Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Качествата на танк Т-34

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Качествата на танк Т-34

    Още преди 20 страници в темата ви писах, че основното предимство на Т34 е било КОЛИЧЕСТВОТО. Но някакво русофилче ме изтри.
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • От: Качествата на танк Т-34

      За мен безспорните достойнства на Т-34 са две:


      1. Обсег с едно зареждане
      2. Проходимост.

      Във всичко друго той си е напълно сравним с германският ПкВ 4 и М4, с малки предимства или недостатъци....

      Същевременно конструкцията му има огромни минуси, които няма как да се премълчат (неслучайно германците или някоя друга от воюващитте страни не го копира). Според мен най-големите недостатъци са:

      1. Люкът на механик-водача, който изцяло компроментира челният броневи лист (При М4 и Пантера Г това е избегнато)
      2. Бойното отделение не е отделено от моторното, резервоарите за гориво са в бойното отделение.
      3. Липсата на диференциално брониране (по-висока защита на челната проекция за сметка на страничните.
      4. Изключително тежкото правление, което разкатава играта на мехвода...
      5. Твърде закалената броня - дори непробиващи попадения отделят осколки, които раняват екипажа....
      6. Никакъв потенциал за модернизация.

      Коментар


      • Re: От: Качествата на танк Т-34

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        Колкото и пъти да го повториш това за дизела, фактът е че танкът не е само един двигател.
        Това с относителен разход на гориво хубаво, ама каква полза, когато реалните двигатели, поставени в танковете, не могат да развият проектната си мощност или се чупят още преди машините да са стигнали до бойното поле, защото реалният ресурс на двигателите се оказва много малък. Толкова малък, че танковете реално са нямали шанс да изминат без повече или по-малко сериозни ремонти 300-те километра запас от ход, които Т-34 е имал на теория ...
        Чочо. Преди да напишеш това не е лошо да споменеш, че немските също са страдали от моторетката. Особенно тигър, прегрявал е доста често. Да не говорим за Тигър2 там е било още по зле, скоростите също не са издържали, а там ваденето им е след демонтиране на купола. Доста Б2 съм карал и обслужвал, двигателя си е доста читав, може би в началото е страдал от лошо изпълнение но после нещата са си дошли на място. Турбинираната версия също се държи прилично и е доста пъргава. Не ми се рови в нета но си сравнете въртящия момент на скапания дизел и немския супер двигател. После си сметнете киловат на тон. Пантерата е единствения адекватен немски танк. С достатъчно броня и огнева мощ.
        Последно редактирано от Daniel; 20-01-18, 16:05.

        Коментар


        • От: Re: От: Качествата на танк Т-34

          Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
          ... Доста Б2 съм карал и обслужвал, двигателя си е доста читав, може би в началото е страдал от лошо изпълнение но после нещата са си дошли на място. ...
          Не забравяй, че твоите впечатления от Т-34 са от Т-34-85 и то вероятно от по-късна година на производство. Към края на войната нещата са се поуспокоили и са започнали да работят по-качествено. Още повече, че по ленд-лиз-а са успели да получат доста машини и оборудване за заводите.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • Re: От: Re: От: Качествата на танк Т-34

            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            Не забравяй, че твоите впечатления от Т-34 са от Т-34-85 и то вероятно от по-късна година на производство. Към края на войната нещата са се поуспокоили и са започнали да работят по-качествено. Още повече, че по ленд-лиз-а са успели да получат доста машини и оборудване за заводите.
            За това казвам може би. Не знам коя година са били но 94 та ги пращахме за мишени. Което пак не отхвърля и проблема с немските танкове. И те не са били безпроблемни. Сега по въпроса за кражбите, немците даже казват, че взимат визията на пантера от т34. Така че чак боклук е твърде силно казано.

            Коментар


            • От: Re: От: Re: От: Качествата на танк Т-34

              Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
              За това казвам може би. Не знам коя година са били но 94 та ги пращахме за мишени. Което пак не отхвърля и проблема с немските танкове. И те не са били безпроблемни. Сега по въпроса за кражбите, немците даже казват, че взимат визията на пантера от т34. Така че чак боклук е твърде силно казано.
              Всички Т 34/85 които сме получили са ветерани от войната минали основен ремонт .
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • От: Качествата на танк Т-34

                Инженерен анализ на Т-34/85 от Корея...

                https://www.scribd.com/document/2306...AN-T34-85-TANK

                Коментар


                • От: Качествата на танк Т-34

                  Първоначално публикуван от Arangel Преглед на мнение
                  Инженерен анализ на Т-34/85 от Корея...

                  https://www.scribd.com/document/2306...AN-T34-85-TANK
                  Перфектен като инженерно решение дизел. 4 клапана на цилиндър, два вала разположени в главата. Инжектор разположен централно над горивната камера. Съвременните дизели имат абсолютно същата конструкция, само ГНП е заменено с комън рейл система. Аз на този двигател косур не мога да намеря, да не говорим за годините в които е разработен. За качеството на изработка и сглобка не говоря, все пак е било военно време.
                  0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                  Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                  Суперскан България www.decbg.com
                  Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                  Коментар


                  • От: Качествата на танк Т-34

                    Нали българите винаги са се делили на сини и червени и тук, като в други теми това е очевадно! Качествата на този танк се описват в две страници, като латерни повтаряте едни и същи неща. Войната на Т 34 отдавна е приключила, така че, никой няма да победи в споровете ви! Определено е достойна машина на времето си.
                    мисля, да зема а се замисля...

                    Коментар


                    • От: Качествата на танк Т-34

                      Първоначално публикуван от Arangel Преглед на мнение
                      Инженерен анализ на Т-34/85 от Корея...
                      Доколкото виждам, целта е било не толкова оценка на танка като такъв, колкото оценка на производствените възможности.

                      Иначе изводите за качеството на изработката като да са по-добри, отколкото онези от първите изпитания, правени по време на войната. Обаче въздушните филтри пак са ги оплюли като неефективни и допринасящи за повишено износване.

                      Двигателят директно си го пишат като базиран на френския Испано Сюиза.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • От: Качествата на танк Т-34

                        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                        Доколкото виждам, целта е било не толкова оценка на танка като такъв, колкото оценка на производствените възможности.
                        Дадени са доста технически детайли от които може да се направят изводи и за бойните му възможности и за комплексното му представяне като танк.
                        Всеки трети е шести

                        Коментар


                        • От: Качествата на танк Т-34

                          Ако на някой му се чете:

                          https://yadi.sk/i/vB0RaSVegBisM
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • От: Качествата на танк Т-34

                            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                            Защо немците са карали на бензинови двигатели до края ли? Ами просто са нямали производство на достатъчно дизелово гориво, което е вървяло с предимство за флота, и евентуално пускане на танк с дизелов двигател би създало проблеми по снабдяването с гориво.

                            Съветите пък, още от преди войната са имали проблем с производството на висооктанов бензин, необходим за авиационните двигатели. Който проблем се е задълбочил след 1941, та се е наложило да внасят бензин, както и добавки за производство на такъв по линия на ленд-лиз ...
                            Гориво са имали на моменти даже повече от колкото им трябва . Проблемите с логистиката му на толкова километри обаче си остават . Ако бяха минали навреме на дизел част от проблемите отпадат от самосебеси. https://aftershock.news/?q=node/376230 Немските танкови дизели https://kedoki.livejournal.com/105497.html https://kedoki.livejournal.com/105904.html Великите немски технически решения . А представи си че това трябва да го правиш под обстрел . https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=ub4VKXpuZds
                            Последно редактирано от sek.1; 21-01-18, 05:53.
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • От: Качествата на танк Т-34

                              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                              Гориво са имали на моменти даже повече от колкото им трябва . Проблемите с логистиката му на толкова километри обаче си остават . Ако бяха минали навреме на дизел част от проблемите отпадат от самосебеси. ...
                              Доста от картинките с таблици в първия линк вече ги няма, та нещо не можах да си създам представа за структурата на производството и, още по-важно, на потреблението по видове горива. Но, както и да е. Дори на моменти да са имали достатъчно гориво, Райхът си е имал проблеми с горивата, видно и от статията в линка.

                              Тем не менее, можно заметить, что расход авиабензина, автобензина, соляры в 1941 году превышает их производство.
                              ...
                              Т.е несмотря на значительное сокращение гражданского потребления (до трети довоенного начиная с 42 года) топлива не хватало и его даже в военных целях начали заменять газогенераторным газом, который назывался немцами Holzgas
                              Не е много ясно по каква причина немците са влезли във войната с танкове с бензинови двигатели, но нищо в горните линкове не сочи към невъзможност да направят читави такива. А да се сменя концепцията насред война на два фронта си е било наистина мисия невъзможна. За година-две да разработиш не един, а серия нови двигатели и да ги внедриш не на една, а на повече машини от различен тип и клас с всички произтичащи от това модификации по машините и логистичната система, си е утопия дори за мирно време.
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • От: Качествата на танк Т-34

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                Доста от картинките с таблици в първия линк вече ги няма, та нещо не можах да си създам представа за структурата на производството и, още по-важно, на потреблението по видове горива. Но, както и да е. Дори на моменти да са имали достатъчно гориво, Райхът си е имал проблеми с горивата, видно и от статията в линка.



                                Не е много ясно по каква причина немците са влезли във войната с танкове с бензинови двигатели, но нищо в горните линкове не сочи към невъзможност да направят читави такива. А да се сменя концепцията насред война на два фронта си е било наистина мисия невъзможна. За година-две да разработиш не един, а серия нови двигатели и да ги внедриш не на една, а на повече машини от различен тип и клас с всички произтичащи от това модификации по машините и логистичната система, си е утопия дори за мирно време.
                                Райха е имал най вече проблем с логистиката на горивата на толкова хиляди километри . За това рафинерията в Плоещ е била стратегически важна защото реално е на половината път от Германия до СССР . А си представи какви са шансовете на влак съставен от цистерни с бензин да стигне през 1943 година от Германия да речем до Сталинград . Още от Германия го почва съюзническата авиация а през окупираните територии работят големи партизански съединения и диверсионни групи . Дизеловите двигатели по презумция означават по трудно запалимо гориво и 30 - 50 % по нисък относителен разход при еднаква мощност . Пламната температура на нафтата с иницирано запалване е над 60 градуса а на бензина просто няма такава при иницирано запалване пали и на - 60 . Германците през войната създават два принципно нови танка практически от нулата и вместо да им качат мощен и непретенциозен дизел качват бензинов Майбах . Даже и немските танкисти казват че този двигател е много добър за пантерата на границите при Тигър и пълен провал при кралския Тигър защото вече не може да влачи с някакъв приемлив ресурс и експлоатационни разходи 70 тона . Дизелите от старото поколение могат да горят практически всички по тежки петролни фракции . Даже и значително по новите олекотени дизелови автомобилни двигатели с лекота работят на отработено масло ; олио и прочие горива без последствия за двигателя .
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X