Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят Ситроен АХ 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Малко ъпдейт на събитията.

    Проблемът с бензина се оказа една буксичка за пет ст'инки. Ма, това е понеже няма кой да погледне Фнимателно.
    Реленцето дето се задейства от ключа газ-бензин... Масичката закачена на една "коронка“ от тенекийка на гайката на амортисьора. Съответно, реленцето останало без маса.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:280420941_366103018690295_6765907608699693667_n.jpg
Прегледи:664
Размер:81.0 КБ
ID:6859288






    Сьответно, веднага запали на бензин.

    Прикачени файлове
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #47
      И втори ъпдейт.
      Подкарах щар по щара през копчето. Смених всички маркучета. Силиконови не намерих, ма не съм се задълбавал и да търся.
      Пак не стана. Подадох директно вакуум от тройника към сервото и тръгна, Така открих, че резервоарчето за вакуума е пробито. Дали мишкА го е гризала не знам, а от там е губело вакуума. Ще трябва да го поправя. Но засега двойното си работи без проблеми. Вдигах я на крик от едната страна, за да се уверя.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:281367677_1038856087042377_5646718427167266039_n.jpg
Прегледи:671
Размер:46.7 КБ
ID:6859299

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:279941910_535376784633695_2158495561943976167_n.jpg
Прегледи:640
Размер:63.3 КБ
ID:6859300 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:280535378_731669881217663_6886085141124122298_n.jpg
Прегледи:656
Размер:42.9 КБ
ID:6859301 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:280530268_4737504036355460_3155349097895961404_n.jpg
Прегледи:662
Размер:55.6 КБ
ID:6859302

      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #48
        И трети ъпдейт.
        Купих си нов (втора употреба) инжекцион, Почистих го идеално с идеята да го монтирам. Има си даже и плочката за газта.
        Остава за резерва. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:280614025_458578782704225_4096488421445966891_n.jpg
Прегледи:662
Размер:89.8 КБ
ID:6859306

        Такива ми ти работи...
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #49
          Здравей, и аз карам АХ от 2016, вече съм на третия. Сегашното ми е 1.6 с двигател от Пежо 307. Много лесни за поддръжка коли споделящи части с десетки модели на пежо и ситроен. Много проходими заради ниската си тежест и необичайно дълъг ход на окачването. Моето е с предно но съм го ръчкал на много места където не му е мястото.
          Сложил съм заден мост и макферсони със спирачките от саксо vts със стабилизиращи щанги.
          Познавам ги от броня до броня ако имаш въпроси за каквото и да е. Имам и останали резервни части от предишните.

          За проблема с газовата: вероятно сондата е прецакана, има доста ментета на пазара. Сменя се лесно при празна бутилка.

          Със здраве!

          Коментар


          • nuclear944
            nuclear944 коментира
            Редактиране на коментар
            И още:

            Лагерите на торсиона са иглови и изяждат тръбите поради деградация на уплътненията. Влиза вода и отмива фабричната грес. Много помага монтирането на гресъорки. Симптомите са клюмнали навътре гуми като бмв и луфт. Щракане на неравности по пътя. 

            Провери за ръжда на местата където се монтира задния мост. Също така под радиатора и вътрешните предни калници. Ако там няма, значи няма никъде. 

            Инжекциона е надежден но иска изправни датчици, понякога разхода е голям при студено време. Сменя се термодатчика на блока. Гледай плочката да е плътна към колектора и моното, желателно е да се уплътни с червен силикон. От там може да имаш нестабилен празен ход. Запалването е отделно от компютъра и може да се настройва с дистрибутора за по добра работа на газ. Това запалване е безсмъртно. 

            За повдигане на предницата може да сложиш цели макферсони от саксо vts или vtr, така получаваш доста голям лифт, плюс по добри вентилирани спирачки, плюс четири болтови 14" джанти сходни с деседки коли. Директно bolt-on. При задния мост може да се сложат главини с четири болта и съответно барабани. Или просто да повдигнеш целия мост с подложки. 

            Двигателите са шумни но доста здрави, понякога горят гарнитури, или текат над алтернатора, ангренажния ремък е добре да се смени с водната помпа превантивно. 

            Скоростните кутии са малко слаби от към лагери но синхронизаторите са добри като цяло рядко се чупят. Най често протичат семерингите на дифернцияла и жилото за километража, ако губиш масло. 

            ​​​​​​​

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Привет. колега!
            Много благодаря за включването. Ще те имам предвид при по-нататъшни въпроси.

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Колега, ако е удобно, дай някакъв телефон, или Вайбър. Може и на лични.
            Благодаря!

        • #50
          След дълго търсене и малко отзивчиви търговци, случих на добро момче, което ми изпрати двете лайсни на покрива в учудващо добро състояние за годините си. Установихме, че нямат разлика в дължината за три и петвратата версии.
          Пристигна ми и фолиото за тавана. Както казах, нямам намерение да го боядисвам. Ще е шкурене, хубаво почистване и фолио.
          Щом намеря малко време, ще се заема и ще снимам.

          Следващата задача е, да намеря макферсон. Да снема размери и да направя 3 см подложки между калника и макферсона. Не ми се занимава с други заигравки. Искам да си остане стоковото окачване.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #51
            Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение

            Следващата задача е, да намеря макферсон. Да снема размери и да направя 3 см подложки между калника и макферсона. Не ми се занимава с други заигравки. Искам да си остане стоковото окачване.
            Също е вариант. Може и да сложиш подложка между самата пружина и долната поставка. Така се запазва геометрията.
            Не съм сигурен дали 4x4 моделите имат предна стабилизираща щанга, но ако караш повече на черно може да се свали изцяло, ще помогне с флекса.

            ​​​​​И моя лак е заминал по покрива. Изглежда е проблем с късните модели, имах '90 и' 92- боята беше перфектна.

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Абе, мога да я карам и така, ма жената настоява малко за външния вид, Иначе я харесва много. 95-та е моята.
              Има стабилизираща щанга и отпред и отзад. Не съм решил, дали да махна предната.
              Имаше едни гумени гребени по два на пружина, които махнах и сега има малко повече ход предницата.
              Колкото до подложките. ако сложа там където казваш, вероятно само ще я втвърдя, а и формата е малко шантава там заради пружината. Освен това, амортисьорът е с определени размери така или иначе. Горе, вероятно ще е по-лесно с подложките. Така всичко надолу си остава сток. 3 см смятам ще са напълно достатъчни.
              Отзад някой е заварил подпорки над тампоните около 4 см. Вероятно за да не кляка много. Аз не я товаря и мисля да ги махна и да дам по един зъб на двата торсиона. Ако успея да развия анджакламите, разбира се. Че там някакви торксове бяха Т40-Т45. От тоя род.
              Така хем ще се вдигне около 4-5 см, хем ще пообере малко омекването от годините.

              Я кажи за шарнирите? Май се набиват отдолу нагоре на носача и някъде бях чел, че се точковали.

          • #52
            Торкс болтовете са голям проблем ако са ръждясали. Зависи от състоянието, два моста съм разглобявал без проблем, три съм се борил с чукове и флексове по цял ден.

            ​​​​​​Шарнирите се набиват или пресоват. Лично аз ги сменям с 5кг чук и менгеме. До сега не се е налагало точкуване. Тампоните на носача също може да се сменят в къщи.

            Коментар


            • nuclear944
              nuclear944 коментира
              Редактиране на коментар
              Да добавя за Шарнирите, изчукват се надолу (все едно към земята спрямо позицията им на колата).

              Носача се сваля като се развият две гайки под мокета за задния тампон и един дълъг болт за предния. Има тънкост при монтажа- гайките на задния се завиват на ръка, след което цялото окачване се сглобява и болтовете се стягат. Колата се сваля на земята да "улегне", може и да се разклати напред назад малко и чак тогава се стягат гайките. Звучи като някаква гавра ама иначе няма да е правилна геометрията...

            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Никак не е гавра, Точно така би следвало да е процедурата.И не толкова за геометрията, а ако се затегнат при вдигната кола, тампонът после ше е под напрежение и по-бързо ще даде фира. Оценявам всичко, което споделяш. Още не съм стигнал до тях, но ми е важно да знам процедурите.

          • #53
            Такаааа.
            Не съм писал отдавна, защото почти нямам никакво време да отделя на возилото.
            Тия дни намерих малко и за радост на жената, успях да облепя тавана с фолио. Бях го купил преди два месеца.
            Та, има малко напредък по външния вид.
            Наложи се зануляване на остатъчите от лака с 320, 500 и 800 шкурки. Хубаво измиване, махане на безумието от силикон за стъкла около антената и пръскалката за задното стъкло.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:292313746_3225896801014913_5699429917371508911_n.jpg
Прегледи:403
Размер:81.7 КБ
ID:6876530

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:292419732_1769935630014183_7474175528756101280_n.jpg
Прегледи:394
Размер:65.5 КБ
ID:6876531

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:292576340_1421061738320352_2994121733315638889_n.jpg
Прегледи:398
Размер:52.7 КБ
ID:6876532

            И лепенето на фолиото:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:292374369_445901040729854_8969434232028176530_n.jpg
Прегледи:393
Размер:86.2 КБ
ID:6876533 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:292759743_798253244923056_8490123544254962787_n.jpg
Прегледи:403
Размер:61.9 КБ
ID:6876534

            Добавени бяха и здравите лайсни, които намерих след един месец търсене и неотзивчиви моргаджиЙ.

            Днес монтирах и пръскалката и антената. Ползвах Гаскет мейкър черен 300 градуса. Дано да държи!

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:292733521_736257917592456_8617569934408606241_n.jpg
Прегледи:395
Размер:46.8 КБ
ID:6876535

            Малко нескопосано, но резбата на пръскалката е пластмасова, пък гайката метална, та беше попрецакана от преди мен и нямаше как да натегна особено.
            С антената е друга историята, защото там е метал/метал.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:292891869_761666248292535_7254205443798402036_n.jpg
Прегледи:400
Размер:79.8 КБ
ID:6876536

            Такива ми ти работи...

            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #54
              Ти си нечовек да го опънеш това без мехурчета.
              Ашколсун
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Тегава работа, а и ми е за първи път, та някои неща в движение ги разбрах.
                Като факта, че е по-добре да се опъва на слънце, а не на сянка. Не съм ползвал сешоар или пистолет за топъл въздух.
                Както и че не става с пластмасова шпакла. Надрасква шарката. Добре че имам гумена за фугиране.

            • #55
              Имам и питане към колегата с АХ.
              Имам леки проблеми и с централното заключване.
              Някъде четох, че на задните врати нямало машинки.
              Моето работи само на предните.
              Днес махнах кората на задния капак и се оказа, че буксата на актуатора е изключена. Включих и пробвах. Заключи веднаха, ама отключване нъц.
              Стана ми ясно, защо е изключена буксата.
              Наложи се да влизам през задната седалка и ръчно да върна актуатора.
              Какви са вариантите?
              Може ли да е прецакан самия актуатор (машинка), или лош контакт (сигнал) от шофьорската е причина да работи само в едната посока?
              Благодаря!
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #56
                И още нещо.
                Понеже съм се ориентирал към една идейка по-високи гумички.
                Настоящите са зимни 165/70/13. Имам намерение да пробвам 165/80/13 пак зимни. Според калкулаторите, разликата е близо 3,5 см в диаметър. 1,5 см, кой ти ги дава.
                Малко е шантав тоя размер и не се намират много на приемлива цена.
                Ако някой има износени или за изхвърляне такива, бих ги взел само за проба. Ще се съберат без изгъзици с флекса, към каквито не смятам да прибягвам.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • TigerHunter
                  TigerHunter коментира
                  Редактиране на коментар
                  Хахаха. Не е същото, не. За Ферозата бяха големи мераци за биг фут возило. Тука е различно.
                  Колкото да не ми опира по смотания път към вилата. Сега е лесно,че обкрачвам, ама зимата на снега, няма да е весело и ще потроша всичко отдолу. Освен това, оТкачването е поомекнало и не мога дори да си монтирам оригиналния преден щит.
                  Колицата ми е отколешна мечта и изобщо не съжалявам, че е при мен.

                • Dilyan Zagorchev
                  Dilyan Zagorchev коментира
                  Редактиране на коментар
                  14 цола не могат ли да се съберат? Може да има по-подходящи ценово гуменки

                • Shider
                  Shider коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тези май са с едни странни и още по-редки главини с по три болта... Та джанти може и да е по-трудно от крив размер гуми...
                  П.с. А за централното - проблемът най-вероятно е в машинката, не в инсталацията, щом в едната посока работи. Сменяй с универсални китайчета за по няколко лв и си свиркай...

              • #57
                Намери накоя видинка от някой дядо с жигулка или москвич, те са 165 R13, което си е 165/80/13. Не е лесна задача, но по селата из гаражите има по някой соц каляска. Разни древни гуми и повечето руски са с такова означение също. Иначе е тегав размер, аз трудно намерих за едно ремарке, но намерих.
                Ford Maverick II 2.3 XLT
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • #58
                  Аз всъщност имам две джанти 14 цола с някакъв регенерат с шипове. Кико ми ги подари. Но да търся още две е тегаво.
                  После при 14 цола по-масово е 165/70/14, а там увеличението на диаметъра е само 26мм. При 165/75/14 е 42 мм, което е доста добре, но пък е шантав размер.
                  Та остава 165/80/13 или 165 R13, където е 32мм.
                  Освен това, скоро ще имам още един комплект джанти 13.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #59
                    https://www.gumi7.com/bg/avtomobilni.../is392714.html


                    Такова?
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • TigerHunter
                      TigerHunter коментира
                      Редактиране на коментар
                      Такива, да. Но бих предпочел да са чисто зимни, защото притесненията са ми свързани основно с зимата и снега. Лятото мога и да слагам настоящите, докато имат дерман. Освен това, 400 пари за трен гуми са ми малко повечко. Проучвам много запазени втора ръка и чакам едни всъщност. Човекът да реши дали да ги размонтира. До към 50 пари на гума ме устройва.

                  • #60
                    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                    И още нещо.
                    Понеже съм се ориентирал към една идейка по-високи гумички.
                    Настоящите са зимни 165/70/13. Имам намерение да пробвам 165/80/13 пак зимни. Според калкулаторите, разликата е близо 3,5 см в диаметър. 1,5 см, кой ти ги дава.
                    Малко е шантав тоя размер и не се намират много на приемлива цена.
                    Ако някой има износени или за изхвърляне такива, бих ги взел само за проба. Ще се съберат без изгъзици с флекса, към каквито не смятам да прибягвам.
                    Предлагам ти известен компромис с просвета - 175/70/13. Масов размер за някои колички навремето. Има избор. Евтини са.

                    Коментар


                    • TigerHunter
                      TigerHunter коментира
                      Редактиране на коментар
                      +6.5 мм в радиус... По-скоро Мечо Пух.

                    • TigerHunter
                      TigerHunter коментира
                      Редактиране на коментар
                      Иначе, да. По-масови са.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X