Ауууу как се наиграх с турбината...
Послушах много хубави мнения от няколко форума от няколко човека от щатите, от Англия, от Германия и от още някъде в Европа и реших да се доверя на http://www.wink4x4.com Човекът има интересни проекти, дистрибутор е за Unichip за Европа - което е най-читавият чип за пустата електронна помпа на FTE-то. Имах намерение да работим и за напред. Ремонтирал е GT2359V-то на тоя мотор, препоръчаха ми го, че го прави да работи добре и оптимално до 1.5 бара (стандартни 0.9), което ме устройва напълно с нежния ми 5 скоростен автомат. Не съм се пазарил, чаках го да се мотка много месеци, половин час, след като ми я прати му бях платил фактурата за €1022.
За сравнение - Гого (Флекс) вече ремонтирал такава турбина преди няколко месеца за около 2000лв. По английските сайтове с неизвестни части е ~£400. Нова от Garret е ~3500лв с ДДС. GTurbo без геометрия от Австралия е 2800лв без мито, ддс и транспорт. Звучеше ми, че ако за 2000лв може да имам надеждно тунинговано турбо си е супер сделка. Върна ми пълен кенеф
Комуникацията с човека беше супер тегава през цялото време. Почнахме да си пишем още лятото, когато беше доста отзивчив и полезен. Турбото беше в него от 1.12 до началото на Февруари. През това време нито един път не си вдигна телефона, на мейлите се пишеше с по 1-2 седмици забавяне. Като му пратих това видео и въпроси каза "Не бе, нормално е, два пъти го отварях. Като се монтира и тръгне маслото ще се оправи" ?! После замлъкна завинаги. 7х€45/час труд.
Газ към Колос в Люлин. Нормално било дръжки. Геометрията, за която го бях питал изрично - пълна леш. Там ми казаха, че ако не намерят геометрия няма да го пипат изобщо, защото няма да си сложат името на турбина с такава геометрия (: 2 седмици не намериха геометрия. Турбото се ползва в мерджански ОМ648 и баварски М57, но с много по-ниски лопатки - 6-7мм и други перки. Тойотското е с 9.5мм лопатки. Геометрии за него - НЯМА. Колос не намериха нищо 2 седмици. Турбо Хют ровиха половин час и казаха, че не могат да доставят. При Митко Турбото или познават турбината, или Колос вече са ги питали, но веднага ми казаха, че нищо не могат да направят. Четох из някакви форумни дебри, че някой, някога оправял някъде около Симеоновско, но вече ми писна да обикалям и почнах да си търся геометрия сам.
Има в Aliexpress по $50. На края намерих в Midland Turbo в Англия. Вероятно пак китайско, ама уж от магазин с име. 350лв с транспорта и брекзита. Сега отлежава при Колос, дано го съберат тия дни. Поне холандецът е сложил хубава фрезована перка.
Тези турбини са на всички крузери 100 2002-2007. Животът им е като на предходните CT26 - 300-400 000км. Идните години предвиждам голяма криза с ремонтите им.
Новата геометрия и старата
Износването по геометрията. С времто лопатките почват да не се движат правилно или изобщо и надуването отива в тиквите. При повече форсиране почва да свети чека и да плюе една мъглява грешка от типа на "Turbo system assembly malfunction" или от сорта. С гасене и палене ресетва лопатките и се оправя за момента. При мен беше ставало 2 пъти, все при газ при изкачване по асфалт. Доколкото разбирам, местният специалитет е наваряване по лостчетата и пилене.
Помпата успя да премине през брекзита. 6 нови разпръсквача за дюзите, стенд и настройка = £571. Виден столичен сервиз се беше изказал, че били перфектни след сваляне и тест миналата зима. Реалността - 1 пикаеща, 1 с лошо разпръскване, 4 в рамките на нормалното за стотици хиляди километри. Тия дюзи (както и на 1HD-FT) отварят на различна степен при две различни налягания - за ниските и високите обороти. Слабо известен факт. Наляганията и на 6те - всяка за себе си.
Смяна на няколко датчика и най-важното SCV клапан на помпата = £1531. Тази електронна екзотика иска специален Denso стенд. У нас такъв няма или да имат, не знаят, че работи с тази помпа. Едно време, докато е бил актуален модела, при проблем от Тойота в Европа директно са подменяли цялата помпа и са я пращали обратно в кораба-майка. Обичайният проблем е, че с течение на километрите подаването на гориво пада. При мен загряла беше на около 80%. С още малко поизновсване почва да върви зле, да пуши. Живее около 400-500 000км. Ползвах http://diesel-injection-services.co...._Services.html За тях мога да кажа почти само хубаво. Работеха бавничко, но ме държаха постоянно в течение, даваха ми различни варианти и държаха всичко да е изпипано като хората.
Малко ме прецакаха с фактурата. Имахме уговорка изрично да е описано, че е за ремонт на моя помпа, пратена преди брекзита, която ми се връща. Бяха приложили с пратката фактура за малко по-ниска стойност, отколкото им бях платил по електронната фактура, заради максималните застраховки на ParcelForce, но приложената беше за продажба на помпа?! Въпреки, че "имам човек" доста нагоре по митниците просто нямаше какво да се направи. Платих си ДДС на £1500.... Сега докато го пиша това си мисля какъв съм будала, че не се разбрах с някой от познатите ми в Лондон да я получи и да ми я прати по Габиели като личен багаж, но свърши вече тая.
Пращах на там с DPD, които бяха играли мач с нея и въпреки доброто опаковане, в Англия пристигна с половината пластмасови куплунзи изпотрошени.
След цялата тази тъга, поне малко добри новини. Пратих помпата при Руси, който малко след това ми върна това чудно чудо. С леко примижаване, може да мине за съвсем нов мотор!
❤️ ❤️ ❤️
На бързо го сложих върху шасито за по-лесно съхранение и транспортиране. Почвам вече много сериозно да злоупотребявам с гостоприемството на Борко...
Още не прилича съвсем, но вече почна да придобива основните характерни черти на автомобил
Чакам другата седмица да ми се обадят дали ще живее турбото и с това работата ми приключва и го засилвам за събиране при Гого. След 7 дни стават точно 8 месеца от този двумесечен проект (:
Самият мотор ми излезна около 5000лв труд и части, за тотал по двигателя с помпа, инжектори и турбо от ~12000лв. Колкото цяла лоша 120ка или добра 90ка. Честно казано, ми е трудно да кажа дали си струва. Помпата можеше да изкара още никак не малко, макар и с намален капацитет. Турбото рано или късно щеше да даде тотално фира. Лагерите на двигателя бяха леш и сигурно скоро щеше да има превъртели. И все пак 12 хиляди.... Как го виждате? Взех цялата кола за 31000, с очакванията за перфектно състояние и да не пипам нищо. Имах абсолютно никакви намерения за подобен проект, но пандемията ми отмени плановете за Южна Америка. Железата и окачването са наистина супер, само двигателят излезна лимонка за момента.
Послушах много хубави мнения от няколко форума от няколко човека от щатите, от Англия, от Германия и от още някъде в Европа и реших да се доверя на http://www.wink4x4.com Човекът има интересни проекти, дистрибутор е за Unichip за Европа - което е най-читавият чип за пустата електронна помпа на FTE-то. Имах намерение да работим и за напред. Ремонтирал е GT2359V-то на тоя мотор, препоръчаха ми го, че го прави да работи добре и оптимално до 1.5 бара (стандартни 0.9), което ме устройва напълно с нежния ми 5 скоростен автомат. Не съм се пазарил, чаках го да се мотка много месеци, половин час, след като ми я прати му бях платил фактурата за €1022.
За сравнение - Гого (Флекс) вече ремонтирал такава турбина преди няколко месеца за около 2000лв. По английските сайтове с неизвестни части е ~£400. Нова от Garret е ~3500лв с ДДС. GTurbo без геометрия от Австралия е 2800лв без мито, ддс и транспорт. Звучеше ми, че ако за 2000лв може да имам надеждно тунинговано турбо си е супер сделка. Върна ми пълен кенеф
Комуникацията с човека беше супер тегава през цялото време. Почнахме да си пишем още лятото, когато беше доста отзивчив и полезен. Турбото беше в него от 1.12 до началото на Февруари. През това време нито един път не си вдигна телефона, на мейлите се пишеше с по 1-2 седмици забавяне. Като му пратих това видео и въпроси каза "Не бе, нормално е, два пъти го отварях. Като се монтира и тръгне маслото ще се оправи" ?! После замлъкна завинаги. 7х€45/час труд.
Газ към Колос в Люлин. Нормално било дръжки. Геометрията, за която го бях питал изрично - пълна леш. Там ми казаха, че ако не намерят геометрия няма да го пипат изобщо, защото няма да си сложат името на турбина с такава геометрия (: 2 седмици не намериха геометрия. Турбото се ползва в мерджански ОМ648 и баварски М57, но с много по-ниски лопатки - 6-7мм и други перки. Тойотското е с 9.5мм лопатки. Геометрии за него - НЯМА. Колос не намериха нищо 2 седмици. Турбо Хют ровиха половин час и казаха, че не могат да доставят. При Митко Турбото или познават турбината, или Колос вече са ги питали, но веднага ми казаха, че нищо не могат да направят. Четох из някакви форумни дебри, че някой, някога оправял някъде около Симеоновско, но вече ми писна да обикалям и почнах да си търся геометрия сам.
Има в Aliexpress по $50. На края намерих в Midland Turbo в Англия. Вероятно пак китайско, ама уж от магазин с име. 350лв с транспорта и брекзита. Сега отлежава при Колос, дано го съберат тия дни. Поне холандецът е сложил хубава фрезована перка.
Тези турбини са на всички крузери 100 2002-2007. Животът им е като на предходните CT26 - 300-400 000км. Идните години предвиждам голяма криза с ремонтите им.
Новата геометрия и старата
Износването по геометрията. С времто лопатките почват да не се движат правилно или изобщо и надуването отива в тиквите. При повече форсиране почва да свети чека и да плюе една мъглява грешка от типа на "Turbo system assembly malfunction" или от сорта. С гасене и палене ресетва лопатките и се оправя за момента. При мен беше ставало 2 пъти, все при газ при изкачване по асфалт. Доколкото разбирам, местният специалитет е наваряване по лостчетата и пилене.
Помпата успя да премине през брекзита. 6 нови разпръсквача за дюзите, стенд и настройка = £571. Виден столичен сервиз се беше изказал, че били перфектни след сваляне и тест миналата зима. Реалността - 1 пикаеща, 1 с лошо разпръскване, 4 в рамките на нормалното за стотици хиляди километри. Тия дюзи (както и на 1HD-FT) отварят на различна степен при две различни налягания - за ниските и високите обороти. Слабо известен факт. Наляганията и на 6те - всяка за себе си.
Смяна на няколко датчика и най-важното SCV клапан на помпата = £1531. Тази електронна екзотика иска специален Denso стенд. У нас такъв няма или да имат, не знаят, че работи с тази помпа. Едно време, докато е бил актуален модела, при проблем от Тойота в Европа директно са подменяли цялата помпа и са я пращали обратно в кораба-майка. Обичайният проблем е, че с течение на километрите подаването на гориво пада. При мен загряла беше на около 80%. С още малко поизновсване почва да върви зле, да пуши. Живее около 400-500 000км. Ползвах http://diesel-injection-services.co...._Services.html За тях мога да кажа почти само хубаво. Работеха бавничко, но ме държаха постоянно в течение, даваха ми различни варианти и държаха всичко да е изпипано като хората.
Малко ме прецакаха с фактурата. Имахме уговорка изрично да е описано, че е за ремонт на моя помпа, пратена преди брекзита, която ми се връща. Бяха приложили с пратката фактура за малко по-ниска стойност, отколкото им бях платил по електронната фактура, заради максималните застраховки на ParcelForce, но приложената беше за продажба на помпа?! Въпреки, че "имам човек" доста нагоре по митниците просто нямаше какво да се направи. Платих си ДДС на £1500.... Сега докато го пиша това си мисля какъв съм будала, че не се разбрах с някой от познатите ми в Лондон да я получи и да ми я прати по Габиели като личен багаж, но свърши вече тая.
Пращах на там с DPD, които бяха играли мач с нея и въпреки доброто опаковане, в Англия пристигна с половината пластмасови куплунзи изпотрошени.
След цялата тази тъга, поне малко добри новини. Пратих помпата при Руси, който малко след това ми върна това чудно чудо. С леко примижаване, може да мине за съвсем нов мотор!
❤️ ❤️ ❤️
На бързо го сложих върху шасито за по-лесно съхранение и транспортиране. Почвам вече много сериозно да злоупотребявам с гостоприемството на Борко...
Още не прилича съвсем, но вече почна да придобива основните характерни черти на автомобил
Чакам другата седмица да ми се обадят дали ще живее турбото и с това работата ми приключва и го засилвам за събиране при Гого. След 7 дни стават точно 8 месеца от този двумесечен проект (:
Самият мотор ми излезна около 5000лв труд и части, за тотал по двигателя с помпа, инжектори и турбо от ~12000лв. Колкото цяла лоша 120ка или добра 90ка. Честно казано, ми е трудно да кажа дали си струва. Помпата можеше да изкара още никак не малко, макар и с намален капацитет. Турбото рано или късно щеше да даде тотално фира. Лагерите на двигателя бяха леш и сигурно скоро щеше да има превъртели. И все пак 12 хиляди.... Как го виждате? Взех цялата кола за 31000, с очакванията за перфектно състояние и да не пипам нищо. Имах абсолютно никакви намерения за подобен проект, но пандемията ми отмени плановете за Южна Америка. Железата и окачването са наистина супер, само двигателят излезна лимонка за момента.
Коментар