Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят Ситроен АХ 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • На предишната кола аз слагах газта, питам майстора на колко километра се сменят филтрите - той вика ще разбереш, карай. Първо задръстване на 35 х.км, второ на 8, третото на 13-14 хиляди. Тогава започнах да ги сменям на 10 хиляди с маслото, те и без друго 7 лв. двата, а все се задръстват когато най не трябва.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • bogilloff
      bogilloff коментира
      Редактиране на коментар
      Да добавя и аз моите 2 стотинтки по казаното. От (вече) 20 г. аз си слагам газовите (само на моите коли), преди това правех едни изказвания, че кола на газ няма да карам, ама ... времена. На последната (фронтера 2.2 i) слагах газта през 2020-та. Сложих и медна тръба ф8, навсякъде където може филтри за течната фаза - между зареждачката и бутилката, след бутилката, на изпарителя си има филтър(Антарктик АТ13), и на газовата фаза сложих накакъв полски Алекс ултра 360 с незнамкакви завихряния (и сменяем вътрешен модул). Инжекторите ми са прилични, колата върви като змей (и така гори). Минаха 3 г. и 40 х км. Нямам оплаквания. А, и при зареждане, навивам още един (едър) филтър при пълнене. Зареждам почти винаги на "познати" газстанции. Само веднъж, навиваемия филтър се задръсти по време на зареждане на една делиорманска газстанция между Дулово и Тервел. Образа искаше да махна "това нещо", че да допълнел бутилката. Ама минах без "допълване". Тия дни реших да видя какво е положението с филтрите - всичко ми е наред, ама минаха 3 г. На филтъра преди бутилката имаше най-много боклук, ама не много. На филтъра след бутилката почти нищо, филтъра на изпарителя беше чист, а газовия (полския) беше леко "помътнял" а на дъното имаше някаква "течност" - рекламата му беше, че обирал и тая "течност".
      Вичко зависи от газстанцията.

  • Малко цифрички.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2023-04-14_19-20-26-659.jpg
Прегледи:618
Размер:421.6 КБ
ID:6919853
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • Малко сред природата за челядинки и коприва с малкото интеграле.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:345271492_1498995430922565_8113210353549110893_n.jpg
Прегледи:565
Размер:585.5 КБ
ID:6922687

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:345314832_169140112776975_7160692351932728046_n.jpg
Прегледи:560
Размер:557.7 КБ
ID:6922688
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • Да раздвижа малко темата. Ще има и технически ъпдейти занапред, защото ми се зародиха в главата някои идеЙ.

        Днес, след два-три неуспешни опита, най сетне се засякохме с Радо (Нюклиър).
        Само ние двамата останахме във форума с тези колици.
        Видяхме се, наприказвахме се надълго и нашироко. Момчето е много повече в час от мен и съм благодарен за многобройните съвети и напътствия.
        Пак ще се видим тия дни.
        Някоя и друга снимка:


        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:359156562_993661075283746_2228562676168491922_n.jpg
Прегледи:434
Размер:46.1 КБ
ID:6932148

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:358805279_307728638374926_4730483236065914608_n.jpg
Прегледи:430
Размер:44.5 КБ
ID:6932149

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:358343403_681270340705646_8251274117333182752_n.jpg
Прегледи:430
Размер:78.4 КБ
ID:6932150

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:358341497_699247968704744_4743858718360387124_n.jpg
Прегледи:438
Размер:98.6 КБ
ID:6932151

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:358339065_827681965627492_4108526656157895406_n.jpg
Прегледи:422
Размер:53.1 КБ
ID:6932152

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:358336768_603108875301289_3086188057730675257_n.jpg
Прегледи:416
Размер:30.6 КБ
ID:6932153

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:358336603_223526040656025_3983539377213644756_n.jpg
Прегледи:429
Размер:54.4 КБ
ID:6932154
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • коко келеша
          коко келеша коментира
          Редактиране на коментар
          Пандата ви надскача и двамата, остава и тя да е 4Х4 )))))))

        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          Висока е на покрив Пандата, Не е 4х4, а и е 1000 кубика. Мойта е 75 коня, на Радо 120. Може да я прескачаме Пандата.

      • Панда не съм шофирал или возил, но ми изглежда доста по-несериозна като сглобка.
        Иначе 4х4 Ах-а е много различно животно. Държи се като малък джип, но все пак е и достатъчно пъргава и стегната. Не можахме да пробваме двойното само-другия път нещо по стръмно и хлъзгаво ще намерим. Впечатлен съм колко издържа на бой-Сашо хич не я жали, а и предишните собственици да не говорим. Отново доказателство за здравината на ах-а. Направи ми впечатление при минаване на диагонални неравности всички гуми остават на земята, там където с моята ще вдигне гума или забоксува.
        Като влезох после в моята все едно влизам в обувка. Окачването няма ходове, много по-твърда и дървена. Но аз и за това съм я правил де. Мисля дори още малко да я сваля отпред, нали вече по-малко излиза извън асфалта.


        Коментар


        • Пандичка 1000 съм търкалял служебна в Италия около година. Здраво и непретенциозно магаренце, Малко дървено и отвън и отвътре, но доста носеше на бой и товарене. Малко им е кекаво окачването. Иначе са си по-височки заводски. 4Х4, който е карал, казва че двигателчето им идва слабичко на моменти. Все пак и то върти допълнителна карантия.
          Недостатък е целия заден мост и ресорите. При АХ-са всички колела са независими, Отзад е с чупещи се полуоси и на торсиони, Дифа е по-високо.
          Изглежда нежна колица, но всъщност може да носи на бой.
          АХ 4х4 всъщност е създаден точно в отговор на Панда 4х4 в тази пазарна ниша. И едната и другата си имат фенове,

          ПП: 4х4 задвижването на Пандата е поръчано на Щаер по спомен и всичко е доставяно като готови възли. На АХ-са си е ситроенска разработка,
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • bullet_pk
            bullet_pk коментира
            Редактиране на коментар
            Аз много подозирам, че 4x4 системата е дело на Dangel.

          • Двигателист
            Двигателист коментира
            Редактиране на коментар
            Да, Дангел доработват още от 2CV, макар там, с двата двигателя да се е получил уникат.

        • Здравейте!
          И аз да се включа в темата

          Коментар


          • tyryry
            tyryry коментира
            Редактиране на коментар
            От 8-9 години. Сивият е 1.4 карбуратор, чиста класика . С него съм си играл повече.
            Червеният го стегнах колкото да мина КАТ, и чака ред(от няколко години) за основен ремонт на окачване и двигател(кабели и маркучи).
            Основно два недостатъка намирам в този модел: Задните калници( няма от къде да излиза калта и кишата и спира колелетата) , малкия размер гуми

          • vasil lazarov
            vasil lazarov коментира
            Редактиране на коментар
            И двата ли са 4х4? И ако са, нямаш ли желание да се разделиш с някой от тях?

          • tyryry
            tyryry коментира
            Редактиране на коментар
            За сега не мисля да се разделям с никоя от тях.

        • Добре дошъл! Радвам се, да станем трима във Форума!
          Както и Радо, така и ти, можете да пишете каквото искате в мойта тема. Ще се радвам.
          Когато можеш и имаш желание, споделяи ти какво си правил по твоите и какви проблеми си срещал.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • Колега, с какъв размер гуми караш?
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • tyryry
              tyryry коментира
              Редактиране на коментар
              155/80 R13

            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              И аз карам 155/80, но мисля да пробвам 165/80. Отпред има камара място. Отзад, смятам да подложа по 2 см между купето и моста и 1 см над дифа.
              Имам кофти участък черен път до вилата и при по-голям сняг ще ми трябва хубав клиренс.

          • Малко инфо...

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Много благодаря за снимките!
              Това оригиналната книжка за 4х4 ли е?

            • tyryry
              tyryry коментира
              Редактиране на коментар
              Да оригиналната е, но включва всички АХ. Без електрическите (има и електрически, голяма рядкост)

          • Колега, а разглобявал ли си тръбата с вала между раздатката и задния мост?
            Колко и какви лагери има там и как се мажат? Аз наливам ЕР-90 периодично през една импровизирана пробка, заварена отстрани.
            Имам едно стържене и дрънчене, което се чува и на място като резонанс и в движение. Като налея масло, спира за известно време. Сега пак започва да напомня леко.
            Мислех че е от ауспуха, но никъде не опира нищо, а и го свалях и в гърнетата нищо не дрънчи.
            Имаш ли някакво сервизно ръководство или схеми на тия възли?
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • tyryry
              tyryry коментира
              Редактиране на коментар
              Има два ролкови лагера на около 70см от краищата на вала. Външната им гривна ляга в гумено легло.В тръбата е предвидено да е сухо , лагерите се гресират еднократно , мисля че имаше по две семеринги на лагер.
              Провери задната полуоска да не ти удря в тръбата на ауспуха.

            • tyryry
              tyryry коментира
              Редактиране на коментар
              https://forum-auto.caradisiac.com/to...ices/#comments
              Виж тука има снимки на вала.

          • Преди 5 години ги сменях. Това е по спомен.

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Много ти благодаря!
              Полуоската не ми удря в ауспуха, защото тръбата е рязана и заварена под кофти ъгъл, така че стърчи надолу.. Оригинално е доста по-прибрана. Ще снимам утре.
              С италианския съм Ок, щото съм живял там 14 години, С френския долу-горе, защото е много сходен. Много ве вероятно да съм съсипал гумените вложки с това масло, ама така си беше направено преди мен. Като стигна да свалям тръбата, ще видя как е положението.

          • Радо, виж го и ти линка.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • От това което виждам на твоята схема, заключвам че тия лагери нямат намиране. С улеи на черупката, в които влизат гумени пръстени. Явно лагерите лягат на упор на самия вал, а не в тръбата.... Леле, майко...
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                От това което виждам на твоята схема, заключвам че тия лагери нямат намиране. С улеи на черупката, в които влизат гумени пръстени. Явно лагерите лягат на упор на самия вал, а не в тръбата.... Леле, майко...
                Бъркаш - лагерът е вътре в алуминиевата черупка с гумените пръстени.

                П.П. Французите са сътворили поредния инженерен шедьовър - висящ лагер в тръба

                П.П.П. При тебе дрънчането може да е и точно от тези разсъхнали се гумени пръстени - алуминиевата черупка дрънчи в тръбата а маслото омекотява контакта, когато го налееш.
                Последно редактирано от коко келеша; 30-08-23, 06:36.
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • TigerHunter
                  TigerHunter коментира
                  Редактиране на коментар
                  Може и от това да е, да.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X