Обява

Свий
Няма добавени обяви.

HDJ100 - Baseline и подготовка за пътешествия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Здравей Moridin_BG,
    Ето тук на 13 пост може да видиш как съм направил стъпенките, за които metotem споменава. Само че на снимката са наопаки, демек лявата на снимката е дясната в действителност.

    https://offroad-bulgaria.com/forum/основни-форуми/автомобили-4x4/дискусии-по-марки/toyota/236553-модификации-4runner-2000?p=6550205#post6550205

    Засега се държат добре. Единствения кусур е, че са от излишно яка безшевна тръба. 4 или 4.5мм беше, не мога да се сетя. Сега бих ги направил от 3мм. Всяка тежи около 17кг. В краищата има пластмасови тапи и са саморегулируеми когато се стягат към рамата. Едната е с една опора по-малко заради резервоара, но иначе има място за 4та.

    Когато вдигам на крик, ги подпирам възможно най-близо до рамата, но ако няма място поради лоша площ точно отдолу, подпирайки ги далече от рамата, квадратния профил (който иначе стой на около 5мм от шева на купето) в един момент, при по-голяма височина на повдигане, опира в шева и започва да се разпределя усилието не само върху главите на болтовете.

    Рядко ми се налага да вдигам за стъпенката, но сигурно ще е още по-добре ако се подложи някаква твърда гума или подобен материал между профила и шева, да не прецаква боята. Ама тва за следващия жип!

    Поздрави
    X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
    https://www.taharateq.com
    FB - Toyota 4Runner Bulgaria
    https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

    Коментар


    • Някой от двама ви , като реши да пробва степенките си с джака , да ме вика! Ако съм в радиус от 500км ида
      TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

      Коментар


      • MoridinBG
        MoridinBG коментира
        Редактиране на коментар
        Като сваля вратите ще пробвам (:

    • Dude, where is my car?!


      Click image for larger version  Name:	IMG_5304.jpeg Views:	0 Size:	809.0 KB ID:	6627390

      Ще поцинковам! Пуснах тема в корозионния раздел, малко ще се дублират снимки с тук. Разколачването го outsource-нах на по-разбиращите и опитни.

      Докато се разчаства шасито си взех купето, за да го изрина отдолу и да му направя ново покритие + вакса в кухините и праговете.

      Click image for larger version  Name:	IMG_5311.jpeg Views:	0 Size:	631.0 KB ID:	6627395

      Ще ми трябват няколко дни, докато го почна и после още седмица, докато го приключа, за това с трики система го окичихме навън

      Click image for larger version  Name:	IMG_5313.jpeg Views:	0 Size:	901.3 KB ID:	6627396

      Така трябва да е достатъчно стабилно и високо, за да се работи нормално отдолу.

      Click image for larger version  Name:	IMG_5328.jpeg Views:	0 Size:	730.9 KB ID:	6627397

      Генерално е все още непокътнато.

      Click image for larger version  Name:	IMG_5326.jpeg Views:	0 Size:	577.3 KB ID:	6627387

      Съвсем малко повърхностни за момента ръжди над резервоара и под пластмасовата задна броня.

      Click image for larger version  Name:	IMG_5327.jpeg Views:	0 Size:	632.6 KB ID:	6627388

      Калниците са с фабричното покритие. Доста твърдо, на границата между пластмаса и гума. Беше цяло и то, откакто я взех и я карам офроуд и бия яко с водоструйките взе да се пука и да пада

      Click image for larger version  Name:	IMG_5324.jpeg Views:	0 Size:	650.3 KB ID:	6627389

      Между шасито и купето се задържат удивителни количества кал. Преди да започне разглобяването беше на изключително старателно измиване на подемник. Видимо - кал нямаше. Почти всичката ръжда, доколкото изобщо има такава, е в този регион.

      Click image for larger version  Name:	IMG_5305.jpeg Views:	0 Size:	884.3 KB ID:	6627398

      Другата седмица шасито трябва да е голо и да замине на бластиране, през това време ще си играя под купето.

      Приготвил съм всички тампони, които успях да изброя по колата. Мисля че бяха 62. Общо взето всички по окачването са тотал щета - амортисьори, носачи, диференциал и т.н. Това ме повлече да сменя и някои, които се оказа, че по-скоро са си ок, като купе-рама.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4712.jpeg
Прегледи:1158
Размер:668.1 КБ
ID:6627406
      Последно редактирано от MoridinBG; 23-07-20, 23:31.

      Коментар


      • Тая ти ,ако ти е първа кола , представям си на петата кво ще й се случи Манияк ! Евала ! Много изгнили 100 съм виждал , тая въобще не е от тях . Всичките са с ръжда "над резервоара и под пластмасовата задна броня." и можеше да се съсредоточиш там , само, Но с квото си се захванал , все е станало . Дерзай !!!
        TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

        Коментар


        • Juiced
          Juiced коментира
          Редактиране на коментар
          Принципно на първата се престараване и после другите само се карат душманската , щото " да не и ставам роб"

      • Евалата - така се прави

        ДИДОО, не се ослушвай, почвай - 80-ятката

        Коментар


        • MoridinBG здравей!Сериозно действаш!
          Разгледай внимателно тапите запушващи праговете, мисля че са само в задния край на предните калници, като тази на снимката по-горе.
          По някаква причина тези тапи не са от висококачествена гума, а от някаква пластмаса и с времето се свиват и охлабват в отвора, което води до влизане на вода и кал в прага.А на това място е главното биене на солени разтвори, вода, кал и пясък от предните гуми
          Ако можеш да си намериш с този размер тапи като за дъното-гумени, които не мърдат с годините, стоят си еластични и стегнати към отвора.Отделно са с нанесена восък/вакса в улея им и така прилепват перфектно.
          Не съм сигурен дали Тойота продължава ги прави така, но когато бракувах мойта 1992 Корола, а наскоро и първия ми Рънер, си извадих от тях всичките тапи от дъното, бяха в идеално състояние и нито една не беше пропуснала влага, съдейки по запазения метал на отворите им.
          Друго, което виждам и се чудя е, имаш ли кори в предните калници или Тойота са спестили и това на 100-те?Тойота, Тойота, ама и тях ги натиска пазара да спестяват и за да оцеляват правят кофти неща за нас потребителите.
          Със здраве и успех с проекта!
          Мето
          1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

          Коментар


          • "Корите" в предните калници , или "подкалниците" на 70та и 80та серия , а като гледам и на 100 , са метални. Никаква икономия в случая . На болтове са и могат да се свалят за смяна (не че съм чул някой да е сменял) ,или за достъп до нещо си . Изумен съм ,че на Рънер , явно са пластмаса
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • metotem
              metotem коментира
              Редактиране на коментар
              Ако имаш предвид подкалниците, т.е. това дето се вижда като вдигнеш капака, те и на Рънерите са метални.Но отдолу откъм гуматата са защитени с пластмасови кори, които вършат работа между другото.Щото като си бракувах Рънера, си свалих и калниците, които след 20+ години в солта тука в Североизтока, не бяха мръднали.

            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              Същата работа е стотицата. Някаква част е метал, някаква са едни пластмасови престилки на щипки. Честно казано, до сега не съм попаднал на нищо "спестено" по тази кола...

          • А на 100цата , дето я прави Павката , вода влизала някъде от през стъклкото чак . До степен , да напълни праговете . Т.е. тия тапи не са я пускали да излезе
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • metotem
              metotem коментира
              Редактиране на коментар
              Това със стъклото ако е сменяно, са оставените ръце на някой пишман джамджия,Щото като почнат да слагат лепилото и се замотат и докато стигнат докъдето са тръгнали и то началото е хванало кора.Е, ще протече, няма начин!Другото е, че лепилото се започва и завършва долу ляво или долу дясно на 10см навътре към центъра, но никога горе до покрива.
              А проблемът с водата беше, че накисваше разни контролери и глей какво става-кога не ти трябва се включва, кога искаш, не ще.А праговете си имат за оттичане, е, малко корозийка не е излишна и там, че и тенекиджиите трябва да живеят :-))
              Последно редактирано от metotem; 27-07-20, 22:03.

          • За новите 70 не знам , но тия дето ползвам (и хеви и лайт дъти) ,нямат пластмаса под калниците . 80 -също . Икономия в 100 е , че не са я поцинковали фабрично .
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • Малко бавно се случват нещата, най-вече логистично, но живот и здраве началото на другата седмица шасито заминава на вана

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5491.jpeg
Прегледи:880
Размер:502.3 КБ
ID:6632744

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5690.jpeg
Прегледи:894
Размер:423.4 КБ
ID:6632745

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5712.jpeg
Прегледи:1479
Размер:787.0 КБ
ID:6632746

              Коментар


              • Когато в 5 часа следобяд в Петък ти се обадят "Шасито ще е готово в 6, ела да го вземеш", отидеш в 5:50 и докато го товариш почне да се лее потресаващ порой. Резултатът е такъв 😱

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5745.jpeg
Прегледи:847
Размер:846.0 КБ
ID:6633580

                Галванистите и солната киселина не ги притеснява, на мен ми стана малко тъжно...

                Направих си това приспособление, за да изчистя шасито отвътре. На другия край се върти с бормашината. Какво излиза отвътре се вижда - шлак от песъкоструенето, кал на буци, ръждичка. Смея да твърдя - изчисти всичко, което може да се свали отвътре. За съжаление не мога да бръкна в напречните греди Там каквото стане с водоструйка и въздух под налягане...

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5760.jpeg
Прегледи:1404
Размер:973.6 КБ
ID:6633581

                Продухване по всички дупки

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5768.jpeg
Прегледи:815
Размер:616.8 КБ
ID:6633582

                Прибрах си и задния мост. Там се чудих как точно да подходя, не ми се разглобяваше изоснови, за това опаковане при семерингите и отворите, бластиране, веднага след това - две ръце епоксиден грунд Jotun, утре отгоре Раптор.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5775.jpeg
Прегледи:817
Размер:760.0 КБ
ID:6633583

                П.С. Ако не беше този Ленд Ровър, тая Тойота още щеше да кисне в някоя кална дупка...

                Коментар


                • metotem
                  metotem коментира
                  Редактиране на коментар
                  MoridinBG, здравей!Ами то си стана отделна тема благодарение на включването и на колегите.Ще добавя само, че се надявам да си запазил извадените втулки.Премери каква е разликата между външния Д на стара и нова такава, за да видиш с колко се свива една такава втулка при набиването.Ще съм ти благодарен ако напишеш тук, понеже съм
                  любопитен, а пък засега не планирам да сменям такива:-))

                • MoridinBG
                  MoridinBG коментира
                  Редактиране на коментар
                  Извадих ги варварски с горелка и секач. Срам ме беше и не снимах 😐

                • I.Stoyanov
                  I.Stoyanov коментира
                  Редактиране на коментар
                  ЧшшЪт! ДругиО път да се подготвиш предварително, чу ли!!!
                  Майтапа на страна, понякога на куцо място без мобилна хидравлична преса просто няма как иначе, освен с чук, секач и горелка

              • Алелуя

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5839.jpeg
Прегледи:755
Размер:814.6 КБ
ID:6634493

                Голяма сага беше със ЗГП. До момента бях говорил само с контактите от сайта, които са просто търговци и казаха само да е хубаво почистено и направо да го карам.
                На място в базата, още като влязох с платформата с шасито директно дотърча един човек - "Това шаси няма да стане! Мръсно е вътре, ще ни изцапа цинка!". Опити за обяснение и показване, че вътре всъщност е чисто - "После ще се занимавам с вас" и замина на някъде.
                През това време идва друг човек, отби специално с мотокара, да дойде да ни каже "Това шаси не е от нова кола и е песъкоструено? Не правим такива, няма да стане - ще изцапа цинка!".
                По едно време "Ходете си в Радомир или другаде, където взимат каквото им падне и си берете гайлето" 🔥🔥🔥
                Звънене на технолози, началници на смени, гледане вътре в профилите, убедиха се, че действително - почистено е, накрая сколасаха. За малко да ме вкарат в жестоко приключение ако ме бяха върнали...
                12-15 работни дни, в момента им е страшно натоварено, обикновено е 5-10. 260кг преди поцинковането.

                Коментар


                • Говори ли им и за купето ? Или пооосле , да не ги стресираш ?
                  TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                  Коментар


                  • Само мога да похваля работата на тоя завод . Топиха ми 2-3тона конструкция , която е на връх в Родопите от 8 години и не е трепнала
                    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                    Коментар


                    • s_s1
                      s_s1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Имам поцинковани стойки за мотоциклет на платформа преди около 4 години от тях. Спомням си, че ме караха да пробивам отвори на кухи профили, решиха, че не са добре почистени и ме пратиха на място при някакъв техен човек, който да ги почисти и да им ги даде. Вече са ръждясали. Язък за барута... Мъни фо нотинг.

                  • Купето ще го песъкоструя отдолу, после грунд и полиуретанова боя. Опитах се да пробвам дали ще мога да го песъкоструя сам с кварцов пясък с един райърски и един по-читав пистолет на компресор 7.5 бара 800л/мин, но не сваля много хубаво. Пробвах и с метален шлак от мястото, където бластираха шасито, с него се получава много по-добре, но пък ми запушва пистолетите, така че ще викна мобилен бластьор да го опука.

                    Click image for larger version  Name:	image_903443.jpg Views:	0 Size:	685.3 KB ID:	6638535

                    Като цяло в предната част е здраво, но в задната има тръгнали ръждички. По-големият проблем е, че полиуретановият уплътнител се е напукал, през пукнатините влиза вода и прах и седи по шевовете.

                    Click image for larger version  Name:	IMG_5519.jpeg Views:	0 Size:	631.5 KB ID:	6638534

                    Уплътнителят успях да го сваля, останаха ми калниците, които са покрити със същия полиуретан като защита от камъчета и там е доста по-мъка.

                    Изкормил съм варварски съм всички тампони на света. След малко консултации и четене, май няма да се получи да ги поцинковам и след това да се възстановят отворите за тампоните, за това и те ще заминат на катафореза. Там слоят е равномерен и много по-тънък. Яд ме е единствено за предните носачи, защото те постоянно се влачат в калта и никакви бои няма да издържат колкото стоманено-цинкова сплав...

                    Click image for larger version  Name:	IMG_5705.jpeg Views:	0 Size:	775.6 KB ID:	6638536

                    От няколко седмици обаче имам ужасно много работа и нищо не съм правил, докато чакам да върнат шасито. Освен да доизчистя полиуретана и да закарам железата до Радомир, трябва да измеря всички крепежи и да намеря съответните дължини поцинковани и неръждаеми, според търсения клас. Тази досада само я отлагам..
                    Последно редактирано от MoridinBG; 25-08-20, 10:34.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X