Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Качествата на танк Т-34

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Качествата на танк Т-34

    Палене по подобен начин има и при Ме-109, но то не е било пречка при тревога нашите летци за нула време да се вдигат във въздуха. След като Т-34 е имал няколко начина за палене, не вярвам, че Тигъра се е палел само с манивела.

    П.П. За да не съм голословен - след 2.40минута, като в Икарус - https://www.youtube.com/watch?v=7qN2e64nngw
    Последно редактирано от коко келеша; 21-01-18, 08:17.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • От: Качествата на танк Т-34

      Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
      Палене по подобен начин има и при Ме-109, но то не е било пречка при тревога нашите летци за нула време да се вдигат във въздуха. След като Т-34 е имал няколко начина за палене, не вярвам, че Тигъра се е палел само с манивела.
      Палел е с електростартер за което ти трябват доста мощни акумолатори . Дори и при днешните технологии от студа да ти падне акумолатора е нещо което го приемаме за нормално . За това всички руски тежки дизелови двигатели имат освен електростартер и система за палене със сгъстен въздух която позволява гарантирано развъртане и запалване на двигателя независимо от това дали имаш ток в акумолаторите и околната температура . При самолетите е съвсем друга системата . Там се налага предварително развъртане и продухване на цилиндрите от горивото и маслото което остава в тях . Някои са били с нещо като инерционен стартер но на повечето са използвали външна силова установка за да икономисват тегло . Месершмит 109 има толкова модификации и модернизации че едва ли има специалист в този свят който напълно да се ориентира в тях . Толкова му трябва на дизела .https://www.youtube.com/watch?v=mzhCHkBvtXg
      Последно редактирано от sek.1; 21-01-18, 08:40.
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • От: Качествата на танк Т-34

        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
        . Германците през войната създават два принципно нови танка практически от нулата и вместо да им качат мощен и непретенциозен дизел качват бензинов Майбах . Даже и немските танкисти казват че този двигател е много добър за пантерата на границите при Тигър и пълен провал при кралския Тигър защото вече не може да влачи с някакъв приемлив ресурс и експлоатационни разходи 70 тона . Дизелите от старото поколение могат да горят практически всички по тежки петролни фракции . Даже и значително по новите олекотени дизелови автомобилни двигатели с лекота работят на отработено масло ; олио и прочие горива без последствия за двигателя .
        Колега Сек1, ти поне си в бизнеса? Знаеш много добре, че конструкторът работи по задание. Задали за му танк с бензинов двигател. Проектира танк с бензинов такъв. А са му задали бензинов, защото в гейщаба са отиграли всички варианти, включително и да загубят Румъния. Тогава остават само на крекинг бензин. Точно това и се случва. Следователно техническото задание е правилно. Не обвинявай немският инженер. Той е доказал че може. Ако му бяха задали танк с дизел след 1944 щяха да останат само на пехота.

        Коментар


        • От: Качествата на танк Т-34

          Идеята че Майбах не могат да правят двигатели, но пък световно неизвестни руски конструктори направили гениален двигател е меко казано смешна. Страна, която до 21в не можа да направи читав дизел за камион, а за лека кола никакъв.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • От: Качествата на танк Т-34

            Първоначално публикуван от i208 Преглед на мнение
            Колега Сек1, ти поне си в бизнеса? Знаеш много добре, че конструкторът работи по задание. Задали за му танк с бензинов двигател. Проектира танк с бензинов такъв. А са му задали бензинов, защото в гейщаба са отиграли всички варианти, включително и да загубят Румъния. Тогава остават само на крекинг бензин. Точно това и се случва. Следователно техническото задание е правилно. Не обвинявай немският инженер. Той е доказал че може. Ако му бяха задали танк с дизел след 1944 щяха да останат само на пехота.
            Така е . Както казваше един колега ако клиента си поръча вана и джакузи в машината слагаме му ги . На времето в БЕТА изработиха една серия машини за външен клиент със силова установка Къминс . Серията не беше голяма стотина машини за няма и седмица колегите от конструктивния отдел пречертаха вътрешното разположение на МТОто и изкараха работните чертежи . Имахме изпитан прототип с шуменски двигател Лиаз турбо защото се предвиждаше че в новото време руснаците няма да ни дават на изгодни цени двигатели ЯМЗ . В ЗТМ Радомир беше усвоено производството на гаубицата защото тя идваше от Унгария в новото време и тя за твърда валута обикновено щатски долари . Сега в ТЕРЕМ Търговище на МТЛБетата за Ирак слагат климатик и кожен салон пак щото клиента това иска и за това си плаща . Това всичко тук в България с български инженери не с германски
            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            Идеята че Майбах не могат да правят двигатели, но пък световно неизвестни руски конструктори направили гениален двигател е меко казано смешна. Страна, която до 21в не можа да направи читав дизел за камион, а за лека кола никакъв.
            Там потребностите на редовите граждани никога не са били приоритет . Дори и сега . Колеги работили там са ми разказвали че за да пуснеш в производство дори и нещо тривиално като готварска печка е трябвало да напишеш много добра обосновка как това което ще произвеждаш ще помогне да спечелим бъдещата война . И ако все пак одобрят това което си написал може и готварска печка да произвеждаш .
            Последно редактирано от sek.1; 21-01-18, 09:01.
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • От: Качествата на танк Т-34

              Станьо, давай по-необременини източници де.
              В единия лин само като прочетох това:
              Во-вторых, немцы ни свои мощные дизели не смогли создать, ни наш великий В-2 скопировать.
              И спрях да чета по-нататък.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • От: Качествата на танк Т-34

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                Райха е имал най вече проблем с логистиката на горивата на толкова хиляди километри . ...
                Именно! Ха сега си представи, че освен бензин, трябва да караш И дизел. Логистиката и без това е била сложна, за да се усложнява още повече. Американците правят Шърман както с бензинов, така и дизелов двигател, като дизелите отиват при морската пехота, която се снабдява от флота, който ползва дизел.

                Това с труднозапалимото гориво е един от митовете. Дизеловите Т-34 са горяли не по-зле от бензиновите Т-70. Да не говорим за красивата експлозия вътре в танка при попадане на снаряд в празните резервоари ...

                ... В боях весны-лета 1943 г. командующие танк. армиями, командиры танк. корпусов и тбр начали отмечать участившиеся случаи гибели танков Т-34 в боях, происходящие с взрывом топливных баков, или пожаром боевого отделения… Например, случаи пожара танков Т-34 в боях лета 1943 г. под Курском, превысили случаи пожара танков Т-70 на 4-9%...
                А немците дори и при използването на вече отработената технология с бензиновите двигатели са имали достатъчно проблеми, породени от бързането за внедряване на нова техника насред войната, та хич не са им трябвали допълнителни главоболия. Я погледни руснаците колко време са се борили с дизела. Почнали са да работят по него от средата на 30-те и са доработвали едва ли не до края на войната. И това при условие, че са ползвали пищови.
                За мен последното вече остана несъмнено, след като прочетох в приведеното по-горе американско изследване определението за двигателя на 34-ката - "конверсия на Испано Сюиза". Това е в американско инженерно изследване - технически документ, лишен от всякаква политика. Не се наемам да споря дали са "дизелирали" бензиновия М-100 (лицензно копие на Испано Сюиза) или направо са сложили съветски етикет на авиационния дизел (също разработен на базата на Испано Сюиза) на споменатия по-горе французин Коатален.


                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                Станьо, давай по-необременини източници де.
                В единия лин само като прочетох това:

                И спрях да чета по-нататък.
                Хубаво си прочел, ама май не си разбрал какво е искал да каже авторът. Преди изречението, което си цитирал, има и друго

                В данном случае взяли с потолка две побасенки.
                "побасенка" = басня, измислица, анекдот.

                Т.е. авторът смята цитираното от тебе твърдение за, меко казано, невярно.
                Последно редактирано от Чавдар (V93); 21-01-18, 09:14.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • От: Качествата на танк Т-34

                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  Станьо, давай по-необременини източници де.
                  В единия лин само като прочетох това:

                  И спрях да чета по-нататък.
                  Човека го казва в общи линии с подигравателен тон . Естествено е че никой не допуска че германците не са можели да копират В2 или да създадат много по добър от него дизелов двигател . Въпроса е защо аджеба не са го направили ?
                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  Именно! Ха сега си представи, че освен бензин, трябва да караш И дизел. Логистиката и без това е била сложна, за да се усложнява още повече. Американците правят Шърман както с бензинов, така и дизелов двигател, като дизелите отиват при морската пехота, която се снабдява от флота, който ползва дизел.
                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение

                  Това с труднозапалимото гориво е един от митовете. Дизеловите Т-34 са горяли не по-зле от бензиновите Т-70. Да не говорим за красивата експлозия вътре в танка при попадане на снаряд в празните резервоари .
                  Така е ама ти трябва реално на половината като обем и тонаж да караш . Кралския е харчел около тон бензин на 100 километра . Нафтата гори не по лошо от бензина ама първо трябва да я загрееш до 60 градуса . За това и в момента изискванията за превоз и съхранение на дизел и бензин са в съвсем различни категории по АДР . За В 2 се говори че бил също и немски двигател разработен за дирижаблите ама кое е вярно след толкова години е трудно да се каже .
                  Последно редактирано от sek.1; 21-01-18, 09:35.
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • От: Качествата на танк Т-34

                    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                    ... Така е ама ти трябва реално на половината като обем и тонаж да караш . Кралския е харчел около тон бензин на 100 километра . Нафтата гори не по лошо от бензина ама първо трябва да я загрееш до 60 градуса . ...
                    Това е така, обаче, освен Тигри, в рамките на една единица имаш и PzIII, PzIV, Stug ... с бензинови двигатели. Като всички са на едно гориво от една цистерна пълниш всичко според нуждите и не се занимаваш с гадаене по колко ще ти трябва от единия и другия вид гориво.

                    А за горенето ... Каква температура се развива при разрив на снаряд?

                    Осмотр комиссией на базах СПАМ 72 уничтоженных в ходе боев на Курском выступе боевых машин показал, что большинство из них (68%) уничтожены пожаром, возникшим в результате разгерметизации топливного бака и последующего воспламенения дизельного топлива.
                    Допълнителен бонус при Т-34 е дизеловата баня, на която се е подлагал екипажът при пробиване на резервоарите. Пък плат, напоен с нафта, май гори доста добре ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • От: Качествата на танк Т-34

                      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                      Това е така, обаче, освен Тигри, в рамките на една единица имаш и PzIII, PzIV, Stug ... с бензинови двигатели. Като всички са на едно гориво от една цистерна пълниш всичко според нуждите и не се занимаваш с гадаене по колко ще ти трябва от единия и другия вид гориво.

                      А за горенето ... Каква температура се развива при разрив на снаряд?



                      Допълнителен бонус при Т-34 е дизеловата баня, на която се е подлагал екипажът при пробиване на резервоарите. Пък плат, напоен с нафта, май гори доста добре ...
                      При попадение на снаряд всичко е въпрос на много късмет . При бензина и парцал не ти трябва палят се още парите . За да образува нафтата запалими пари ти трябва някъде стотина градуса . На времето влетях през ревизионния отвор с една запалена хартия в един 100 кубиков резервоар за нафта който го мислех че никога не е ползван . Оказа се че на дъното има поне половин метър кал смесена с нафта и едни поне 90 кубика смес нафтови пари и въздух . Може и аз да съм късметлия ама нищо не последва а на мен косата ми седеше права още три дена . Това ако беше бензин отдавна да са ме забравили .
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • От: Качествата на танк Т-34

                        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                        При попадение на снаряд всичко е въпрос на много късмет . ...
                        Вярно, ама ей ти я по-горе статистиката - близо 70% от унищожените при Курск съветски танкове Т-34 са горели.

                        И мнението на съветска комисия от онова време по въпроса бензин-дизел при немците:

                        Двигатели и трансмиссия новых немецких танков также изучались специальной комиссией ОГК НКТП. Но ничего революционного в моторах новых немецких танков обнаружено не было. Это попрежнему были все те же компактные бензиновые моторы «Майбах» без всяких следов внедрения в танки дизеля. Но если в начале войны этот факт вызывал если не недоумение, то удивление, то уже в 1942 г. этому было найдено вполне здравое объяснение:

                        «Применение немцами на новом танке карбюраторного двигателя, а не дизеля может быть объяснено:

                        а) спецификой топливного баланса Германии, в котором основную роль играют синтетические бензины, бензолы и спиртовые смеси, непригодные для сжигания в дизелях;

                        б) преимуществом карбюраторного двигателя над дизельным по таким важным для танка показателям, как минимально возможные для данной мощности габариты, надежность запуска в зимнее время и простота изготовления;

                        в) весьма значительным в боевых условиях процентом пожаров танков с дизелями и отсутствием у них в этом отношении значительных преимуществ перед карбюраторными двигателями, особенно при грамотной конструкции последних и наличии надежных автоматических огнетушителей;

                        г) коротким сроком работы танковых двигателей из-за крайне низкой живучести танков в боевых условиях, из-за чего стоимость бензина, сэкономленного в случае применения на танке дизеля, не успевает оправдать необходимого для изготовления дизеля повышенного расхода легированных сталей и высококвалифицированного труда, не менее дефицитных в военное время, чем жидкое топливо».

                        В самом деле, при прочих равных условиях немецкие танковые моторы оказывались легче, чем дизели В-2 и В-2К, а с учетом систем питания и охлаждения преимущество и подавно оказывалось за немцами.

                        Расположение бензобаков за пределами обитаемой зоны за герметичной выгородкой позволяло экипажам даже при возникновении пожаров нормально покидать танк, не пострадав от огня.
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • От: Качествата на танк Т-34

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Вярно, ама ей ти я по-горе статистиката - близо 70% от унищожените при Курск съветски танкове Т-34 са горели.

                          И мнението на съветска комисия от онова време по въпроса бензин-дизел при немците:
                          Всичко гори при определени условия . И новите горят не по зле от старите ама дилемата бензин/дизел при танковете отдавна е решена. Даже и в американската армия където бензина се приемаше едва ли не за даденост отдавна нямат бензинови транспортни средства . За да запусна дизеловите горелки при мен в другия завод трябва първо поне 10 минути да подгрявам горелката на пропан - бутан . Ако я запаля на нафта преди цикъла на подгряването да е завършил са едни пушеци едно чудо и често гасне преди да е стигнала работната температура . И това е уред създаден специално да да гори нафта в контролирана среда . Даже и на него му трябват оптимални условия .
                          Последно редактирано от sek.1; 21-01-18, 10:45.
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • От: Качествата на танк Т-34

                            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                            Идеята че Майбах не могат да правят двигатели, но пък световно неизвестни руски конструктори направили гениален двигател е меко казано смешна. Страна, която до 21в не можа да направи читав дизел за камион, а за лека кола никакъв.
                            Странна или не - тва е положението. И кво толкова си се хванал за тоя Майбах не мога да разбера. Дай съответния немски дизел за ония години и да сравняваме. Те мужиците и в землянки живееха, пък доста време бяха начело в космическата надпревара..И това въпреки, че на "великите атлантици" фон Браун им изгради ракетната програма. Без него беха у ряката, нищо, че правеха хубави хладилници. Недей така първосигнално, точно от тебе не го очаквам.
                            0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                            Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                            Суперскан България www.decbg.com
                            Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                            Коментар


                            • От: Качествата на танк Т-34

                              [QUOTE=kiki.t;3269307 Дай съответния немски дизел за ония години и да сравняваме. [/QUOTE]
                              https://kedoki.livejournal.com/105497.html
                              тук има нещо по въпроса

                              Коментар


                              • От: Качествата на танк Т-34

                                Тази тема цикли през определен период, едни и същи неща. Ама двигателя е голяма работа - да де, ама така, така и така, оказва се, че не е толкова голяма работа. Ама наклона на бронята е голяма работа - да де, ама така, така и така, оказва се, че не е толкова голяма работа. Ама окачването е голяма работа - да де, ама така, така и така, оказва се, че не толкова голяма работа. И така по елементи, докато се превъртят и пак наново. Сега пак сме на двигател...
                                Този двигател е сложен на този танк като компромис, по липса на друг и конкретно - адекватен бензинов. Това, че впоследствие дизеловия двигател се реализира като бъдещето в танковата техника, е съвсем друг въпрос, абсолютно независим от стечението на обстоятелствата, довело до монтирането на В2 на Т34.

                                ПП
                                Колко е руски, мисля вече е достатъчно ясно, но освен това, те го купуват с идеята да го ползват в авиацията, така че от тази гледна точка, влагането му в края на краищата на танк, фактически е провал.

                                ПП2
                                Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                                ...пък доста време бяха начело в космическата надпревара...
                                Колко доста? Три месеца по спътник и две седмици по космонавт!
                                Последно редактирано от davc; 21-01-18, 16:37.
                                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X