Защо заменяш, шарнирния накрайник с тампонов такъв. Интересно колко ще изкара.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg
Свий
X
-
Първоначално публикуван от sers Преглед на мнениеЗащо заменяш, шарнирния накрайник с тампонов такъв. Интересно колко ще изкара.И опит с правене на биалетки за Nissan Terrano, където ползвам тоя тампон именно на мястото на шарнир, и изкарват в ПЪТИ по-дълго от всичко фабрично, включително оригинала. За цена изобщо не говорим - тампона струва 12лв.
Колко ще изкара - именно затова реших да пробвам. Може да изкара и до пенсия, а може да се скапе и за месец. Тампона е много държелив, като заедно с това се и гъне доста, включително на въртене. А аз не си чекна джипката по дупките толковз често. По-често прелитам през някой легнал полицай или вдигната пешеходна пътека.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Пак:
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеИ... ново 20. Тръгвам оня ден от село и... дискотека. Всети всичко дето е свързано със спирачките - ABS, ESP, BRAKE, хлъзгащата се количка. Амнайсе пъти трих грешката - след достигане на около 20км/ч пак дискотека. Иначе си се кареше и имаше спирачки.
Грешка C2200 - Anti lock brake module internal. Проверих жици - нула проблем. Всичко чисто и свети. Няма никакви други грешки. Сервизаджиите на запад сменят модул ,дето струва 700 кинта. И все да ми прикипява вече.
Днес гледам за грешки и попадам на функция в JScan ABS Module reset, и ABS module init. Ресетнах, инита се състои в каране с ниска скорост и завиване, минах процедурата и... ЧУДО! Всичко изгасна и цял ден карам без да се появи отново. Обяснение нямам. Единственото нещо, което правих, е да сменя тампоните на дифа. Не бях скъсал жици, а то и нямаше други грешки.
Намери се морга с разкостено точно като моето, и утре ще е тук. Ще се разправям като се върна от морето.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 1 like
Коментар
-
Гледах. Няма видими отклонения. Няма и съответните грешки. Само C2200. Докато катам с под 20 и мищо не свети. Обаче както съм си с под 20, ако на хлъзгаво набия спирачки та да блкират колелата, пак светва. А то се и вижда - в момента, в който издрънка помпата, дали при самотест 8ли блокирало колело, веднага светва.
-
Звънни утре, че сега промилите....
-
Пак гледах живи данни. 4-те датчика си отчитат стабилно, еднакви обороти, еднакъв изминат път за леви и десни колела. Навъртях 5-6 километра, гледайки. Явно си е вътрешен проблем.
Блокът от моргата дойде. Абсолютно същия като моя. Но... ще чака 10-ина дни. Возилото си върви и спира нормално и няма други аномалии, което също нямаше да е така ако беше датчик.Последно редактирано от sparkybg; 01-09-23, 17:41.
-
Изкарах едно море, светейки. Вчера рекох да пусна Flush процедурата - стигаше до първото избръмчаване и потъване на педала, и приключваше с грешка. Дали грешата в JScan-а или компира го сиктирдосваше, така и не разбрах.
и... днес, налях си в компютъра поредния (25-ти) опит за туниХ на скорости (и не само), забърсах всички грешки (образуват се и остават няколко след програмиране), запалих и тръгнах за работа, мислейки си "Дали пък няма да реши да не свети." И то не светна! Вече 3 пъти гася и тръгвам - чува/усеща се издрънкването на ABS-а при 20км/ч при селф теста, където светваше, и си минава както трябва. И ABS-а си работи нормално - пробвах го вече.
Спирачната течност е единствения флуид, който не съм сменил, но явно ще трябва, придружено и с флъш на ABS-а.
Гадината явно ми се подмазва с подаръци по случай днешното ми одъртяване.Но с горчива нотка - вече купих ABS модул на старо. Поне е на човешка цена - ако бях поръчал нов оригинален щях да се ръпна откъм изотзад.
Последно редактирано от sparkybg; 14-09-23, 10:45.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 2 likes
Коментар
-
Пак, при стартиране на JScan процедурата си пише изрично че ABS Flush се прави САМО след обикновен флъш. Тоест течността е сменена и системата ВЕЧЕ е обезвъздушена. При това клапанчетата са в "нормалното" си състояние, в което седят при неактивен ABS. После се препоръчват и повторно обезавъздушаване по обикновената процедура.
Защо само едната страна: От спирачната помпа до ABS модула имаш 2 тръбички, едната за задни колела, другата за предни. Като задействаш ABS помпата тя смуче от входа например за задни колела през помпата, до съответното задно колело. Същото е и с предните. Съответно предполагам ще задейства шофьорската страна, защото там тръбичките са по-къси чисто физически - например от ABS модула до предно шофьорско колело е буквално 2 педи.
ПП: JScan и AlfaOBD доколкото ми е известно нямат нищо китайско в себе си, слава Богу.Иначе OBD джаджата ми е iCar Pro. То ако не е китайско е менте.
Протокола му е като на ELM327, според JScan.
Последно редактирано от sparkybg; 14-09-23, 15:11.
-
Ясно, може и да си прав, мерси.
-
Пусках днес процедурата. Преди да ме кара да отварям щуцерите някои няколко пъти ми пропадна и напомпа обратно педала. Това означава че пълни и връща в казанчето. Източването през щуцерите е последно. Тоест, както предполагах, локално обезвъздушава ABS помпата, след което ако е останало нещо го изкарва през предния и заден кръг на колелата.
Ръсна и дъждец като по поръчка - ABS-а си работи точно както трябва и не мога да го накарам повече да светне.
-
Нула проблеми от последния ми пост до сега, но си се забавлявам "софтуерно"...
Откак имам джипката се случва да има едно характерно притрисане когато я сръчкаш рязко за да се изстреляш да изпревариш някой. И това не се смени по никакъв начин след всичките ми манипулации по скоростите и чипосванията, което ме накара да изключа проблем там. И реших да пробвам с друг компютър. За щастие покрай търсенията ми за ABS модул вече имаше кого да питам (за фейса компютъра е различен), беше наличен и с малко убеждаване на продавача че никога няма да продаде тоя компоютър заедно с ключа и Front Control Module, с който ги продаваше, защото нямат нищо общо с паленето, цената стана приемлива.
Та, сложих въпросния компютър, естественио всичко живо се разпищя че няма да запали. Обаче след като програмирах оригиналния си VIN в тоя компютър, си тръгна все едно си е за там.
...и... НУЛА прояви на въпросния дефект. Налях си и тунингите и на него - отново само позитивите от тях и нула прояви на въпросния дефект, за над седмница каране и умишленото му търсене при всяка възможност. Вече колата заприлича на нещо, дето до голяма степен съвпадна с моите виждания по въпроса. И не само го нямаше въпросния дефект - колата изобщо се държеше доста по-адекватно като респонс и превключване на скорости, най-вече надолу. И както се споменава по американските форуми "Smiles per gallon" отбелязаха значително увеличение.
...обаче, понеже мухите в кухината между ушите ми са си все същите и все си бръмчат (даже май се увеличават), взе да ме човърка от чисто любопитство дали проблемът е софтуерен или хардуерен, още повече че:
1. И двата компютъря бяха ъпдейтвани. Моя си отговаряше на лепенките (има такива и за ъпдейтите), другия показа по-нова версия на софтуера от тази върху лепенките.
2. Моя компютър си е за ранните фейсове с EZD мотор, другия беше за късните фейсове от 2009-та, с EZH мотор.
Мислех да намеря някой просто да пренесе софтуера от единия компютър на другия, да видя какво ще стане, да си отговоря на въпросите и нещата да приключат.
Обаче Дедо Боже е имал други планове - стигнах до телефонен разговор с иначе много известен човек, човъркащ компютри, в чиято компетентност да нагласи някое БееНве или други попълярни автомобили не се съмнявам, но след като изпадна във фалцет да ми обяснява как нямало да стане толкова лесно, как да съм отидел при официалния представител да ми ъпдейтне компютъра (същия безспорно знае безкрайно добре че официалния предаставител НИКОГА няма да ми налее софтуер за друга модификация на возилото, знае и цените на официалния предствител за услугата, състояща се в 5 минутно прогрмиране), как той щял да отваря компютъра и да го програмира през изводи на платката (стандартна практика, когато не може през буксата, но в случая може), като отказа да повярва че съм хакнал каквото трябва, свалил съм целия флаш и дори съм го декомпилирал, и явно накрая се усети че не разговаря със случаен човек, та не ми даде и отговор на въпроса дали ще свърши работа и за колко пари.
Та, на мен като ми каже някой как не мога да направя нещо, подивявам.На другия ден вече имах хардуер и софтуер, дето могат да четат и програмират почти всичко до поне 2017-та година. Снабдих се с всички версии на софтуера за това возило, и не само. Порових се порядъчно, и мога да кажа че вече съм много напред с материала с всичките американски произведения на Daimler-Chrysler/FCA/Stellantis до 2020г.
Речултатите от всичко това:
1. Оказа се че оригиналния ми компютър е бил с със софтуер с 5 версии преди последната (от общо 11 версии) - ъпдейтнат до 68028160AF, а последната e 68028160AK.
2. Оказа се че закупения компютър е бил ъпдейтнат до последна версия - ъпдейтнат до 68059190AE, при лепенки 68059190АА.
3. Прочетох софтуера от закупения компютър и го налях в моя оригинален - нула проблеми. Серийния номер си остана оригиналния - той не е във флаша а другаде.
4. Карах около седмица с препрограмирания ми оригинален компютър - нула проблеми и нито една проява на въпросния дефект - проблемът е бил софтуерен.
5. Взех последния възможен софтуер за WK от 2010 година и сравних - драстични разлики в кода и почти никакви в таблиците. Нагласих си файлче, пренесох си всичките тунинговани неща от Diablo за 91 октана + моите за трансмисията, пипнах още няколко неща, които в процеса на тършуване установих че трябва да се пипнат.
6. От 2 дни карам с въпросния софтуер за 2010-та и мога да кажа само положителни неща - значително подобрено поведение при превключване на скорости в режими, при които старата версия подритваше, превключваше бавно, чудеше се дали ще превключи - сега всичко това е елиминирано или редуцирано. Това дори в сравнение със софтуера за 2009. Спрямо моя оригинален разликите са още повече.
7. В процеса на ровичкане се оказа че има налични и сервизни бюлетини по въпроса с подходящия дефект, който се среща при машини от 2009-та до 2013-та (да, и при WK1, и при WK2)
8. Опитах и версия на софтуера за WK от 2013-та. Хардуерно самия компоютър е същия, двигателя запали, държеше се нормално, но цъфнаха няколко грешки и не можеше да се разбере с ABS модула. Тоест не стана.
..или накратко: Ако имате някакви съмнения в правилното фукнциониране на своя Jeep, проверете си дали всичко е ъпдейтнато до последни версии. Разликите може да са драстични.
При дадени номера на конкретен модул или компютър, мога да проверя дали това е последния номер за дадения модел и вевнтруално да издиря последния софтуер. Номерата се виждат през JScan и AlfaOBD, вероятно и от други диагностики, както и по лепенките върху самия модул.
За програмиране - трудно и по изключение, предимно за приятели. Не съм сервиз, а да ставам уличен хакер нито имам желание, нито време. Макар че е много верятно да мога да програмирам всичко до 2017-та (WK със сигурност мога, WK2 поне до 2014-та също, за после е под въпрос).
Мога да го правя и така, на бюрото вкъщи:
Последно редактирано от sparkybg; 07-02-24, 12:44.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 17 likes
Коментар
-
Спарки си е купил "лего", и се забавлява...
Коментар
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеСпарки си е купил "лего", и се забавлява...Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 2 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнениеВече си представям как Спарки си изкача от обувките като в анимационен филм.
Колегите в офиса бяха свидетели и на разговора с "разбирателя" и на разговора с търговеца на програматора, който поръчах 15 минути след това.Доста весело се получи.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 3 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение....Обаче Дедо Боже е имал други планове - стигнах до телефонен разговор с иначе много известен човек, човъркащ компютри, в чиято компетентност да нагласи някое БееНве или други попълярни автомобили не се съмнявам, но след като изпадна във фалцет да ми обяснява как нямало да стане толкова лесно, как да съм отидел при официалния представител да ми ъпдейтне компютъра (същия безспорно знае безкрайно добре че официалния предаставител НИКОГА няма да ми налее софтуер за друга модификация на возилото, знае и цените на официалния предствител за услугата, състояща се в 5 минутно прогрмиране), как той щял да отваря компютъра и да го програмира през изводи на платката (стандартна практика, когато не може през буксата, но в случая може), като отказа да повярва че съм хакнал каквото трябва, свалил съм целия флаш и дори съм го декомпилирал, и явно накрая се усети че не разговаря със случаен човек, та не ми даде и отговор на въпроса дали ще свърши работа и за колко пари...
Та, на мен като ми каже някой как не мога да направя нещо, подивявам.На другия ден вече имах хардуер и софтуер, дето могат да четат и програмират почти всичко до поне 2017-та година. Хакнах още 1-2 софуера, снабдих се с всички версии на софтуера за това возило, и не само. Порових се порядъчно, написах собсветн софтуер за редактиране и разкодиране на файлчета за прогрмиране, и мога да кажа че вече съм много напред с материала с всичките американски произведения на Daimler-Chrysler/FCA/Stellantis до 2020г. ...
Ама после се оказва, че и Яз моА, често пъти и подобре от тЯФ. Та в крайна сметка, като искаш нещо да се свърши както трябва, свърши си го сам. И опит ще добавиш, и квалификация ще подобриш. А ония там да прдължават да огряват навсякъде :-)
-Чем занимаетесь по жизни?
-Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
- 2 likes
Коментар
-
Да, мога да човъркам и такова.
Последните човръкни по моето ги правих след попадане във форум, дето обсъждат Charger-и и прочие. Всичките хеми мотори са с проактически еднакви параметри като вид. За мускулите има дори повече какво да се чете, щото 5.7-цата си се води ширпотреба.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 1 like
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар