Първоначално публикуван от MoridinBG
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
HDJ100 - Baseline и подготовка за пътешествия
Свий
X
-
Болтовете не лебедката работят на скъсване или нещо бъркам?И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Гредата на лебедката само с тия 2 болтчета ли е хваната,с малките шайби?
На мойто комби отдушника на задния диф съм го изкарал зад десния стоп,на нивото на дрьжките на вратите е,то до там Нама как да стигне без да плува комбито,на края на маркуча едно малко филтърче тип ПечуркаTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Двете болтчета, които сочат към земята държат бронята, заедно с още по 2 на страна малко по-назад, които държат и куката и ухото за дърпане.
Гредата е хваната отделно с по два болта на страна към шасито.
turtey, добрее май сме направили глупост. Непростимо погрешен ли е монтаж, при който се дърпат болтовете? Бях видял, че по принцип е ок монтаж на една страна, но не бях обърнал внимание, че при всички положения трябва да е с краката напред и болтовете да се компресират, а не назад и да се дърпат... В момента е с болтове клас 8.8 - дали с 10.9 или 12.9 ще направи нещата по-приемливи? Или има съображения и за конструкцията на самата лебедка, освен болтовете? по принцип може да се преработи монтажа, но вече отидоха време и усилия по този...
Коментар
-
Да, грешката е сериозна.
Мога да дам акъл но първо трябва да го видя на живо.И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Ами така изглеждаше по-лесно... Така не трябваше да се съобразяваме много с "ръкавите", които излизат от бронята и се нахлузват на роговете на шасито. Ще го преработя на тава, както трябва, какво да се прави.
За момента обаче съм в бокса със счупен преден диференциал. Буксуване назад на бавни в пясък и камъни, рязко сцепление и ПРАС-ТРЯС.
Последва сваляне на кардани, разкачане на полуоски и докуцване до цивилизацията само на задно със заключен централен диференциал. Та сега се търсят корона и пиньон (3.90) - за съжаление нещата отиват на Люцкан и ~1000лв...
Минах и през Сотир в Божурище да се подмия отдолу на подемника. Там се натъкнах на
- 1 like
Коментар
-
Е, да. И ние се натъкнахме на същото веднъж Трябваше по-далече да спреш
Относно предния диференциал (или по-скоро корона и пиньон), може да е удачно да потърсиш някой усилен вариант. Нещо Nitro Gear или там каквото, така може да излезе по-изгодно и по-спокойно в дългосрочен план. Самата ситуация, при която се е случила случката, вече най-вероятно знаеш как да я избягваш, ама все пак.
Коментар
-
Точно 2 месеца в бокса за диференциала. На 28.10 го счупих, на 27.12 си тръгнах с оправената кола. Покрай диференциала се направиха и доста други неща, за които сам щяха да ми трябват още много уикенди или просто ми бяха твърде извън компетенцията. Големи благодарности на Гого (Флекс)!
Окапалите зъби по короната. По пиньона бяха само наранени, без счупвания. Корона и пиньон през Люцкан - ~850лв + 200лв за другите лагери в диференциала, които се бяха нагълтали със стружки.
Доста четене за проблемният диференциал на стотиците. Само в ih8mud излизат 26 страници с резултати за broken diff. В lcool и landcruiserclub.net още толкова и още няколко стотин в 100/105 австралийската група във Фейсбук.
Две са смъртоносните ситуации за диференциала - пребуксувало с голяма скорост колело, което изведнъж захапва и/или мъчене назад по наклон. 8" просто не стигат. При 200 е 9" и такъв проблем практически няма. Преди 2001ва е още по-зле, защото там има само 2 сателита, вместо 4, както е след 2001.
Две неща се правят по въпроса:
- Монтаж на блокажна касета от ARB - от една страна е по-масивна от щатната и е по-малко вероятно да се усуче/измести/deflect-не пиньона от короната, от друга с блокаж е доста по-малко вероятно някое колело да пребуксува с твърде голяма скорост
- Подмяна на спейсъра между лагерите на пиньона, който оригинално се сплесква с натягането, с такъв с фиксиран размер. Това се очаква да попречи на пиньона евентуално да се измести и да приплъзне по зъбите. За съжаление това не се реализира при мен
Не разрешават проблема на 100%, но след тези две стъпки значително намалява риска от повторно чупене.
Хич не ми се искаше тази ситуация да се повтори, така че взех блокаж. За блокажът трябва и компресор, а така или иначе исках да си взема. Взех и компресор. От предният блокаж има доста по-малко полза, отколкото от задния и активиран убива почти цялата маневреност, за това взех и заден, който да ползвам в болшинството от случаите.
В България цените са МАЙКОООО. Моите ги взех от 4x4Proyect в Испания. Цената е 1500-1600лв за един ARB блокаж. За толкова тук се продават китайските чудеса. Пристигат точно за седмица и 150лв за 2 блокажа и компресор. Ако се взимат на фирма става по 1200лв на блокаж. Тотал блокажи, компресор, корона, пиньон, лагери, труд - 5000лв
При Гого се свърши доста работа:
- Смяна на горни и долни шарнири на независимото окачване отпред. Тойота продават само цял носач, но не и шарнири. Смених само шарнирите с такива от Sankei 555. Горните се намериха в БГ на доста добра цена, долните от UK.
- Нови кормилни накрайници, старите бяха със скъсани маншони и шарнирите бяха щета. Лятото единият маншон беше напукан, но все още изглеждаше ок, доста бързо са се развили след това нещата.
- Сваляне и стенд на дюзи в Super Diesel на околовръстното - според тях - перфектно състояние. За помпата ударих жесток камък - никой, с който ме свързаха или се свързах аз не иска да се наеме със стендоване на тази електроника. Само някакъв случаен гаражен BMW-джия веднага "Давай, правиме я" - мммм, не. Яро ме насочи към Траян в Бояна, но около празниците не успях да се свържа с него никак.
- Реглаж на клапани - като цяло в норма, няколко изходящи с доста малки луфтове
- Смяна на всички ремъци, обтегач и ролка на ангренажния. Помпата не я пипахме - работи си.
- Смяна на о-пръстени, подложки и т.н. на дюзите.
- Смяна на течащ преден семеринг на раздатката
- Смяна на течащ семеринг на задния диференциал
- Смяна на течащ семеринг на преден диференциал към каре
- Смяна на изтрити семеринги на задните главини с вкопани втулки
Излезнаха и тампони на диференциала за смяна, но покрай празниците нямаше от къде да дойдат на време, ще остане да си ги правя на малко по-топло време.
С това, 10 месеца по-късно, финалът е, че на 16 годишен джип на 400 000км, дори и каран почти само магистрално, всички тампони и практически всички външни семеринги са за смяна. Супер щеше да е да се сменят на веднъж, но с DIY подход така става.
Компресорът си го слагах сам с баща ми. Оказа се, че в кошът отпред празни места има много, но почти няма такива, където да влезне лесно, без да се пречка и да може капакът да се затвори нормално. На края го събрахме между бушоните и горивния филтър с малко разместване на скобите за разни кабеляци и къстъм скоба, на която да застане.
Хич не ме кефи, че бързата връзка за маркуч за помпане стърчи надолу, към перката и ще я обърна на някъде другаде с коляно. Малко трябва да се подредят и кабелите, че съм наследил едни безумни бързи връзки и останки от вече махнати дневни светлини.
За включване на блокажите ползвах оригиналното тойотско връткало от 70, 80 и 105. Стана много яко. Включва и компресора. Предния блокаж е само заедно със задния. Ще видим ще бъде ли това пречка за в бъдеще. На таблото си има място за врътката, макар че след фейслифта блокаж не се предлага в Европа
Отзад намерих фабричен куплунг и кабел за врътката, което ме обнадежди, че може пък и да взема да намеря фабричното ECU, което включва фабричният електрически диференциал. Планът ми беше, ако го намеря да се включа към него, така че блокажите да се активират само на ниска скорост.
Намерих го в кабелните диаграми и разглобих таблото, но за съжаление, макар и очаквано, ECU нямаше оставено.
Докато бях там извадих и навигацията и включих емулатор на мястото на CD changer-a. Бях взел най-евтиният възможен от aliexpress, колкото да видя ще тръгне ли, защото четох конфликтни мнения, а и упорито ме убеждаваха в един магазин в София, че емулаторите не работят с тази навигация и CD changer. Работят. Сега ще инвестирам в малко по-хубав с Bluetooth, с който да ми работят Prev/Next от волана и да излизат заглавията.
Възползвах се да разкарам и последните останали кабеляци от наследения неработещ чип тунинг и скрития анти радар. Оставих си едно късо парче, с което при нужда да мога да изтеглям кабели между кабината и коша на двигателя.
Остана да закача и предния блокаж към компресора, но 6 метровия пневматичен ARB-ски маркуч, който идва с компресора, не стига и за двата. Освен това само при -1С се одървя страшно много и мисля да сложа по-гъвкав.
Лебедката не съм я пипал, че е твърде студено за толкова работа на открито. Има идея за преправяне на тава, но да се вдигнат с десетина градуса температурите и ще се реализира.Последно редактирано от MoridinBG; 06-01-20, 16:54.
- 2 likes
Коментар
-
И една равносметка на края на годината колко струва закупуването на Land Cruiser 100 в добро общо състояние и безкомпромисна поддръжка - оригинални части, синтетични масла и т.н.
Маслата са 2 смени на масло на двигателя + масло за още 2 + диференциали, раздатка и т.н.
Аксесоарите са предимно глезотии - блокажи, компресор, багажник за колела от Австралия.
Резервните части са всичко, което съм подменял, повечето от Люцкан, освен дискове и накладки и няколко дреболии. Реално можеше изобщо да не пипам повече от половината неща и да карам още десетки хиляди проблеми без никакви проблеми, освен някое потропване и забърсване на малко прокапало масло тук-там. Сега обаче знам, че следващите 100-200 000км няма да мисля нищо, освен масла и нещата, които сам счупя.
Горивото е при среден разход пълно-пълно до момента 15.17/100. Доста в Европа, доста Марешки, чат-пат от скъпата нафта. Сравнително доста офроуд, влачене на 5 човека с колела и риене в калта.
- 4 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар