Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Качествата на танк Т-34

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Качествата на танк Т-34

    Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
    Този двигател е сложен на този танк като компромис, по липса на друг и конкретно - адекватен бензинов. Това, че впоследствие дизеловия двигател се реализира като бъдещето в танковата техника, е съвсем друг въпрос, абсолютно независим от стечението на обстоятелствата, довело до монтирането на В2 на Т34.
    Чак случайно, и чак липса... Когато се взема това решение, не са натрупали дизелите на камара и да се чудят какво да ги правят. Самолетни бензинови мотори са имали вече достатъчно работещи (лицензни/крадени), и при всички случаи дизела не е бил по-лесен за производство. Освен това, зор са видели докато закрепят дизела до необходимия ресурс. От какъв точно зор?! Ами с бензинов мотор и то руски, ни показатели биха изкарали подобни, нито поддръжка от прости трактористи би била възможна. За многогоривност да не говорим, а за качествен бензин въобще (едва стигал за авиацията). Т.е. би загубил някои от малкото си предимства.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • От: Качествата на танк Т-34

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Чак случайно, и чак липса... Когато се взема това решение, не са натрупали дизелите на камара и да се чудят какво да ги правят. Самолетни бензинови мотори са имали вече достатъчно работещи (лицензни/крадени), и при всички случаи дизела не е бил по-лесен за производство. Освен това, зор са видели докато закрепят дизела до необходимия ресурс. От какъв точно зор?! Ами с бензинов мотор и то руски, ни показатели биха изкарали подобни, нито поддръжка от прости трактористи би била възможна. За многогоривност да не говорим, а за качествен бензин въобще (едва стигал за авиацията). Т.е. би загубил някои от малкото си предимства.
      Да де, ясно е защо едните ползват дизел, другите бензин.
      Кой от каквото е имал нужда.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • От: Качествата на танк Т-34

        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
        ... Този двигател е сложен на този танк като компромис, по липса на друг и конкретно - адекватен бензинов. ...
        Цъ! Имали са си задание да правят танков дизел по причина щото по онова време в братския СССР е бил налице голям проблем с производството на що-годе читав високооктанов бензин. Затруднявали са се да направят даже 74-октанов (като за двигателите на по-старите самолети и БТ-тата). Май със зор са го докарвали докъм 40-50 октана. Не случайно по ленд-лиз после са получавали високооктанов бензин и добавки за производството на такъв.
        Виж, соляра са имали и затова явно са решили танковете да минат на дизел.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • От: Качествата на танк Т-34

          А как е стоял въпроса с керосина като гориво за техниката към този момент?
          За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
          0878 79 20 61 Борис

          Коментар


          • От: Качествата на танк Т-34

            Първоначално публикуван от i208 Преглед на мнение
            https://kedoki.livejournal.com/105497.html
            тук има нещо по въпроса
            Само че немските всичките са на ниво прототип а В 2 и неговите разновидности е произведеждан масово и сигурно е подминал един милион бройки .
            Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
            А как е стоял въпроса с керосина като гориво за техниката към този момент?
            В общи линии никак . Реактивната авиация и ракетната техника са още много назад в развитието си .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • Re: От: Качествата на танк Т-34

              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
              Тази тема цикли през определен период, едни и същи неща. Ама двигателя е голяма работа - да де, ама така, така и така, оказва се, че не е толкова голяма работа. Ама наклона на бронята е голяма работа - да де, ама така, така и така, оказва се, че не е толкова голяма работа. Ама окачването е голяма работа - да де, ама така, така и така, оказва се, че не толкова голяма работа. И така по елементи, докато се превъртят и пак наново. Сега пак сме на двигател...
              Този двигател е сложен на този танк като компромис, по липса на друг и конкретно - адекватен бензинов. Това, че впоследствие дизеловия двигател се реализира като бъдещето в танковата техника, е съвсем друг въпрос, абсолютно независим от стечението на обстоятелствата, довело до монтирането на В2 на Т34.

              ПП
              Колко е руски, мисля вече е достатъчно ясно, но освен това, те го купуват с идеята да го ползват в авиацията, така че от тази гледна точка, влагането му в края на краищата на танк, фактически е провал.

              ПП2

              Колко доста? Три месеца по спътник и две седмици по космонавт!
              Въобще прочете ли какво си написал.
              Каква случайност какви 5 лева. По темата отдавна е казано всичко за това цикли. Аз мога да направя същата и да е с много повече мнения. Кръщавам я джпките на давц и търтея са пълен боклук и периодически влизам и поствам заглавието.

              Не знам от кой е копиран, купен или каквото и да е б2 но двигателя е развиван и след 70 та година. За майтап технологията му все още е адекватна. Така че боклук е последното нещо което може да се каже за него.
              Разбира се че е провал слагането му в танк[emoji23] многогоривен дизел който харчи каквото му сипеш, по време на война и неясно наличие на гориво.

              Руските танкисти за разлика от немските не са държали двигателя запален нощеска или да са палели огън под него. Така че според мен е по добър вариант от бензина специално за тежка техника.
              Последно редактирано от Daniel; 21-01-18, 18:22.

              Коментар


              • От: Re: От: Качествата на танк Т-34

                Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
                ...
                Руските танкисти за разлика от немските не са държали двигателя запален нощеска или да са палели огън под него. Така че според мен е по добър вариант от бензина специално за тежка техника.
                За руските танкисти не знам, ама през зимата българските кемафи първо палеха подгревателя. Ако е изправен - добре, но обикновено вътре ставаше душегубка.
                ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                Коментар


                • От: Re: От: Качествата на танк Т-34

                  Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
                  ... Руските танкисти за разлика от немските не са държали двигателя запален нощеска или да са палели огън под него. ...
                  Сигурен ли си в последното? Т-34 не знам да е имал някакъв подгревател, а е трябвало да се използват танкови печки. Силно се съмнявам всички и винаги да са имали такива печки, поради което по разни мемоари четем:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot-2018-1-21 Танкисты «М&#109.png
Прегледи:1
Размер:52.0 КБ
ID:5779311
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • От: Re: От: Качествата на танк Т-34

                    Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                    За руските танкисти не знам, ама през зимата българските кемафи първо палеха подгревателя. Ако е изправен - добре, но обикновено вътре ставаше душегубка.
                    Баща ми е бил командир на Т-34, в поделението в с. Лозово, до Бургас. Би трябвало да е през 1963-1965.
                    Разказваше как е имало бой между кемафите кой да вземе новите попълнения от Т-34, че на тогавашните са палели огън под картера за да палят зимата. А новите били с подгревател, и паленето било доста по-нетрудоемко.
                    Та не знам кога са започнали да слагат подгреватели на Т-34, но това с огъня отдолу си е било практика и 20 години след войната. За самата война нямам съмнения как е било.

                    П.П. Аз бях на Т-72, а там си имаше подгревател като слънце, даже по занятия сме се топлели само на подгревател, от парното.
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • От: Re: От: Качествата на танк Т-34

                      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                      Сигурен ли си...............
                      Аз прочетох, че са ползвали танка като покрив, а улесненото палене е било страничен ефект от топлата "къща".

                      А миенето с нафта от саждите кефи...
                      Ма като си на война-не може да искаш джакузи, а се оправяш с каквото има налично.
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • Re: От: Re: От: Качествата на танк Т-34

                        Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                        За руските танкисти не знам, ама през зимата българските кемафи първо палеха подгревателя. Ако е изправен - добре, но обикновено вътре ставаше душегубка.
                        Задължително зимата се палеше подгревателя. Другото го написах ей така стил търтей. То подгревателя нямаше какво да му е неизправно. Беше си една дюза [emoji16]

                        Коментар


                        • От: Re: От: Качествата на танк Т-34

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Цъ! Имали са си задание да правят танков дизел по причина щото по онова време в братския СССР е бил налице голям проблем с производството на що-годе читав високооктанов бензин. Затруднявали са се да направят даже 74-октанов (като за двигателите на по-старите самолети и БТ-тата). Май със зор са го докарвали докъм 40-50 октана. Не случайно по ленд-лиз после са получавали високооктанов бензин и добавки за производството на такъв.
                          Виж, соляра са имали и затова явно са решили танковете да минат на дизел.
                          Заданието е преминало през куп перипетии и метаморфози. За наличните адекватни бензинови двигатели, нямали капацитет (авиацията е с приоритет), другите не ставали. Този не ставал за авиацията, а бил горе-долу на етап готовност за производство. В края на краищата, влиза в заданието, но именно като компромис.

                          Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
                          Въобще прочете ли какво си написал.
                          Каква случайност какви 5 лева. По темата отдавна е казано всичко за това цикли. Аз мога да направя същата и да е с много повече мнения. Кръщавам я джпките на давц и търтея са пълен боклук и периодически влизам и поствам заглавието.

                          Не знам от кой е копиран, купен или каквото и да е б2 но двигателя е развиван и след 70 та година. За майтап технологията му все още е адекватна. Така че боклук е последното нещо което може да се каже за него.
                          Разбира се че е провал слагането му в танк[emoji23] многогоривен дизел който харчи каквото му сипеш, по време на война и неясно наличие на гориво.

                          Руските танкисти за разлика от немските не са държали двигателя запален нощеска или да са палели огън под него. Така че според мен е по добър вариант от бензина специално за тежка техника.
                          Формулираш си тези и си ги бориш. Никой в темата (аз не правя изключение) не твърди, че е боклук.
                          Разбира се, че е провал, защото в него е вложен огромен ресурс, със съвсем друга цел, а на края е годен само за това.
                          Това, че бил многогоривен е просто спекулация - той не е "по-многогоривен" от всеки друг дизел, от онова време (та и от съвременните, изключая най-"изпилените" за леки коли).
                          А това, че повече от половин век след това, все-още го гнявят, всъщност не е позитив (не конкретно за двигателя, а за ситуацията и потенциала като такива), а даже напротив.
                          Че германците били палили огън под танковете си (легенда произлязла по аналогия с практиката на руснаците) и в тази тема беше оборено - в приведени цитати на ветеран, комуто е зададен нарочен въпрос в този смисъл.
                          Последно редактирано от davc; 21-01-18, 19:59.
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • От: Качествата на танк Т-34

                            Войната е спечелена от руснаците та ако ще и с тояги да са били.Мача и свирен преди 73г.

                            Коментар


                            • От: Качествата на танк Т-34

                              Какво общо има това с "Качествата на танк Т-34" (темата, демек)?

                              ПП
                              Войната е загубена от германците. Война срещу практически целия свят. Като руснаците впрочем, сменят лагера в течението и.
                              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                              Коментар


                              • От: Re: От: Качествата на танк Т-34

                                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                                Заданието е преминало през куп перипетии и метаморфози. За наличните адекватни бензинови двигатели, нямали капацитет (авиацията е с приоритет), другите не ставали. Този не ставал за авиацията, а бил горе-долу на етап готовност за производство. В края на краищата, влиза в заданието, но именно като компромис.
                                Какъв етап "готовност за производство"?! Някаква секретна информация ще да си почерпил...
                                Все едно машините вече са били настроени, а заготовките са чакали само последните щрихи на конструкторите. На тоя мотор му сменяш буталата, два-три карбуратора, по едно делко на ред цилиндри, и свещи на местата на дюзите, и вече е бензинов с поне същата мощност, при същите обороти, дори с най-калпавия им бензин. Ама разхода...
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X