Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят Ситроен АХ 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нюк, какви са крушчиците на таблото?
    От онези с пластмасовото цокълче ли?
    Имам изгорели, а също така и часовника не ми свети.
    Оня ден си оправих да ми свети панелчето на парното. Пепелника и запалката светят.
    Предвид прогнозата за уикенда, да си набавя каквито са нужни за да си чопля.
    Благодаря!
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • nuclear944
      nuclear944 коментира
      Редактиране на коментар
      Преди години съм ги сменял, точно такива със пластмаса са, като на лампата за алтернатора е друг, по голям размер. Ако помня правилно за подсветката са 4. Може да откраднеш някоя от тези които не се ползват, има доста лампички от долу които на повечето модели ги има, но не светят.. Ако случайно не намериш по магазините..

    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      О. Има ги. Подсветката ми я няма никаква в дясната част и вечер е дразнещо. На алтернатора си свети и нема да я барам.
      Ще купя 4-5 преди да смъквам таблото. И да остане някоя, ще имам.
      Благодаря!

  • Още един въпрос.
    Нивомерът на горивото, никога не ми е работил. Освен да тръгна назад по веригата, сондата с поплавъка има ли смисъл да вадя?
    Подозирам, че има изгнили жици, както онези за централното. Но не знам.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • nuclear944
      nuclear944 коментира
      Редактиране на коментар
      Под задната седалка има два пластмасови капака. Ако помня правилно този от страна на шофьора е за поплавъка, там има конектор и можеш да извадиш цялото чудо от резервоара и да провериш. Ако не се лъжа 0% съпротивление е 0% гориво на таблото и обратно.

  • Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
    Още един въпрос.
    Нивомерът на горивото, никога не ми е работил. Освен да тръгна назад по веригата, сондата с поплавъка има ли смисъл да вадя?
    Подозирам, че има изгнили жици, както онези за централното. Но не знам.
    Ако е подобна на старите нивомери с реостатите, има. Може да е прецакан самия реостат.

    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • Нюклиър, вадил ли си волан?
      Аз развих гайката, махнах шайбата, белязах положението с перманентен маркер и... не можах да го извадя.
      Какви ли не чалъми пробвах. Пръсках няколко пъти ВД-40 ,,,нищо.
      Поеже тия дни се борих с таблото. Оказва се, че ако се извади волана всичко е в пъти по-лесно.
      За борбата ще разкажа утре.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Пробвах и ляво-дясно и горе-долу и с подчукване отзад. Сложих гайката на две резби, за да не ми излети внезапно. Почуквах леко и по оста... Яко е спекъл.
        А и няма никъде отвори с резби, да се мисли нещо.

      • nuclear944
        nuclear944 коментира
        Редактиране на коментар
        Освен с душманско дърпане и клатене май друг начин няма. Но с вд 40 рано или късно би трябвало да стане работата...

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Така като гледам, ми изглежда да е алуминиева вложката във волана. А оста е метална. Сметай електрокорозията...
        Ще го мъча пак тия дни и ще пиша.

    • Адаш , дали да не пръснеш оста с нещо такова ... https://www.zavarki.bg/c/tehnicheski...ei-weicon-2998
      На нас клиренс ни трябва , не скорост

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Адаш, бих си помислил, ако струваше 6 -7-10 пари.
        За толкова, ще си поръчам други части.
        Преди половин час, си поръчах полуоска втора ръка за 36 пари.
        Последно редактирано от TigerHunter; 08-11-22, 19:42.

    • Междувременно, полуоската се влошава с всеки изминал ден, Днес се появиха и вибрации и биене, особено при ляв завой, но си трака и при движение направо.
      На един ляв завой се получи доста зловещо тракане. Надявах се да изкара повече, но явно ще се наложи да се вземат мерки.
      Докато не е застудяло да ми премръзват пръстЕтата.
      Чупил съм каре на старата ми Фиеста преди много години. Останах на място.
      С това, поне мога да я преместя на ход, ако.
      Лошото е, че е вътрешно каре и не знам, дали не може да се счупи така, че да изтече маслото, или вътрешния край на полуоската да се изниже и падне на земята и да го изиграе лост.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
        Нюклиър, вадил ли си волан?
        Аз развих гайката, махнах шайбата, белязах положението с перманентен маркер и... не можах да го извадя.
        Какви ли не чалъми пробвах. Пръсках няколко пъти ВД-40 ,,,нищо...
        Ако вадиш волана с дърпане, гайката се развива, но се оставя на място хванала на няколко витки.
        За да не си счупиш носа или очилата когато волана излезе...
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          Мина ми през акъла тоя вариант и така и направих.

      • Миналата седмица купих полуоска втора употреба, която се оказа по-зле и от моята. И отново вътрешното каре.
        Ще я връщам.
        В края на краищата, купих нова и вчера със зет ми я сменихме.
        Всичко утихна.


        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-14_18-26-11-688.jpg
Прегледи:504
Размер:212.1 КБ
ID:6899765
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • Волана го извадих както бяхте писали. Запънах яко и дърпане ляво-дясно. Вероятно този път ми се получи, защото бях пръскал яко ВД 40 предния път. Разбира се, с гайката на две -три резбим за да не ми разбие и така кривата физиономия.
          Относно таблото.
          Най-лесно става с изваден волан, макар че преди го вадих и така. При изваден волан, по-лесно се свалят пластмасите около лостчетата. При нужда може и самите лостчета да се свалят, като се разкачат от буксите.
          Щурава история си е, но не е трудно и втория път свалих и качих всичко по-лесно, защото вече имах представа .
          Какво е важно да се знае:
          1. Два болта с глава 13 под волана. Разхлабват се, но без да се развиват докрай. Рискува се, да се извадят едни гайки застопорени с езичета и после трудно се наместват. Така волана заедно с пластмасите около него слиза надолу и по-лесно се вади горната пластмаса.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-14_18-26-12-128.jpg
Прегледи:489
Размер:244.3 КБ
ID:6899791



          2. Жилото на километража е разделено на две половини, които са свързани отпред в двигателния отсек. За да се осигури достъп, се сваля филтърната кутия.
          Ако не се разкачи там, почти е невъзможно да разкачите жилото от километража, щото отзад няма бъркане, освен ако не си гинеколог или лапе,



          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-14_18-26-12-502.jpg
Прегледи:473
Размер:236.3 КБ
ID:6899792


          Трябва да не се прекалява с дърпането все пак, защото ако излезе цялото жило от гуменото уплътнение между двигателния отсек и купето, после трудно се намества.


          Буксите на самото табло, лесно се избутват с отвертка назад и се откачат.

          Жилото на километража се захваща за самия километраж с една пластмасова щипка, която трябва да се стисне и от двете сърани, за да се откачи.


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-14_18-26-12-950.jpg
Прегледи:459
Размер:226.3 КБ
ID:6899793

          Аз напъвах много и се извади самото жило от кожуха, в резултат на което и порядъчно се изкриви и след сглобяването, започна да ми бие и километража да скача. Дори се чуваше стърженето в движение.


          Крушките се оказаха най-обикновени ампулки по 1,2 W.
          Обиколих три магазина за авточасти и аксесоари да търся такива с пластмасово цокълче, докато не се опитах с клещи и парцалче и не извадих една.
          После ги свалях всички наред и ги пробвах с две кабелчета , захванати за клемите на акумулатора. Бяха изгоряли 6-7.

          Така изглежда отзад:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-14_18-26-13-567.jpg
Прегледи:465
Размер:222.3 КБ
ID:6899794



          Колата върви и без табло.
          Изпитано по принуда. Липсва само инфото, което дава.

          Следва внимателно сглобяване по обратния ред.

          И резултата:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-14_18-26-10-717.jpg
Прегледи:449
Размер:116.6 КБ
ID:6899795

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-14_18-26-11-317.jpg
Прегледи:463
Размер:124.0 КБ
ID:6899796

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-14_18-26-11-000.jpg
Прегледи:457
Размер:78.6 КБ
ID:6899797


          Търпение...

          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Нямам птедстава. А и аз я карах само десетина километра. До града и обратно.
            Не е дала признак, акумулатора да е отслабнал.

          • nuclear944
            nuclear944 коментира
            Редактиране на коментар
            Красота. Моето табло е сиромашко-часовник на мястото на оборотомера и няма датчик за температурата,само лампа. Много добре изглеждат ситроенските табла от тази ера.

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Аз обожавам старите возила. Откровени, елементарни и надеждни. Не обичам съвременните пластмасарки, дето се чудиш ти ли караш, или колата кара теб. Съвсем чистосърдечно заявявам,, че не бих я сменил за последен модел БеНве. Или ако я сменя, то ще е за да продам БеНвето и да си купя няколко такива.

        • Днес позапълних калниците съвсем мъничко, но пак е нещо.
          Минах от 165/70/13 на 155/80/13.
          Около сантиметър лифт очаквам, макар да не съм го мерил.
          Засега, доволно. Догодина живи и здрави, мисля 165/80/13 и то повече няма да може.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-16_18-40-08-494.jpg
Прегледи:440
Размер:229.1 КБ
ID:6900036

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-16_18-40-07-980.jpg
Прегледи:423
Размер:246.3 КБ
ID:6900037

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-16_18-40-08-894.jpg
Прегледи:429
Размер:227.1 КБ
ID:6900038

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-16_18-40-09-218.jpg
Прегледи:416
Размер:231.7 КБ
ID:6900039

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-16_18-40-09-723.jpg
Прегледи:428
Размер:233.0 КБ
ID:6900040
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • Грънето дигай нагоре да го не загубиш някъде ....
            На нас клиренс ни трябва , не скорост

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              ГрЪнето е по-високо от дифа бе, адаш.
              Така изглежда.
              Под лош ъгъл е заварена тЪрбата преди него, зашото оригинално е по-високо.


              А под дифа имам над 20 см. Поне 22.
              До гърнето сигурно са 30.
              Последно редактирано от TigerHunter; 16-11-22, 19:16.

          • Нюклиър, нещо май не е баш така с новата полуоска.
            Сякаш не е влезла докрай.
            Това ли имаше предвид, че на някои се подрязвало от шлиците към дифа?
            Понеже малко на бързане я смених и не съм замерил всичко точно. Хич не обичам да бързам като правя нещата, но понякога се налага.
            Сега сълзи масло от семеринга явно и олива, а колко не ми се занимава пак с нея, не е истина.

            Освен това, в последно време ми се появи някаква странна вибрация при потегляне, независимо с ляв, десен волан, или направо. Не е стържене, а вибрация.
            Замислих се за тампони на скоростите, или двигателя, но сега като гледам как е омазано, ме съмнява дали не влиза масълце и при съединителя и от там да е...Да приплъзва на толкова ситни тласъци, че да се усеща като вибрация.
            Иначе, не мога да си го обясня. Лагери не шумят. Сега никакви шумове няма и от каретата. Балиго...

            Качвам две снимки, на актуалното положение на полуоската спрямо дифа:


            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-26_18-58-26-532.jpg
Прегледи:386
Размер:240.6 КБ
ID:6901235

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-26_18-58-26-857.jpg
Прегледи:364
Размер:248.3 КБ
ID:6901236


            Качвам отново и снимката на старата и новата полуоски една до друга:



            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_931284.jpg
Прегледи:361
Размер:212.1 КБ
ID:6901237

            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • Да, около сантиметър се взима от шлиците за да опре докрай вътрешното каре във лагера на дифа. Другия вариант е да си е правилна дължината но просто да си прецакал семеринга при монтаж. По снимките не мога да разбера, утре мога да снимам мойте отдолу за сравнение.

              ​​​​​Надявам се външното каре да е правилното за твоя хебел иначе както бях писал ще прецака лагера.

              До колкото разбирам си някъде около Дупница. Мога да мина да ударя едно рамо ако трябва, на връщане от Софийски задачи..

              Коментар


              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Благодаря!
                Преди ти бях снимал разстоянието от корпуса на дифа до чашката и беше около 2 см. Не се сетих да премеря колко е сега, но утре ще премеря.

                Иначе на пръв поглед ми се струва че толкова липсва за да влезе . 8 мм до 1 см.
                В Дупница живея. Вилата ми е на около 2 км извън. Там извършвам повечето ремонтни дейности по колите.
                Кофтито е, че нямам много време, а и се застудява прогресивно напоследък, наред с намаляването на деня.
                Но пък съм продесионално на свободна практика и мога да отделя ден при нужда.
                Най-гадния момент е, че без да компресирам пружината на място, няма вкарване на шарнира отдолу и пак си е мъка. Просто носача няма ход надолу повече или е много малък, пружиниращ на тампоните. А освен това, трябва и да повдигам макферсона,който няма и къде с крик да се повдигне.

                Я дай един телефон на ЛС. Не съм много по разговорите по телефона, но ако имаш Вайбър, може да си пишем.
                Моят е 0886/ пет 9 осем 5 две 3.

            • Що се отнася до полуоската:

              Днес стигнах да я сваля за пореден път. Не ме притесняваше толкова оливането на корпуса на дифа, а един странен стържещ звук при потегляне и завой.
              Реших, че ако полуоската е по-дълга, тя не само не ляга добре при лагера и семеринга, но и притиска оста на сателитите, откъдето идва и стърженето. Нали те работят в завой.

              Сравнявайки двете полуоски, новата и старата, открих че са напълно еднакви, но както каза колегата Нюклиър, вероятно са за Саксо.
              Принципно няма лошо, щото би следвало да са и по-усилени.
              Сравнявайки и снимките на старата и новата при дифа, откривам, че и старата е влизала толкова.
              И със старата е оливало някога.

              След малко, ще кача снимки.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • Ето колко е влизала старата и колко влизаше новата. Не виждам разлика. И в двата случая е оливало:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-11-26_18-58-26-532.jpg
Прегледи:307
Размер:240.6 КБ
ID:6902064

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_930629.jpg
Прегледи:290
Размер:80.9 КБ
ID:6902065



                Днес като ги сравних, старата и новата се оказаха абсолютно еднакви. Мерих с шублера всичко.



                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-12-04_18-03-04-125.jpg
Прегледи:302
Размер:229.1 КБ
ID:6902066



                Ето как изглеждаше челото на новата, където е трила в оста на сателитите в касетата:


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-12-04_18-03-03-948.jpg
Прегледи:307
Размер:170.4 КБ
ID:6902067


                Реших да подрежа около 8мм от шлиците.


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-12-04_18-03-03-495.jpg
Прегледи:296
Размер:203.9 КБ
ID:6902068

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-12-04_18-03-03-806.jpg
Прегледи:309
Размер:248.8 КБ
ID:6902069


                Монтирах и ето как изглежда сега при дифа:


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-12-04_18-02-59-474.jpg
Прегледи:308
Размер:223.8 КБ
ID:6902070


                Мисля, че е по-нормално. Спря да сълзи, или поне засега след каране няколко километра, не виждам да е оливало отново.

                Стържещия звук изчезна почти напълно. Много рядко го чувам и не е толкова силен.
                Надявам се, да не съм повредил диференциала.


                Засега ще карам така, пък ще видим какво ще стане.


                Нюк, ето снимка на вънщното каре:
                Оказва се, че все пак има конус, където ляга на лагера на главината.


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-12-04_18-03-02-811.jpg
Прегледи:298
Размер:194.6 КБ
ID:6902071






                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X