Обява

Свий
Няма добавени обяви.

HDJ100 - Baseline и подготовка за пътешествия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ауууу как се наиграх с турбината...
    Послушах много хубави мнения от няколко форума от няколко човека от щатите, от Англия, от Германия и от още някъде в Европа и реших да се доверя на http://www.wink4x4.com Човекът има интересни проекти, дистрибутор е за Unichip за Европа - което е най-читавият чип за пустата електронна помпа на FTE-то. Имах намерение да работим и за напред. Ремонтирал е GT2359V-то на тоя мотор, препоръчаха ми го, че го прави да работи добре и оптимално до 1.5 бара (стандартни 0.9), което ме устройва напълно с нежния ми 5 скоростен автомат. Не съм се пазарил, чаках го да се мотка много месеци, половин час, след като ми я прати му бях платил фактурата за €1022.
    За сравнение - Гого (Флекс) вече ремонтирал такава турбина преди няколко месеца за около 2000лв. По английските сайтове с неизвестни части е ~£400. Нова от Garret е ~3500лв с ДДС. GTurbo без геометрия от Австралия е 2800лв без мито, ддс и транспорт. Звучеше ми, че ако за 2000лв може да имам надеждно тунинговано турбо си е супер сделка. Върна ми пълен кенеф



    Комуникацията с човека беше супер тегава през цялото време. Почнахме да си пишем още лятото, когато беше доста отзивчив и полезен. Турбото беше в него от 1.12 до началото на Февруари. През това време нито един път не си вдигна телефона, на мейлите се пишеше с по 1-2 седмици забавяне. Като му пратих това видео и въпроси каза "Не бе, нормално е, два пъти го отварях. Като се монтира и тръгне маслото ще се оправи" ?! После замлъкна завинаги. 7х€45/час труд.
    Газ към Колос в Люлин. Нормално било дръжки. Геометрията, за която го бях питал изрично - пълна леш. Там ми казаха, че ако не намерят геометрия няма да го пипат изобщо, защото няма да си сложат името на турбина с такава геометрия (: 2 седмици не намериха геометрия. Турбото се ползва в мерджански ОМ648 и баварски М57, но с много по-ниски лопатки - 6-7мм и други перки. Тойотското е с 9.5мм лопатки. Геометрии за него - НЯМА. Колос не намериха нищо 2 седмици. Турбо Хют ровиха половин час и казаха, че не могат да доставят. При Митко Турбото или познават турбината, или Колос вече са ги питали, но веднага ми казаха, че нищо не могат да направят. Четох из някакви форумни дебри, че някой, някога оправял някъде около Симеоновско, но вече ми писна да обикалям и почнах да си търся геометрия сам.
    Има в Aliexpress по $50. На края намерих в Midland Turbo в Англия. Вероятно пак китайско, ама уж от магазин с име. 350лв с транспорта и брекзита. Сега отлежава при Колос, дано го съберат тия дни. Поне холандецът е сложил хубава фрезована перка.
    Тези турбини са на всички крузери 100 2002-2007. Животът им е като на предходните CT26 - 300-400 000км. Идните години предвиждам голяма криза с ремонтите им.

    Новата геометрия и старата

    Click image for larger version  Name:	IMG_8361.jpeg Views:	0 Size:	264.2 KB ID:	6719727

    Износването по геометрията. С времто лопатките почват да не се движат правилно или изобщо и надуването отива в тиквите. При повече форсиране почва да свети чека и да плюе една мъглява грешка от типа на "Turbo system assembly malfunction" или от сорта. С гасене и палене ресетва лопатките и се оправя за момента. При мен беше ставало 2 пъти, все при газ при изкачване по асфалт. Доколкото разбирам, местният специалитет е наваряване по лостчетата и пилене.

    Click image for larger version  Name:	IMG_8282.jpeg Views:	0 Size:	234.0 KB ID:	6719728


    Помпата успя да премине през брекзита. 6 нови разпръсквача за дюзите, стенд и настройка = £571. Виден столичен сервиз се беше изказал, че били перфектни след сваляне и тест миналата зима. Реалността - 1 пикаеща, 1 с лошо разпръскване, 4 в рамките на нормалното за стотици хиляди километри. Тия дюзи (както и на 1HD-FT) отварят на различна степен при две различни налягания - за ниските и високите обороти. Слабо известен факт. Наляганията и на 6те - всяка за себе си.

    Смяна на няколко датчика и най-важното SCV клапан на помпата = £1531. Тази електронна екзотика иска специален Denso стенд. У нас такъв няма или да имат, не знаят, че работи с тази помпа. Едно време, докато е бил актуален модела, при проблем от Тойота в Европа директно са подменяли цялата помпа и са я пращали обратно в кораба-майка. Обичайният проблем е, че с течение на километрите подаването на гориво пада. При мен загряла беше на около 80%. С още малко поизновсване почва да върви зле, да пуши. Живее около 400-500 000км. Ползвах http://diesel-injection-services.co...._Services.html За тях мога да кажа почти само хубаво. Работеха бавничко, но ме държаха постоянно в течение, даваха ми различни варианти и държаха всичко да е изпипано като хората.
    Малко ме прецакаха с фактурата. Имахме уговорка изрично да е описано, че е за ремонт на моя помпа, пратена преди брекзита, която ми се връща. Бяха приложили с пратката фактура за малко по-ниска стойност, отколкото им бях платил по електронната фактура, заради максималните застраховки на ParcelForce, но приложената беше за продажба на помпа?! Въпреки, че "имам човек" доста нагоре по митниците просто нямаше какво да се направи. Платих си ДДС на £1500.... Сега докато го пиша това си мисля какъв съм будала, че не се разбрах с някой от познатите ми в Лондон да я получи и да ми я прати по Габиели като личен багаж, но свърши вече тая.
    Пращах на там с DPD, които бяха играли мач с нея и въпреки доброто опаковане, в Англия пристигна с половината пластмасови куплунзи изпотрошени.

    Click image for larger version  Name:	IMG_8097.jpeg Views:	0 Size:	679.9 KB ID:	6719729


    След цялата тази тъга, поне малко добри новини. Пратих помпата при Руси, който малко след това ми върна това чудно чудо. С леко примижаване, може да мине за съвсем нов мотор!

    Click image for larger version  Name:	IMG_8363.jpeg Views:	0 Size:	422.8 KB ID:	6719730

    Click image for larger version  Name:	IMG_8364.jpeg Views:	0 Size:	355.2 KB ID:	6719731

    Click image for larger version  Name:	IMG_8365.jpeg Views:	0 Size:	409.9 KB ID:	6719732

    Click image for larger version  Name:	IMG_8366.jpeg Views:	0 Size:	388.7 KB ID:	6719733

    ❤️ ❤️ ❤️

    На бързо го сложих върху шасито за по-лесно съхранение и транспортиране. Почвам вече много сериозно да злоупотребявам с гостоприемството на Борко...

    Click image for larger version  Name:	IMG_8370.jpeg Views:	0 Size:	336.1 KB ID:	6719734

    Още не прилича съвсем, но вече почна да придобива основните характерни черти на автомобил

    Click image for larger version  Name:	IMG_8388.jpeg Views:	0 Size:	423.6 KB ID:	6719735

    Click image for larger version  Name:	IMG_8382.jpeg Views:	0 Size:	447.1 KB ID:	6719736

    Чакам другата седмица да ми се обадят дали ще живее турбото и с това работата ми приключва и го засилвам за събиране при Гого. След 7 дни стават точно 8 месеца от този двумесечен проект (:

    Самият мотор ми излезна около 5000лв труд и части, за тотал по двигателя с помпа, инжектори и турбо от ~12000лв. Колкото цяла лоша 120ка или добра 90ка. Честно казано, ми е трудно да кажа дали си струва. Помпата можеше да изкара още никак не малко, макар и с намален капацитет. Турбото рано или късно щеше да даде тотално фира. Лагерите на двигателя бяха леш и сигурно скоро щеше да има превъртели. И все пак 12 хиляди.... Как го виждате? Взех цялата кола за 31000, с очакванията за перфектно състояние и да не пипам нищо. Имах абсолютно никакви намерения за подобен проект, но пандемията ми отмени плановете за Южна Америка. Железата и окачването са наистина супер, само двигателят излезна лимонка за момента.
    Последно редактирано от MoridinBG; 13-03-21, 16:10.

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Мисли позитивно - сега колата ще е в състояние по-добро от когато е била нова. А със сигурност си далеч от цената и, като чисто нов автомобил.

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Не се познаваме на живо, но ако ти трябва съдействие за Англия(кралството) може да разчиташ на мен, освен това мисля в идния месец-два да пътувам до родината с мой превоз, тоест няма мита, ДДСта и транспортни разходи на килограм

    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      КЕФ цена няма, кефи и се и не ги мисли,имаш ги и ги даваш с кеф

  • Адаптирайте GTB или GTD подходящо турбо конвертирано на вакуум . С така направен мотор е грехота да се наливат пари в нещо архаично за което няма резервни части .

    Коментар


    • push
      push коментира
      Редактиране на коментар
      за 1.5 Бара налягане на което искате да работи двигателят 4 поколение GTB2260VK , GTB2566VK , GTB2260VKLR ( Мерцедес 350 CDI , водно охлаждане , лагерно ) или Хибрид 5 поколение GTD2872VRK ( лагерно ) всички работят спокойно на 2.5-2.8 Бара . БМВ GTB са с V Band скоби . Доколкото разбирам идеята да е малко по мощна и жива колата без да е за сметка на ресурса .

    • Juiced
      Juiced коментира
      Редактиране на коментар
      Подкрепям на 100% особено за гт2566, щеше да му залепне като шамар на врат. На 1,5 бара ще да изкара милиони километри.

    • MoridinBG
      MoridinBG коментира
      Редактиране на коментар
      Добре. Good to know.
      Един от големите ми аргументи да си запазя 2359, освен по-ниската крайна цена е, че на този етап без проблеми си влиза обратно стоково и мога да запаля колата, което е основният приоритет в момента, без да се впускам в други приключения и напасвания. Повярвайте ми, наистина не искам да захващам абсолютно нищо в момента, преди колата да е сглобена и да се движи на собствен ход.

      С екзотичната за тук електроника, последващият разгон е сложен - това тойотско ЕКУ, за разлика примерно от на 200, не може да се мапва - никъде, от никой на тази планета. Ползват се piggyback ECU-та. Както съм споменавал, автоматът се стресира от натоварвания, а стоковото еку дърпа torque-a при смяна на предавки. Повечето афтърмаркети не го правят и много, много скоро се прави автомат.
      Единственият читав вариант е Unichip и до по-малка степен на GTurbo еку-то. Та тепърва трябва да се снабдя с празен Unichip, със софтуер за програмиране и с някой от местните тунери да се научим да работим с тях.
      Така стигнах до тук (:

  • Иване, 1000 пъти ти казах да сложиш GTurbo, но то обичаш да ровиш твърде много в нета и да ти е трудно. Не си ли разбрал вече, че по форумите дават информация само хора дето хал хабер си нямат.
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • MoridinBG
      MoridinBG коментира
      Редактиране на коментар
      Геометрия, та геометрия. И уж бил читав човека...

  • Пожелавам още малко работа и много късмет. Адмирации за усилията и спокойствие в работата ;-) Ще стане!

    /offtopic след HMSU Мало Бучино 2007-ма - не ги разбирам тези хора ;-)
    ;-)
    Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
    нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

    Коментар


    • Относно 12 000 за двигателя.

      Преди 5-6 години изхарчихме 10 000 лв за ремонт на TD42 на Нисан и в крайна сметка проблема не се реши - масло в антифриза. Гледайте позитивно, колата ще стане супер
      Последно редактирано от Plamen Alexandrov; 14-03-21, 23:17.
      Дела трябват, а не думи.

      Коментар


      • Самодържец
        Самодържец коментира
        Редактиране на коментар
        Това си заслужава отделна тема.

      • Plamen Alexandrov
        Plamen Alexandrov коментира
        Редактиране на коментар
        Хах да. Имам всичко документирано, снимки, история и тъжен завършек

    • Хубавите работи стават бавно и изискват средства.
      Според мен само едно нещо липсва на този джип за да е перфектен , и то е цял преден мост.
      Ясно е че е късно вече, но ми е интересно мнението ти. Мислил ли си по този въпрос, става ли, не става ли, само преден мост или трябва и двата да се сменят, от какво?
      Откакто карам коли, задължително при покупка на нова (стара) кола има нещо, макар и дребно, за ремонт по предницата. Връщайки темата гледам че и ти все нещо правиш по предницата както и друг колега със същия джип в Старозагорския форум.
      От година и половина карам 20годишен голям джип с два цели моста и за първи път ми се случва само да карам и да няма нищо належащо за ремонт по окачването.

      Коментар


      • I.Stoyanov
        I.Stoyanov коментира
        Редактиране на коментар
        До начин на шофиране и до МПС си е! И аз си мислех, че по-здраво от предния мост нЕма. Но фактите с моя опит сочат обратното - черокито се караше по един и същ път, както и Тойотата - до вилата и обратно и някакви разходки из планините. Средно веднъж годишно правех я някой накрайник, я тръгнал шарнир, я рециклаж на някоя от щангите, че там доставка от сащ беше само опция за нови. На Тойотата, съм правил веднъш 2 накрайника и 2 маншона на лява полуоска. Сега гледам, че на дясната също са за смяна. Но накрайниците си бяха щатните 92" -ри набор и ако някой някога беше слагал грес прес гресьорката, навярно щеше да са си още в перфектно здраве. Сложих пак оригинални, надявам се да изкарат още едни 30-тина години . Иначе нищо не клопа или тропа по колата, а е на 250К. реални от първи собственик. Та си е до кола и конструкция.
        Познат има терано, кара се по-ларж от баба Койота - все нещо тропа по предницата ///.....
        Последно редактирано от I.Stoyanov; 15-03-21, 10:28.

      • sv2006
        sv2006 коментира
        Редактиране на коментар
        Ами малко слабички идват мостовете на черокито, има доста по здрави
        Моята вила е на 10км черен път, на места с наредени един до друг камъни като павета (макадам) нагоре в гората, с нисък лек автомобил бмв 5 стигам за 40мин. Със Х5 от първите стигам за около 30мин. Със патрол дълга база с 35ци стигам спокойно за 20 мин. Ако му дам жега съм сигурен че ще ги сваля под 15мин. Комфорт по този път при първите две МПСта липсва, напрежение огромно, стискаш волана и се надяваш да не изкъртиш нещо. Патрола е като голям кораб, минава без да му прави впечатление колкото и газ да раздаваш.

    • За моите цели смятам, че независимото окачване е правилният избор. При пътуване, особено по малко по-раздрънкан път, с цял мост комфортът е значително по-лош - непосредствени впечатления от 80ка и Дефендърите, които се мяркат по снимките тук.
      Основната цел, с която взех тази кола, е доста обикаляне и пътуване - бил съм на повечето континенти, освен Африка и Антарктида, на стоп и с автобуси, с крузера планираме като отпусне чумата да прекараме 8-12 месеца в Южна Америка. Блатстването тук му е второстепенна задача.

      По предницата единствената истинска работа ми беше счупената корона - научих си урока и спецификите с нея. Снимките и разказите може би създават малко по-различно впечатление, но другото всичкото беше обслужване. Както казах, това ми е първа кола и до преди това бях ремонтирал само колело - научих се на всичко в движение. Цялата предница сега щях да мога да я обслужа на веднъж за 2 дни, вместо на няколко пъти в продължение на месеци...

      То и текущия проект с шасито - вместо за 8 месеца, смятам че с наученото наистина ще го направя за 2. Много неща се чудех как да ги направя, дали да ги направя, къде да ги направя и така едно по едно, вместо да правя по няколко неща едновременно. Периодично се натоварвах от цялата работа и зарязвах за по 1-2-3 седмици.

      Тъпото дъно на купето примерно го правих 4 месеца! Първо сума време се борих с уплътнителя по фугите, докато на края не се отворих как да го сваля механично и бързо. После се мъчих доста да сваля останките от оригиналното покритие, докато не се убедих, че само с истинско пясъкоструене ще стане, но пък някой да дойде да го направи на място се оказа не лека задача. Бързо го боядисах, после почна голямо чудене с какво да уплътня фугите и безкрайно чакане на доставки. Кратка пауза като разбрах, че съм сбъркал, че съм пръснал полиуретана преди уплътнителя и чудене и консултиране това колко е грешка. После финалното покритие - вакса ли да е, шегре ли да е, с какво да я пръскам тая вакса, дали да не закарам цялото безумие някой да го направи другаде. Това всичкото до тук можеше да са реални 4 дена работа с още седмица-две технологично време.

      Руси ми се кара, че много чета в нета. Ами то и на живо всеки ти казва нещо различно. "Майстори" си противоречат. "Майсторлъци" се оказват пълни глупости. Повечето хора, които могат да ми помогнат тактично си траят или си премълчават неща. Взема пък да им открадна бизнеса. Как ли пък не.
      Руси между другото, е единственият до момента, който ми каза всичко за което го питах, отвори ме на разни тънкости и ми даде смислени съвети.

      Коментар


      • MoridinBG
        MoridinBG коментира
        Редактиране на коментар
        +100кг
        Под въпрос дали на тойота шаситата не са меки по начало и поцинковането не ги вкоравява
        Става по-скъпо от боя, ако броиш транспорта

      • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
        ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
        Редактиране на коментар
        Тоест боята ще го предпази по същия начин и е по-евтино ?

      • MoridinBG
        MoridinBG коментира
        Редактиране на коментар
        Според мен цинкът ще държи много по-здраво и дълго. В моите сметки освен това не влиза и труд.

    • В движение съм, в движение съм!

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8613.jpeg
Прегледи:832
Размер:359.4 КБ
ID:6727691

      Вече Гого му бере гайлето на загубените болтове и смалените от цинк отвори. Ако се абстрахираме от всички други плюсове и минуси, цинкът определено отваря много повече работа, отколкото просто една боя.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8676.jpeg
Прегледи:836
Размер:370.6 КБ
ID:6727692

      За съжаление, като стане на 15 години пластмасата става доста крехка и доста щипки на кабелни снопове и тръбички дават фира, а такива има не-малко.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8669.jpeg
Прегледи:838
Размер:428.6 КБ
ID:6727693

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8673.jpeg
Прегледи:829
Размер:442.2 КБ
ID:6727694

      Турбината в крайна сметка като нова

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8433.jpeg
Прегледи:823
Размер:256.0 КБ
ID:6727695

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8434.jpeg
Прегледи:832
Размер:295.1 КБ
ID:6727696

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:155115567_789308605274919_5138836068992600484_n.jpg
Прегледи:824
Размер:49.0 КБ
ID:6727697

      Голямо чудене падна с какво да заменя фабричната изолация междъ скоростите и купето. Много хора питах, никой не ми даде конкретен и сигурен отговор. Оригиналът е кече/плат. На края заложих на http://www.isoline.bg/приложение/о-в...-flex-st-duct/ Дават го до 85 градуса, заради лепилото на гърба, самата "синтетична гума" е до повече. След 2 часа във фурната на 100С - няма промяна. Не се влияе и от киснене в масла и бензини.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8661.jpeg
Прегледи:838
Размер:402.3 КБ
ID:6727698

      Тръгнах да си рециклирам и спирачната система. Неприятно сложна е - мотор, помпа, цилиндър азот под налягане. Помпата вдига налягане, изравнява с цилиндъра и това натиска спирачките. Блок Не е точно слабо място на модела, но даде ли проблем спирачките стават на 0.5-1% и педал до пода. Най-много се преебава моторът, за който отделни части няма, само цял модул за $750. Понякога буталото на помпата изпуска, понякога уплътнения на цилиндъра с азот.
      На време го хванах при мен - влага беше пробила през гарнитурата на мотора и беше понала да вилнее вътре. За сега няма поражения по намотки, четки и т.н.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8645.jpeg
Прегледи:833
Размер:332.0 КБ
ID:6727699

      Колекторът и е някъде на средата на живота си. Почнах да се запознавам и със струга и го престъгахме, че беше доста набразден и вконусовен.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8634.jpeg
Прегледи:828
Размер:271.5 КБ
ID:6727700

      До тук добре. Другата седмица оставям и купето и се надявам съвсем скоро да почне каране...

      Коментар


      • gy6ter
        gy6ter коментира
        Редактиране на коментар
        Ади де .

      • noname12
        noname12 коментира
        Редактиране на коментар
        Тая тема ме държи на нокти! Значи чак започвам да се чудя ще я подкара ли колегата, или не..все едно аз ще я карам!
        Колкото и да напомня за някакъв продължителен кошмар все пак смятам, че удовлетворението от крайния резултат ще е налице.
        Благодаря за споделената информация!

    • Туй да беше 40ка , или 70ка , отдавна да си забравил за цялото реставриране . Тая има чаркове и науки , колкото за 5
      TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

      Коментар


      • А колко ще излезе цялото упражнение измерено във фискална стойност ми е мноооооого интересно
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • ctef
          ctef коментира
          Редактиране на коментар
          В тази връзка, много полезна и приземяваща тема. Поне за мен.
          Благодаря на автора за споделения опит.

        • MoridinBG
          MoridinBG коментира
          Редактиране на коментар
          Давал съм разбивки, последно май във фейсбук. Като я събера ще дам актуално, но около 20-25к, от които 12 около мотора (:
          Излишни и ненужни разходи освен едни 500-1000 около турбината не е имало.

      • Днес в церемония в тесен кръг ги обявихме за съпруг и съпруга!

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8797.jpeg
Прегледи:676
Размер:705.4 КБ
ID:6729410

        Click image for larger version  Name:	IMG_8804.jpeg Views:	0 Size:	555.2 KB ID:	6729409

        Коментар


        • Ухааа, бравооооо

          Коментар


          • Направих ѝ 1500км и хвърлих работното масло.
            Таблото първоначално светна като Междузвездни Войни, протекоха всякакви възможни флуиди от всякакви възможни места, 1-2 дена дозатягах и донамествах маркучета и скоби. В момента вече всичко е точно.
            Върви на змей! Осезаемо по-пъргава от преди цялата сага! Разходът ми падна с литър. До Пловдив и обратно, пълно-пълно на входа и изхода на магистралата в една и съща верига, като си пълня аз по един и същи начин, на отиване със 120 по GPS и темпомат - 11.3/100, на връщане със 140 - 16.5/100. 32" Maxxis 764 M/T. Преди със 120 беше около 12.6/100, със 140 не бях карал толкова дълго, че ѝ беше по-зор, сега ги държи леко. 120 си остава комфортната скорост, а и с тия 50% разход отгоре за 20км/ч...
            Още не съм я цапал повече от това, което хвърлят локвите и черния път до вилата, че до сега разработвах, но с на Динитрол твърдата вакса отдолу се мие невероятно лесно, а струята не я засяга изобщо.

            Другия месец вадя салона и обезшумявам, правя и шкафове в багажника.

            Утре обаче се гмуркам в калта ❤️

            Коментар


            • На моята черния Dinitrol още си стои черен като я измия. Никакво поемане на камъчета и трупане на омазнена кал, като с други вакси, които съм ползвал. Като се постопли ще огледам по-подробно целия под, но засега изглежда много добре. Вероятно наесен ще има много леко повторение по критичните ,еста, където знам че събира гняс, ей-така, да съм сигурен че са запечатани/

              Не че съм и на въртял кой-знае колко - вероятно нещо като 3000км, преко сили 4000. Но резултата е драстично по-добър от с други вакси.

              Като я закарах на преглед ония щяха да се подмокрят от изгледа отдолу.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • MoridinBG
                MoridinBG коментира
                Редактиране на коментар
                Тука подъвкахме различните варианти и малко повече подробности - https://offroad-bulgaria.com/forum/о...йли-и-тн

                В общи линии в кухините ML - много течен и проникващ, по дъното на каросерията и рамата пак ML и върху него 4941 - много по-твърд. В кухините 4941 не се пръска.
                Гледай да си купиш от другаде Dinitrol, в Англия цените са по-тре-са-ва-щи.

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                MoridinBG

                Благодаря много, взех два спрея х 500мл МЛ и два спрея по 500мл 4941, по около 13 паунда с доставката на спрей, това скъпо ли е в сравнение с България, нямам идея как при вас вървят нещата?

              • MoridinBG
                MoridinBG коментира
                Редактиране на коментар
                4941 е 20лв 500мл аерозол и ако не се лъжа 27 или 29лв е 1л за пистолет. В Чехия го бях намерил за около €9 за 1л, но бях сравнително спешен и взех от тук.

            • Няма как да не пада Динитрола от камъчетата (пробвано с пясъкоструйка ). Вярно е , че държи по-добре от други , мисля Спарки визира Новол . Пада освем от камъчетата и там , където моята се е влачила в лед и високи треви . По кюшетата си седи . Мисля , че ако беше избрал някакъв грунд /боя/битум , щеше да пада на люспи направо , там дето сега пада от камъче . На тия места сложи още една-две ръце (Динитрола позволява) , да се получи лигаво-еластичен слой .Виждал съм джипки дошли от Скандинавско , направо милиметри вакса имат .
              За кухините ,обаче , харесвам други марки .Возилата с "Интегрирана рама " са целите в кухини отдолу и на едно такова се заиграх с литри -отежних го яко .
              Предполагам говориш за местата край подкалниците само ?

              Колкото за разхода ти- чудесен е . Имай в предвид , че колкото и да е добър двигателя ти , конете му на са прекалени за купето ти , т.е. напъва се . Ако се спреш на заводските гуми и "лятна" шарка , ще спадне чувствително и "бягането" на колата ще се подобри . Ама ти , очевидно знаеш кво правиш и къде ще я водиш .
              TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

              Коментар


              • MoridinBG
                MoridinBG коментира
                Редактиране на коментар
                Динитрола пада от удар само върху цинка. Върху не-цинк си седи и само се вдлъбва леко при удъра.
                Аз напръсках хубаво вътре праговете и калниците, до където стигнах като махнах пластмасовите кори.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X