От: Покупка на Субару
1. Основната разлика е просвета. Малки разлики в окачването в полза на Outback що се отнася до здравина.
2. Моделите на Outback са 1999-2003; 2004-2006 и после има фейслифт от 2007 до 2009 мисля. След това излиза последния модел, който мисля вече също има фейслифт - 2013... За последните не съм 100% сигурен.
3. За двигателите зависи какво търсиш, но май 2.0 е най-зле от всичките... Не върви, а гори. Аз карам 2.5 и съм горе-долу доволен от разхода и вървенето. Купих колата когато все още имаше акциз на мощните коли. Ако нямаше щях задължително да си купя 3.0. Разхода на 3.0 е сходен с този на 2.5, а вървенето е доста по-различно. Потдръжката на 3.0 е по-евтина заради веригата.
4. Нямам никакви наблюдения.
5. Много зависи от модела, годината и това дали е ръчна или автоматична ск.к. Познавам добре само системите на моделите 1999-2003. При тях е следното: ръчните са с централен диференциал, постоянно 50:50 предна задна ос. Автоматите 2.5 могат да са с VTD (Variable Torque Distribution) което е пак централен диференциал, но се намира в ск. кутия - тук разпределниет може да варира като в повечето време е 60:40 предна задна ос. Автоматите могат да бъдат също с MPC (Multi-Plate Clutch) многодисков съединител, който също се намира в ск. кутия и ползва нейното масло за да се задейства. Работи на хидравличен принцип, а не както виското на ръчните скорости или на други коли като (Фрийлендър или Голф синхро примерно). Тук разпределението е 90:10 предна задна ос през повечето време. Според много фактори (наклон, позиция на волана, позиция на педала на газта и др.) се прехвърля повече power към задната ос. Трилитровите всичките са с VTD, т.е. в повечето време 60:40 предно-задно. Всички автомати като ги сложиш на 1ва или задна скорост заключват на 50:50 предна-задна ос. Някои от 2.5 и 3.0 моделите имат заден LSD, но са рядкост.
6. За Ауди не мога да кажа нищо от първа ръка. Знам, че не отстъпват на AWD на Субару. Знам, че там зависи от това как е монтиран двигателя. Напречно монтираните май са с Haldex, т.е. електронна система с виско (не е на нивото на Субару), а надлъжно монтираните двигатели са с Torsen, т.е. с механично задвижване с централен диференциал (добри са). Но пак казвам, че не съм добре запознат.
7. Ако аз трябваше да избирам бих избрал Outback II от 2002 или 2003 с 3.0 двигател (бюджет около 10000-12000 лв). Ако бюджета е двоен бих взел следващия модел, пак 3.0, но задължително след фейслифта (след 2007) заради скоростната кутия, която е със SiDrive (по-ново поколение с типтроник и различни режими на работа).
Дано да съм ти бил полезен.
Първоначално публикуван от ivied
Преглед на мнение
2. Моделите на Outback са 1999-2003; 2004-2006 и после има фейслифт от 2007 до 2009 мисля. След това излиза последния модел, който мисля вече също има фейслифт - 2013... За последните не съм 100% сигурен.
3. За двигателите зависи какво търсиш, но май 2.0 е най-зле от всичките... Не върви, а гори. Аз карам 2.5 и съм горе-долу доволен от разхода и вървенето. Купих колата когато все още имаше акциз на мощните коли. Ако нямаше щях задължително да си купя 3.0. Разхода на 3.0 е сходен с този на 2.5, а вървенето е доста по-различно. Потдръжката на 3.0 е по-евтина заради веригата.
4. Нямам никакви наблюдения.
5. Много зависи от модела, годината и това дали е ръчна или автоматична ск.к. Познавам добре само системите на моделите 1999-2003. При тях е следното: ръчните са с централен диференциал, постоянно 50:50 предна задна ос. Автоматите 2.5 могат да са с VTD (Variable Torque Distribution) което е пак централен диференциал, но се намира в ск. кутия - тук разпределниет може да варира като в повечето време е 60:40 предна задна ос. Автоматите могат да бъдат също с MPC (Multi-Plate Clutch) многодисков съединител, който също се намира в ск. кутия и ползва нейното масло за да се задейства. Работи на хидравличен принцип, а не както виското на ръчните скорости или на други коли като (Фрийлендър или Голф синхро примерно). Тук разпределението е 90:10 предна задна ос през повечето време. Според много фактори (наклон, позиция на волана, позиция на педала на газта и др.) се прехвърля повече power към задната ос. Трилитровите всичките са с VTD, т.е. в повечето време 60:40 предно-задно. Всички автомати като ги сложиш на 1ва или задна скорост заключват на 50:50 предна-задна ос. Някои от 2.5 и 3.0 моделите имат заден LSD, но са рядкост.
6. За Ауди не мога да кажа нищо от първа ръка. Знам, че не отстъпват на AWD на Субару. Знам, че там зависи от това как е монтиран двигателя. Напречно монтираните май са с Haldex, т.е. електронна система с виско (не е на нивото на Субару), а надлъжно монтираните двигатели са с Torsen, т.е. с механично задвижване с централен диференциал (добри са). Но пак казвам, че не съм добре запознат.
7. Ако аз трябваше да избирам бих избрал Outback II от 2002 или 2003 с 3.0 двигател (бюджет около 10000-12000 лв). Ако бюджета е двоен бих взел следващия модел, пак 3.0, но задължително след фейслифта (след 2007) заради скоростната кутия, която е със SiDrive (по-ново поколение с типтроник и различни режими на работа).
Дано да съм ти бил полезен.
Коментар