Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят Ситроен АХ 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Започнах да разхвълям предницата, за да слагам подложките.
    Междувременно ще се сменят лагери на макферсоните, кормилни накрайници, шарнири и тампони на носачите и стабилизиращата щанга.
    На дългата полуоска обаче (дясната), вътрешното каре е зле.
    Някой да знае рециклатори някъде?
    Купих грес и ще ги намаам и четирите, ама това си е доста лабаво.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #92
      Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
      ...Някой да знае рециклатори някъде?
      Купих грес и ще ги намаам и четирите, ама това си е доста лабаво.
      Ако те устройва софийска околия, фирма Феликс може да се погрижи за твоите проблеми. Бяха ми под ръка до преди година, но сега се преместиха на околовръстното и са ми много далече. Иначе мои приятели-сервизмени повече от 10 години ходят само при тях за всякакви услуги по карета, рейки или кардани.

      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря! Ще ги имам предвид.
        Засега ще кара така, пък да видим.

    • #93
      Една върховна простотия...
      Сега.
      Верно, че шарнирът се набива отдолу-нагоре, ма все пак болт го държи. Няма как да изпадне.
      Опитах се, колкото мога да махна заварките. Дано се справят с избиването на пресата.

      Иначе, остана само стабилизиращата щанга да сваля, за да сменя тампоните. Ще се занимавам, докато ми направят носачите.
      Също и фланците.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:310650602_2942488126052230_285607587403090613_n.jpg Прегледи:0 Размер:78.6 КБ ID:6893424
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • Никола
        Никола коментира
        Редактиране на коментар
        За такива дефицитни или много скъпи носачи е често срещана практика. Аз от сиромашия навремето на ланчата съм го правил същото. Навиваш един мокър парцал на шарнири и на почивки то точковаш на няколко места...

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Абе, не е чак толкова скъп и дефицитен носача. Около 70 пари е и по спомен оборудван.
        Скъпи са полуоските.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Нищо не помагаше при БХа . 15 години не пипани оригинални шарнири . Оригинален ключ Факом къса четирите зъбчета . Само заваряване на голяма гайка в средата на шарнира и с тръбата на голямото менгеме .

    • #94
      Амортисьорите са дроб. Особено левия. Поръчах нови . Приказката за гаргата...
      Подозирам, че ако не ги сменя и тях, ще разбия отново предницата преди пролетта.
      Всичко е на атоми.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #95
        Днеска го "събрах" предното оТкачване.
        От 13 см, клиренса стана 16,5 см. мерено от планката под раздатката, която е най-ниската точка отпред ( и слава Богу!).
        Предполагам, че ще улегне малко, но ако с по-високите гумета го докарам 16,5-17, ме устройва идеално.
        Вероятно ще врътна един зъб на торсионите отзад също, когато остане време. Един зъб е около 2,5 см. Макар че там си имам приличен клиренс от над 20 см.
        Отново, благодарности на Търтьо за фланците!

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-12_19-27-28-956.jpg
Прегледи:336
Размер:242.1 КБ
ID:6894081

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-12_19-27-29-499.jpg
Прегледи:338
Размер:226.6 КБ
ID:6894082

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-12_19-27-29-855.jpg
Прегледи:337
Размер:243.5 КБ
ID:6894083





        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #96
          Мини на реглаж за всеки случай.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Ще.

        • #97
          Много добре изглежда. За торсиона- дано не са ръждясали шлиците че там може да стане страшно..
          Тея дни сменям заден мост и разбрах защо от едната страна няма грам износване- а от другата е тотал щета. Единия носач е с дефект в отливката и има отвор точно където влиза оста за барабана. Вътре- всички лагери леш. Така че огледай ги обстойно да няма и при теб отвори (най вероятно е изключение)..

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Ще ги погледна като дойде времето, но засега нямам шумове от задния мост. На моя там нинават полуоските.
            Колкото до торсионите, запаметил съм си един линк, на който попаднах в ситроенския форум.
            Отнася се за снишаване, но то е все същото. За Саксо става дума, но казват, че било едно и също окачването.
            Та са показали интересен начин за изтегляне на торсионите с тръбе, шайби и болт 8мм.
            Така ли е и на АХ-са?


            http://www.suzukituning.com/PSA/Suspension/Lowering.htm

          • nuclear944
            nuclear944 коментира
            Редактиране на коментар
            Да, абсолютно същата е процедурата за всички мостове и години на саксо, ах, и пежо 106. Въпреки че не съм виждал на живо 4х4 мост, но едва ли ще е различно. Ако гумите седят изправени без клюмване навътре, вероятно е ок моста. Друг тест за луфт, риташ гумата горе от към бронята. Не трябва да има видимо "шаване", а да се държи все едно е закрепена за нещо неподвижно.

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря!
            Мостът е идентичен. Разликата е, че през носачите минават полуоските. Задния диф виси на един болт на дъното на багажника. Окачването е пак независимо. Както на предния.

        • #98
          То като жиб бе адаш....много от нови СУВове има да мечтаят за такъв клиренс
          На нас клиренс ни трябва , не скорост

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Са да не го подкараш като на Кемъл трофи

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Чак трофи не, но не значи и че ще го жаля. Трябва да си изпълнява функциите.
            До вилата, за гъби, разходки из гората и градска кола.

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            В интерес на истината старите 4х4 тип лека кола са много здрави и учудващо проходими . Преди въобще не им обръщах внимание сега от как карам и Рено Еспейс 4х4 ми се промени мнението .

        • #99
          Обмислям да си кръстя калинката Илона Мъскова.
          Какъв кодош ми се случи вчера.
          Седнал съм да си пия кафето на вилата и чувам шум от кола, спускаща се по инерция по пътя.
          Викам си, некой комшия се спуска.
          Поглеждам през джама и какво да видя ! Мойта калинка се спуска покрай вилата. Викам си, кХардЪт я. А да завие надолу по пътя, ама не би. Продължава си направо, обрушва прелога със скок, прекосява една къса ливадка и се забива в едни див черешак.
          Рчъках по лостчетата на скоростите преди това. Явно сама си е изключила от скорост и е решила да се поразходи..
          Обикновено ползвам ръчната, ма явно съм бил заблеян.
          Отидох. Цялата в шума, ама щети никакви. Запалих, дадох на задна, ама не би. Заради повалените диви череши отдолО. Айде кат-катър и с две маневри си я върнах на "паркинга" .
          Огледах отдолу да не е потрошила нещо. Нищо.
          Такива ми ти некви работи...
          Решила да се поразходи колицата.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Навремето едно Пежо 405 на един приятел редовно изключваше от скорост заради разбити щанги на скоростната кутия .

        • Смях се от сърце!
          Пак като не се е потрошила, нищо.

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Здраве катърче излезе. И аз се смях. То нямаше как.

        • Ебати екшъна ...наздраве адаш
          На нас клиренс ни трябва , не скорост

          Коментар


          • Уникално, понякога може да влезе наполовина синхронизатора и да се заканти, и после да се самоизключи. За щангичките, също има какво да се желае, често тефлона се износва и може да се извади изцяло от топчето. Като временен фикс можеш да ги смачкаш с големи клещи да не могат да се вадят. По ибей има комплект метални щангички със грес вътре, уж не се износват..

            Коментар


            • Проблемът е, че щангичките не са еднакви за АХ и АХ 4х4. Тази която ми прави проблеми, не е права, каквито ми ги предлагат по разните сайтове за авточасти, а леко извита, за да заобиколи мехчето, дето ми включва двойното.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • Рано или късно щангичките по ситроена се сменят с унибали или друг вид шарнирче дето е от железий, на ксантията ми скъсваха нервите тия щангички. Вечно някоя ябълка се е разкопчала от дъртоза и я гъза виснал, я нещо друго. Та те съветвам да си викнеш от някой сайт железни накрайници и да направиш щангичките самоделка. : ))

                Коментар


                • Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                  Проблемът е, че щангичките не са еднакви за АХ и АХ 4х4. Тази която ми прави проблеми, не е права, каквито ми ги предлагат по разните сайтове за авточасти, а леко извита, за да заобиколи мехчето, дето ми включва двойното.
                  Огъваш на оксижен и слагаш муфа за регулиране като на кормилна щанга. Преди мнооого години така ми сътвориха кормилни щанги за Масквата от такива за Волга. Изкараха без грижи повече от 60 000 преди да замине за скрап. При това твоите са скорости а не за окачване.
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X