Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят Ситроен АХ 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моят Ситроен АХ 4х4

    Добър вечер! Я аз да си отворя нарочна темичка тук, ако и колицата да е екзотична.
    Започвам с питане към колегите би-фюел.
    Имам следния казус, които принципно не се касае до конкретния модел кола.
    1.4 моноинжекцион с обикновена газова.
    От няколко дни, спря да иска да работи на бензин.
    На газ си пали и върви безгрижно. Преди съм превключвал и си вървеше и на бензин доволно добре. Сега от няколко дни ми намирисва на бензин в купето като карам, Не знам, дали е отдушник на резервоара или какво е
    Имам чувството, че проблемът започна откакто допълних резервоара без да искам, щото не знаех колко бензин има вътре.
    Сега, както превключа на бензин-гасне На бензин не иска и да чуе да запали.
    Като дам на контакт, помпата се чува как сработва, та евентуално я изключвам като причина. Филтърът бива проверен, разбира се. Нататък съм лаик.
    Какво може да прави мизерията?
    Благодаря предварително на всички с някакво мнение.
    Ако има питания, отговарям, доколкото съм в час..
    Your conscience is all you can take to your grave.

  • #2
    Ай ситрофрения заразна ( зарад`нея си продадох хубаФто апартамиьенЦ у Суфиьеуто и си купиХ къща извън.... ) Обща теория при симптом "работи на газ"
    Има ли бензин, ( да не е "нещо")
    Проверка налягане на гориво преди инжектора
    Проверка дебит на гориво
    Проверка на електоро инсталация участваща в горивоподаването
    Проверка на отделните елементи в горивоподаването ( запушени или не работещи клапани дюзи филтри)...........на иедна рАкия толкова ( толкуз)
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      Може и проверка дали не смесва газ и бензин.

      Най-лесно е да завъртиш изходящото кранче на бутилката, докато колата работи. Изчакваш колата да угасне, т.е. да изразходи газта дето е останала в тръбите.

      После палиш на бензин и ако работи нормално - сменяш клапана или направо целия изпарител и си свиркаш.

      Ако имаш Ламбда сонда, също е заподозряна.
      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • #4
        Виж дали стига бензин до инжекционна, все някъде има шлауха която да откачиш. Мушни я в едно шише и цъкни за две три секунди на контакт.
        Другата мизерия е помпата да работи, но да прави достатъчно налягане за работата на инжекционна, но от вчера за днес не вярвам да се е появил проблема.
        Може и някой клапан на газовата бутилка да не затваря и да се дави на бензин, на газ лесно ли пали или пак дълго въртиш?

        Коментар


        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          Лесно пали. Малко повече врътка сутрин, или на първо палене. Вероятно, докато подаде газ. След това пали лесно.

      • #5
        Благодаря на всички за насоките!
        Ще бъдат проверени тези неща.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #6
          Днес отпадна съмнението за смесването на горивата. Затворих кранчето на бутилката и я изчаках да угасне без газ. След това, превключих на бензин и пробвах да запаля. Върти, но не пали. За всеки случай, изчаках малко и опитах пак. Не ще. Помпата си се чува как включва и изключва при всяко подаване на контакт. Явно клапанът и изпарителя са си в ред.
          Ще търся причината в системата на захранване с бензин, като почна от сондата в резервоара и самата помпа. Следва филтъра. След него ще разкачам и проверявам маркучи. Не знам, дали има датчик за налягане на горивото, но ще потърся. За последно ще оставя ламбда сондата.
          Миналата седмица сменях вентилатора на радиатора, че беше изгоряло моторчето. За да осигуря достъп, се наложи да сваля и тръбата от генерацията, на която е сондата. Понеже съм много умен, не потърсих буксата да я разкача, а я оставих да виси на кабела, докато монтирам всичко обратно. Не мога да свържа времево спирането на работата на бензин с този ремонт, но понеже колегата спомена за сондата по-горе, се замислих, дали не съм повредил нещо по кабела. Ще сваля буксата и ще огледам добре визуално за прекъсвания. Ако се наложи, ще я сменя.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Без сонда, с повредена сонда или дадена накъсо ще пали и ще работи. Като загрее може да работинеравномерно или прекъсва.

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Значи, почти я махам и нея като причина.

        • #7
          Резервоара от ламарина или пластмаса е?

          Имам един далечен във времето спомен, че кола на газ с ламаринен резервоар стана мазало по цялата система след пълненето му догоре.

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Резервоарът е пластмасов 43 литра.

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Аз го напълних догоре без да искам, като мислех че има съвсем малко бензин в него. За да не ме остави на път някъде, Казах на момчето 20 пари, то събра зорлем 15.

        • #8
          Сашо, провери, дали идва бензин до дюзата. Оттам насетне ще се ориентираш в проблема.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря, Ники! Ще проверя. Днеска шашаво времето и не ми се разправяше.

        • #9
          Виж дали ключа газ-бензин да не ти прави проблем. Ако трябва временно го премахни. Също и ако има някакъв емулатор на бензиновата дюза, също го изолирай. Изобщо преди да търсиш проблем в оригиналната уредба, търси в газаджийската мизерия. Когато въртиш на стартер някой да погледне дали се вижда бензин да се впръсква върху дросела (ясно си личи как се мокри), дали се усеща работа на дюзата (чукане). Излишно е да ти казвам, да разкачиш акумулатора, или ако при ситроен има някакъв друг начин за да се нулират адаптациите на бензиновия компютър и да си сигурен, че подаваш гориво по що годе ненасрана горивна карта от газовата уредба.

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря! Ще проверя и това. Не знам, дали има емулатор. Ще попитам предишния собственик. За разкачане на акумулатора, не бях се сетил.

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Не съм много на ти с газовите, но човек се учи като му се наложи.

        • #10
          Проблемот е до потенциометарот на "throttle body" то, одвоени се контактите од истиот. Не дава информација за положбата на клапната за воздух

          . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:505bd78d-f5ca-444d-a4a7-797e28849aae.jpg
Прегледи:1029
Размер:32.7 КБ
ID:6845230 Тоа е ова од лево со приклучок и 4 штрафа. Се отвара и се гледа дали контактите лизгаат по графитните ленти. Може графитните ленти и да се истрошени.

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Почти всичко разбрах, но що е "штраф"?

          • nebojsaMKD
            nebojsaMKD коментира
            Редактиране на коментар
            Ха, извини не сум видел до сега, штраф е болт

        • #11
          Благодаря! Ще погледна и това.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #12
            Привет!
            Нямам развитие по първия въпрос засега, но имам втори.
            Има ли стъпково (линейно) моторче, което да работи на 1см в двете посоки? Става въпрос за включването и изключването на задния мост. Оригиналната система е с вакуум и имам намерение да я възстановя напред във времето, но такова моторче което може да се задейства с бутон (ключе с две положения), би решило въпроса временно. После ще приложа снимки.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #13
              https://www.aliexpress.com/item/32904784787.html

              Ама ако искаш точно 1 см. ще трябва да му закичиш едно ardiuno. И не знам какво искаш да буташ с него, може силата му да не стигне.

              Коментар


              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Едно малко лостче, което включва 4х4. Ходът му е по няма и сантиметър в девте посоки, "Извира" от раздатко-скоростната кутия и има формата на бастунче. Не по-дебело от 6 мм е. Не му трябва огромно усилие. Понеже понастоящем е вързано с жило и по странна логика се управлява с бронята (кожуха) на жилото и никога не се знае. дали си включил наистина, докато не усетиш по "усет". Проблемът на привода с жило е, че на опън действа, но на връщане се огъва, а трябва все пак някякво минимално усилие да се приложи.
                В този момент, Търтьо ме светна, че за целта има пружини. Така че, смятам да се възползвам.

            • #14
              Това е оригиналният привод:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-04-03_20-12-41-303.jpg
Прегледи:967
Размер:202.8 КБ
ID:6845636
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • bokomo
                bokomo коментира
                Редактиране на коментар
                Тук оригиналното решение е много по-разумно. Нещо електромеханично, с шанс да оцелее повече от няколко дни, ще струва съвсем други пари.

            • #15
              Какво те притеснява вакуумното управление? Съвсем добро си е. Ако наистина не те кефи, най-лесно е с жило.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • turtey
                turtey коментира
                Редактиране на коментар
                Ако и когато работи

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X