Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят Ситроен АХ 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ето какво представлява проблемната щангичка:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-20-31-559.jpg
Прегледи:429
Размер:218.2 КБ
ID:6895602

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-20-32-002.jpg
Прегледи:421
Размер:242.0 КБ
ID:6895603


    Сложих и накрайничето, което ми изпрати Търтьо. Вижда се от снимките, как е направено с телче, за да не изпада.
    Пробленът обаче е че по този начин дължината става 20 см, а с оригиналния накрайник е 21.
    Резултатът е, че повече не се откача, но първа и втора ми отидоха много в ляво. Дотолкова, че втора отива в шофьорската седалка..
    Наложи се да комбинирам двата накрайника, като от оригиналния отрязах резбовата гайка (втулка). Така получих точната дължина и нешата се оправиха.
    Не се сетих да я снимам свалена, но ето къде стои и ето защо е извита, а не права.
    Защото минава покрай вакуумното мехче, дето включва задното.


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-20-33-205.jpg
Прегледи:411
Размер:210.3 КБ
ID:6895604

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-20-33-636.jpg
Прегледи:412
Размер:249.2 КБ
ID:6895605







    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • Засега толкова за щангичките.
      Нюклиър, ето как изглежда задния мост при варианта 4х4:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-21-22-706.jpg
Прегледи:424
Размер:231.5 КБ
ID:6895608

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-21-23-266.jpg
Прегледи:418
Размер:222.6 КБ
ID:6895609

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-21-23-685.jpg
Прегледи:408
Размер:216.2 КБ
ID:6895610

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-21-24-122.jpg
Прегледи:412
Размер:204.1 КБ
ID:6895611

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-21-24-520.jpg
Прегледи:408
Размер:231.1 КБ
ID:6895612

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-21-24-865.jpg
Прегледи:408
Размер:203.9 КБ
ID:6895613


      Тук съм разкачил задните захвати на амортисьорите, с идеята да презацепя торсионите.
      Защо се отказах, в следващия пост.

      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • Покрай заЙгравката със задния мост, си смених задното ляво цилиндърче, че ми беше протекло и доливах спирачна течност, докато не започна да ми къпе и джантата и гумата.
        Обезвъздуших и леко натегнах ръчната на това колело, което и така държеше по-слабо.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-48-31-746.jpg
Прегледи:419
Размер:236.2 КБ
ID:6895616

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-48-32-229.jpg
Прегледи:403
Размер:222.7 КБ
ID:6895617

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-48-32-560.jpg
Прегледи:410
Размер:237.8 КБ
ID:6895618

        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • Две неща ме спряха да презацепвам торсионите.
          Първото беше, че бяха ужасно запекли, и второто, че в рамката на самия мост има прорези в които се движат торсионите и ми оставаха около 5-8 мм, докато о прат в прорезите.
          Дори да ги избиех, нямаше да имам ход надолу на носача, за да презацепя, а и амортисьорите бяха вече в крайно разпънато положение и нямаше да мога да ги закача, освен ако не повдигам носачите с крик.
          Реших, че ако някога реша да спечеля едни 2-3 см в задното окачване, би било по-удачно да подложа под четирите опори на моста към купето. Засега обаче, тези 20-21 см от задния диф до земята ми са достатъчни, без да съм монтирал по-високите с 1 см гуми.

          Другият абсурд се оказаха болтовете Т40, които фиксират торсионите. Всички до един ги отвих със чук и секач и впоследствие ги смених с болтове 8.8 с нормална шестограмна глава. В случай, че ми се наложи да ги развивам пак.

          Можех да се заинатя и да махна ексцентричните шайби и в другия край на торсионите и да ги съветвам с "големия съветник" в посока избиване, но предвид гореспоменатите прорези, реших да си го спестя.

          Ето за кои прорези става дума и за кои проклети болтчета:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-53-41-163.jpg
Прегледи:424
Размер:127.2 КБ
ID:6895622

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-53-52-852.jpg
Прегледи:404
Размер:230.9 КБ
ID:6895623

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-10-20_22-54-27-704.jpg
Прегледи:411
Размер:216.3 КБ
ID:6895624
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • Публикувам всичко това, за да е полезно, ако някой някога реши да се сдобие и да поддържа такава колица.
            Надявам се, да съм достатъчно описателен и подробен в обясненията.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • Еми класика, много рядко нещата стават без големия съветник, като се разглобява заден мост. На последната снимка се вижда тапата, покриваща кухината на лагерите на носача. Не съм сигурен че трябва да стърчи така, поне на обикновените модели е прибрана навътре изцяло. Там положението трябва да е херметично, иначе влиза вода и прецаква нещата. На моята съм сложил яко температурен силикон..

              Коментар


              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Не съм махал тапите, защото мисля че лагерите поне засега са наред, а и нямам готовност с части така или иначе.
                И моите са омазани с някакъв черен силикон.
                От вътрешната страна, семеринг ли има?

            • Аз съм срещал два вида, при тези без стабилизираща щанга тапата е част от лагера, няма семеринг, просто е пресована във отвора на носача. При модели със щанга, планките на същата затварят отворите и има семеринг. За 4х4 модела не знам, вероятно е като версията без щанга, тъй като при теб тя е отвън.
              Прикачени файлове

              Коментар


              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                На моята има стабилизираща щанга. И отпред и отзад.
                Питах съвсем информативно.

              • nuclear944
                nuclear944 коментира
                Редактиране на коментар
                Имах предвид че твоята щанга не е във кухината на моста, а извън него между носачите.

              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Да. Външна е.

            • Един въпрос към разбиращите от газови уредби.
              Проблемът със заяждащия поплавък се реши от само себе си. Не ми е правил маймунджилъци от тогава.
              Обаче забелязвам, че при палене на газ, върти повече на стартер, отколкото на бензин.
              На бензин пали веднага. Всяка сутрин и особено сега, когато захладня, паля на бензин, Хем да не мързелува бензиновата система.
              Има сякаш и температурна зависимост, Като е загряла, пали една идея по-трудно на газ.
              Няма прекъсване, нито на едното, нито на другото гориво. Чека си гасне нормално.
              Не разбирам много от изпарители, но мисля че е електрически на мойта.
              Да посетя газаджия ли?
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • nuclear944
                nuclear944 коментира
                Редактиране на коментар
                Ако нямаш ядове с разхода или работата на двигателя/обороти, всичко ти е ок. Вероятно отнема повече време да стигне газта до смесителя, особено ако газовия клапан ти е преди изпарителя. Аз паля целогодишно на газ от 3 години и стотина хиляди км, нямам бензинова система, само сменям филтър.

              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Мда. Твърде вероятно е, това да е причината. Да. Клапана на газта е преди изпарителя. Той е на левия калник зад фара, а изпарителя е от дясно при компютъра. Не бях се замислял над такъв вариант.

            • Нюклиър, имат ли много разновидности полуоските в броя на зъбите и общата дължина?
              Повечето, които намирам са 21 шлици външния край и 22 към диференциала.
              Мислех да преброя на моите преди да ги монтирам и забравих.
              На дясната вътрешното каре имам чувството, че няма да ме изкара дълго. Преди притракваше предимно при ляв завой и с изправянето на волана, тракането изчезваше.
              Сега обаче, заради подложките, работи на по-голям ъгъл и съответно по-разтегната. Притраква и при движение направо, особено на изкачване като вдигне муцуната.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • За страната на диференцияла със сигурност са еднакви шлиците, тъй като за MA кутиите всички дифове са еднакви като шлици, но понякога се налага да се одрежат 3см от шлиците за да влезе полуоската до край. Това не е проблем.
                От страна на хебела съм 99% сигурен че са еднакви за всички ах, саксо и 106ци. За самия ах и ранните саксо и пежо 106 са еднакви и лявата и дясната. За 4 болтовите са подсилени и съответно 16в версията е със междинен носещ лагер. Също така 4 болтовите са два вида- със и без конус на външното каре. Всички ах модели са със конус или "taper".Прилагам снимка със вида със конус. Това е единственото което трябва да гледаш, иначе може да мешаш кутии, полуоски и хебели. С две думи- ако гледаш конкретно за ах, трябва да са еднакви полуоските.
                Прикачени файлове

                Коментар


                • Благодаря!
                  Моята е с класическите три болта и не съм забелязал да има такъв конус.
                  Също така, няма гривна, щото няма и АБС.
                  Питам всичко това, защото попаднах на някакви чешки рециклирани по около 85 лв, като връщаш старата в оригиналната опаковка. Поне доколкото разбрах.
                  По 180 пари полуоска няма да я огрее, щото не ми е единствената кола, ако и да ми го играе основна понастоящем. Предимно заради разхода, а и защото ме кефи да я карам.
                  Карал съм преди години в Италия едно служебно 106 и много ме радваше. Подобно е усещането и с тази.

                  ПП: КОлкото до рязането на шлиците не разбрах точно, но като гледам лявата как стои, ми се струва, че дясната стои леко като изхлузена,
                  Не ляга така чашата на самия диф.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • nuclear944
                    nuclear944 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Аз не уточних добре за конуса, става въпрос за момента в който шлиците стигат до лицето на карето. Там, където карето се притиска до лагера трябва да има конус, самия лагер има обратен такъв. Иначе самата форма назад от лицето е без значение.
                    Да, нещо са скъпи новите полуоски. Но може да потърсиш втора ръка, по принцип тези полуоски са вечни стига да имат грес в каретата.
                    Карал съм бая км с тракащо и не успях да го счупя, дори със 110кс двигателя.
                    За рязането, понякога не влизат някои шлици до края в диференцияла и трябва малко да се отреже. Ако ми я снимаш ще ти кажа дали е влязла докрай, ако имаш съмнения.
                    106ците и саксото са са 13см по дълга база и със 170 до 300кг по- тежки. Много от нещата по механиката са заменими, с много малки разлики
                    Последно редактирано от nuclear944; 28-10-22, 21:09.

                  • TigerHunter
                    TigerHunter коментира
                    Редактиране на коментар
                    Утре ще ти снимам.
                    Въпросът е, ако влезе докрай, дали няма да окъсее още повече?
                    Ако въобще е такъв случая.
                    Колкото до грес, натъпках външните, но маншоните на вътрешните изглеждат по странен начин капсуловани (ако това е правилната дума) към чашата.
                    Не посмях да се пробвам да махна маншона, за да натъпкам грес и там.

                • Ето снимка на полуоските преди да сглобя цялата патаклама.
                  Ако нещо ти говори за какъв вид са....

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:313433759_1482014282311959_9123750582054089227_n.jpg
Прегледи:306
Размер:111.2 КБ
ID:6897064
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • TigerHunter
                    TigerHunter коментира
                    Редактиране на коментар
                    Значи, за АХ е нормално да няма конус?
                    Защото късата сякаш няма.
                    Дългата е сменяна от по-предния собственик, с когото се познаваме, но не съм го питал за подробности.
                    Само ми е споменавал, че я е сменял.

                  • nuclear944
                    nuclear944 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Много ще съм изненадан ако няма. Единствения вариант е да са различни при 4х4 моделите. Но не вярвам. Конуса е много лек и нещо снимката се размазва като увелича и не се различава.
                    Ако комбинираш грешно лагер със каре резултата е счупване на лагер до 10 хил км..

                  • nuclear944
                    nuclear944 коментира
                    Редактиране на коментар
                    За уточнение всички 3 болтови главини са с конус задължително. 4 болтовите модели ги има и двата варианта, като каретата са усилени и самите оси са по-дебели. Такава е твоята дълга.

                • Така.
                  Снимах как стоят полуоските при дифа и как при главините.
                  На дясната има 2см до корпуса на самия диф, но мисля, че така трябва да си е, освен, ако за Саксо/106 не са просто по-дълги вътрешните шийки по някаква причина.
                  Според мен, дясната ми е или от Саксо, или от 106 МК2.
                  Поразтърсих за тези два модела и се намират на сходни цени, както и на старо.
                  Едва ли има разлика и в броя на шлиците.


                  Ето снимки:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:313332597_493472212823435_8593113595812847844_n.jpg
Прегледи:268
Размер:73.6 КБ
ID:6897116

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:313364470_1194755011254274_6770142295015752018_n.jpg
Прегледи:267
Размер:80.9 КБ
ID:6897117

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:313473126_786605625773947_7846197124374321844_n.jpg
Прегледи:258
Размер:42.5 КБ
ID:6897118

                  Ето и как са при главините:


                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:313212003_897428031700112_1307435572697833365_n.jpg
Прегледи:266
Размер:73.8 КБ
ID:6897119

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:313298437_1220424241868207_1596058030560144048_n.jpg
Прегледи:264
Размер:64.7 КБ
ID:6897120




                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • Замислям се да купя една на старо (има доста достъпни) и да се надявам да няма разбити карета.
                    Измислих и как евентуално бих могъл да вкарам грес на вътрешното каре.
                    Като махна скобата на шийката, подпъхна нещо, което да ми даде едни 4-5 мм и до него със спринцовка и тЪрбичка да набухам няколко спринцовки грес.
                    Така няма да рискувам да разкапсуловам маншона откъм чашата.
                    Де да се бях сетил, като бяха свалени, но бих могъл и на място да го приложа евентуално.
                    Your conscience is all you can take to your grave.

                    Коментар


                    • TigerHunter
                      TigerHunter коментира
                      Редактиране на коментар
                      Всъщност, го приложих от ония дни. Тракането понамаля, но не изчезна напълно.
                      Все пак, резултатът е задоволителен.

                  • Изглежда нормално всичко при дифа.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X