Обява

Свий
Няма добавени обяви.

HDJ100 - Baseline и подготовка за пътешествия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отворих главините за нови лагер. Лошо. Миналата година като сменях разни семеринги, уж ги затворих по книга, с всичките мерения с динамометричен ключ и кантарче, но не смених лагерите. По една или друга причина в резултат са били хлабави и са превъртели по шпиндела и давата лагера и от двете страни...

    Click image for larger version  Name:	IMG_7040.jpeg Views:	0 Size:	519.7 KB ID:	6670327

    Доста следи имаше от длето, така че досега вероятно винаги са били пренатегнати на колкото им е дошло, може би по книга да им е било твърде малко. Ръб почти няма. Почти. Честно казано, изобщо не ми се дават по 1000лв за нови шенкели, от които шпинделите са неделима част, по моргите също е суша. Ще сложа белезки на шпиндела и лагера, ще събера колата, ще покарам няколко дни и ще отворя да видя дали ще превърта с новите лагери, ако да - ще го мисля. От Острова може и да изскочат шенкели със здрави шпиндели. Мисля, че вече мога да сваля шенкел за под час...

    Чак са вкопали притискащите шайби. Смърдеше на печена грес.

    Click image for larger version  Name:	IMG_6948.jpeg Views:	0 Size:	794.8 KB ID:	6670328

    Остъргах чугуните на шенкелите и тавите колкото можах с четка на бормашината. Малко съм над нещата вече и не им се престарах. Намазах отгоре с ръждопреобразувателят на Wurth - любопитно ми е да видя с очите си какво ще направи или не. Отгоре обичайният епоксиден грунд и полиуретан. И да изпопада - майната му, тоя чугун няма да се прояде.

    Click image for larger version  Name:	IMG_7038.jpeg Views:	0 Size:	828.2 KB ID:	6670329

    Отворих и предните апарати. Леле мале. На някои бутала им трябваше персонална подкана, за да излязат навън. Поне са евтини.


    Click image for larger version  Name:	IMG_6980.jpeg Views:	0 Size:	425.8 KB ID:	6670331

    Апаратите заминаха на пясък, грунд и прахово

    Click image for larger version  Name:	IMG_6972.jpeg Views:	0 Size:	1,013.9 KB ID:	6670332

    Подкарах и тръбите на хидравличното окачване. Това, надявам се, са едни от последните железа, с които ще се занимавам по колата и през живота си. Бях до ПАПЕ за подмяна на гумените участъци - рязко им е напуснал главният човек по хидравликите. Момчето в магазина ме посъветва, ако маркучите са си здрави да не рискувам в момента да ги пипат, че не се знае знае ли се какво ще стане
    Стъргане, епокси, полиуретан и на простора да съхнат

    Click image for larger version  Name:	IMG_7045.jpeg Views:	0 Size:	1.08 MB ID:	6670333

    Междувременно, в София също има водно бластиране със стъклени перлички, като варненското - близо до Мрамор. Един друг хоби пациент, половин-милионник, излезе от там така срещу 60 (шестдесет) лева

    Click image for larger version  Name:	IMG_7037.jpeg Views:	0 Size:	672.8 KB ID:	6670334

    Коментар


    • И малко офтопик забави. Последният ден на ретроградният Меркурий за малко да запали и бутне купето

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6940.jpeg
Прегледи:1277
Размер:637.5 КБ
ID:6670336

      Спасихме едни реквизитни БТР-и от местните дечурлига, които си правят кОпон вътре, трошат и вандалстват

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6952.jpeg
Прегледи:1265
Размер:579.2 КБ
ID:6670337

      С придърпване и прибутване дойдоха малко по-под око

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6963.jpeg
Прегледи:1264
Размер:956.3 КБ
ID:6670338

      Коментар


      • Лагерите винаги се проверяват след 1000-2000км когато се регулират без смяна. Особено стари лагери почти винаги охлабват след първия реглаж, а ако го направят и след втория са за смяна.

        Нови, ако са стегнати по процедурата и читави обикновено не охлабват поне 10000км. И внимавай как четеш процедурата - например при тераното ако си ги махал или ги сменяш, гайката се натяга здравата (35Nm или от сорта), правят се по няклко оборота напред-назад, после се охлабва до свободно, мери се усилието на превъртане, и после се стяга, докато разликата от усилието на хлабаво е примерно 2 кила (20 нютона), със закачено кантарче перпендикулярно на някоя шпилка. За да стане това гайката се затага сигурно с 10-ина нютонметра, което на пръв поглед е крайно неинтуитивно и може да ти се струва много. В началото ги стягах на общо усилие (не разлика) на превъртане кило и половина, което разликово се оказва под нормата, и съвсем резонно охлабваха след 1000км, та се налагаше достягане. Но откакто прочетох ВНИМАТЕЛНО ръководството и направих всичко както е там, абстрахирайки се от представата ми колко стегнат е лагера и че му идва много, всичко се успива още от първия път. Само първите 400-500км греят малко повече от нормалното (но незначително), и после сработват и не мърдат много дълго време.

        А на главините не виждам да им има нещо кой-знае какво. Вътрешната черупка на лагерите е конусна и ще си компенсират. Там е пълно с грес (или поне би-трябвало - аз поне не мога да ги сложа без да омажа всичко) та кой-знае какво износване от превъртането не би-трябвало да има.

        Ключовия момент е да се проверяват за луфтове веднъж годишно при "обикновено" каране и 2-3 пъти при тежко, и ако се появи луфт да се донатягат. Изпуснеш ли луфта да стане много, лагерите стават за смяна.
        Последно редактирано от sparkybg; 14-11-20, 01:12.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • MoridinBG
          MoridinBG коментира
          Редактиране на коментар
          Да, така е. Първо се натяга до 59nM(!), развърта се главината на ръка, отново се натяга до 59, после се охлабва и се затяга до работните 4.3 - 6.5nM. После с кантарчето трябва да се завърта от 4.3 - 6.8кг усилие. Контрата е на 64nM.

          Просто трябваше да ги сменя още миналата година и да не слушам "Пази ги за резервни новите лагери, на тези нищо им няма". До сега само с проблеми от "Нищо му няма, не пипай" (:

          Иначе протрит е шпинделът, не главината. Има ръб от долната страна (откъм земята), който намалява до изчезване откъм горната страна - така са се изчеквали хлабавите лагери.

      • С пълна пара към финала!
        Поцинковам като невидял. Още малко и целият ще вляза във ваната за галванизация!

        Вход

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7066.jpeg
Прегледи:1090
Размер:1.14 МБ
ID:6677838

        Изход

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7132.jpeg
Прегледи:1073
Размер:773.1 КБ
ID:6677839

        Поцинковам каквото ми падне! Например всички карантийки на ръчната

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7151.jpeg
Прегледи:1060
Размер:787.1 КБ
ID:6677840

        Пуснах апаратите на песъкоструене, грундиране и прахово. Цвят г/д близък до джантата. Цехът (PBG в Дружба) малко се поизложи - дадох им старите бутала и им казах изрично, че ще ги сменям и да ги ползвам да затапят апаратите, да не влезе пясък и/или боя. Задните ок, но на предните бяха махнали буталата и натъпкали хартии. Отвориха ми доста работа...

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7185.jpeg
Прегледи:1085
Размер:437.2 КБ
ID:6677842

        Смених и уплътненията с ремонтния комплект.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7227.jpeg
Прегледи:1053
Размер:663.4 КБ
ID:6677841

        Събрах шенкелите с главините и апаратите. Чииисто ново. Лагерите си взеха едни 105 нютона, за да почне главината да се върти от 6кг сила.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7189.jpeg
Прегледи:1068
Размер:626.0 КБ
ID:6677843

        Взех нов интеркулер от Острова

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7220.jpeg
Прегледи:1062
Размер:988.3 КБ
ID:6677844

        Оригиналният е направо жалък в сравнение

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7221.jpeg
Прегледи:1065
Размер:871.2 КБ
ID:6677845

        Изчистих си VIN-а. За целта трябваше да изправя шасито на една страна, за да застане хоризонтално.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7280.jpg
Прегледи:1051
Размер:827.3 КБ
ID:6677846

        С епоксидна смола и малко изрязана пластмаса направих леген, който напълних със солна киселина. Отстрани един парцал напоен със сода за хляб обира пръските

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7283.jpeg
Прегледи:1059
Размер:740.8 КБ
ID:6677847

        Изчисти се чудно. Спестих си разправии с КАТ, комисии и рентгени.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7285.jpeg
Прегледи:1069
Размер:561.3 КБ
ID:6677848

        2 ръце епоксиден грунд и падна снега днес. Как ще му пръскам полиуретан сега...

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7286.jpeg
Прегледи:1066
Размер:531.6 КБ
ID:6677849

        Стягам се за финал. До края на седмицата планирам да кача шасито на колела и да е готово за сватба. Големият проблем е, че англичаните още се мотат с помпата. Счупили си индикаторния часовник и чакат нов, за да калибрират клапана за нафтата. Турбото и то пътува напред-назад из Европа... Стигна до Холандия, върнаха го некадърниците от DPD, сега пак на път. Тия две неизвестни ме спъват мноооого да се разбера с Гого кога ще сглобяваме...

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Отвратително брат, просто отвратително, и сега как ние ще живеем с факта, че ти вдигна летвата (качество и внимание към детайлите) до степен достойна за някой бутиков реставратор без бюджет, щанс ние простосмъртните да приближим качеството на твоите ремонти е близък до 0.00000001%

          От друга страна, супер радва, че има младо поколение със златни ръце и силна воля и желание, загубихме Йори от форума, получихме теб

          Жив и здрав да си и да продължаваш този дух!

      • Бравоооо
        Радост за очите, продължавай малко остана. С първия сняг ще си готов за зимни изпитания

        Коментар


        • респект наистина за желанието и труда!

          Коментар


          • И аз много се кефя на проекта,следя с интерес какво се случва,успех и чакаме още снимки.🙂

            Коментар


            • По Коледа наистина ставали чудеса!

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7482.jpeg
Прегледи:848
Размер:731.5 КБ
ID:6685617

              Изпръсках фугите с уплътнител. Технологичният процес изисква минимум 15 градуса околона температура, а зимата вече дойде, за това си направих хралупа

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7318.jpeg
Прегледи:808
Размер:742.3 КБ
ID:6685618

              Първо пробвах да сгрея с китайска суха дизелова печка. За час и половина - вдигна от 3 до 7 градуса. Слабо.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7319.jpeg
Прегледи:805
Размер:752.7 КБ
ID:6685619

              На другия ден взех газов калорифер. За 45 минути отдолу вече беше 20 градуса.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7337.jpeg
Прегледи:811
Размер:811.6 КБ
ID:6685620

              За съжаление, се оказа, че нямам подходяща дюза за уплътнителя. Исках да пръска плътна ивица, която да покрие само застъпването между ламарините, а тази пръскаше много по-разхвърляно, без значение от настроеното количество въздух или уплътнител. Може и аз да съм бил некадърен, но стана зле.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7339.jpeg
Прегледи:817
Размер:588.2 КБ
ID:6685621

              За това наклепах с четка. Фугите се покриха, но не толкова плътно, колкото ми се искаше и един ден това ако ще се сваля, ще е див ужас. Ползвах Teroson MS 9320. Залепва потресаващо и просто няма отлепяне. Дори малките пръски са като заварки.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7358.jpeg
Прегледи:811
Размер:608.9 КБ
ID:6685622

              Покрих всичко, което беше покрито фабрично и още няколко места, които ми се видя смислено. Оригиналното покритие лятото беше в този вид.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5519.jpeg
Прегледи:816
Размер:678.4 КБ
ID:6685623

              Покрих и калниците. Изключително еластично е. Оригинално калниците бяха покрити по същия начин - със същото, с което бяха уплътнени фугите.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7359.jpeg
Прегледи:817
Размер:458.1 КБ
ID:6685624

              Ударих страшна греда със задния мост. Лятото ми го песъкоструиха и грундираха. Уж с епоксиден грунд на Jotun. Три дни след това боядисах с Раптор, който иначе е съвместим с джотуна и зарязах моста така следващите няколко месеца. Сега като почнах да редя спирачки, абс и т.н. по него, го изпуснах 😊, от което на места боята се пукна и почна да се бели като черупка от яйце 😲. Цяла люспа и под нея гол бластиран метал. С почукване с чук напуках и свалих боята от целия мост за два часа. Нямаше един квадратен милиметър, където да държи и точица от боята... Не разбирам с какво са грундирали. Вече много литри Раптор изпръсках по какво ли не и такова нещо не съм видял даже по голи ръждиви железа пръснати с останалото в пистолета.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7366.jpeg
Прегледи:809
Размер:570.4 КБ
ID:6685625

              Ново бластиране на друго място, епоксиден грунд и полиуретанова боя за шасита. Доста по-малко носи на бой от раптора и се драска по-дълбоко, но не ми се занимава отново...

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7466.jpeg
Прегледи:810
Размер:735.9 КБ
ID:6685626

              Поредна цинкова драма. Леглата на шарнирите отпред бяха пълни и шарнирът не можеше да влезне достатъчно, за да се покаже каналът за зегерката от другата страна. Тая форма нямаше как да я затворя читаво на чаша, за това мазах киселина като гламав с една четчица за водни боички.
              На още едно място срещнах проблеми с натрупан цинк - леглата за реглажните болтове за сходимост отпред. Тях направо с флекса. Ще видим като почне да се прави сватбата колко други такива места ще се появят

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7472.jpeg
Прегледи:819
Размер:461.1 КБ
ID:6685627

              Събирането на предните главини и торсионите не беше никакъв проблем, но задният мост по начина, който позволява наличното оборудване - кран и палетна количка - беше доста измъчена работа.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7480.jpeg
Прегледи:816
Размер:702.7 КБ
ID:6685628

              И така. Сега шасито отлежава до купето най-сетне и си мислят едно за друго. Другата седмица пръскам вакса на дъното на купето, редя резервоар и тръби и след празниците, когато най-сетне си получа нафтовата помпа и турбината, всичко заминава на сватбено тържество.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7485.jpeg
Прегледи:818
Размер:895.3 КБ
ID:6685629

              Междувременно, роувърджиите наоколо съвсем ме взеха за мезе 😂

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_2883.JPG
Прегледи:821
Размер:552.4 КБ
ID:6685630

              Коментар


              • Дерзай, малко остана

                Коментар


                • Пич, това е извънземно. Браво!
                  יעבור
                  «И това ще мине»

                  Коментар


                  • Уникална става! Next time да си имаш един дрънгел ,под ръка , да си караш!
                    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                    Коментар


                    • https://youtu.be/mV1OC8Ocu6Y
                      Маалко от лагера на врага : виж тия фуги жълтурчетата ,как ги пълнят на ръка ,като в сладкарски цех
                      TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                      Коментар


                      • От 6тата минута нататъка "фугират" с хайтек дивайси
                        TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                        Коментар


                        • А така, спвай ми сол, сипвай
                          Ето как става с подходящата дюза - https://www.youtube.com/watch?v=KIE_qT_Fb1A
                          Аз ползвах същия пистолет, но с друга дюза

                          Коментар


                          • Пиша, колкото да не забравя, че едно време имах Тойота и работех по нея, а някога в древността дори я карах...

                            Изпръсках дъното с Dinitrol. ML в кухините, 4941 по самото дъно.
                            ML-ът докато се пръска е с консистенция като чиста водица, след това изсухва и остава мек и се маже.
                            4941 е доста гъст, като изсъхне става с твърдостта на восък на твърда свещ. От една страна като се пипа не цапа и не се маже и може спокойно да се работи по него, от друга не е като пластмасова кора, а с нокът или отверка може да се драсне до метала отдолу.
                            В предните калници пръснах на Фертан шегрето за проба - изобщо НЕ препоръчвам. Става твърдо като пластмаса.

                            Повече подробности като цени, пистолети за пръскане и т.н. - в темата в отдела по корозия.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7510.jpeg
Прегледи:573
Размер:861.4 КБ
ID:6705529

                            Изпръсках и шасито с 4941. От долната страна по всяка вероятност сравнително бързо ще се остърже, но повече ме интересува горната, от към купето, където механично търкане няма, но се задържа неизмиваема кал и блато (справка - снимката на шасито с двигателя от началото на тази авантюра). Стана стелт поцинковано, което и исках.
                            Обмислях да го пръсна с боя, дори успях да си набавя най-после нужната химия за пасивиране на цинк за боядисване, но това хем щеше да оскъпи още повече всичко, хем тази вакса мога сравнително лесно да я подновявам където и когато трябва, без разглобяване.
                            Някога, като се сглоби с купето, ще изпръскам и отвътре шасито с вакса на Динитрол, защото ако го направя сега от всякъде ще протече неизсъхващия мазньоч на ваксата за кухини.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7636.jpeg
Прегледи:549
Размер:958.8 КБ
ID:6705530

                            И накрая - сложих усилени пружини за хидравлично окачване отзад. Оригиналните са вече много омекнали. Нормално хидравликата трябва да носи около 540кг товар без да се промени височината на колата, но с 5-6 човека и багаж моята клякаше на ниско ниво, а наляганията в системата ставаха твърде високи. Сега би трябвало да може да носи без проблеми 7 човека, багаж и стотината килограма цинк.
                            За сега проблем остава с торсионите - няма усилени торсиони за хидравлично окачване, а тези за конвенционално са много по-дебели и дори с допълнителното тегло пак ще са ми в повече и окачването няма да работи адекватно. На първо време преиндексирах оригиналните, ако след сглобяването пак не стига, може да се замисля за нови хидравлични, също преиндексирани...

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7873.jpeg
Прегледи:554
Размер:852.3 КБ
ID:6705532

                            И така. Сега си прегледах кога са правени снимките, от 22.12 единственото, което е свършено е изпръскването на шасито. От тогава си чакам помпата и турбината. То не бяха брексити, загубени пратки, грешни адреси и просто моткане и бавене. Някой ден...
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • BatGeorgeone
                              BatGeorgeone коментира
                              Редактиране на коментар
                              Нема се отчайваш, ти ми даваш сила да продължа с моя кемпер, аз ще те ръчкам да продължаваш в същия дух с 'йотата

                              Може би след време такива теми ще бъдат сложени в раздел, Клуб на мазохиста ))

                              Или Клуб - много прави малко кара, Руси и той има какво да добави по тази тема ))

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X