Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Nissan Patrol GR2.8, Toyota Land Cruiser KJ9* или LR Discovery 1;2 за експедиции?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

    А не е ли по добре от техническа и икономическа гледна точка да вземе парт тайма, целите мостове и блокажа в задия диференциал?
    В тази връзка, колко би издържало силовото предаване на парт тайм и фултайм след съответното повдигане и по големите гуми? В единия случай имаме само усилено окачване, в другия усилено окачване + заден блокаж. Колко би струвало едното и другото? След 2 инча окачване и гуми 32, окачването на коя от двете машини ще носи по голям товар, като за експедиции?

    Коментар


    • #32
      До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

      Бе к'вото и да вземе, щом е втора употреба, трябва задължително да му направи пълна ревизия, за да е спокоен при дълги експедиции. Въпросът е колко ще му струва реставрацията и подготовката, в зависимост от марката. Започне ли да гони цената на една нова Тойота хайлукс, примерно, мисля че избора е ясен...

      Коментар


      • #33
        До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

        Той Недялко знае, ма да споделя за другите които се колебаят и четат теми като тази, все пак какво струва да върнеш към живот един 15 годишен "пословично задрав" Патрол, ако искаш да ти върши работа и да те вози където искаш......
        Моят го взех след информация - "човека си го пази" "всичко си му сменя редовно" и такива подобни от близък познат, който не би ме излъгал.... На външен вид всичко си беше ОК. Палеше си от раз... С една дума - платих го и го подкарах. След първия баир (прохода Обзор - Слънчев бряг) взе да хвърля вода и да загрява. Оказа се, че двигателя му е мармалад... Спукана на две места глава, едното бутало не беше наред, основни лагери надрани.... Ремонтът - смених всичко с чисто ново, останаха само коляновия вал, блока и маслената помпа. Всичко друго смених. Сметката беше около 6 000лв, като спестих огромни суми чрез един познат търговец на авточасти. Ново окачване 2`` trail master, старото си беше за смяна - 2 000 лв. Тампони по окачването смених с полиуретанови - приблизително - 600 лева, имам си и резервни някои останаха.... Консумативи, ремъци, масла, антифризи - около 1000 лева, че някои ги сменяхме по 2 пъти.
        Или грубо около 10 000 лв. за първите три месеца.... Броня сложих при Явор с фарове и ала бала други неща - 1200 лв.
        Остават гуми - 1300 лв. грубо
        Лебедка - 1000 лева поне
        Багажник - 500 лева поне

        Значи грубо, моя джип, за да мога да го карам на дълги експедиции, ще ми излезе към 30 000 лева, при положение че съм го взел за 12 000. Изводите ги оставям за хората, които искат да си купят нещо старо и да го стягат....
        Е, не на всеки двигателят ще се нуждае от същия ремонт... Аз обаче искам да знам, че поне следващите 100 000 км мога да разчитам на него.... За сега не създава грижи след разработката, така че считам ремонта за успешен и с редовна смяна на консумативи мисля да го поддържам в кондиция.

        Та моя съвет към Недялко - ако ще сменяш хубавата Нива за нещо по-голямо -задължително дълга база, ако ще е за експедиции и колкото се може по-ново и по възможност да отидеш някъде в Европа ти да си го избереш..... Ако трябва, ще дойда да помагам да пием бири по пътя....

        Коментар


        • #34
          До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

          Първоначално публикуван от горби Преглед на мнение
          Той Недялко знае, ма да споделя за другите които се колебаят и четат теми като тази, все пак какво струва да върнеш към живот един 15 годишен "пословично задрав" Патрол, ако искаш да ти върши работа и да те вози където искаш......
          Моят го взех след информация - "човека си го пази" "всичко си му сменя редовно" и такива подобни от близък познат, който не би ме излъгал.... На външен вид всичко си беше ОК. Палеше си от раз... С една дума - платих го и го подкарах. След първия баир (прохода Обзор - Слънчев бряг) взе да хвърля вода и да загрява. Оказа се, че двигателя му е мармалад... Спукана на две места глава, едното бутало не беше наред, основни лагери надрани.... Ремонтът - смених всичко с чисто ново, останаха само коляновия вал, блока и маслената помпа. Всичко друго смених. Сметката беше около 6 000лв, като спестих огромни суми чрез един познат търговец на авточасти. Ново окачване 2`` trail master, старото си беше за смяна - 2 000 лв. Тампони по окачването смених с полиуретанови - приблизително - 600 лева, имам си и резервни някои останаха.... Консумативи, ремъци, масла, антифризи - около 1000 лева, че някои ги сменяхме по 2 пъти.
          Или грубо около 10 000 лв. за първите три месеца.... Броня сложих при Явор с фарове и ала бала други неща - 1200 лв.
          Остават гуми - 1300 лв. грубо
          Лебедка - 1000 лева поне
          Багажник - 500 лева поне

          Значи грубо, моя джип, за да мога да го карам на дълги експедиции, ще ми излезе към 30 000 лева, при положение че съм го взел за 12 000. Изводите ги оставям за хората, които искат да си купят нещо старо и да го стягат....
          Е, не на всеки двигателят ще се нуждае от същия ремонт... Аз обаче искам да знам, че поне следващите 100 000 км мога да разчитам на него.... За сега не създава грижи след разработката, така че считам ремонта за успешен и с редовна смяна на консумативи мисля да го поддържам в кондиция.

          Та моя съвет към Недялко - ако ще сменяш хубавата Нива за нещо по-голямо -задължително дълга база, ако ще е за експедиции и колкото се може по-ново и по възможност да отидеш някъде в Европа ти да си го избереш..... Ако трябва, ще дойда да помагам да пием бири по пътя....
          И там не се знае на какво ще налетиш. Употребяван джип, над 200000 км., всичко може да се очаква. Тук поне можеш да го пробваш и да го гледаш в сервиз.
          А иначе сметката е горе-долу такава. Има обаче значение базата. В един случай 2 инча може и да стигат, в друг случай не са достатъчни и отиваме на други пари. Фабрично, има или няма блокажи? Ако няма, още пари отгоре. Парт тайм, или фул тайм? Коя система издържа на по големи натоварвания и коя е по надеждна? Експлоатационни разходи и др. такива.

          Коментар


          • #35
            До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

            Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
            А не е ли по добре от техническа и икономическа гледна точка да вземе парт тайма, целите мостове и блокажа в задия диференциал?
            В тази връзка, колко би издържало силовото предаване на парт тайм и фултайм след съответното повдигане и по големите гуми? В единия случай имаме само усилено окачване, в другия усилено окачване + заден блокаж. Колко би струвало едното и другото? След 2 инча окачване и гуми 32, окачването на коя от двете машини ще носи по голям товар, като за експедиции?
            Ами, има доста верни неща в това, което казваш, но имам две забележки. Първо една машина не е само ходова част. Има и двигател. Нисанския 2.8 може да е ОК за гори, каране из България, че дори и из ЕС, но категорично не е добра идея за експедиции, особено предвид факта, че трябва и да е дълга база. Така че или се търси читав 4.2(мъчна работа, особено за ляв волан, а не бих взел с десен), задено с целия бюджет който ще ти трябва за ревизия или Патрула просто отпада... Втората е, че когато повечето път е по асвалт и не се прекалява с гумите(над 31-32") все пак фултайма си има своите предимства. И все пак, ако имах много време за търсене и неограничен бюджет, бих предпочел 4.2 дълъг Патрул пред Диско, но не и с по-малък двигател...
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #36
              До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

              Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
              Ами, има доста верни неща в това, което казваш, но имам две забележки. Първо една машина не е само ходова част. Има и двигател. Нисанския 2.8 може да е ОК за гори, каране из България, че дори и из ЕС, но категорично не е добра идея за експедиции, особено предвид факта, че трябва и да е дълга база. Така че или се търси читав 4.2(мъчна работа, особено за ляв волан, а не бих взел с десен), задено с целия бюджет който ще ти трябва за ревизия или Патрула просто отпада... Втората е, че когато повечето път е по асвалт и не се прекалява с гумите(над 31-32") все пак фултайма си има своите предимства. И все пак, ако имах много време за търсене и неограничен бюджет, бих предпочел 4.2 дълъг Патрул пред Диско, но не и с по-малък двигател...
              Според мен проблемите на 2.8ТД идват от движение по асвалт и яко настъпване. Също от неизправна охладителна система. И след пробег над 200000 км. Извън асвалта, от 3ск. надолу забрави за греене когато всичко е изправно.
              Нова глава е 1400 лв.

              Коментар


              • #37
                До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                Според мен проблемите на 2.8ТД идват от движение по асвалт и яко настъпване. Също от неизправна охладителна система. И след пробег над 200000 км. Извън асвалта, от 3ск. надолу забрави за греене когато всичко е изправно.
                Нова глава е 1400 лв.
                абсолютно
                моят скромен опит с 2,8 тд показва, че този мотор грее само като се кара над 100 км

                затова аз и повече от 90 не дигам
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #38
                  До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                  Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                  Според мен проблемите на 2.8ТД идват от движение по асвалт и яко настъпване. Също от неизправна охладителна система. И след пробег над 200000 км. Извън асвалта, от 3ск. надолу забрави за греене когато всичко е изправно.
                  Нова глава е 1400 лв.
                  Е, да де. За това казвам за експедиционна машина. Т.е. експлоатация много хиляди километра за седмица или дори ден с яко настъпване по асвалт или макадам. Предимно на 5та скорост. По-тежкият офроуда е само където се налага и то по възможно най-лекия път, съвсем хард по принцип би трябвало да липсва напълно и въпреки че машината трябва да е готова да се справи, ако се наложи, то би трябвало да е съвсем за малко. Много прахоляк и други гадости, които е напълно реалистично да прецакат дори чисто нова охлаждаща система. Възможност за повреда на хиляди километри от най-близкия сервиз и чакане на нови части за охлаждащата система или нова глава със седмици и то в чужбина, плюс цената на DHL за спешна доставка. А може и ремонта, който в България е съвсем банален, да е напълно невъзможен. Във всеки случай и да стане, една нова глава на майната си тотално те съсипва, тъй като после имаш разработване на двигателя и т.н.

                  Обаче проблема дори не е в парите. Цена на нова глава е по скоро равна на човешки живот(е, едва ли ще се стигне чак до там, ако не е сам) или изоставяне на цялата машина с по-голямата част от багажа.

                  Не, просто двигател, който има потенциални проблеми с охлаждащата сисема и пукането на глави, просто не става точно за това.

                  Иначе както казах за гората, града и ЕС е ОК. За гората определено не бих избрал Диско.
                  Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 29-10-08, 11:22.
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                    Андро, наистина си прав за това, което пишеш, но и Тодор е прав.
                    Напрактика ако се прави чисто експедиционна кола, Патрула, но категорично не с RD28T е най-добрата база, като механика, живот на агрегатите и преоразмеряване от ТЛК95 и Диското. Това едва ли се подлага на съмнение.

                    Но, в живия живот - колко дни в годината си на експедиция и къде я тя, че да се търси толкова ултимативна експедиционна машина? Още повече, дори и една много добре подготвена кола за експедиции (от коя и да е марка) след едно сериозно изпитание в наистина отдалечени райони се нуждае от сериозен ремонт и профилактика, това в случаите, когато не е 100% брак.

                    В останалите приложения през годината - аз бих заложил на комфорт, фул-тайм и цена.

                    Примера, който е дал Горби не е представителен според мен, поради следните причини:
                    - след определен пробег и поддръжка при лоши стопани - нито една марка не е застрахована от подобен проблем с двигател или друго
                    - останалите разходи, които е споменал (по тунинга) важат за всички марки и модели.

                    Тоест има значение - първоначалната цена за придобиване, наличност и цена на части. В това отношение мисля, че Диското е пред останалите в момента.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                      Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                      Тоест има значение - първоначалната цена за придобиване, наличност и цена на части. В това отношение мисля, че Диското е пред останалите в момента.
                      Съвсем вярно.

                      А HZJ73, примерно? Разправят, във франция се намирали... На това ако всичко му е относително наред, нито ще има проблеми с трансмисия, ни с двигател. Пък и ремонтите, май са сравнително прости. А електроника май отсъства.

                      Пък ще е по-евтиничко от 80-ка. Макар че като концепция не е съвсем експедиционна май.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                        Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                        Е, да де. За това казвам за експедиционна машина. Т.е. експлоатация много хиляди километра за седмица или дори ден с яко настъпване по асвалт или макадам. Предимно на 5та скорост. По-тежкият офроуда е само където се налага и то по възможно най-лекия път, съвсем хард по принцип би трябвало да липсва напълно и въпреки че машината трябва да е готова да се справи, ако се наложи, то би трябвало да е съвсем за малко. Много прахоляк и други гадости, които е напълно реалистично да прецакат дори чисто нова охлаждаща система. Възможност за повреда на хиляди километри от най-близкия сервиз и чакане на нови части за охлаждащата система или нова глава със седмици и то в чужбина, плюс цената на DHL за спешна доставка. А може и ремонта да е напълно невъзможен.

                        Обаче проблема на е в парите. Цена на нова глава е по скоро равна на човешки живот(е, едва ли ще се стигне чак до там, ако не е сам) или изоставяне на цялата машина с по-голямата част от багажа.

                        Не, просто двигател, който има потенциални проблеми с охлаждащата сисема и пукането на глави, просто не става точно за това.

                        Иначе както казах за гората, града и ЕС е ОК. За гората определено не бих избрал Диско.
                        Дори и с неизправна охладителна система, на много хил. километри, без да е ревизиран мотора, като почне да грее спираш и чакаш да изтине, и продължаваш с по малко ръчка. Обаче при проблем със силовото предаване наистина си оставаш.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Съвсем вярно.

                          А HZJ73, примерно? Разправят, във франция се намирали... На това ако всичко му е относително наред, нито ще има проблеми с трансмисия, ни с двигател. Пък и ремонтите, май са сравнително прости. А електроника май отсъства.
                          Страхотен именно експедиционен автомобил, ако е с 4.2 дизела. Но трудно намиращ се, почти невъзможно не изгнил. С цена доста близка до 80ка (8 000 - 10 000 евро във Франция за такъв в що годе прилично състояние). С подръжка на двигателя не много по-различна от тази на 80ка. Но с по-нисък комфорт и парттайм. Ако извадиш 6ца от тотото и попаднеш на запазен и не изглил екземпляр за 6 - 7 000 евро, абсолютно си заслужава... но иначе...
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                            Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                            Дори и с неизправна охладителна система, на много хил. километри, без да е ревизиран мотора, като почне да грее спираш и чакаш да изтине, и продължаваш с по малко ръчка. Обаче при проблем със силовото предаване наистина си оставаш.
                            Ако си тръгнал от София за Варна може и така, ама при по-големи разстояния... Храна, вода, време? Карането с ниска скорост и дългите почивки са просто не приемливи. А как точно може едно ревизирано Диско да строши силова част при не хард офроуд експлоатация? Те и при тежки условия не се трошат като сламки. Докато прегряването на 2.8 на асвалт е твърде вероятно. А в случая става дума точно за повече асвалт и други сравнително скоростни настилки. Просто трябва да се претегля какво точно се изисква от конкретната машина и какво е по-вероятно да се случи - в случая просто нуждата от по-надежден двигател е по-голяма. Именно той ще е подложен на по-сериозни натоварвания, а не силовата част.

                            Иначе пак казвам, най-добре от всичко по много - и това е Патрул с 4.2. Но трябват ли да се правят компромиси, в точно този конкретен случай, Патрул с 2.8 е по-лошия вариант. За гората е друго.
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                              Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                              .. Обаче при проблем със силовото предаване наистина си оставаш.
                              Не съм се замислял и ми е интересно какво се случва, ако на една парт-тайм машина й даде фира нещо по задния мост(диф, полуоски, кардан, карета). Обаче знам какво става с фултайм. Конкретно за ЛР със свободен МД и възможност за заключването му, за 10-15 минути си готов - сваляш единия кардан, заключваш дифа и продължаваш. Махането за полуоските и/или дифа на предния мост, отнема повече време, примерно час, на задния по-малко.

                              За скоростите и/или раздатката е ясно.


                              П.П.
                              Забравих, за напълно разтоварените полуоси. Иначе горното упражнение, май няма как да стане.
                              Последно редактирано от Lazar; 29-10-08, 11:48.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Nissan Patrol GR 2.8, Toyota Land Cruiser KJ90 или Land Rover Discovery

                                Не знам за какво се опитваме да открием топлата вода. Хората занимаващи се сериозно с експедиции ползват основно - Патрул 4.2 бензин и дизел, Тойота 73/75/80/105 с 4.2 дизел или 4.0/4.5 бензин, дълъг Дифендър и Дискавъри с 200/300tdi или TD5. Хора занещи какво правят. 2.8 на Нисан просто дори не се коментира за тези цели.
                                Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 29-10-08, 13:45. Причина: добавих 105, че я бях пропуснал...
                                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X