Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят Ситроен АХ 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
    ...Има ли стъпково (линейно) моторче, което да работи на 1см в двете посоки? Става въпрос за включването и изключването на задния мост...
    Евантуално мешинка за централно заключване. Но е малко вероятно да работи дълго в условията които си снимал.
    Аз бих оставил вакуумната система.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #17
      Вакуумното управление си е съвсем адекватно. Нищо притеснително в него. Проблемът е, че на моята е демонтирано. Вероятно е дефектирало и някой от предишните собственици, не е могъл да го "подкара". Предстои ми да придобия кутията от снимките, да я почистя и да се опитам да подкарам системата. Но е въпрос на финикийски знаци и идеите са ми за временно решение, докато придобия въпросната. Затова, вероятно приводът с жило и пружина е най-лесното временно решение. Стъпково моторче вероятно има как да се пригоди, ма като се замисля, едва ли си струва усилията и инсталацията.

      ПП: Освен това мехче, към вакуумната инсталация има и една подобна на сфера джаджа с диаметър 8-10 см под сервото на спирачките. която вероятно служи като вакуумен резервоар. И тя има два щуцера стърчащи за вакуумни маркучета. Ключът на конзолата под парното, също има три щуцера за маркучета. До него стигат три маркучета, едно от които е затапено с болтче.
      Проблемът е, че никъде не мога да намеря принципна схема на цялата галимация. Търсенето на техническа литература за тоя модел е провал.
      Ноооо, мен колицата си ме очарова. Офроуд възможностите и са над очакванията ми.
      Няма толкова лесно излизане от коловози. Вероятно, щото тежи само 825кила.
      Единствено малко клиренсец отпред и липсва, но това ще се поправи.
      Флекс няма да се ползва.
      Последно редактирано от TigerHunter; 12-04-22, 19:36.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #18

        Ако не друго, поне ще ви запозная с една камара уйовини по тоя модел. За някои може да е интересно.

        Обещавам повече снимки.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #19
          На Субару е с два електо клапана и вакуум от всмукателния колектор. Клапаните са при двгто и са защитени от гняс. Много вероятно имам комплект и по великден съм на село. Казвай да ти ги търся ли?
          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Нямам идея това откъде взима вакуум. Н е съм я и заглеждал достатъчно обстойно. Ако ги откриеш, турни ги некъде настрани за секи скучай.

        • #20
          Точно на Субаруто (е10-12 либеро) е същата система. Вакуум ще вземеш от колектора. Със сигурност имаш готов щуцер.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Вероятно има, да. Няма откъде иначе.

        • #21
          Ще ровна и ако ги намеря ще ти дам знак.
          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря!

        • #22
          Не успях да я накарам да работи на бензин днес. Откачах маркуча преди инжекциона и го слагах в бутилка. Помпата работи и качва бензин, Не мога да преценя какво налягане прави, а и няма къде да прочета. Светих под дюзата, докато се върти на стартер, Дюзата НЕ пръска бензин и не мокри клапата.
          Не я чувам и да чука и като сложа пръстите отгоре, не се усеща нищо. Разглобих и почистих регулатора на налягането. Мембраната ми се видя здрава. Почистих всички букси около инжекциона. Разглобих и почистих ТПС-а, ако и да изглеждаше като нов вътре. Никакво износване на пистите и плъзгачите. Смених и горивния филтър.
          Не и не и не. Откачих и акумулатора за повече от половин час. Пак не.
          До тук свършва скромната ми компетенция. Отива в Бош сървиз тия дни. Инжекциона е Бош. Дано му разбират, Никъде не видях ОБД букса или подобно.
          Остава да ме съмнява вероятна цедка на сондата с помпата в резервоара. И да не дава достатъчно налягане. Ако времето даде утре, ще пробвам да я извадя.
          Такива ми ти работи...
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • kalin09
            kalin09 коментира
            Редактиране на коментар
            Е като отидеш там ,кажи как е минало ,че такава кола сигур не е преглеждана последните 15 години. При тях. а иначе ,намери къде са завряли релето за прекъсване на дюзата и от там нататък се ориентирай какво липсва.

        • #23
          Обади се на Картеста да я види , като ходиш на София
          На нас клиренс ни трябва , не скорост

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Ако стигна до София, Имам ходене до десетина дни,ама.

        • #24
          Да допълня. Принципно ме бОли,,,така де, дали работи на бензин, щото на газ е фурия. Обаче ми се манифестира и проблем с газовата и оттам идва тегавото.
          Обикновено на стотина км допълвах, колкото събере. Щото бутилката не е много голяма, Кога 15 лв, кога 12, както дойде. Обаче се случи след поредните стотина км да побере почти 20 литре и оттогава спря да иска да се зарежда. Кога събере зоооорлем 2-3 лв и изключи. Днеска зорлем пийсе стинки. Е тя все пак не работи на въздух.
          Ходих на газаджия и вика карай, докато свърши газта и я докарай да я погледна. Хубу, де. Ама кат неще на бинзин, как да му я закарам. Не че е далече, ма освен да му я дотегля.
          Подозирам нещо да се е разместило вътре я сонда, я кой знае какво.
          Пак такива ми ти работи
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #25
            Ако имах проветриво място без опасност да се запалиш, разкачи бутилката и я изфъскай, имал съм случай да ми я напълнят до половината с какви ли не боклуци, графит, ръжди, конденз

            Коментар


            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              Той като я свали, не е проблем да свали фланеца и да излее газта.

            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Бутилката е сравнително нова. Миналата година е слагана. Евросонди там, квото трябва.

          • #26
            Събота и неделя съм дома ... иначе през седмицата съм у сервиза, ама там,има записани коли за поне десетина дена напред.
            Ако, се довлечеш някой уЙкенд... ще я оправим.
            Или звънкай, да ти думам ко да гледаш.
            Не си губи времето с глупости!
            Дотук си загубил поне един ден ... а резултат ..???
            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Румене, нямям ти телефона. Ако искаш, пиши на лични, ако искаш на Вайбър.
              нула осем 86 пет 9 осем 523.
              Благодаря!

          • #27
            В крайна сметка, успях да си набавя джаджата която включва двойното вакуумно. Втора ръка, но работи. Остава само да намеря време да я монтирам, за да не се занимавам повече с жила.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_изображение_2022-04-27_22-13-02-149.jpg Прегледи:0 Размер:209.0 КБ ID:6852209
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #28
              Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
              Вакуумното управление си е съвсем адекватно. Нищо притеснително в него. Проблемът е, че на моята е демонтирано. Вероятно е дефектирало и някой от предишните собственици, не е могъл да го "подкара". Предстои ми да придобия кутията от снимките, да я почистя и да се опитам да подкарам системата. Но е въпрос на финикийски знаци и идеите са ми за временно решение, докато придобия въпросната. Затова, вероятно приводът с жило и пружина е най-лесното временно решение. Стъпково моторче вероятно има как да се пригоди, ма като се замисля, едва ли си струва усилията и инсталацията.

              ПП: Освен това мехче, към вакуумната инсталация има и една подобна на сфера джаджа с диаметър 8-10 см под сервото на спирачките. която вероятно служи като вакуумен резервоар. И тя има два щуцера стърчащи за вакуумни маркучета. Ключът на конзолата под парното, също има три щуцера за маркучета. До него стигат три маркучета, едно от които е затапено с болтче.
              Проблемът е, че никъде не мога да намеря принципна схема на цялата галимация. Търсенето на техническа литература за тоя модел е провал.
              Ноооо, мен колицата си ме очарова. Офроуд възможностите и са над очакванията ми.
              Няма толкова лесно излизане от коловози. Вероятно, щото тежи само 825кила.
              Единствено малко клиренсец отпред и липсва, но това ще се поправи.
              Флекс няма да се ползва.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ax 4x4.jpg
Прегледи:440
Размер:93.3 КБ
ID:6853849

              Здравей!

              Погледни прикачената картинка. Аз разсъждавам така:

              Вакууми 6 и 7 от бутона отиват съответно на места 6 и 7 на актуатора (цилиндъра с мембраната). Това е управлението с двете положения (4х2 и 4х4), в зависимост от коя страна на мембраната се подава разреждане. Допускам, че има маркировка както на бутона, така и на актуатора, но дори и да се разменят, лесно ще разбереш – просто бутона ще работи инверсно (наопаки).

              Вакуум 8 (средния на бутона), явно е захранващ и отива в изход 8 от вакуумния резервоар, който казваш, че си го имаш. Вакуум 9 ти е разреждане за резервоарчето и трябва да води до някой щуцер някъде по всмукателния колектор например, макар че има различни варианти – от колектора, някъде около тялото на дроселовата клапа (след нея, разбира се), или с тройник от вакуумната тръба към сервото на спирачките. Все ще намериш откъде да го дръпнеш. Проста и надеждна схема.

              Според мен първо пробвай свързаната система с актуатор, който не е закачен за лостчето на кутията, за да провериш с бутона дали актуатора работи чисто и в двете направления, а и дали самият бутон е ок и не изпуска вакуум. За маркучи ти препоръчвам силиконови, защото са устойчиви и много еластични и уплътняват перфектно. Нямат нужда от оплетка и не са много скъпи.

              Успех!

              Коментар


              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Бих те помолил, ако може за линк към ръководството, от което си извадил схемата.
                Имам примерно казус какво и колко масло се слага в тръбата с вала за задното. Напоследък имах едно неприятно стържене зависимо от оборотите. Днес налях 90 р почти литър през пробката и стърженето престана. Според предишния собственик, било някакво "тънко" масло, щото там били иглени лагерите.
                Благодаря!

            • #29
              Привет!
              Много благодаря за схемета! Ще си я запазя.
              Аз разсъждавах по същия начин относно свързването.
              Вчера се занимавах с това, но не успях да я подкарам. Актуаторчето работи. Като движа лостчето си духа и от двете щуцерчета и мога да го задействам с уста и в двете посоки. Маркучетата бяха разкачени от ключа и трите. Едното (което беше затапено с болтче, вероятно за да не се губи вакуума за спирачките) не е белязано . Другите, едното има червено тиксо заводски, другото зелено. Проследих небелязаното и наистина води в резервоарчето. От резервоарчето другото води до един тройник на маркуча за сервото на спирачката, малко преди самото серво.
              Мислех да пробвам актуатора вътре в купето преди да го монтирам, но не ми идва вакуум, или е толкова слаб, че нито се усеща на пръста, нито задейства актуатора.
              Според мен, вакуумът ако го има изобщо е много слаб. Всички маркучета, в ключтително и големия до сервото са стари и хлабави.
              Спирачката не е твърда, но не е и особено мека.
              Странното е, че закачих актуатора с едно маркуче директно към тройника и пак не работи. А и на самия тройник не усещам с пръста да има вакуум. Дали може да е запушен щуцера на всмукателния колектор?

              Реших да сменя всички маркучи, включително този дебелия до сервото с нови, да почистя щуцера с нещо, за да се уверя че не е изцяло или частично запушен и пак да пробвам.
              Междувременно джаджата съм я монтирал на мястото и съм замостил двете щуцерчета с парче маркуче, за да не влизат боклуци. Има някаква пружинка не много силна вътре, която го държи в позиция изключено, въпреки че няма вакуум.
              Кофтито е, че резервоарчето е на много кофти местенце за да го сваля и почистя, ма ще намеря начин,
              Като сменя всички маркучета пак ще пробвам и ще пиша.

              Пак благодаря!
              Последно редактирано от TigerHunter; 02-05-22, 20:36.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #30
                А между другото ми хрумна и идеята за пробита мембрана на сервото, откъдето да губи вакуума. Ма това само като предположение.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X