Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Nissan Patrol GR2.8, Toyota Land Cruiser KJ9* или LR Discovery 1;2 за експедиции?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

    Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
    Все пак това се случва след пробег над 200 и отгоре хил. километри. Обикновенно след неизправност по охладителната система и след прегряване.
    При бюджетите, за които говорим в тази тема, спокойно можем да приемем, че двигателя е на доста повече от 200 000 километра. Правилният подход към планирането на експедиция пък предполага, че ще имаш неизправности в почти всичко(дори и да нямаш, трябва да обмислиш варианта, че ще ги имаш) и все ще се наложи да го караш без да го жалиш(дори и да не се наложи, трябва да го обмислиш).

    Така че въпросът е: Кой от двата двигателя е по-надежден на над 250 000 километра, при проблеми в охлаждащата система(пълна с вода, дори и с недостатъчно вода, защото друго може и да няма) и озорен?

    Не говорим за Витиня, не говорим за хард деретата в Рила, нито за експедиция през Родопите...
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

      Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
      Първоначално публикуван от Lazar
      ...Моето е с Bearmach и амове de Carbon...
      Колко е лифта с това окачване и какви гуми влизат?
      2 инча до 32 инча.
      Неприятното при Ленд Ровър е при по-големи гуми (32 и нагоре) - необходимостта да се ограничи завоя на колелото, което увеличава радиуса на завой и оттам управляемостта е по-лоша. Всъщност това беше проблема при една от Камилите на Тинко, но това бе лифт със запазване на оригиналните джанти, които са бая плюсови (+33 или повече). С по-изнесени може би няма да има проблем. При Нисаните и Тойотите, които съм имал и карал това не е необходимо.

      Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
      Първоначално публикуван от Andro_Pajero
      Супер! Сега се сещам че имах един стар Транзит 2.5Д, пълен дизел. Вечно беше студен. Винаги съм мислил че това е идеалния мотор. Английска работа.
      ... Нещо такова и с тия. Яро може би ще потвърди за Носорога. В Дискавъритата и Рейнджовете е по-топло.
      Дифендъра парно напрактика няма. Особено след като си се возил в Нисан и Тойота. За тази работа пък си има сухи печки, които са пъти по-ефективни от всяко парно. Еберспахера, който ми беше в Носорога не спираше от Октомври до края на март и за всичкото това време гореше малко над 2 резервоара (резервоара ми беше 5-6л.).
      Но понеже говорим за скорост на магистрала, температура и т.н., ще споделя още нещо от личен опит, за което почитателите на японските марки съвсем ще ме намразят. 300tdi-я е тромав, Td5-a е далеч по-добре, но и двата са като влак, след като наберат. С Td5-a преди години пренесох половината апартамент на една приятелка от Ямбол в София, като през цялото време на магистралата бях с 130 и нямах нужда да пипам 4-та като дойде баир. При японците, които съм карал това важи само за ТЛК80 4.2тд... ... Е и за 'чудото, което карам в момента, но то е голямо изключение...
      Последно редактирано от Yaro; 29-10-08, 18:11.

      Коментар


      • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

        Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
        Колко е лифта с това окачване и какви гуми влизат?
        С +2" 31-ци без проблеми. За 32-ки е желателно да се пострижат леко задните калниците, иначе като го разкикеричиш опират в тенекето, което пък се подгъва автоматично колкото му е необходимо.
        За 33" и нагоре трябва да се изнесат гумите навън, защото опират в щангите и трябва да се ограничава радиуса на завой, което пък влошава управлението.

        Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
        ...Диското не може да подържа 120 км/ч ...
        Да кажем, че 120км/ч е максималната приятна и безопасна(за малък дизел) скорост. По баирите ако си по-натоварен, обикновено се налага да върнеш една скорост, съответно вдигаш оборотите, но без опасност от прегряване.


        Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
        С 136 съм карал за малко, но при скорости от 110 до 120 колата е учудващо стабилна и явно 32"-ките не са и пречка.
        Нямам стабилизиращи щанги.

        Коментар


        • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

          Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
          ... Щом у нас се кара с 90 км/ч, за да не прегрее, с колко трябва да се кара там? ...
          Това пък кой ти го каза?!? При скорости 100 - 110 км/ч с изправна охладителна система и вискомуфа стрелката не отива повече от средата (и то най-вече ако има изкачване). При 100 км/ч с гуми 33" оборотите на двигателя са под 3000.

          Ако лично аз не карам с повече от 100 - 110 то причината не е "да не прегрее". Просто смятам по-висока скорост за по-опасна (за джип с големи кални гуми) и по-некомфортна (шум, вибрации).

          За да сме наясно. Далеч съм от мисълта да твърдя, че двигател 2,8 е "връх на сладоледа" за Патрул. Точно обратното. Особено за дълга база, намирам този двигател за доста слабичък. И наистина може да създаде проблеми, свързани с температурата.
          Само че ми е омръзнало да чета приказки наизуст. По мое мнение основната част от проблемите с прегряване на двигатели (и на патрулския RD28, и на паджеровския 4D56) се дължи на мърляшка експлоатация от хора, които са на принципа "само сипвам нафта" и които оставят в двигателя да тече нещо такова.

          По личния ми опит стрелката на температурата е отивала над средата само в следните случаи:

          - изкачвания с повече газ при замазан (в буквалния смисъл на думата) с кал радиатор;
          - състезателно каране със задръстен с прах и осили радиатор И нещатни вентилатори с недостатъчен дебит.

          При изправна охладителна система проблеми с температура досега не съм имал. Дори и тогава, когато около мен други на поразия са хвърляли водни съединения, а някои даже и двигатели ...

          А като ще говорим за по-продължително каране със скорости от порядъка на 120, 130 и нагоре, аз питам: За чий *** ми е да ходя с джип на експедиции по места, където мога да карам по магистрали ?!? Ако условията са такива, че през голяма част от времето може да се кара с такива скорости, то една лека кола би била далеч по-подходяща - и като възможности за скоростно каране, и като комфорт на возене, а не на последно място и като икономичност.
          При 5-6000 или повече км едни 5-10 л на 100 по-висок разход на гориво със сигурност са от значение ...
          Последно редактирано от Чавдар (V93); 29-10-08, 18:27.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

            Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
            При бюджетите, за които говорим в тази тема, спокойно можем да приемем, че двигателя е на доста повече от 200 000 километра. Правилният подход към планирането на експедиция пък предполага, че ще имаш неизправности в почти всичко(дори и да нямаш, трябва да обмислиш варианта, че ще ги имаш) и все ще се наложи да го караш без да го жалиш(дори и да не се наложи, трябва да го обмислиш).

            Така че въпросът е: Кой от двата двигателя е по-надежден на над 250 000 километра, при проблеми в охлаждащата система(пълна с вода, дори и с недостатъчно вода, защото друго може и да няма) и озорен?

            Не говорим за Витиня, не говорим за хард деретата в Рила, нито за експедиция през Родопите...
            За парите, които говорим, Диското може и да е на доста по-малко километри, зависи на какво попаднеш.
            LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
            www.ADV-Bulgaria.com

            Коментар


            • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              Това пък кой ти го каза?!? При скорости 100 - 110 км/ч с изправна охладителна система и вискомуфа стрелката не отива повече от средата (и то най-вече ако има изкачване). При 100 км/ч с гуми 33" оборотите на двигателя са под 3000.

              Ако лично аз не карам с повече от 100 - 110 то причината не е "да не прегрее". Просто смятам по-висока скорост за по-опасна (за джип с големи кални гуми) и по-некомфортна (шум, вибрации).

              За да сме наясно. Далеч съм от мисълта да твърдя, че двигател 2,8 е "връх на сладоледа" за Патрул. Точно обратното. Особено за дълга база, намирам този двигател за доста слабичък. И наистина може да създаде проблеми, свързани с температурата.
              Само че ми е омръзнало да чета приказки наизуст. По мое мнение основната част от проблемите с прегрявяне на двигатели (и на патрулския RD28, и на паджеровския 4D56) се дължи на мърляшка експлоатация от хора, които са на принципа "само сипвам нафта" и които оставят в двигателя да тече нещо такова.

              По личния ми опит стрелката на температурата е отивала над средата само в следните случаи:

              - изкачвания с повече газ при замазан (в буквалния смисъл на думата) с кал радиатор;
              - състезателно каране със задръстен с прах и осили радиатор И нещатни вентилатори с недостатъчен дебит.

              При изправна охладителна система проблеми с температура досега не съм имал. Дори и тогава, когато около мен други на поразия са хвърляли водни съединения, а някои даже и двигатели ...

              А като ще говорим за по-продължително каране със скорости от порядъка на 120, 130 и нагоре, аз питам: За чий *** ми е да ходя с джип на експедиции по места, където мога да карам по магистрали ?!? Ако условията са такива, че през голяма част от времето може да се кара с такива скорости, то една лека кола би била далеч по-подходяща - и като възможности за скоростно каране, и като комфорт на возене, а не на последно място и като икономичност.
              При 5-6000 или повече км едни 5-10 л на 100 разход на гориво отгоре със сигурност са от значение ...
              И Нисаните, и Ленд Ровърите попадат на душмани-непукисти собственици. Нека се изразя така - 300ТДИ/200ТДИ е по-дуракоустойчив и повече трае на неправилна и съсипваща колата експлатация. Неправилно третираните Нисановски двигатели "гърмят" по-често от неправилно третираните Ленд Ровърски.
              А скоростите ги зачекнахме, щото стана на дума кой колко... Но има и друга гледна точка, на експедицията до Албания миналата година, за да стигнем черното в планината Люра, щем-нещем имахме едни 500 км асфалт, от които 100 магистрала. При такъв тип мероприятия често ще се налага да се кара асфалт. Неди, както каза, за деретата ще си ползва Нивата. Иначе, както съм написал и по горе, нормалната ми скорост на магистрала е окол 115 км/ч.
              И Чаво, ти говориш за твоя Нисан, който е къса база, а тук се разисква експедиционен, "дълъг" автомобил. А там разликата в динамиката на Нисана с 2,8 и Диското с 2,5 двигатели и разлика в мощноста 2 конски сили и в теглото незнам колко стотин кг. е значителна.
              LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
              www.ADV-Bulgaria.com

              Коментар


              • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                ... А като ще говорим за по-продължително каране със скорости от порядъка на 120, 130 и нагоре, аз питам: За чий *** ми е да ходя с джип на експедиции по места, където мога да карам по магистрали ?!? Ако условията са такива, че през голяма част от времето може да се кара с такива скорости, то една лека кола би била далеч по-подходяща - и като възможности за скоростно каране, и като комфорт на возене, а не на последно място и като икономичност.
                При 5-6000 или повече км едни 5-10 л на 100 по-висок разход на гориво със сигурност са от значение ...
                Принципно си напълно прав, но напрактика накъдето и да тръгнеш от България, няма как да ги избегнеш - магистралите. Например, като ходихме в Албания миналата година, има магистрали и не малко асвалт, е далеч не сме гонили със 120-130, даже по-скоро скоростта ни беше 90-100, но имаше и участъци, които категорично не можеха да се минат с лека кола.

                Коментар


                • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                  Виждам, че и Пламен чете, ако иска той да каже за един Нисан 2,8, обслужван образцово и с гръмнал двигател. Пресен и поучителен пример е.
                  LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                  www.ADV-Bulgaria.com

                  Коментар


                  • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                    Колеги, да благодарим на Неди, страхотна и наистина полезна тема стана. Ценна техническа и практическа информация излезе тук, а това вече става по-рядко в нашия Форум. Да си продължим лафа във същия дух и сори за спама.
                    LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                    www.ADV-Bulgaria.com

                    Коментар


                    • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                      И за да съм безпристрастен:

                      - Подчертавам, че предложих на Недялко да разгледа последния брой на Allradler, който беше посветен на експедиционни Тойоти.

                      - Според мен, Диското НЕ става за екстремен офроуд, без подготовките описани в предните постове, плюс олекотяване(особено за 200/300тди) включващо, изрязване на задната част на шасито и купето или т.нар. bobtail.

                      Коментар


                      • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                        Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                        ... И Чаво, ти говориш за твоя Нисан, който е къса база, а тук се разисква експедиционен, "дълъг" автомобил. А там разликата в динамиката на Нисана с 2,8 и Диското с 2,5 двигатели и разлика в мощноста 2 конски сили и в теглото незнам колко стотин кг. е значителна.
                        Говоря конкретно по повод твърденията за "твърде вероятното" прегряване на двигателя на Нисан-а и не правя изводи кой автомобил е по-подходящ.
                        И за мен дълъг Патрул с 2.8 няма да е първи избор. Макар да не мисля, че ще има проблем да държи 120-130 на магистрала. Просто може да стига по-бавно до тях. Ама пак казвам, някой май бърка експедиционна кола с бегачка ...
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                          Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
                          ...- Според мен, Диското НЕ става за екстремен офроуд, без подготовките описани в предните постове, плюс олекотяване(особено за 200/300тди) включващо, изрязване на задната част на шасито и купето или т.нар. bobtail.
                          От дискутираните автомобили, кой става за екстремен офроуд, без доработка?
                          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                          Коментар


                          • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                            От дискутираните автомобили, кой става за екстремен офроуд, без доработка?
                            Е, за Диското са повече. Поне според твърденията на колегите с японки.

                            Коментар


                            • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                              Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                              От дискутираните автомобили, кой става за екстремен офроуд, без доработка?
                              +1 за въпроса, реално никой. Диското е с най-добри заводски ходове на мостовете, Нисана в ходовата част е най-корав. Тойотата е с независимо отпред. За всеки от тях си трябва конкретна и не малка доработка, за да се завре сериозно в деретата. Но ние тук си говорим за експедиционни, а не горски автомобили.
                              LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                              www.ADV-Bulgaria.com

                              Коментар


                              • До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                                Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                                Колеги, да благодарим на Неди, страхотна и наистина полезна тема стана. Ценна техническа и практическа информация излезе тук, а това вече става по-рядко в нашия Форум. Да си продължим лафа във същия дух и сори за спама.
                                Това исках да кажа и аз. Колкото и да се оплеснахме на моменти, за мен това бе приятна дискусия между приятели и познати, каквито все по-рядко чета тук за съжаление... Между многото рецепти, домашни майстори, политики и прочие...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X