Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Качествата на танк Т-34

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Качествата на танк Т-34

    В 90 години когато нямаше интернет ми попадна една книга. В нея се разглеждаше бензинов авиомотор М-17 съветско копие на авиодвигател на БМВ. Имаше разрез на този двигател и разположението на цилиндрите . мотовилките бяха по същия начин като на В-@. Останах с впечатлението , че В - 2 е В -17 отлят от алуминий и преработен да работи на дизел. Там имаше много интересна история, какви "маневри" е предприело съветското разузнаване за да получи ГНП БОШ .. в първите прототипи се е ползвала последователно свързани 2 помпи Бош. Съо и разпръсквачите са Бош.

    Коментар


    • От: Качествата на танк Т-34

      Станьо, нали не мислиш че немците не са могли да направят дизел ако са считали за нужно?
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • От: Качествата на танк Т-34

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        Злите езици говорят, че този двигател (както в много други случаи) е бил "взаимстван" от западен образец ...
        Злите езици говорят че всички дизелови двигатели до ден днешен са взаимствани от Рудолф Дизел Как аджеба една нискотехнологична държава като СССР успява да пусне в масово производство дизелов двигател с параметри които другите не могат да стигнат доста години след това ? Говорим за масово производство не за прототипи в единични бройки.
        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Станьо, нали не мислиш че немците не са могли да направят дизел ако са считали за нужно?
        . И защо не са качили един мощен дизел на техните танкове а през цялата война немските танкисти се мъчат като грешни дяволи с бензинови мотори ?
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • От: Качествата на танк Т-34

          Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
          А бе, единствения околоточен факт е, че са щамповани почти 21000 Т-34/85 за по-малко от година до края на войната. Защо аджеба са толкова много бройки, когато са били унукални и неуязвими и са победили с акъл а не с количество?
          Щото както пет пъти написаха назад в темата, основната бройка унищожени танкове се пада на противотанковата артилерия, отделно в тоя етап от войната руската армия води предимно настъпателни операции, едно е да си в настъпление съвсем друго в отбрана. Още една дребна подробност е че към тоя момент в немската армия се появяват и РПГ. На фронта освен тия гадости, има и противотанкови мини, има и щурмова авиация, има и повреди, и всичко това се компенсира само с КОЛИЧЕСТВО!
          Тия дето заложиха на неуязвимост, уникални качества и акъл бяха 50 години окупирани.

          Коментар


          • От: Качествата на танк Т-34

            Немците не правят дизелови танкове, защото дизеловото гориво , което произвеждат е необходимо за подводниците. Но пък на мен си ми е сладост В-2 бих го ремонтирал с кеф. Искам един да си имам в гаража и да си го паля от време на време. Ох мали го наместил в трабанта дето чака реда си за реставрация. С цялото ми уважение към немския технически гении, историята показва , че битките ги печелят хората а не самата техника, Немската кауза е обречена на провал още от самото начало . Нация и общност, чиято водеща религия или идеология е изповядване култ към смъртта рано или късно я застига целта към , която се е стремила (инки, маи националфашизъм)

            Коментар


            • От: Качествата на танк Т-34

              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
              Факт е че в този период само руснаците успяват да създадат и вкарат в масово производство достатъчно лек ; мощен и компактен дизелов двигател който да влезе без проблеми в танк с размерите и теглото на Т 34. .
              Всъщност не руснаците, а французите.... Май си изпуснал факта, че Б-2 е всъщност съвсем друг двигател..... А съветският екип, работещ по собствена конструкция е бил нарочен за разстрел...

              Коментар


              • От: Качествата на танк Т-34

                Първоначално публикуван от Mais Преглед на мнение
                С цялото ми уважение към немския технически гении, историята показва , че битките ги печелят хората а не самата техника,
                Хеххее, току що отрече целия научно-технически прогрес във военното дело ми се струва...

                Коментар


                • От: Качествата на танк Т-34

                  Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                  Злите езици говорят че всички дизелови двигатели до ден днешен са взаимствани от Рудолф Дизел Как аджеба една нискотехнологична държава като СССР успява да пусне в масово производство дизелов двигател с параметри които другите не могат да стигнат доста години след това ? Говорим за масово производство не за прототипи в единични бройки.
                  За всички не знам, ама съветските двигатели от онова време са масово копия (къде лицензионни, къде пиратски) на западни образци.

                  Примерно, авиационният М-17, използван в някои самолети (ТБ-3) и танкове (БТ-5, БТ-7, Т-28, Т-35), е лицензионно копие надвигател на БМВ.

                  М-100 (Климов) е копие на френския Испано Сюиза 12Y. От този мотор са произлезли модификациите, с които летят един куп съветски самолети, в т.ч. и изтребителите Як.

                  Интересно е, че и доста време след войната не са могли да направят друг читав двигател, който да замени В-2. Що ли?


                  Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                  . И защо не са качили един мощен дизел на техните танкове а през цялата война немските танкисти се мъчат като грешни дяволи с бензинови мотори ?
                  Защо немците са карали на бензинови двигатели до края ли? Ами просто са нямали производство на достатъчно дизелово гориво, което е вървяло с предимство за флота, и евентуално пускане на танк с дизелов двигател би създало проблеми по снабдяването с гориво.

                  Съветите пък, още от преди войната са имали проблем с производството на висооктанов бензин, необходим за авиационните двигатели. Който проблем се е задълбочил след 1941, та се е наложило да внасят бензин, както и добавки за производство на такъв по линия на ленд-лиз ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • От: Качествата на танк Т-34

                    Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
                    Щото както пет пъти написаха назад в темата, основната бройка унищожени танкове се пада на противотанковата артилерия, отделно в тоя етап от войната руската армия води предимно настъпателни операции, едно е да си в настъпление съвсем друго в отбрана. Още една дребна подробност е че към тоя момент в немската армия се появяват и РПГ. На фронта освен тия гадости, има и противотанкови мини, има и щурмова авиация, има и повреди, и всичко това се компенсира само с КОЛИЧЕСТВО!
                    Тия дето заложиха на неуязвимост, уникални качества и акъл бяха 50 години окупирани.
                    Ми къде са тогава гениалните съветски пълководци дето били разучили немците да воюват? Даже и на курската дъга ги е нямало. Добре, че е бил десанта в Сицилия да ги отърве.
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар


                    • От: Качествата на танк Т-34

                      Момци наклонената броня има ДВЕ предимства над правия бронелист, първо вероятността за рикошет, сериозно предимство до появата на големокалибрените оръдия, и второ увеличената дебелина на бронята която снаряда трябва да пробие, качество което освен че Т-34 не губи до края на войната е копирано в късните немски танкове та и до ден днешен. Точно наклонената броня дава уникалната мобилност на Т-34. Никой не оспорва факта че след масовата поява на 75 и 88мм оръдия Т-34 е безпомощен, същото е дереджето и на немските танкове нищо че носят 10-20 тона повече броня.
                      Руснаците копирали от гнилия капитализъм, ми хубаво капиталистите де дремаха та до Лео-2 и Абрамс са години назад в танкостроенето? Шърмана бил с не знам си кво оръдие дето е класи над руското, е да ама немците говорят с огромен респект за Т-34, а Шърмана са го кръстили с 30 подигравателни имена, точно толкова го харесват и американци и англичани.
                      Двигателя бил копиран от немци, после от испанци после не ставал за нищо, а същия този мотор изкарал войната, после форсиран до 750 коня си е бил съвсем адекватен танков мотор до края на 70-те, междувременно монтиран на локомотиви, катери, влекачи, камиони и какво ли още не.

                      Коментар


                      • От: Качествата на танк Т-34

                        Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                        Ми къде са тогава гениалните съветски пълководци дето били разучили немците да воюват? Даже и на курската дъга ги е нямало. Добре, че е бил десанта в Сицилия да ги отърве.
                        Е точно при Прохоровка лъсва огромната грешка на немците с качествения подход, щото точно там не печелят именно щото не им стига количество. А десанта в Сицилия е отървал само и единствено сицилианските лимонопроизводители от немско присъствие и толкова.

                        Коментар


                        • От: Качествата на танк Т-34

                          Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
                          Момци наклонената броня има ДВЕ предимства над правия бронелист, първо вероятността за рикошет, сериозно предимство до появата на големокалибрените оръдия, и второ увеличената дебелина на бронята която снаряда трябва да пробие, качество което освен че Т-34 не губи до края на войната е копирано в късните немски танкове та и до ден днешен. Точно наклонената броня дава уникалната мобилност на Т-34. Никой не оспорва факта че след масовата поява на 75 и 88мм оръдия Т-34 е безпомощен, същото е дереджето и на немските танкове нищо че носят 10-20 тона повече броня.
                          Руснаците копирали от гнилия капитализъм, ми хубаво капиталистите де дремаха та до Лео-2 и Абрамс са години назад в танкостроенето? Шърмана бил с не знам си кво оръдие дето е класи над руското, е да ама немците говорят с огромен респект за Т-34, а Шърмана са го кръстили с 30 подигравателни имена, точно толкова го харесват и американци и англичани.
                          Двигателя бил копиран от немци, после от испанци после не ставал за нищо, а същия този мотор изкарал войната, после форсиран до 750 коня си е бил съвсем адекватен танков мотор до края на 70-те, междувременно монтиран на локомотиви, катери, влекачи, камиони и какво ли още не.
                          Хайде да понамалиш съветско-патриотарските изхвърляния, а! Бактън от ППРейци!
                          "Сериозното предимство" е изтраяло няма и година и на всичкото отгоре не е било използвано като хората по ред причини.
                          Че руснаците (особено по онова време) копират в несвяст е доказан исторически факт, срещу който могат да рипат само тотално заслепени и невежи. Както е факт и това, че качеството на произвежданите двигатели е било такова, че танковете са нямали шанс да изминат без ремонт разстояние, равно на запаса им от ход ...
                          "Огромният респект" за Т-34 след 1941 се дължи на първо място на количествата, в които се появява на бойното поле.

                          Шърман с всичките му кусури руските танкисти доста са си го харесвали. E, това трудно ще се разбере, ако човек се е вкопчил в извадените като изпод калъп "политически коректни" мемоари и пропагандни писания от съветско време ...
                          Последно редактирано от Чавдар (V93); 20-01-18, 10:48.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • От: Качествата на танк Т-34

                            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                            Хайде да понамалиш съветско-патриотарските изхвърляния, а! Бактън от ППРейци!
                            "Сериозното предимство" е изтраяло няма и година и на всичкото отгоре не е било използвано като хората по ред причини.
                            Че руснаците (особено по онова време) копират в несвят е доказан исторически факт, срещу който могат да рипат само тотално заслепени и невежи. Както е факт и това, че качеството на произвежданите двигатели е било такова, че танковете са нямали шанс да изминат без ремонт разстнояние, равно на запаса им от ход ...
                            "Огромният респект" за Т-34 след 1941 се дължи на първо място на количествата, в които се появява на бойното поле.

                            Шърман с всичките му кусури руските танкисти доста са си го харесвали. E, това трудно ще се разбере, ако човек се е вкопчил в извадените като изпод калъп "политически коректни" мемоари и пропагандни писания от съветско време ...
                            Кое е траяло година и полвина? Т-34 си е с наклонена броня до края на войната, 45мм наклонена броня осигурява защитеност като 60мм права броня а в същото време се икономисва тегло сигурно не е маловажен щото Пантера и Тигър 2 а и маса следвоенни танкове са точно с такава наклонена броня. Както и по горе писах Т-34 е тотално безпомощен срещу 88мм оръдие, но и Пантера е на същото дередже а и два пъти по тежкия Тигър.
                            Надежността и на руските и на немските танкове мисля я разбрахме всички каква е, само дето при развалена Пантера немците е нямало с какво да я заменят, а при счупен Т-34 руснаците са вадели нови 3.

                            Коментар


                            • От: Качествата на танк Т-34

                              Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
                              Кое е траяло година и полвина? Т-34 си е с наклонена броня до края на войната, 45мм наклонена броня осигурява защитеност като 60мм права броня ...
                              Няма и година е траяло предимството на Т-34 по въоръжение и защитеност спрямо немските танкове с малки оръдия и 37-мм ПТ оръдие. Траяло е, докато немците не са пуснали PzIV Ausf.G с усилена броня и дългото 75-мм оръдие и не са вкарали по-масово Pak40, за които 45-те мм наклонена броня не са били проблем.
                              Между другото, руснаците са се опитвали да увеличат дебелината на челната броня, но са се отказали поради това, че окачването не е могло да поеме повече товар в предната част на танка, тъй като из без това теглото на по-големия купол и 85-мм оръдие са дошли малко в повече.

                              Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
                              ... Надежността и на руските и на немските танкове мисля я разбрахме всички каква е, само дето при развалена Пантера немците е нямало с какво да я заменят, а при счупен Т-34 руснаците са вадели нови 3.
                              Май нещо не си доразбрал. Надеждността на масовите немски танкове си е била съвсем добра и в това им е била една от грешките на немците - тръгнали са да правят пантери, вместо да пуснат повече 4-ки. И тук дойдохме до това, което ти казах по-горе за респекта и количеството ...
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • От: Качествата на танк Т-34

                                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                                Факт е че в този период само руснаците успяват да създадат и вкарат в масово производство достатъчно лек ; мощен и компактен дизелов двигател който да влезе без проблеми в танк с размерите и теглото на Т 34. Всички останали ползват в танковете обикновено модифицирани бензинови авиационни двигатели . В 2 добър или лош е единствения в този период . Къде къде по високотехнологични държави успяха да създадат двигател с подобни параметри доста години след войната . Американците чак в началото на шейсетте качват дизел на М 60 а М 48 е произвеждан едновременно с 12 цилиндров бензинов и пак 12 цилиндров дизел и двата на Континентал. Германците и те там някъде на Лео 1 .
                                Единствено за "масовопроизвеждан" си прав. Иначе има още редица западни двигатели с подобни параметри по това време, включително и немски.
                                А американците имат дизел още 42-ра година на M4, разбира се само на част от общото производство. Между другото в един от многото цитати от книги с лични спомени на танкисти в тази тема, се разказваше именно за служба на дизелов Шърман.

                                ПП: Всъщност мотора е бил сдвоена версия на двутактовия дизел на GM (DD 6-71), с означение GM 6046. Близо 11 хиляди танка М4 са произведени с него(и близо 600 бройки от М3). А единичната версия на мотора(само шестцилиндров) GMC 6004 е вграждане в британско-канадските - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Valentine_tank. Същият мотор се произвежда след войната в СССР, като ЯАЗ 206 (и по-малкия вариант 204). А в различни версии и голям тираж се произвежда до средата на 90-те години в САЩ.
                                Последно редактирано от cecoa1; 20-01-18, 13:24.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X