прототипа е представен не от кой да е а от гиганта Даймлер Бенц! Немските инженери действително ли ги е мързяло или просто не са могли да измислят нищо по добро от това да прерисуват Т-34???
                                Матросов, ти нещо зацикли! Я вземи си пусни "Огненная дуга" и си сипи една наркомовска!
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X