Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят Ситроен АХ 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
    ...Има ли стъпково (линейно) моторче, което да работи на 1см в двете посоки? Става въпрос за включването и изключването на задния мост...
    Евантуално мешинка за централно заключване. Но е малко вероятно да работи дълго в условията които си снимал.
    Аз бих оставил вакуумната система.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #17
      Вакуумното управление си е съвсем адекватно. Нищо притеснително в него. Проблемът е, че на моята е демонтирано. Вероятно е дефектирало и някой от предишните собственици, не е могъл да го "подкара". Предстои ми да придобия кутията от снимките, да я почистя и да се опитам да подкарам системата. Но е въпрос на финикийски знаци и идеите са ми за временно решение, докато придобия въпросната. Затова, вероятно приводът с жило и пружина е най-лесното временно решение. Стъпково моторче вероятно има как да се пригоди, ма като се замисля, едва ли си струва усилията и инсталацията.

      ПП: Освен това мехче, към вакуумната инсталация има и една подобна на сфера джаджа с диаметър 8-10 см под сервото на спирачките. която вероятно служи като вакуумен резервоар. И тя има два щуцера стърчащи за вакуумни маркучета. Ключът на конзолата под парното, също има три щуцера за маркучета. До него стигат три маркучета, едно от които е затапено с болтче.
      Проблемът е, че никъде не мога да намеря принципна схема на цялата галимация. Търсенето на техническа литература за тоя модел е провал.
      Ноооо, мен колицата си ме очарова. Офроуд възможностите и са над очакванията ми.
      Няма толкова лесно излизане от коловози. Вероятно, щото тежи само 825кила.
      Единствено малко клиренсец отпред и липсва, но това ще се поправи.
      Флекс няма да се ползва.
      Последно редактирано от TigerHunter; 12-04-22, 20:36.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #18

        Ако не друго, поне ще ви запозная с една камара уйовини по тоя модел. За някои може да е интересно.

        Обещавам повече снимки.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #19
          На Субару е с два електо клапана и вакуум от всмукателния колектор. Клапаните са при двгто и са защитени от гняс. Много вероятно имам комплект и по великден съм на село. Казвай да ти ги търся ли?
          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Нямам идея това откъде взима вакуум. Н е съм я и заглеждал достатъчно обстойно. Ако ги откриеш, турни ги некъде настрани за секи скучай.

        • #20
          Точно на Субаруто (е10-12 либеро) е същата система. Вакуум ще вземеш от колектора. Със сигурност имаш готов щуцер.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Вероятно има, да. Няма откъде иначе.

        • #21
          Ще ровна и ако ги намеря ще ти дам знак.
          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря!

        • #22
          Не успях да я накарам да работи на бензин днес. Откачах маркуча преди инжекциона и го слагах в бутилка. Помпата работи и качва бензин, Не мога да преценя какво налягане прави, а и няма къде да прочета. Светих под дюзата, докато се върти на стартер, Дюзата НЕ пръска бензин и не мокри клапата.
          Не я чувам и да чука и като сложа пръстите отгоре, не се усеща нищо. Разглобих и почистих регулатора на налягането. Мембраната ми се видя здрава. Почистих всички букси около инжекциона. Разглобих и почистих ТПС-а, ако и да изглеждаше като нов вътре. Никакво износване на пистите и плъзгачите. Смених и горивния филтър.
          Не и не и не. Откачих и акумулатора за повече от половин час. Пак не.
          До тук свършва скромната ми компетенция. Отива в Бош сървиз тия дни. Инжекциона е Бош. Дано му разбират, Никъде не видях ОБД букса или подобно.
          Остава да ме съмнява вероятна цедка на сондата с помпата в резервоара. И да не дава достатъчно налягане. Ако времето даде утре, ще пробвам да я извадя.
          Такива ми ти работи...
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • kalin09
            kalin09 коментира
            Редактиране на коментар
            Е като отидеш там ,кажи как е минало ,че такава кола сигур не е преглеждана последните 15 години. При тях. а иначе ,намери къде са завряли релето за прекъсване на дюзата и от там нататък се ориентирай какво липсва.

        • #23
          Обади се на Картеста да я види , като ходиш на София
          На нас клиренс ни трябва , не скорост

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Ако стигна до София, Имам ходене до десетина дни,ама.

        • #24
          Да допълня. Принципно ме бОли,,,така де, дали работи на бензин, щото на газ е фурия. Обаче ми се манифестира и проблем с газовата и оттам идва тегавото.
          Обикновено на стотина км допълвах, колкото събере. Щото бутилката не е много голяма, Кога 15 лв, кога 12, както дойде. Обаче се случи след поредните стотина км да побере почти 20 литре и оттогава спря да иска да се зарежда. Кога събере зоооорлем 2-3 лв и изключи. Днеска зорлем пийсе стинки. Е тя все пак не работи на въздух.
          Ходих на газаджия и вика карай, докато свърши газта и я докарай да я погледна. Хубу, де. Ама кат неще на бинзин, как да му я закарам. Не че е далече, ма освен да му я дотегля.
          Подозирам нещо да се е разместило вътре я сонда, я кой знае какво.
          Пак такива ми ти работи
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #25
            Ако имах проветриво място без опасност да се запалиш, разкачи бутилката и я изфъскай, имал съм случай да ми я напълнят до половината с какви ли не боклуци, графит, ръжди, конденз

            Коментар


            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              Той като я свали, не е проблем да свали фланеца и да излее газта.

            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Бутилката е сравнително нова. Миналата година е слагана. Евросонди там, квото трябва.

          • #26
            Събота и неделя съм дома ... иначе през седмицата съм у сервиза, ама там,има записани коли за поне десетина дена напред.
            Ако, се довлечеш някой уЙкенд... ще я оправим.
            Или звънкай, да ти думам ко да гледаш.
            Не си губи времето с глупости!
            Дотук си загубил поне един ден ... а резултат ..???
            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Румене, нямям ти телефона. Ако искаш, пиши на лични, ако искаш на Вайбър.
              нула осем 86 пет 9 осем 523.
              Благодаря!

          • #27
            В крайна сметка, успях да си набавя джаджата която включва двойното вакуумно. Втора ръка, но работи. Остава само да намеря време да я монтирам, за да не се занимавам повече с жила.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_изображение_2022-04-27_22-13-02-149.jpg Прегледи:0 Размер:209.0 КБ ID:6852209
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #28
              Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
              Вакуумното управление си е съвсем адекватно. Нищо притеснително в него. Проблемът е, че на моята е демонтирано. Вероятно е дефектирало и някой от предишните собственици, не е могъл да го "подкара". Предстои ми да придобия кутията от снимките, да я почистя и да се опитам да подкарам системата. Но е въпрос на финикийски знаци и идеите са ми за временно решение, докато придобия въпросната. Затова, вероятно приводът с жило и пружина е най-лесното временно решение. Стъпково моторче вероятно има как да се пригоди, ма като се замисля, едва ли си струва усилията и инсталацията.

              ПП: Освен това мехче, към вакуумната инсталация има и една подобна на сфера джаджа с диаметър 8-10 см под сервото на спирачките. която вероятно служи като вакуумен резервоар. И тя има два щуцера стърчащи за вакуумни маркучета. Ключът на конзолата под парното, също има три щуцера за маркучета. До него стигат три маркучета, едно от които е затапено с болтче.
              Проблемът е, че никъде не мога да намеря принципна схема на цялата галимация. Търсенето на техническа литература за тоя модел е провал.
              Ноооо, мен колицата си ме очарова. Офроуд възможностите и са над очакванията ми.
              Няма толкова лесно излизане от коловози. Вероятно, щото тежи само 825кила.
              Единствено малко клиренсец отпред и липсва, но това ще се поправи.
              Флекс няма да се ползва.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ax 4x4.jpg
Прегледи:462
Размер:93.3 КБ
ID:6853849

              Здравей!

              Погледни прикачената картинка. Аз разсъждавам така:

              Вакууми 6 и 7 от бутона отиват съответно на места 6 и 7 на актуатора (цилиндъра с мембраната). Това е управлението с двете положения (4х2 и 4х4), в зависимост от коя страна на мембраната се подава разреждане. Допускам, че има маркировка както на бутона, така и на актуатора, но дори и да се разменят, лесно ще разбереш – просто бутона ще работи инверсно (наопаки).

              Вакуум 8 (средния на бутона), явно е захранващ и отива в изход 8 от вакуумния резервоар, който казваш, че си го имаш. Вакуум 9 ти е разреждане за резервоарчето и трябва да води до някой щуцер някъде по всмукателния колектор например, макар че има различни варианти – от колектора, някъде около тялото на дроселовата клапа (след нея, разбира се), или с тройник от вакуумната тръба към сервото на спирачките. Все ще намериш откъде да го дръпнеш. Проста и надеждна схема.

              Според мен първо пробвай свързаната система с актуатор, който не е закачен за лостчето на кутията, за да провериш с бутона дали актуатора работи чисто и в двете направления, а и дали самият бутон е ок и не изпуска вакуум. За маркучи ти препоръчвам силиконови, защото са устойчиви и много еластични и уплътняват перфектно. Нямат нужда от оплетка и не са много скъпи.

              Успех!

              Коментар


              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Бих те помолил, ако може за линк към ръководството, от което си извадил схемата.
                Имам примерно казус какво и колко масло се слага в тръбата с вала за задното. Напоследък имах едно неприятно стържене зависимо от оборотите. Днес налях 90 р почти литър през пробката и стърженето престана. Според предишния собственик, било някакво "тънко" масло, щото там били иглени лагерите.
                Благодаря!

            • #29
              Привет!
              Много благодаря за схемета! Ще си я запазя.
              Аз разсъждавах по същия начин относно свързването.
              Вчера се занимавах с това, но не успях да я подкарам. Актуаторчето работи. Като движа лостчето си духа и от двете щуцерчета и мога да го задействам с уста и в двете посоки. Маркучетата бяха разкачени от ключа и трите. Едното (което беше затапено с болтче, вероятно за да не се губи вакуума за спирачките) не е белязано . Другите, едното има червено тиксо заводски, другото зелено. Проследих небелязаното и наистина води в резервоарчето. От резервоарчето другото води до един тройник на маркуча за сервото на спирачката, малко преди самото серво.
              Мислех да пробвам актуатора вътре в купето преди да го монтирам, но не ми идва вакуум, или е толкова слаб, че нито се усеща на пръста, нито задейства актуатора.
              Според мен, вакуумът ако го има изобщо е много слаб. Всички маркучета, в ключтително и големия до сервото са стари и хлабави.
              Спирачката не е твърда, но не е и особено мека.
              Странното е, че закачих актуатора с едно маркуче директно към тройника и пак не работи. А и на самия тройник не усещам с пръста да има вакуум. Дали може да е запушен щуцера на всмукателния колектор?

              Реших да сменя всички маркучи, включително този дебелия до сервото с нови, да почистя щуцера с нещо, за да се уверя че не е изцяло или частично запушен и пак да пробвам.
              Междувременно джаджата съм я монтирал на мястото и съм замостил двете щуцерчета с парче маркуче, за да не влизат боклуци. Има някаква пружинка не много силна вътре, която го държи в позиция изключено, въпреки че няма вакуум.
              Кофтито е, че резервоарчето е на много кофти местенце за да го сваля и почистя, ма ще намеря начин,
              Като сменя всички маркучета пак ще пробвам и ще пиша.

              Пак благодаря!
              Последно редактирано от TigerHunter; 02-05-22, 21:36.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #30
                А между другото ми хрумна и идеята за пробита мембрана на сервото, откъдето да губи вакуума. Ма това само като предположение.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                Тук са 9 потребители онлайн. 0 потребители и 9 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X