Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Антирозионни бои и гумени детайли и тн.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Антирозионни бои и гумени детайли и тн.

    Привет колеги.

    Хванах се да си предпазя рамата и пода на купето от ръжда. 91 4runner. Та взех на МИПА 3 в 1 боята за шаси и използвах четка, наврян в един канал на село. Боядисах, където успях да стигна с четката, но на много места просто не може да се бръкне. Отделно знам, че гумените уплътнения не реагират добре на боята и оставих около тях небоядисано, както и около електрически кабелчета и търкащи се детайли по окачването. Моя майстор каза, че съм свършил работата само горе-долу и ми препоръча да напръскаме всичко останало директно с антикорозионнен спрей на Berner. Притеснява ме да не прецака гумените уплътнения или кабелите. Какъв е вашият опит с тези неща? Благодаря предварително!

  • #2
    BERNER нямат НИЩО, дето да свърши работата, която искаш да свърши. Пръскане с Dintrol ML (на кухините включително), и после Dinitrol 4941 върши нещо. Не закача гума, пластмаса и т.н., та можеш да пръскаш наред.

    С MIPA-та, ако само си мазал без да подготвиш основата, смятай че пак нищо не си свършил. Отделно дето е само декорация - шаситата гният отвътре навън.

    CarSystem също имат подобни продукти, както и други фирми.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Ето едно уникално добро видео, препоръчващо много добри евро продукти за корозионна защита.
      Човекът е с голям опит и си прави неговия си бус: https://www.youtube.com/watch?v=2ElO4gyV6aY
      Ако не ви се гледа цялото: https://youtu.be/2ElO4gyV6aY?t=2122
      Част от нещата сме ги обсъждали. Аз си взех епоксито 121 от фертанци - наистина стои уникално. Като миех четките (защото мазах с четка в момента - греда и праг) остатъка от епоксито намазах на ръждива повърхност... еми много материал има в него!
      Замислям се за Dinitrol 77B combi wax за под калниците. Изглежда доста здраво.
      Също има и друго разрешение на проблема с пръскането на Dinitrol 4941 ... абе много инфо, синтезирано и събрано и с конкретни качествени продукти!
      По-натам ще пусна снимки - правя си експеримент с една ламарина и Dinitrol ML, Вюрт ръждопреобразувател на спрей и вакса...

      Коментар


      • #4
        Хубави неща, но с изключение на ваксата искат идеална подготовка на повърхностите.

        Между другото, пича използва Dinitrol 77B и разтворител (white spirit, иначе казано обезмаслител за спирачки ) за да си забърка нещо, което го има готово - ваксата на NONOL за пистолет е точно такава, с точно такава гъстота. Само че пшриготвена по тоя начин не прониква достатъчно, защото съхне бързо.

        Проблемът с пръскането на 4941 е съответния пистолет + нагряване до 60-80 градуса. С пистолет за 20 кинта за съжаление не става.

        Купих си това, за съжаление след дъжд качулка, но догодина ще има подновяване тук-там, така че няма да ми е излишно:
        https://www.amazon.de/Druckbecherpis.../dp/B00H2KOTY4

        Сега пръсках с тунингована Auarita за шагре и самоделен еквивалент на пръскалката с маркуч. ТУнинга беше за да го накарам да пръска с нея. Обаче бутилката е под налягане, и понеже не издържа много, лимитът беше 3 бара. И едната гръмна и направи мазало точно с черния Dinitrol 4941, защото прекалих с греенето (предполагам). Измъкна и се пластмасата с резбата.

        Та, въпросния Vaupel има регулация на въздух, регулация на количество боя (може да се докара много голям дебит въздух и малко количество вакса, което се разпръсква финно), и бутилката е под налягане 8 бара, но и отвътре и отвън, та няма гърмежи. Отделно при натискане на спусъка пъска първио въздух, после ваксата и ги спира в обратен ред, което не дава на пръскалката да се задръсти.

        Козата си сака пръч.

        ...и впрочем, заграт до 50-ина градуса 4941 на спрей се разпърква и покрива перфектно. Само дето като цена излиза тройно и няма пръскалка на маркуч. Пръскалка от 1000 обаче върши работа, до накъде. Но не е за кухини, определено.

        От Dinitrol 1000 няма полза - прави същия слой като ML, само дето е без корозионни инхибитори, а само вакса. Ваксите с инхибитори са кафяви - въпросния NOVOL също.

        Та, за мен комбинацията ML и върху него 4941 е перфектната за отвън. ML-а прониква изключително добре, почти като WD40. Завършека за кухини обаче по-скоро е DINITROL 3125, а не 1000. Пак след ML това.

        Под 2 пластмасови кори напръсках с 1000. Стои си мазно, неизсъхнало и абсолютно прозрачно от 4-5 дни насам. Като рядък вазелин.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          sparkybg , как върви горе-долу разходната норма? Ще поръчвам ML и 4941, но ми е трудно да преценя колко да взема и колко да се презапася... Как модна Ауаритата и успешно ли беше? Никак не ми се дават 270лв за пистолет, който да ползвам веднъж само за това... 30-50лв по бих прежалил.

          Коментар


          • #6
            Не става с auarita-та с удължител. Става само с нейния си къс накрайник. ТОй тунинга беше именно защото исках да ползвам идължител като по клипчетата.

            Трябва да нагрееш 4941-цата до към 50-60 градуса.

            За късо терано отидоха 6 бутилки МЛ и мисля 8 бутилки 4941. 4941 можеш например да си кушиш 7 битлки от литър и 2 спрея. На някои места със спрейовете е по-удобно.

            Но аз доста го понаквасих, особено с ML-а. Става пълно мазало. После с черното изобщо не е така - то не капе почти изобщо, освен ако сериозно не прекалиш.

            За кухини ще ти трябват спрейове. МЛ няма проблем, щото е рядко като WD40 почти. Със спрей 4941 с удължител за кухини не съм пробвал, но то 4941 си е за външно ползване и по кухини не трябва.

            4941 за да се ползва в кухини трябва да се разреди с нещо. Например етер/бял спирт/екстракционен бензин (няма нищо общо с бензина по бензиностанциите) и от сорта, Така ще стане рядко, а после етера ще изфиряса и ще си остане слой какъвто трябва.
            Последно редактирано от sparkybg; 20-11-20, 12:35.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              Еха, бая бутилки са това. При мен както е дълга база и има и повече достъп сигурно повече ще отидат. В кухините не съм убеден, че ще има смисъл да пръскам с 4941. Мисля да оставя с твърдата запечатваща вакса там.

              Коментар


              • #8
                Само да ви кажа, че шагрета разни, преобразователя на Вюрт, Мипа, всякакви видове алкидни бои, епоксиди и най-вече препарати на восъчна и битумна основа само замазват проблема, но не го решават. Както е отбелязал колегата Спарки без перфектно подготвена повърхност са безсмислени в дългосрочен план, тъй като ръждата работи на принципа "ínside-out". Мнението ми е, че въпросните препарати даже са вредни в дългосрочен план, тъй като блокират естествения път на влагата при топло и сухо време, задържайки я в метала. За това препоръчвам фосфор и цинк, т.е. химическа борба. Изисква малко постоянство и наблюдение, но дългосрочният ефект е осезаем.

                Коментар


                • MoridinBG
                  MoridinBG коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не ме мисли мене, аз проблемът с ръждата съм го решил кардинално и из основи (:

              • #9
                Без перфектно подготвена повърхност са безсмислени неща като грундове, бои и шагрета, които сами по себе си не прават нищо с ръждата.

                Това обаче изобщо не е вярно за прапаратите, които обсъждаме, защото карам кола, подготвена с такива препарати от 6-7 години и много добре ги знам как и кога действат и кога не. На стара кола са си направо задължителни, ако имаш намерение да я караш дълго време. Подновяването през година на определени уязвими места - също. Една от главните причини доста возила да започнат да ръждясват зверски от един момент нататък е точно изфирясването на фабричните им такива покрития.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #10
                  Да не цапам по-общата тема за боядисване - звъннах на Фертан (rustoff.eu) - наистина имат доста повече неща, отколкото на сайта.
                  ML (според тях) се слага под 4941 в случаите, когато се нанася върху старо покритие, където има ръжди, нарушена боя и т.н. заради инхибиторите и преобразувателите, които съдържа. Когато се защитават почистени, бластирани и боядисани на ново покрития, няма нужда от ML и може да се нанесе направо 4941. Вече в кухини, прагове, калници и т.н., където си е стара повърхност ML си има място.
                  Нямат 440/445/447 stonechip-овете на Динитрол, предлагат Фертанския - https://shop.fertan.bg/shop/zashtita...ivna-zashtita/ Не му намерих TDS-а на първо четене.
                  Имат и 4010 за двигателя и отсека.
                  Казаха да се звъни преди да се ходи в магазина, защото са в намален състав и не винаги има човек (:
                  Последно редактирано от MoridinBG; 23-11-20, 11:47.

                  Коментар


                  • #11
                    Бях миналата седмица до фертан. Напазарувах добре. 4041, ML, Corrostop за новобоядисания ми двигател, не-битумно шегре за калниците. То шегрето ми стана малко излишно, защото междувременно запълних фугите и шевовете по дъното с Terroson 9320 SF и покрих и двата задни калника с него.
                    Утре мисля да заръчам https://toolspanda.com/kit-sealey-vz...ari-38263.html - Sealey SG18. Цената си им е конкурентна на Островната. Бутилката е под наляганe. Не ми се даваха толкова пари, но ще ми остане за напред да си подновявам ваксата, ще мина на баща ми колата, на някой познат ще го дам и така...
                    Проблемът с температурите го реших като покрих цялото купе с един найлон и вкарах една печка отдолу.

                    Коментар


                    • #12
                      Цената е конкурентна, ама продукта не е. Гледах го и това, ама реших че щом ще е гарга, трябва да е рошава.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Очевидното е - 3 реглажа (поток въздух, поток вакса, максимално натискане на спусъка). Другото е че в онова може направо да сложиш литровата бутилка, вместо да пресипваш, а това за мен поне също не е хич малко предимство откъм мацаница. И на на последно място - като ползваш няколко продукта сменяш бутилки, а не пресипваш обратно и не миеш след всеки. Ако действаш и достатъчно внимателно миенето е МНОГО по-малко.

                        В дъното на контейнера на онова има пружина, отгоре има конусен адаптер. Пружината притиска бутилката към конуса и извън нея нищо не излиза, освен ако не наклониш много или не обърнеш пистолета наобратно. Моя модел точно има и обратен клапан - държи постоянно бутилката под налягане, доколкото разбрах. Така имаш пръскане веднага след като натиснеш спусъка, а не със закъснение.

                        Разбирай, това си е пълноценен "бояджийски" пистолет с всичките му екстри (игла за "боята" и 3 реглажа). Това от toolspanda не съвсем - просто спира и пуска въздуха. Разликата е от тука до небето, включително откъм мазало.

                      • MoridinBG
                        MoridinBG коментира
                        Редактиране на коментар
                        В петък си взех Vaupel-а от Габко. Много изпипан пистолет. Контейнерът с ваксите е отделен пневматично от пръскалката. Само с въздух си играх, че още не бях готов за мазалото, но тази настройка за количеството материал, отделно от количеството въздух и ограничителя за дърпане на спусъка, изглежда наистина е ключова. Мерси за съвета! В понеделник ще пръскам 4941 по дъното на купето, а ML след като събера шаси и купе, че иначе ще стане неприятно за работа мазало.
                        Малко ме е яд, че не си взех FGR, който работи и с бутилки както DVR, но може и да му се налее направо в резервоара - за по-тумбести бутилки...

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Еми честито. Ще работиш като бял човек.

                        И все пак си приготви котлон и тенджера с вода за 4941, особено при сегашните температури. Литровите можеш и на 80 градуса да ги грееш с тоя пистолет. Аз ги греех до температура, при която мога да да ги държа само за 2-3 секунди, което е нещо като 60-65 градуса.

                    • #13
                      Изпръсках всичко днес. Не мога да си обясня, Спарки, как си успял да изпръскаш 8! бутилки 4941 и то на къса база. Може би защото е било с обикновен пистолет? В магазина на фертан ме посъветваха да взема 6 бутилки, като им казах, че ще ползвам пистолет за шегрен, които също се оказаха много в повече. С Vaupel-ът изпръсках 2 (две) бутилки, като все още съм на голо купе, без двигател и скорости и имам много площ за покриване. Стигнаха ми общо взето за 1 ръка старателно абсолютно навсякъде и още една на 80%. Втория път пръснах повечко в задните подкалници и на местата по дъното на купето, където имаше петна ръжда преди да го пясъкоструя. Останаха ми 4 - една ще иде по шасито, другите за добри приятели.

                      Прави много хубав плътен слой. За половин час е изсъхнало на пипане. Държах около 25 градуса околна Т. Най-добре според мен се получава с настройката за количество материал ~10% преди максимум. Налягането ми е по-трудно да преценя, защото на тоя пистолет бързата връзка е с мъжка резба, а регулаторът ми е с женска, но навъртях на около 50% (не знам дали е линейно), а от компресорът идват 7.5 бара. Пръсках с дългият маркуч с дръжчицата със сплескано Г на края. Директно с пистолет няма как да стане хубаво. Не цапа и няма стичаници, освен ако не се задържи на едно място. Сложих го в гореща вода от бойлера (~70C) за 15 минути - бяха му достатъчни.

                      ML-ът е зверски течен и докато разбера какво става първото шише замина 😲 Направо го издухва от раз. С 2 ML-а напълних на 85% предните калници , праговете и разните напречни и надлъжни квадратни профили, които държат пода. Ако знаех отначало как върви, мисля че 2 щяха да са напълно достатъчни. Отворих един 3654, за да довърша нещата, после почнах да повтарям насам натам, за да я доизразходвам. 3654 го пазех за шасито, защото то няма ръждопреобразувателите и инхибиторите, които ги има в ML.
                      Става страаашно мазало, защото тече отвсякъде. Праговете на тойотата имат обособени "улучета", ако знаех предварително какво ще се случи щях да им подложа съдчета, защото от там се оттече сумарно около половин шише ML. Ползвах предимно маркучът за кухини, който хвърля напред и на една спирала на 360 градуса, през по-малките дупки с Г дръжчицата.

                      Напръсках и предните подкалници с шегрена на Фертан - 3 ръце по предписание. Честно казано, не ми хареса много как става. Терозонът в задните е много по-еластичен, шегренът е по-восъчен. Пръснах го с регулируемият пистолет на Раптор, който е перфектен за целта, отгоре с фертанската вакса, която много държаха да си взема от магазина.

                      Преди

                      Click image for larger version  Name:	IMG_7507.jpeg Views:	0 Size:	377.0 KB ID:	6686357

                      След

                      Click image for larger version  Name:	IMG_7510.jpeg Views:	0 Size:	815.2 KB ID:	6686358

                      Отблизо

                      Click image for larger version  Name:	IMG_7511.jpeg Views:	0 Size:	811.3 KB ID:	6686359

                      Шегрен Фертан с регулируем Раптор пистолет

                      Click image for larger version  Name:	IMG_7509.jpeg Views:	0 Size:	856.1 KB ID:	6686360

                      Коментар


                      • #14
                        Една бутилка за шасито няма да ти стигне, според мен. По шасито и много ML отива, щото много тече. Отпред съм пръскал и отвътрее калниците, цялата предна престилка, част от праговете долу. На места ми се наложи да ползвам спрейове. Всичките защити, всичкото шаси, даже носачи и прочие. Отвътре откъум двигателя на места, дето знам че гние. Под задната броня, в кухината под чистачките.

                        Като го разледаш на тъмно със силен фенер се вижда къде пропуска после. Пръсках докато спре да пропуска

                        Обшо взето за единия заден подкалник отиваше по един спрей и нещо (плюс кухините дето са долните отдушници). За престилката отидоха 2 спрея, за предните странични подкалници и калниците отвътре отиде бутилка и половина от литър за двата. Отзад е покрита и защитната ламарина на резервоара, освен че и над него. При мен основата беше светло сива и силно си личеше къде прозира. Пръсках докато спре да прозира. Това ще го разбереш като започнеш шасито, щото при теб то е най-лъскаво.

                        Прагове, напречни греди - всичко е с МЛ отвътре, шасито го повторих оитвътре и с вакса от тая прозрачната, ама лично за мен тя е безсмислена - прави точно толкова мек слой, колкото прави и ML_а.

                        На места съм го предобрил, ама като почне да се пука ще го оправям. При теб е по-удобно, пистролета е по-хубав и фирата по-малко - това е разликата. Ако купето ти беше върху шасито със всичкия прикачен инвентар, и пръскаше с Auarita, щеше да се видиш в чудо.

                        Бутилките ги смятам грубо барабар със спрейовете - 8 литра общо. За 4941 това. Ще се учудиш шасито и прикачния инвентар колко площ са - поне още половин долнище, ако не и повече.

                        ...и никакви кофи няма да помогнат - пробвано. Бих застлал с кашони и прочие боклуци, които после директно в коша.

                        С шагрен не съм пръскал никъде. Само с ML и 4941.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #15
                          Шасито го прогнозирам 1х4941 отвън и 2-3х3654 отвътре.

                          3654 е значително по-гъст от ML, който е почти като олио, но пак е много по-течен от 4941. Остава мек и мазен като топло краве масло след като поизсъхне, докато 4941 е като много твърда свещ.

                          Това е кухината на предния калник, която вече е напръскана с ML, кафявото отгоре е 3654.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7519.jpeg
Прегледи:830
Размер:630.7 КБ
ID:6686785

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X