На предишната кола аз слагах газта, питам майстора на колко километра се сменят филтрите - той вика ще разбереш, карай. Първо задръстване на 35 х.км, второ на 8, третото на 13-14 хиляди. Тогава започнах да ги сменям на 10 хиляди с маслото, те и без друго 7 лв. двата, а все се задръстват когато най не трябва.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Моят Ситроен АХ 4х4
Свий
X
-
- 2 likes
-
Да добавя и аз моите 2 стотинтки по казаното. От (вече) 20 г. аз си слагам газовите (само на моите коли), преди това правех едни изказвания, че кола на газ няма да карам, ама ... времена. На последната (фронтера 2.2 i) слагах газта през 2020-та. Сложих и медна тръба ф8, навсякъде където може филтри за течната фаза - между зареждачката и бутилката, след бутилката, на изпарителя си има филтър(Антарктик АТ13), и на газовата фаза сложих накакъв полски Алекс ултра 360 с незнамкакви завихряния (и сменяем вътрешен модул). Инжекторите ми са прилични, колата върви като змей (и така гори). Минаха 3 г. и 40 х км. Нямам оплаквания. А, и при зареждане, навивам още един (едър) филтър при пълнене. Зареждам почти винаги на "познати" газстанции. Само веднъж, навиваемия филтър се задръсти по време на зареждане на една делиорманска газстанция между Дулово и Тервел. Образа искаше да махна "това нещо", че да допълнел бутилката. Ама минах без "допълване". Тия дни реших да видя какво е положението с филтрите - всичко ми е наред, ама минаха 3 г. На филтъра преди бутилката имаше най-много боклук, ама не много. На филтъра след бутилката почти нищо, филтъра на изпарителя беше чист, а газовия (полския) беше леко "помътнял" а на дъното имаше някаква "течност" - рекламата му беше, че обирал и тая "течност".
Вичко зависи от газстанцията.
-
Да раздвижа малко темата. Ще има и технически ъпдейти занапред, защото ми се зародиха в главата някои идеЙ.
Днес, след два-три неуспешни опита, най сетне се засякохме с Радо (Нюклиър).
Само ние двамата останахме във форума с тези колици.
Видяхме се, наприказвахме се надълго и нашироко. Момчето е много повече в час от мен и съм благодарен за многобройните съвети и напътствия.
Пак ще се видим тия дни.
Някоя и друга снимка:
Your conscience is all you can take to your grave.
- 1 like
Коментар
-
Панда не съм шофирал или возил, но ми изглежда доста по-несериозна като сглобка.
Иначе 4х4 Ах-а е много различно животно. Държи се като малък джип, но все пак е и достатъчно пъргава и стегната. Не можахме да пробваме двойното само-другия път нещо по стръмно и хлъзгаво ще намерим. Впечатлен съм колко издържа на бой-Сашо хич не я жали, а и предишните собственици да не говорим. Отново доказателство за здравината на ах-а. Направи ми впечатление при минаване на диагонални неравности всички гуми остават на земята, там където с моята ще вдигне гума или забоксува.
Като влезох после в моята все едно влизам в обувка. Окачването няма ходове, много по-твърда и дървена. Но аз и за това съм я правил де. Мисля дори още малко да я сваля отпред, нали вече по-малко излиза извън асфалта.
- 1 like
Коментар
-
Пандичка 1000 съм търкалял служебна в Италия около година. Здраво и непретенциозно магаренце, Малко дървено и отвън и отвътре, но доста носеше на бой и товарене. Малко им е кекаво окачването. Иначе са си по-височки заводски. 4Х4, който е карал, казва че двигателчето им идва слабичко на моменти. Все пак и то върти допълнителна карантия.
Недостатък е целия заден мост и ресорите. При АХ-са всички колела са независими, Отзад е с чупещи се полуоси и на торсиони, Дифа е по-високо.
Изглежда нежна колица, но всъщност може да носи на бой.
АХ 4х4 всъщност е създаден точно в отговор на Панда 4х4 в тази пазарна ниша. И едната и другата си имат фенове,
ПП: 4х4 задвижването на Пандата е поръчано на Щаер по спомен и всичко е доставяно като готови възли. На АХ-са си е ситроенска разработка,Your conscience is all you can take to your grave.
Коментар
-
- 2 likes
Коментар
-
От 8-9 години. Сивият е 1.4 карбуратор, чиста класика . С него съм си играл повече.
Червеният го стегнах колкото да мина КАТ, и чака ред(от няколко години) за основен ремонт на окачване и двигател(кабели и маркучи).
Основно два недостатъка намирам в този модел: Задните калници( няма от къде да излиза калта и кишата и спира колелетата) , малкия размер гуми
-
И двата ли са 4х4? И ако са, нямаш ли желание да се разделиш с някой от тях?
-
- 1 like
Коментар
-
Колега, а разглобявал ли си тръбата с вала между раздатката и задния мост?
Колко и какви лагери има там и как се мажат? Аз наливам ЕР-90 периодично през една импровизирана пробка, заварена отстрани.
Имам едно стържене и дрънчене, което се чува и на място като резонанс и в движение. Като налея масло, спира за известно време. Сега пак започва да напомня леко.
Мислех че е от ауспуха, но никъде не опира нищо, а и го свалях и в гърнетата нищо не дрънчи.
Имаш ли някакво сервизно ръководство или схеми на тия възли?Your conscience is all you can take to your grave.
Коментар
-
Има два ролкови лагера на около 70см от краищата на вала. Външната им гривна ляга в гумено легло.В тръбата е предвидено да е сухо , лагерите се гресират еднократно , мисля че имаше по две семеринги на лагер.
Провери задната полуоска да не ти удря в тръбата на ауспуха.
-
https://forum-auto.caradisiac.com/to...ices/#comments
Виж тука има снимки на вала.
-
-
Коментар
-
Много ти благодаря!
Полуоската не ми удря в ауспуха, защото тръбата е рязана и заварена под кофти ъгъл, така че стърчи надолу.. Оригинално е доста по-прибрана. Ще снимам утре.
С италианския съм Ок, щото съм живял там 14 години, С френския долу-горе, защото е много сходен. Много ве вероятно да съм съсипал гумените вложки с това масло, ама така си беше направено преди мен. Като стигна да свалям тръбата, ще видя как е положението.
-
-
Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнениеОт това което виждам на твоята схема, заключвам че тия лагери нямат намиране. С улеи на черупката, в които влизат гумени пръстени. Явно лагерите лягат на упор на самия вал, а не в тръбата.... Леле, майко...
П.П. Французите са сътворили поредния инженерен шедьовър - висящ лагер в тръба
П.П.П. При тебе дрънчането може да е и точно от тези разсъхнали се гумени пръстени - алуминиевата черупка дрънчи в тръбата а маслото омекотява контакта, когато го налееш.Последно редактирано от коко келеша; 30-08-23, 06:36.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
- 2 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар