Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов казус - оказва се че "гъзът" на фара, където стои крушката, е изцяло демонтируем и може да се смени с всякакъв - на пазара има конвертирани фарове с оригиналната HB4 крушка. И сега ме гложди да го преправя на H1/H7/H11 и да му пльосна едни OSRAM-и.

    ...от друга страна, одобрението на "легалните" OSRAM-и е за конкретен модел возило/фар, и си има съответния списък в сайта им, в който моето возило естествено не фигурира и нямам особени надежди че някога ще фигурира.

    ...и сега се чудя какъв е смисъла от файдата и има ли изобщо такъв. Че при пътен казус ще можем да се баламосваме е ясно, ама ако човека отсреща е подготвен, номера така или иначе няма да мине.

    Задник ще стъкмя и ще дам за "разпечатване" от алуминий сравнително лесно, вероятно и ще пристигне преди втория фар, няма и да струва торба пари.

    ПП: А H1 все едно е за там правено - същото разстояние от база до средата на реотана като на D1S. Може да мина дори само с изрязана на лазер шайба, покриваща разликата във формата на базата.

    ППП: Хм, то и H7 така. ПО някаква причина всичките са с разстояние до началото на реотана 25мм + 4-4.5мм реотан. D1s е с разстояние до центъра на топчето с ксенон 27.1мм.
    Последно редактирано от sparkybg; 25-04-25, 19:21.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря!
      Ще рагледам, че имам един детайл за обтягане на шината на резачката. За момента си принтнах 100 бройки от полиуретан с карбон, ама ми се ще нещо по-здраво

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Е то по-добре от неръждавейка тогава. В JLCPCB има такова. Но очаквай външни размери +0.1мм и вътрешни -0.1мм, на детайл примерно 15мм в диаметър.

      Иначе финиша е супер, ама явно още не са си нагласили технологията така че да компенсират особеностите и.

    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      Тези допуски са повече от достатъчни

  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ...Задник ще стъкмя и ще дам за "разпечатване" от алуминий сравнително лесно, вероятно и ще пристигне преди втория фар, няма и да струва торба пари...
    Ама ти още ли не си сглобил някакво рутерче за дялкане на меки тенекета и пластмаси?
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • ..и докато чакам фара, въпреки "прекрасното" време днес на село, свърших нещо дребно, дето отдавна исках.

      За който не знае, радиатора на тия возила е хоризонтален - с казанчета отляво и отдясно. Входа и изхода на водната помпа са така сгласени, че горния маркуч тръгва от лявото казанче, минава по дължината на целия радиатор чак до дясното, и там прави 180 градусов завой за да се закачи за помпата. Представлява това:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:hose.jpg
Прегледи:458
Размер:6.8 КБ
ID:6997136

      Това нещо, пълно с антифриз, тежи доволно. Като е загряла колата е и твърдо. Понеже го сменях 2 пъти с 2 различни марки, единия пропадаше в единия край докато е студена, другия (сегашния) малко по малко пропадна и си седеше долу при всякакви режими, съответно опираше в тръбите на климатика, минаващи зад него.

      В следващия модел някой се е сетил че това нее много ОК, и маркуча вече си върви със поддържаща скоба по средата, но на WK1 такава няма, нито има място за поставянето и. Съответно трябваше побългаряване.

      3мм дебела, 16мм широка неръждаема шина, малко "баене" с чука, и стъкмих това. На първо четене си върши работата както се очаква, маркуча си стои горе, на разстояние над сантиматър е от тръбите на климатика и всичко останало.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:skoba1.jpg
Прегледи:482
Размер:198.2 КБ
ID:6997137

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:skoba2.jpg
Прегледи:476
Размер:135.4 КБ
ID:6997138

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:skoba3.jpg
Прегледи:478
Размер:148.3 КБ
ID:6997139

      На хидравличния вентиулатор отгоре има харно каналче, широко 17мм, дупка в предния край, където да се закеркенечи шината така че да не мърда, а в задния край е удобно за болтче като на снимката. Болтчето нищо не носи, само крепи шината да не се измъкне. Шината навътре е оформена като кука, обхваща около 60-70% от маркуча.

      На първо четене - прави каквото исках от нея. Дано няма грижи, но най-много да се наложи да подложа някое гофре между метала у маркуча.

      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Зависи от куп неща, включително от това дали е на слънце или не. В тих облачен ден или на сянка са вднакви.
        И пак, няма НИКАКЪВ смисъл да сеавняваш с друго возило, даже да в със същия мотор, а ако е и с различен съвсем никакъв. Даъчик премествн с една педя и вече не е същото.

      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        питах понеже и ти ползваше алфаобд, но явно не е от програмата. А ако все пак на антифриза е все между 2 и 5 градуса по ниска, дали няма проблем в екуто и пиновете към темп датчика...

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        МОже да е нормално, може и да не е. Всеки автомобил е различен. Те и датчиците често са различни, като точност включително.

    • На мерника на жената имаШЕ една Щипка баш над фунията на перката на радиатора и една щипка от дясно под фара,свински опашки са в момента там,върви и пее,сложил съм едно да не протърква маркуча обаче.

      Ти много красиви ги правиш нещата😜
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • Чудесата нямат край - десния фар дойде днес. Даже са наваксали 2 дни. Няма да скучая покрай почивните дни.


        Десния има място и за модула за управление и ако го няма е отворена дупка към вътрешностите на фара. Ще трябва да му измисля капаче. Поне е квадратно де - ако го беше правил някой по-пресен "дизайнер", можеше и да не е.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:far_R.jpg
Прегледи:404
Размер:219.4 КБ
ID:6997501
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          По моргите са европейски и искат до 500 кинта за брой, не за чифт.

          В Taros trade ги има американските, и не само.

        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Верно, тия са ненормални с цените
          А ако взема китайски от Али'то ще стане ли работата?

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Не съм намерил по-евтини от тия в Taros. Те пак са или китайски или тайвански.

      • sparkybg коментира
        Вчера, 21:59
        За имане имам, ама за фейслифтово. Различни са. Но нови са по 120-150 кинта бройката, ама американски и трябва преработване на жици и бяло/жълта крушка на габарит/мигачите.
        Plug & play са китайските "американски" фарове. Остава жицата за моторчето, регулиращо нивото им (при европейските) да виси
        Известно време бях с жълт габарито-мигач на левия и нормален габарит (малка крушка в "чашата" на късите), но-о-о синът ми изравни разликата, счупвайки и другия фар.
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Plug & play са китайските "американски" фарове. Остава жицата за моторчето, регулиращо нивото им (при европейските) да виси
          ...или прехвърляш старото от стария фар, или си купуваш отделно моторчета. Имам 2 чистак-бърсак - мислех че ще ми трябват, ама се оказа че никаква работа няма да ми свършат. Няма никакъв шанс да присадя система за регулиране на нивото.

          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Известно време бях с жълт габарито-мигач на левия и нормален габарит (малка крушка в "чашата" на късите), но-о-о синът ми изравни разликата, счупвайки и другия фар.
          Малката крушка на европейските е в чашата на дългите, не на късите. При американците крушката на мигача под късите е с 2 реотанчета и имаш 10 вата жълт габарит + 21W мигач + 5W страничен "мигачогабарит" - или свети постоанно при изключен мигат и пуснат габарит, или мига "наобратно" при включен и габарит и мигач, или мига заедно с мигача при само мигач. Американска измишльотина.

          Преправянето се състои в 2 неща:
          1. "пренасочване" на едната жица от страничното мигачЕ вместо към габарит към маса - тогава стрничното става само мигач и мига сингронно с останалите.
          2. монтиране на двойна диодна крушка с бял габарит + жълт мигач на мястото на тази под късата светлина и монторане на максимум 18 ома съпротивление успоредно на частта с мигача, или оставяне на страничното крушле да си е обикновено с реотанче.


          Не съм убеден че с жълт габарит може да се мине КАТ/Технотест. С преправени по горната схема фарове минах абсолютно безгрижно в КАТ. Даже, понеже ми се наложи няколко пъти да удължавам "временните" номера, 2 или 3 пъти питах човека на канала (различен всеки път) ОК ли съм така, при което нямаше никакви възражения.

          Фаровете впрочем (поне късите) се "лъжат" дори с един килоом резистор да не трупат грешки. При мигачите обаче не става - искат си споменатите максимум 18 ома на всяка крушка.

          Друг интересен момент е че искам за "дневни" да не светят основните фарове (дълги/къси) а да свети въпросната диодна крушка, която малко съм позасилил и мога и още да позасиля до към интензивност на 20 ватова обикновена крушка. Но за това вече трябва електроника, макар и не-сложна, която в момента умувам.

          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            ...или прехвърляш старото от стария фар, или си купуваш отделно моторчета. Имам 2 чистак-бърсак - мислех че ще ми трябват, ама се оказа че никаква работа няма да ми свършат. Няма никакъв шанс да присадя система за регулиране на нивото.
            Пазя си (за спомен?) старите "евро-фарове" със счупени "стъкла" (пластмаси или каквото там се казва) - в китайските, които купувах поединично по различно време нямам дупка за моторчетата за ниво, предполагам, че няма и механизъм, който да предава движението от двигателчето за нивото на самите светлини, залепени-застопорени са. Щото не се движи фарът, а крушките с рефлекторите вътре във фара.
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • Да, нямаш дупка. На нейно място има механизъм за реглаж с отвертка. Ама той се маха и там се слага моторчето. Моторчето мести вътре рефлектора, барабар с крушките. Поне при ксеноновия вариант е така.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • Сложени, но отзиви по-късно. Снощи се прибрах по светло. Като за начало ще трябва да свиквам отново на рязката граница на отсичане като на най-старото ми Терано.

                Килоом съпротивление за залъгалка на компютърада не трупа грешки си знаех отдавна че е достатъчно, но се оказа недостатъчно да обере напреженията и фаровете на изкючено премигваха през половин-една секунда. Успоредно още килоом реши въпроса, но за безопасно ще купя и сложа 330-390 ома, 10W. Ако много ме ухапе мухата, в самия фар (където е въпросния килоом), ако не - отвън.

                На единия баласт нещо съм омазал с входящия кондензатор, та слиожих външен, ще откоригирам и това. За щастие баласт може да се махне и без да се маха фара.

                С капачето се преборих така:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:farkapak.jpg Прегледи:0 Размер:236.8 КБ ID:6998083

                Размер - 77х88мм (да, няма грешка). Идеалното би-било 3мм неръждавейка, но в моя случай са 2x1.5мм алуминий. В Практикер имаше подходящ малък лист от твърд алуминий 1.5мм и направих сандвич от 2бр. Отдолу е самозапелваща се пореста гума, около милиметър дебела. Дупките на фаровете бяха запушени с нея като дойдоха. Ако някой знае от къде може да се купи такова нещо, да сподели.

                Отдавна търсех и изолационна лента от тъкан текстил. Намерих случайно в Тонекс - Tesa® 51036. Цената от 10лв за ролка малко накиселява, но пък се ползва само в специфични случаи (устойчивост на триене).
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:teas51036.jpg
Прегледи:199
Размер:256.9 КБ
ID:6998084

                Търся и самозалепваща се "велурена" тъкан. Използва се когато нещо трябва да се пързаля отгоре или за шумоизолацияв межу пластмасови панели. Ако някой ме открехне за място за набаване на такава, ще съм благодарен.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Искаш ли ролка Certoplast, 19мм/20м за авто инсталации, без върху мотора?

                • neumoren
                  neumoren коментира
                  Редактиране на коментар
                  в практикер има тектстилна лента за кабели, ако върши работа. Под 5лв е

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да, от "рехавата", нетъкана, дето се къса с ръка. Има я и на много други места. Не коментираме нея, обаче, а малко "по-екзотични" поне за нашите магазини, видове, като горната от тъкан текстил, която дори с ножица се реже прилично трудно, ако ножицата е калпава.

              • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                ...Килоом съпротивление за залъгалка на компютърада не трупа грешки си знаех отдавна че е достатъчно, но се оказа недостатъчно да обере напреженията и фаровете на изкючено премигваха през половин-една секунда. Успоредно още килоом реши въпроса, но за безопасно ще купя и сложа 330-390 ома, 10W. Ако много ме ухапе мухата, в самия фар (където е въпросния килоом), ако не - отвън....
                Казвал съм, но явно си забравил. За залъгалка при изгасени фарове - най-малкия самозстановяем предпазител който намериш, за поне 16V, свързан успоредно на кушката. Аз ползах такъв за 50 mA.
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                  Казвал съм, но явно си забравил. За залъгалка при изгасени фарове - най-малкия самозстановяем предпазител който намериш, за поне 16V, свързан успоредно на кушката. Аз ползах такъв за 50 mA.
                  Да, забравил съм. Факт.

                  ...ама, това не работи ли доста понапечено, когато е "изключило"? Как това му се отразява в дългосрочен план знае ли се? Щото практически ще е изключило постоянно, докато съм на фарове, тоест нагрято, предполагаемо на над 100 градуса..
                  Последно редактирано от sparkybg; 08-05-25, 12:28.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • Амииии...
                    Предпазителя работи в режим за който не е предвиден - непрекъснато претоварване по ток. Дълговременния експеримент вече навъртя 3 или 4 г. и все още работи безпроблемно.
                    Въпреки че работи, погледнато строго електричарски, не е най-правилния начин за свързване на предпазител...
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      ...Дълговременния експеримент вече навъртя 3 или 4 г. и все още работи безпроблемно.
                      На фар, на стоп, на мигач? Щото примерно на мигач и стоп ми се чини че вероятността за проблем е на порядъци по-малка.

                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • Впрочем, дръпнатите най-накрая пуснали крушки 4300 и 5000к. И май ще се пробвам с Али-Дядо.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        Тук са 2 потребители онлайн. 1 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X