Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят Ситроен АХ 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    +1 за Димитров, имат и магазин и склад в Пловдив, тампони винаги от там взимам.
    Само го пробвай първо на "сухо" че долната поставка на пружината може да опре в купето при максимален ход надолу + 3.5см (има една издутина долу) . Това едва ли ще е проблем със тежестта на колата върху пружината но може да ти се наложи да ползваш пружинен компресор при монтажа на вложките. Също си виж camber-а след монтажа.

    Също така, болтчетата са без глава и заварени за горния тампон, вероятно ще трябва да ги удължиш с заварка или разпробиеш и нови по дълги болтове..

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря!
      Не се бях замислял за увисването на макферсона като го разкача отгоре. Отдолу не смятам да разкачвам от носача и рейката.Но имам скоби за пружини и ако се
      наложи, ще ги свия.
      Камбера ще го видя, но сега е леко отрицателен. Стои леко разкрачена долния край на колелата.
      Носачите са ми хоризонтални, полуосите също. Смятам, че няма да направят кой знае какъв ъгъл, за да се товарят каретата.
      Болтчетата ще се режат и ще се разпробива. Може и да ги точковам главите отдолу евентуално.
      Или, ако няма място за главите отдолу, може да ги заваря.
      Последно редактирано от TigerHunter; 07-08-22, 17:29.

  • #77
    Вчера се занимавах със задните врати. Има централно заключване и машинки на всички врати и задния капак, но работят само тези на предните.
    И понеже всички пинчета са се изпотрошили със времето на нивото на металната щангичка, не можех да я заключвам отзад, дори ръчно.
    Машинките бяха с извадени букси, защото явно са работили само в едната посока, както тази на багажника.
    Сега съм ги свалил, и ще ги сменя всички.
    Пинчетата се чудих от какво и накрая реших да ги направя от онези химикалки, които са плътни без пълнител за еднократна употреба. Разпробих ги отвътре с 3мм, матирах ги и ги пръснах с черен матов спрей. Те са от някакъв вид полиетилен, та поне са една идейка по-еластични и издръжливи на стареене.
    Та сега, докато сложа машинките, поне мога да заключвам задните врати. Ръчно. Като на жигулата едно време.

    Ще оправя и тези на предните врати, като сменям машинките.


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:297191014_467526624850811_3422151824004620386_n.jpg Прегледи:0 Размер:54.3 КБ ID:6883268

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:297424237_583099050205166_101706430285425970_n.jpg Прегледи:0 Размер:74.5 КБ ID:6883269

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:297770955_567235898415017_8666944031955138293_n.jpg Прегледи:0 Размер:56.8 КБ ID:6883270

    Такива ми ти работи...
    Жалко, че рядко имам достатъчно време да и отделям, но малко по малко ще се оправят много неща
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #78
      Матовия спрей ще падне със скоростта на светлината, ако не си ползвал преди това праймер за полиетилен/полипропилен.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Твърде възможно. Обаче не знам, къде се продава праймер в разфасовки по 20 г. Щото после ще си го бия в главата.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Праймера е на спрей, и става за много неща. След пръскане с такова можеш да лепиш полипропилен с лепило за автостъкла например.

        Novol plastic primer се казва, и не струва торба пари.

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря, Спарки!
        Това ще го имам предвид. Може да се наложи да се пръсне някоя друга плаСмаса.

    • #79
      Днес купих от Елимекс две машинки. Едната с два кабела и означение " S " Вероятно slave И друга с пет - '"М " пак вероятно master.
      Толкова имаха и в наличност.
      Слейва с леко напасване го монтирах на багажника. Пак действа само на заключване.
      Вероятно проблемът се крие в мастъра , който е на шофьорската врата.
      Утре ще го сменя него. Може да се окаже, че и машинките които свалих от задните врати си работят, но не получават сигнал за отваряне.
      Направи ми впечатление, че оригиналните машинки са доста по-компактни като дължина.
      Освен това, стеблото се движи напред и на зад без характерното жужене на зъбен механизъм. Това ме навежда на мисълта, че може би са на електромагнитен принцип.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Знам че има, но не съм запознат точно с принципа. Щото до машинките вървят само кабели. Откъде вакУм?

      • bullet_pk
        bullet_pk коментира
        Редактиране на коментар
        От компресор, но ти не си с такива. Разбирам, че си взел универсални машинки, а старите са оригиналните за модела ..? Дано да ги свържеш правилно.

        Иначе машинките се тестват лесно - на акумулатора. Докосваш двата кабела на +/- и щракат в едната пососка. После ги обръщаш -/+ и трябва да щракнат в другата посока. Но докосваш само за части от секундата без да задържаш !!! Иначе ще ги изгориш.

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Да, Машинките са универсални кЕтайчета. Пробвах я свързана по два начина, защото и двете оригинални кабелчета в случая със задния капак са еднакви (зелени) и нямаше как да разбера освен с проба-грешка. И в двата случая, дава сигнал само в едната посока-заключване.

    • #80
      А защо не пробваш дали работят оригиналните машинки?
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Ама те работят, но само на заключване и явно затоива са им извадени буксите. Явно не получават сигнал за отключване. Бих могъл да ги пробвам и в другата посока, но трябва да им режа буксите, или да оголя участък от кабелчетата, за да им подам обратен сигнал. Не съм се сетил за това.
        Това ме навежда на мисълта, че проблема може да е от тази на шофьорската. Утре ще се разбере.

    • #81
      Не може да работи само в едната посока
      Смисъл ключа обръща посоката на тока и така моторчето са движи нагоре или надолу.

      Това за изпълнителните с по две жички.

      по всяка вероятност проблема не е в машинките
      Последно редактирано от turtey; 08-08-22, 20:20.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        Някъде има управление на централното.
        Вътре има две релета. Управляващата машинка дава маса на едното или другото и така отключва и заключва.

        ПП вероятно може и с едно реле. Се тая де

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Хубу, де. Ама шофьорската си се заключва -отключва. Вероятно там си е механично.Пасажерската понякога работи, понякога не, Някой път, заключва, но не ще да отключи и поради липсата на пинчето, слизам с ключа да отключа на жената отвън. Понякога си отключва заключва нормално, а понякога въобше не ебава,

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Ако като сменя машинката на шодьорската, не се оправи, ще намеря къде е модула и ще го сменя него.

    • #82
      Мм. Може да е комплексен проблема и да е пипал инжИнер Тоци Бегали

      от друга страна централно с 4 машинки и дистанционно е 50 кинта.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Твърде възможно е. Колата явно е имала аларма, щото под предния капак има и сирена. Комплект централно е и по-малко от 50 пари.
        Не ми се кара при алармаджия, щото ще ми излезе колкото три - четири комплекта. Ако не се справя с модула, може и да я закарам.

        Поне ще добия обща култура за тези системи и алармаджийските мърльотиЙ.
        Не ми се преокабелява, щото е много врътня.

    • #83
      Аре, и да почерпиш - http://citroen-ax.narod.ru/manual.html

      P.P. A за над предните стойки може да помислиш за нещо такова. Всичко остава с оригиналните му болтчета

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Untitled.jpg Прегледи:0 Размер:42.5 КБ ID:6883982
      Последно редактирано от коко келеша; 09-08-22, 12:18.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Много благодаря!
        Става и това, да. Но по-вероятно е чичко стругар.

      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Чичко стругар не ти върши работа. Трябва фланците да са като показаните. Е, освен ако не отвърти два кютука с големия диаметър, пък ти после по трудово да ги оформиш към ромб.

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Не са ромбоЙдни. ГледАх. Ютре че снимам.

    • #84
      Това се реже банално на лазер и се заварява.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Ники, банално е, ама тука няма кой да ми го отреже на лазер. Айде за заваряване ще намеря .
        Айде ако се намери някой да му дам размери и да ми ги прати готови, плащам мастрафа.

      • I.Stoyanov
        I.Stoyanov коментира
        Редактиране на коментар
        Дай размери, да ти дам цена

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Търтьо се ангажира да ги направи. Но, благодаря!

    • #85
      ​​​​​​Малко офтопик.
      Мадмоазел Вероник по-ниска, или по-висока от Мадам Фани.
      Другия път и Ц Петко, да попълни автопарка.


      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:299220525_5348247335260323_4276497946973793005_n.jpg
Прегледи:569
Размер:106.0 КБ
ID:6885507

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:298705498_1074713153142290_7767262488873953441_n.jpg
Прегледи:580
Размер:104.1 КБ
ID:6885508

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:298927179_792871751997324_5348964796195972504_n.jpg
Прегледи:581
Размер:81.1 КБ
ID:6885509 ​​​​​​​
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Нуклеар, имам и С5. Нищо сложно няма в хидравликата. Особено за такива като теб.
        1,6 ми беше първата Ксантия. После имах 1.9 ТД. Тази ми е трета. Не съм очарован от 1.6 бензин. Най-меката возия от трите, но умрЕл конь.

      • nuclear944
        nuclear944 коментира
        Редактиране на коментар
        Значи си истински Ситроенаджия. Ц5 също ми е интересен, но там с датчиците по hydroactive-а съм чувал за разни филми.. Като поддръжка как е ц5?

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Моята е най-обикновения хидроактив със само 4 "топки". По една на всяко колело и не е бъкана с датчици. Има два по-скоро потенциометъра по един отпред и отзад, които подават сигнал на помпата за коригиране на височината. При Ксантията са механични.
        Доколкото съм запознат, са безпроблемни. Аз също не съм имал проблеми с тях.
        Поддръжката му е съвсем земна.
        По окачването, по-скоро съм чувал (чел) за изгоряла помпа на хидравликата, но се рециклират, а и втора ръка има в изобилие.
        Колата е огромна отвътре, вози комфортно и аз лично съм много доволен от нея.

    • #86
      Вероник я стягам да я продавам. Имам нещица да дооправя и ще пусна обява и тук. Ако някой има интерес. да свирка, че три коли не са ми нужни. Майка вече не кара, жената не иска...
      На колата и знам кътните зъби и тайни няма да има.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        На бартер не съм навит, зашото пак ще остана с три коли, които само аз карам и поддържам. Просто не ми достига време.
        Дори ми се ще да си я оставя Ксантията, но няма начин.

      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Вероник от тоя век ли е или от миналия?

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        2000-та е . Не помня кой месец. но мога да погледна.
        2.0 HDi 109 коня. С обикновен съединител серийно.

    • #87
      Панорамната площадка в местността Софарджик над с. Бистрица.
      Поздрави за всички, коЙто смятат френските коли за боклуци!
      Калинката през зимата с Кико Огненски и днес с мен горе.
      Пътят е "приказка". Дотолкова, че ни питаха как сме стигнали с това там горе.
      А бяхме четири човека.


      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:305794297_852601655731600_7660867511047805058_n.jpg
Прегледи:505
Размер:391.3 КБ
ID:6890007

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:305712579_1733551200358792_7310517216413444964_n.jpg
Прегледи:487
Размер:69.9 КБ
ID:6890008


      Наздраве!
      Тая колица ми изкриви представите за офроуд.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #88
        Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
        Панорамната площадка в местността Софарджик над с. Бистрица.
        Поздрави за всички, коЙто смятат френските коли за боклуци!
        Калинката през зимата с Кико Огненски и днес с мен горе.
        Пътят е "приказка". Дотолкова, че ни питаха как сме стигнали с това там горе.
        А бяхме четири човека. ...Тая колица ми изкриви представите за офроуд.
        Включва ли двойното?

        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          Включих го . по средата на изкачването някъде, щото ми пробуксува.. Пътят е ужасно изровен и има места, на които може да се окантариш. Естествено. обкрачвах колковозите. Щото е достатъчно ниска, за да закача където не трябва.

      • #89
        Само си представям къде може да ходи с двойното. Като се сетя на предно с отворен диф къде съм я качвал...
        Иначе за френските коли... Стига да не е Рено... До сега не мога да се оплача. Единствената болежка която ме дразни е торсионното окачване. Лагерите искат перфектно смазване иначе заминават за една зима.. И по някаква причина почти винаги само от дясната страна..

        Коментар


        • bullet_pk
          bullet_pk коментира
          Редактиране на коментар
          Ш-ш-шт! Лоша дума за Рено да не съм чул. От 14 г. тормозя Лагуна 2.0 1994 г. Още 2 бр Рено съм имал. Отделно още поне 4-5 през родата са минали. При тях пък точно торсионното задно окачване не създава никакви проблеми, за разлика от Пежо-Ситроен. На тази Лагуна за 28 години не е пипано нищо по него. На 19-ката съм сменял 2 тампона за по 15 лв/бр и толкова. Ако не се самонабуташ с някой от калпавите им двигатели - другите са здрави и безпроблемни.

        • nuclear944
          nuclear944 коментира
          Редактиране на коментар
          Е сигурно старите са по здрави. Аз лично бягам далеч, всичко след 2002 сякаш се разпада на произволен принцип, много пластмасови части, много лоши инженерни решения където като дойде време за обслужване... Но Рено 19 си е класика, все още ги виждам по селата масово..

      • #90
        Благодарение на желанието и търпението на Търтьо, фланците вече са факт.
        Днес ги получих.
        Петьо, огромно благодаря!
        Задължен съм ти!

        Пръснах ги с три слоя черен матов спрей. Колкото държи, толкова. Няма да я карам на изложба.

        Кога ще сваря да ги монтирам е отделен въпрос.
        След това, ще преценя дали има нужда от един зъб на торсионите отзад.
        Ще има разбира се и снимки.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:307665230_757286622221945_7809922568232214538_n.jpg
Прегледи:361
Размер:92.8 КБ
ID:6891095

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:307488440_532894511977264_7590984668702441296_n.jpg
Прегледи:351
Размер:61.9 КБ
ID:6891096



        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X