Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Покупка на Субару

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Покупка на Субару

    Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
    Здравейте колеги! Следя с интерес темата и имам следните въпроси, ако позволите:
    1. Прилики и разлики между Subaru Outback и Subaru Legacy?
    2. Кога и какви са промените в моделните линии на тези модели след 2000-та г.?
    3. Кои двигатели са за предпочитане:
    а) 2.0 R - 121 kW (165 PS)
    б) 2.5 - 110 kW (150 PS) или (165 PS) при по-новите
    в) или по-редкия 3.0 R 180 kW (245 PS)
    4. За дизелите какво ще кажете - 110 kW (150 PS)?
    5. Kak обективно може да се сравни системата 4X4 на Subaru с тази на Audi quattro?
    Някакви особености? Разлики в скоростните кутии? Особености при автоматиците? Какво препоръчвате?
    Спрял съм се на вариант с газова уредба. Koи модели са с турбо? Честно казано карал съм SAAB 95 с турбо и...
    та се колебая между тези 2 марки, като съм се насочил към леките автомобили. Варианта за Jeep в Германия (за разлика от БГ) просто не е най-практичното решение.

    Благодаря предварително за вниманието и отделеното време.
    1. Основната разлика е просвета. Малки разлики в окачването в полза на Outback що се отнася до здравина.
    2. Моделите на Outback са 1999-2003; 2004-2006 и после има фейслифт от 2007 до 2009 мисля. След това излиза последния модел, който мисля вече също има фейслифт - 2013... За последните не съм 100% сигурен.
    3. За двигателите зависи какво търсиш, но май 2.0 е най-зле от всичките... Не върви, а гори. Аз карам 2.5 и съм горе-долу доволен от разхода и вървенето. Купих колата когато все още имаше акциз на мощните коли. Ако нямаше щях задължително да си купя 3.0. Разхода на 3.0 е сходен с този на 2.5, а вървенето е доста по-различно. Потдръжката на 3.0 е по-евтина заради веригата.
    4. Нямам никакви наблюдения.
    5. Много зависи от модела, годината и това дали е ръчна или автоматична ск.к. Познавам добре само системите на моделите 1999-2003. При тях е следното: ръчните са с централен диференциал, постоянно 50:50 предна задна ос. Автоматите 2.5 могат да са с VTD (Variable Torque Distribution) което е пак централен диференциал, но се намира в ск. кутия - тук разпределниет може да варира като в повечето време е 60:40 предна задна ос. Автоматите могат да бъдат също с MPC (Multi-Plate Clutch) многодисков съединител, който също се намира в ск. кутия и ползва нейното масло за да се задейства. Работи на хидравличен принцип, а не както виското на ръчните скорости или на други коли като (Фрийлендър или Голф синхро примерно). Тук разпределението е 90:10 предна задна ос през повечето време. Според много фактори (наклон, позиция на волана, позиция на педала на газта и др.) се прехвърля повече power към задната ос. Трилитровите всичките са с VTD, т.е. в повечето време 60:40 предно-задно. Всички автомати като ги сложиш на 1ва или задна скорост заключват на 50:50 предна-задна ос. Някои от 2.5 и 3.0 моделите имат заден LSD, но са рядкост.
    6. За Ауди не мога да кажа нищо от първа ръка. Знам, че не отстъпват на AWD на Субару. Знам, че там зависи от това как е монтиран двигателя. Напречно монтираните май са с Haldex, т.е. електронна система с виско (не е на нивото на Субару), а надлъжно монтираните двигатели са с Torsen, т.е. с механично задвижване с централен диференциал (добри са). Но пак казвам, че не съм добре запознат.
    7. Ако аз трябваше да избирам бих избрал Outback II от 2002 или 2003 с 3.0 двигател (бюджет около 10000-12000 лв). Ако бюджета е двоен бих взел следващия модел, пак 3.0, но задължително след фейслифта (след 2007) заради скоростната кутия, която е със SiDrive (по-ново поколение с типтроник и различни режими на работа).

    Дано да съм ти бил полезен.

    Коментар


    • От: Покупка на Субару

      Sidrive го има след фейслифта 2007, а такава кола под 150 х км струва доста над 10 хил евро.
      Между другото , само като вариант за избор, не казвам в никакъв случай , че е на нивото на субару, но можеш да погледнеш пасат 5.5 с 2.3 v5 мотора-също верига, с торсен и ръчна 6 степенна кутия, из германско би трябвало да се намират все още, а и цената би била доста по- ниска.(мале каква ерес и то в субару под форума!)

      Коментар


      • От: Покупка на Субару

        Допълнение към мненията на колегите по-горе. Легасито е повече "лека кола" в сравнение с Аутбека, демек по-нисък център на тежестта, ако е с въздушно окачване има и по-мека и комфортна возия, по - "залепен" за пътя се усеща автомобила! Аутбека е по-висок, по-просторен и с повече вътрешен обем! Моторите..2.5 в никакъв случай не може да се определи като "куц"., а с турбо-версията / 2.5 ХТ/, нещата стават интересни, но шестака /3.0/ за мен е по-вървящ /от атмосферната версия на 2.5/ и притежава задоволителен въртящ момент в огромен диапазон от обороти ! Разликата в разхода между различните мотори е минимална! При 3.0 разходите са по-малко не само заради веригата на мотора, а и липсата на ремонти по съединител!! Сравнение с куатро-то при Ауди не мога да направя, но сравнението в моторите и автоматите/!!!/ от тези години сочи абсолютен крах на Ауди! Просто попитай колко ще ти вземат за смяна на ангренажен комплект с труда на, да речем 2.5 TDI...а проблемите с автоматите са всеизвестни! За дизелите на Субару: нови са още, но от наблюденията до тук прави впечатление, че както всички нови дизели , и те не остават пощадени от "прекрасните" ни горива! Доста проблеми с ДПФ-и и то при екземпляри нови , на по 30-40 к.км, иначе икономични и динамични мотори! За аналогия на Субару с Пасат....ще се направя, че не съм го прочел..
        0899 шест5313нула
        За всекиго по нещо

        Коментар


        • От: Покупка на Субару

          Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
          ....Стана ми интересно с тези "саморегулиращи амроматизатори отзад, които , могат да се сменят с нормални в случай на издънка." Каква ще да е тази система?...
          Невероятно добра и ефективна система, запазваща при различно натоварване клирънса и пътното поведение. Амовете променят твърдостта си, според натоварването, също се получава ефект на 'прелитане на препятствие'. След пробег да речем 200-300Х км е възможно да се наложи смяна на задните ниворегулиращи амортисьори, които да речем струват от порядък 1500 лв комплект. Съвсем резонен ремонт и не толкова скъп с оглед предимствата им и периода на смяна. За тези, които са склонни на компромис има и по-евтин вариант да кажем 400-600лв, че и доста по-малко дори..... Ниворегулиращите амортисьори са голяма екстра, от която обаче можеш и да се откажеш.
          Последно редактирано от agogov; 01-06-13, 08:40.
          Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

          Коментар


          • От: Покупка на Субару

            Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
            Невероятно добра и ефективна система, запазваща при различно натоварване клирънса и пътното поведение. Амовете променят твърдостта си, според натоварването, също се получава ефект на 'прелитане на препятствие'. След пробег да речем 200-300Х км е възможно да се наложи смяна на задните ниворегулиращи амортисьори, които да речем струват от порядък 1500 лв комплект. Съвсем резонен ремонт и не толкова скъп с оглед предимствата им и периода на смяна. За тези, които са склонни на компромис има и по-евтин вариант да кажем 400-600лв, че и доста по-малко дори..... Ниворегулиращите амортисьори са голяма екстра, от която обаче можеш и да се откажеш.
            Май цената на комплект е мъничко по-висока, но за мен лично - струва си. Ако все пак се опре до варианта смяна с обикновени - точно за Оутбак не съм се занимавал, но знам, че на Галант примерно, се налага и смяна на пружините.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • От: Покупка на Субару

              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
              Май цената на комплект е мъничко по-висока, но за мен лично - струва си. Ако все пак се опре до варианта смяна с обикновени - точно за Оутбак не съм се занимавал, но знам, че на Галант примерно, се налага и смяна на пружините.
              Порядъка е 1500 лв, понеже съм ги сменял знам, но зависи кой от къде и как пазарува, също за кой точно модел става дума. Ако се сменят амортисьорите с обикновени, задължително се сменят и пружините, иначе провисва задницата. Приблизителната цитирана цена от 400-600 лв включва амове и пружини. При смяна с ниворегулиращи амове пак е добре да се сменят и пружините.
              Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

              Коментар


              • От: Покупка на Субару

                Мога да добавя малко за дизела-разход около 6.0 без много жалене,вьрви доста добре.Моделите на Легаси 2008-2009 нямат ДПФ .За 80000 км сьм сменил едни накладки и два тампона по 8лв.

                Коментар


                • От: Покупка на Субару

                  Съгласен съм с написаното по-горе от колегите относно разликите между 2.5 и 3.0 двигатели. Но това че обслужването на 2.5 е по-скъпо отколкото на 3.0 не е вярно. Колегите които пишат това имат впредвид смяната на ремък, ролки и водна помпа на 2.5 двигател, да но това става на всеки 100 хил. км. За тези 100 хил. км. само за смяна масло на 3.0 ти трябват 15 л. повече х 30 лв. = 450 лв. Ако прибавиш и по-скъпи филтри, накладки и други консумативи които ще смениш за тези 100 хил. км., защото на 3.0 всичко е по-скъпо ще получиш че разлика в обслужването като цена няма.
                  Това е относно разликата в цената на обслужването между двата модела. Иначе ако имаш възможност 3.0 е по-добрия вариант. Субару с този мотор обикновенно върви с всички екстри, докато при другите модели има варианти.

                  Коментар


                  • От: Покупка на Субару

                    Първоначално публикуван от plaskom Преглед на мнение
                    Съгласен съм с написаното по-горе от колегите относно разликите между 2.5 и 3.0 двигатели. Но това че обслужването на 2.5 е по-скъпо отколкото на 3.0 не е вярно. Колегите които пишат това имат впредвид смяната на ремък, ролки и водна помпа на 2.5 двигател, да но това става на всеки 100 хил. км. За тези 100 хил. км. само за смяна масло на 3.0 ти трябват 15 л. повече х 30 лв. = 450 лв. Ако прибавиш и по-скъпи филтри, накладки и други консумативи които ще смениш за тези 100 хил. км., защото на 3.0 всичко е по-скъпо ще получиш че разлика в обслужването като цена няма.
                    Това е относно разликата в цената на обслужването между двата модела. Иначе ако имаш възможност 3.0 е по-добрия вариант. Субару с този мотор обикновенно върви с всички екстри, докато при другите модели има варианти.
                    За първоначално обслужване става въпрос...иначе едва ли са критерии 100-200 лева повече или по-малко за обслужване, когато става въпрос за избор на конкретен автомобил!
                    0899 шест5313нула
                    За всекиго по нещо

                    Коментар


                    • От: Покупка на Субару

                      Запалихте ме вие... гледам цял ден H6-3.0 почват от 3000 Евра за 2001-02-ра, има и с LPG - не знам заводски ли са или допълнително монтирани? Тук цената на нова газова уредба почва от 2500 Е. Препочитам да си има вече такава, не ми се влиза във филм с монтаж в БГ, но пък, ако намеря някоя много запазена може и да помисля... По лачените - от 2004 г. насам започват от 6000 Е... Кога става омешването с Toyota и как се отразява това на Subaru? Примера при другата ми любима марка SAAB, не е много положителен след омешването с GM... Има ли разлики в американското изпълнение, и какви са? Бих пуснал и линкове за конкретно мнение, но пък правилата на форума не го позволяват...
                      Последно редактирано от ivied; 01-06-13, 18:53. Причина: американското изпълнение

                      Коментар


                      • От: Покупка на Субару

                        Субару и Тойота имат общи проекти, но умеШване......SAAB пък май го почетохме с едноминутно мълчание........
                        Американците май сглобяваха само Трибеки и Аутбек ако не се лъжа. Имат си особености, но стават според мен, а някои и ги предпочитат. Повечето са автомати естествено, но и ръчките нямат бавни. Радиото им е криво по Американски. Има тема в Единия Субару форум за разликите....
                        Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                        Коментар


                        • От: Покупка на Субару

                          СААБ си е Опел от отдавна.Тойота се намесва при Субару чак при разработката на дизелите, но по-скоро е за добро...За газовата моето мнение е "никаква" , но подчертавам, че това си е мое мнение...този прецизен мотор е създаден да бъде глезен и да се отплаща с мощ и ярост...не е Опел или Застава!
                          0899 шест5313нула
                          За всекиго по нещо

                          Коментар


                          • От: Покупка на Субару

                            Относно поддръжката, много зависи къде ще се прави. В чужденеция, цените на труда са малко по- различни от родните цени. Смяна на ангренажен ремък на 2.5 е минимум 12000 крони, което идва около 1500 евро. Доколкото виждам колегата се подвизава в германско, а там цените не са по-различни . Само за пример , ще кажа , че мой колега със шкода октавия бензин , ще ходи до естония за смяна на ангренажен ремък, защото тук му искат 2700 евро в официалният сервиз..Предложението с пасата беше просто като по-бюджетен пример, като цяло смятам , че не е лоша машина, а и в родното и място със сигурност и разбират.
                            Не знам къде ги гледаш тия аутбеци за по 6х евра, но да ти споделя , че рядко се намира нещо под 150 х.км за под 10 000 евро, с доказани изминати километри, особено с 3.0 мотора , може би от щатско. За жалост и на братята "германци " не може да им се вярва много , за показанията на километража, евентуално от дистрибутор на субару, ама там цената е по-различна. Запазен аутбак тук модела до 2004 му искат поне 5000 евро. Иначе има и такива на по 400 хил които като гледам ги продават малко по - евтино от в бг.

                            Коментар


                            • От: Покупка на Субару

                              Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                              За жалост и на братята "германци " не може да им се вярва много
                              Съгласен, особено ако търговеца е от нашите географски ширини! Ама човека си живее там, така че би трябвало да му е по-ясно от на нас това положение..погледни в Швейцария..
                              0899 шест5313нула
                              За всекиго по нещо

                              Коментар


                              • От: Покупка на Субару

                                Subaru(Fuji Heavy Industry, FHI) е основана през 1953. От 1968 до 1999, 20% от компанията е собственост на Nissan. Когато Renault купува Nissan, 20 те % на Nissan са продадени на GM. През 2005 GM продава почти половината си дял на Toyota, а останалото на други компании. През 2008 Toyota увеличава дяловете си в FHI до 16.7%

                                От Wikipedia.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X