Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Nissan Patrol GR2.8, Toyota Land Cruiser KJ9* или LR Discovery 1;2 за експедиции?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

    Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
    ...А задния мост при парт-тайма? Не е ли в положението на междуосевия диференциал на фултайма, в ситуацията, която описваш? Тоест доста и постоянно натоварен. В не малко ситуации искам да имам тракция и на двата моста, но без да ги заключвам...

    А и колко време може да се разчита на предните хъбове(ръчни, автоматични). Нали не са предвидени за перманентна употреба?
    Да напомня и за полуосите(напълно и ненапълно разтоварени)

    Коментар


    • #62
      До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

      Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
      А и колко време може да се разчита на предните хъбове(ръчни, автоматични). Нали не са предвидени за перманентна употреба?
      При Нисан не знам, виждам, че се сменят, но от Aisin на Тойота не съм чувал някой да се оплаква някога.

      Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
      Да напомня и за полуосите(напълно и ненапълно разтоварени)
      Това в случая не е меродавно. Военните спецификации на Нисан и Тойота (поправете ме ако бъркам) например са с полу-разтоварени. ТЛК имат и с напълно разтоварени.
      Но ако си виждал полуоска на ТЛК80 или Патрул, притеснения няма да имаш (до определен размер гуми - 35, 36, тоест много повече, отколкото трябва).

      Коментар


      • #63
        До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
        Какво значи подобрено охлаждане? В подфорума на Нисан тука има много писано по въпроса и не само тука. Не се заяждам, Андро, не ме разбирай погрешно, но такова нещо няма. С едни ел. перки купени от моргата от random кола за 5лв. аз няма да тръгна на хиляди километра преход, та макар и асвалт, под 90км./ч. и каквото още за да държи мотора жив.



        А задния мост при парт-тайма? Не е ли в положението на междуосевия диференциал на фултайма, в ситуацията, която описваш? Тоест доста и постоянно натоварен. В не малко ситуации искам да имам тракция и на двата моста, но без да ги заключвам...
        То е ясно че не се заяждаме и си говориме, и обсъждаме различните машини. За конкретните изисквания и бюджета. Работещия виско съединител на 2.8ТД мотора се справя. Имах в предвид един допълнителен ел. вентилатор отпред и по малка шайба на водната помпа. За всеки случай. А иначе скорости, раздатка и диференциали, особенно задния на Патрула, са на практика неунищожими. Също така трябва да се конкретизира за какви експедиции става въпрос. Ако става дума основно за движение по асвалт е едно. Ако се кара предимно по черен път, друго. Май има значение и географския район.

        Коментар


        • #64
          До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

          Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
          ...А иначе скорости, раздатка и диференциали, особенно задния на Патрула, са на практика неунищожими. Също така трябва да се конкретизира за какви експедиции става въпрос....
          Напълно съгласен. За вида експедиция и аз писах още в самото начало.

          Коментар


          • #65
            До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

            Не че се притеснявам за самите полуоси, а за това дали ще е възможно да се движи ако трябва да ги махнеш, примерно заради дифа.

            Коментар


            • #66
              До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

              Е та то същото важи и за разтоварените. Там пък ако скълцаш лагер, пак няма да се движиш. Никак.

              Пълна застраховка от повреди няма, каквато и машина да вземеш.

              Идеята е да вземеш нещо, чиято надеждност е проверена. А ако трябва да се пътува 5-6000км из места, дето и вода няма от къде да си сипеш, аз поне без напълно разглобено, прегледано и отново сглобено возило не тръгвам. Даже си е желателно потенциално проблемните детайли да си се сменят с нови, макар и да изглеждат здрави. Иначе трябва да ги гледаш на микроскоп.
              Последно редактирано от sparkybg; 29-10-08, 16:00.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #67
                До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                Без да работят никакви перки, ако се разтовари с един маркуч охлаждащата течност, там където отива за парното да се направи един байпас и Патрола заспива и лете и зиме.... Това го видях на един варненски Патрол, пича каза, че до сега не му е загрявал, защото е подготвил и електрическа водна помпа в системата, но така и не му се е налагало до сега да я пуска. Обяснениету му бе, че там където е датчика за водата между 5 и 6 цилиндър има стеснение и дебита на охлаждащата течност намалява, когато е затворено кранчето на парното........ Аз лично поекспериментирах в една кал с пуснато парно - боксувах, качвах баирчета, мъчих го - не загря.... И друго интересно - моя Патрол след ремонта никога не ми е загрявал на скорости над 100 км.час Аз извънграда редовно си го карам със 120... Обаче ако го оставя както е загрял на място - загрява....
                Но да не изместваме темата де....
                Като се казва експедиции - зависи накъде са..... ако са към далечния изток условията ще са едни, а ако е към Африка - съвсем други.....Аз с моя Патрол след още някои дооправяния съм готов да щурмувам и двете дестинации... Пък ако RD28T ме предаде - ще се връщам на щика или под него...
                В тоя ред на мисли - в Австралия има 4,2 дизел и бензин колкото искаш двигатели... Само трябва да си докараме малко....

                Коментар


                • #68
                  До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                  Първоначално публикуван от горби Преглед на мнение
                  В тоя ред на мисли - в Австралия има 4,2 дизел и бензин колкото искаш двигатели... Само трябва да си докараме малко....
                  Еми, да мислиме за контейнер тогава....
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #69
                    До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Е та то същото важи и за разтоварените. Там пък ако скълцаш лагер, пак няма да се движиш. Никак.
                    Мисля, че не е точно така. Все ми се струва, че два конусни лагера не се склъцват току-така. Иначе развиваш фланеца, махаш пръта и продължаваш...Но да не задълбаваме толкова. Имаше си отделна тема по въпроса.


                    Основното е това:
                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Пълна застраховка от повреди няма, каквато и машина да вземеш.

                    Идеята е да вземеш нещо, чиято надеждност е проверена. А ако трябва да се пътува 5-6000км из места, дето и вода няма от къде да си сипеш, аз поне без напълно разглобено, прегледано и отново сглобено возило не тръгвам. Даже си е желателно потенциално проблемите детайли да си се сменят с нови, макар и да изглеждат здрави. Иначе трябва да ги гледаш на микроскоп.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                      Неди вече май не я чете тая тема.
                      Горби е направил една проста сметка за Нисана, ето и моята за Рейнджа( с 300 ТДИ двигател и куп екстри като клима, ел пакет и т.н.), като имате в предвид, че за Диско 1 не само парите, а и частите са същите.
                      покупка на джипа - 8400 лева
                      течности, ремъци и филтри от МотоПфое - 300 лева
                      акумулатор Банер - 270 лева
                      окачване Ловелс 2" - 1900 лева
                      нов съединител - 300 лева
                      части пълна ревизия преден мост от Падокс - 350 лева
                      текущи ремонти и части по скорости и окачване - 200 лева
                      труд( Боби Сиджея и Митко Фулдата) - 2500 лева
                      гуми 32" БиЕфГуудрич АТ - 1200 лева
                      Всички суми са закръглени и приблизителни, но дотук, напълно стегнат и готов за бой Рейнджа( или бъдещото Диско на Неди) идва на 15 420 лева. Ако добавим ревизия на двигател с части от Падокс( на мен слава богу не ми се налага) цената с труда ще иде на 17 500. И това е готов за пътуване и експедиции автомобил. Надали на Неди ще му се налага да отваря всичко, но и при пълна с проблеми кола сметката отива на 17 500. И за 20 000 хиляди ще има напълно готов, проверен и доказан автомобил с лебедка, защита на кормилните щанги и дори багажник( от момчетата от Княжево). Или вместо багажник броня за тия пари. Или за 20 500 лева джипа ще е с всичко. От сметката на Горби разликата е към 9 500 лева. Пари за две-три експедиции.
                      Да не забравяме, че говорим и за комфортна за дълъг път кола с клима, достатъчно място за багаж и глезотийки.Частите от Англия идват за седмица на цени, несъпоставимо по-евтини от всичко за всякакви други автомобили, дори за УАЗ от Русия. А и аз с 300 ТДИ и големите гуми на магистралата без проблем поддържам 115 км/ч при среден разход на нафта окло 10-11 литра на 100 км. Това последното смесено каране - градско, извънградско и лек оффроуд. И не ме е страх от прегряване. Неди, като прочетеш това, обади се, ще поговорим. Всяка кола си има плюсове и минуси. Няма да скрия нито едните, нито другите от теб.
                      Последно редактирано от zzlatev; 29-10-08, 14:02.
                      LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                      www.ADV-Bulgaria.com

                      Коментар


                      • #71
                        До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                        Отговарям на няколко човека едновременно.

                        За къси бази изобщо не говорим в случая. Тя е добра за гората и града. За експедиции абсолютно безполезна. 73ката е абсолютния минимум като база, дори може би с една идея по-къса, отколкото трябва.

                        Може да има и малко и много офроуд. В зависимост от дестинацията. Но която и да е тя, лека или тежка, с абсолютна сигурност до там ще има много асвалт, макадам и т.н. Това обаче не значи, че трябва да минаваме на Мерцедес SL, защото все пак говорим за експедиция, а не за екскурзия. Все ще има някакъв офроуд. Т.е. машината все пак трябва да е със сравнително добра силова ходова част. Двата варианта, които са без почти никакви компромиси ги знаем. Въпросът е, ако не стигат парите за тях, какво правим?

                        Поради дългите разстояния двигателите, които не живеят добре на магистрала ги забравяме, а заради офроуда и назависимите окачвания не са особено добра идея. Въпреки че честно казано бих предпочел окачването на 90ка, пред 2.8 нисанов двигател. Вижда ми се по-удачен компромис. Диското пък е някъде по средата. С цели мостове и надежден двигател. Не е нито Нисан с 4.2, нито 80ка... но е нещо по-близко до тях, като комплексна надежност, отколкото 2.8 Патрул и 90ка. А Патрул с 3.3... не знам до колко е възможно вече да се намери не изгнил. Годините си минават... Пък и във всеки случай, ако ми се занимава, по-скоро бих си хвърлил усилията да търся не изгнила 73ка.

                        Ако ще трябва да пазим двигателя и да се влачим по пътищата, то не знам защо изобщо си говорим за джипки. Като експедиционна машина Унимога ги превъзхожда във всичко останало.
                        Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 29-10-08, 14:11.
                        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                        Коментар


                        • #72
                          До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                          Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                          Неди, като прочетеш това, обади се, ще поговорим. Всяка кола си има плюсове и минуси. Няма да скрия нито едните, нито другите от теб.
                          Неди в момента би трябвало да пътува, за да се види с Лазар... едва ли после ще му трябва още навиване . Пък и май вече е рашил . Аз лично продължавам да пиша, просто за да остане за архива. Много полезна тема се заформи.

                          Между другото се замислих дали да включа и Реинджа в експедиционните коли, но като твоя са толкова малко... че май няма смисъл да го споменаваме. Иначе е още по-добър вариант от Диското .
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #73
                            До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                            Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                            Неди в момента би трябвало да пътува, за да се види с Лазар... едва ли после ще му трябва още навиване . Пък и май вече е рашил . Аз лично продължавам да пиша, просто за да остане за архива. Много полезна тема се заформи.

                            Между другото се замислих дали да включа и Реинджа в експедиционните коли, но като твоя са толкова малко... че май няма смисъл да го споменаваме. Иначе е още по-добър вариант от Диското .
                            Тук си прав, досега като моя Рейндж в България има доказани 2 и около 10-12 с 200ТДИ. Като му видиш махагона и плюша отвътре, трудно се връзва с експедиционна кола, но прекрасната комплектация на двигател-скоростна кутия - раздатка - комфортно купе просто са отлични за дълъг път. А с доработките става добър и за експедиционене оффроуд.
                            А Неди не искам да го навивам, той да си решава. Просто давам точна информация, съпоставима с тази на Горби за Нисана. Ако някой каже нещо и за Тойотата, темата наистина ще стане завършена и много ценна.
                            LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                            www.ADV-Bulgaria.com

                            Коментар


                            • #74
                              До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                              Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                              Ако някой каже нещо и за Тойотата, темата наистина ще стане завършена и много ценна.
                              За 80ка нещата ги има в темана на Събин към която има линк по-горе. За 73ка може да каже Румбата... ама трябва да се отчете и факта, че при него положението при придобиването е малко като при теб - изключение... Не че е невъзможно, но сам си представи, ако трябваше целенасочено да си търсиш точно като твоя Рейндж, какво би ти коствало...
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар


                              • #75
                                До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                                Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                                ...

                                Ако ще трябва да пазим двигателя и да се влачим по пътищата, то не знам защо изобщо си говорим за джипки...
                                Тодоре, след пълна ревизия на мотора и охладителната система, редовно дърпам лодка и каравана на магистралата. Вакарел и Витиня ги изкачвам на 4 с 70-80 км/ч. Последния път, без буксир, карах багажа на 5ма приятели рибари. До тавана, 600 км. Гуми 32. Траянови врати и Вакарел с 80 на 4 ск. Според мен не повече от 85-90гр. работа на мотора. Няма начин да не пазиме мотора на който и да е от гореизброените модели като го натовариме с 1 тон багаж. Като цяло съм съгласен че 2.8ТД мотора на Патрула не е най добрия за тежки експедиции. С какво обаче 2.5ТДИ е по добър?
                                В тая връзка на няколко пъти засичам едно бежово Диско 1 с 35 гуми. На кого е? Последния път карах след него от светофара на Горнобански път към Бояна. Направи ми впечетление че по нанагорнището не му стигаше мощност и се дръпна в дясната лента.
                                Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 29-10-08, 15:15.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X