Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Значи си ееееекстра.
    Направо пак ми се приисква да си взема една 5.7ца ама пусто им малък багажника като им сложиш газ…а без газ…ще трябва да си карам тойотата.
    Няма страшно в умирачката...
    Страшното е да си жив!...

    Коментар


    • Сигурно някъде из дебрите на нетя ще има отговор защо,ама по някое време са сменили дизайна на non-mds повдигачите (или са сменили доставчика).
      Някога,по дизайн,оригиналните (който и да ги е доставял) са нямали там отворчето. Сега някои имат (един и същи номер например-05038785AD - на едни опаковки имат,на други-нямат...няма някаква "закономерност",май). Как им скимне.



      https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...785AD&_sacat=0



      Изтрезнях,докат четях...Пълнели се били повдигачите (всички) от блока(глупости...non-mds,старият модел ,де са "глухи"-че отде ще се напълнят?"...пълнят се само плунжерната част на mds повдигачите по каналите...а хидр.компенсатори на хлабината във всичките -от прътите,нъл тъй)...

      https://www.youtube.com/watch?v=W4JDi0K8htY

      Консенусът иначе беше,че ролките и гърбиците(че и каналите na повдигачите) не получават адкватно мазане...има там разни весели "решения" ...ми то на някои мотори-те почти хоризонатлно разположени...

      И най-накрай попаднах на тие :

      https://www.ramforum.com/threads/lif...rience.206096/
      https://www.ramforum.com/threads/hem...w-path.114894/

      Ся ако спарки провери дали маслени каналчета и за леглата на non-mds повдигачите, или само за "вълшебните"...да разбули и таз мистерия...

      Коментар


      • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Почистена. обработена с "моя си" абразив,
        Имам EGR за чистене от нагар. Твоят метод може ли да се приложи? Или да дадеш съвет.

        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение
          Сигурно някъде из дебрите на нетя ще има отговор защо,ама по някое време са сменили дизайна на non-mds повдигачите (или са сменили доставчика).
          Някога,по дизайн,оригиналните (който и да ги е доставял) са нямали там отворчето. Сега някои имат (един и същи номер например-05038785AD - на едни опаковки имат,на други-нямат...няма някаква "закономерност",май). Как им скимне.



          https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...785AD&_sacat=0
          Готино клипче, ако беше и с по-добро качество щеше да е супер.

          Почти всичко в ebay е менте. Към момента комплект 4 повдигача (2 MDS и 2 не-MDS) в Rockauto са 260 долара. Между 240 и 270 е цената в магазините на големите доставчици (MoparPartsGiant и от сорта). Към цени по-ниски от 220 долара съм силно скептичен до ниво изобщо да не обръщам внимнание от там нататък.


          Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение
          Изтрезнях,докат четях...Пълнели се били повдигачите (всички) от блока(глупости...non-mds,старият модел ,де са "глухи"-че отде ще се напълнят?"...пълнят се само плунжерната част на mds повдигачите по каналите...а хидр.компенсатори на хлабината във всичките -от прътите,нъл тъй)...

          https://www.youtube.com/watch?v=W4JDi0K8htY
          Категорично НЕ СЕ пълнят от блока. Пълнят се през кавалите, кобилиците и прътите (pushrods).

          Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение
          Консенусът иначе беше,че ролките и гърбиците(че и каналите na повдигачите) не получават адкватно мазане...има там разни весели "решения" ...ми то на някои мотори-те почти хоризонатлно разположени...
          Да, проблема идва от глад за масло, но откъде идва глада, няма едноличен консенсус.
          При положение че ролките на повдигачи на 220000км като луфтове са неразличими от нови, имам някои съмнение по въпроса. Според мен нещата започват по-отдалече - скапва се например прът и спира да пълни адекватно повдигача. Или самия повдигач като в моя случай запшочва да не държи масло съвсем адекватно. После бавно и полека, заради не-плавното търкаляне по вала започва разбиване на ролките и падане на циментация/закален слой на вал и ролка.

          Моето решение е... маслена помпа с повишен дебит, и карам с масло 0W30. Друг масов консенсус е че мотори, прекарвали повече време на празен ход, се скапвали по-често, защото налягането било по-ниско. Е, налягането на празен ход при мен се вдигна с нещо като 25% само от смяната на помпата.

          Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение
          И най-накрай попаднах на тие :

          https://www.ramforum.com/threads/lif...rience.206096/
          https://www.ramforum.com/threads/hem...w-path.114894/

          Ся ако спарки провери дали маслени каналчета и за леглата на non-mds повдигачите, или само за "вълшебните"...да разбули и таз мистерия...
          Спарки ще провери, но мисля че и на снимките се вижда че каналчетата са 2. Трябва само да видя на кои клапани е един и на кои са 2 каналчета, ако изобщо има разлика. Напълно е възможно да няма такава - просто на не-MDS повдигачите не им пука дали MDS клапана пуска налягане към съответната група. Аз дори нарочно бих го направил така - за другите два повдигача ще има по-добро мазане. Дори бих пускал MDS клапана да прецъква от време на време, колкото да пълни каналчето.

          Иначе, от главата към повдигача се стича масло и със сиогурност маже достатъчно поне стеблото. Не забелязах значимо износване там. Следи от работа има - все пак тоя повдигач мърда нагоре-надолу, но признаци за износване няма.



          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение

            Имам EGR за чистене от нагар. Твоят метод може ли да се приложи? Или да дадеш съвет.
            Говорех за плоската "работна" част на главата. Не знам как го съпостави да има нещо общо с EGR.

            Чистя първо внимателно със стандартна стъргалка с дръжка. После с преправена със сменяемо ножче, ползвам черано ножче за макетен нож на OLFA. По-широкото е по-удобно в някои участъци.

            Накрая, след висчко това, ползвам плоско блокче светко синьо-зелен абразив, който Румбата някога ми продаде. За да работи се ползвеа или заедно с нафта, или, както аз го ползвам, с WD40. В процеса на ползване (лек натиск и кръгови движения" то си пуска малко абразив в нафтата/WD40-то, и започва да работи, като почти не закача повърхността - обира само много дребни неравности (на микро ниво) и прави "финиша" матов, без от това да е неравен. Матът е много особен - металът почти спира да прилича на метал, а по-скоро на нещо керамично. Това го прави и върху алуминий и върху чугун. Но блока няма да го чистя с него за да не влезе абразив в маслените канали.

            Същото, ако се ползва без нафта, докарва почти огледален финиш.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение
              Ся ако спарки провери дали маслени каналчета и за леглата на non-mds повдигачите, или само за "вълшебните"...да разбули и таз мистерия...
              Всички имат само едно маслено каналче. "каналче" е малко меко казано - на диаметър вероятно е нещо като 6-8мм. Вероятно хавата е както писах горе - там винаги има някакъв поток, при MDS става по-голям, така щото да изключи MDS повдигачите, а на обикновените от това не им пука., дори напротив - когато MDS е пуснат, там налягането е по-високо и има по-голям приток на масло, съответно мазане.

              А по темета - главата вече си е на мястото, заедно с кавали, кобилици капак и бобини. За "разнообразие" пребандажирах и инсталацията. от тая страна. Снимки утре. Днес не снимах изобщо.

              Остана хидравлична помпа, смукателен колектор, кюнци, масло и антифриз.
              Последно редактирано от sparkybg; 22-09-24, 21:23.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • Благодаря!

                Тука намерих няколко графики,на когото му е интересно.




                Маслените пътища :




                .............

                mds повдигач :



                ............

                каналчетата към повдигачите:





                В един от клиповете майсторът също изказа мнение,че четирите клапана (дори и в деактивиран режим) пускат по малко масло към повдигачите с цел (по-добро) мазане (но не бил баш сигурен дали е вярно),дано да е тъй.

                ........

                Коментар


                • Да, точно. Благодаря за графиките. Явно е както си го мислех.

                  По темата: С неоригиналните повдигачи уцелих ДЕБЕЛА греда. На студен мотор няма проблем, на топъл някой хлопа свирепо. Ще има втора порция от същото. Вече поръчах оригинални повдигачи и гарнитура, вече даже са изпратени. Цената да речем не е осбено приятна (212 долара), но загубените 3 дена в чекнене при прекрасно време навън болят повече.

                  Та, от мен - ако сменяте повдигачи, ЗАБРАВЕТЕ всякакви неоригиналнисти, особено ако смятате да запазите MDS-а. За без MDS има комплект на Melling, който е доказано добър, но на цена е по-скъп от оригинала и трябва да се използва с неоригинални по-дълги повдигащи пръти.

                  Че тези ще им ги пратя обратно и ще ми върнат част от парите (доставката я плащам аз, но за щастие може и с обикновен колет с проследяване) е ясно. 140-те им долара не ме правят особено щастлив.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Връщат. Не е сефте. Не бих писал наизуст. Има си ред, спазват си го.

                  • trapper
                    trapper коментира
                    Редактиране на коментар
                    До тук - добре. Щом връщат пари, значи знаят какво продават.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Продават всичко, но са коректни и доставката е бърза, евтина (като за DHL Express смешно евтина) и безпроблемна.

                    Пратката я поръчах снощи след 19:00, половин час по-късно я баха пратили, вече е в Лайпциг и утре сутрин ще е тук. Може да ми я доставят утре, може и вдругиден. Аналогичен търговец с такъв шипинг (40 долара е, заради голямата гарнитура, иначе би-бил 20) просто няма.
                    Последно редактирано от sparkybg; 24-09-24, 19:27.

                • Питам само от любопитство - на тоя двигател не могат ли да се сменят повдигачите и прътите без да се свалят главите?
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                    Питам само от любопитство - на тоя двигател не могат ли да се сменят повдигачите и прътите без да се свалят главите?
                    Прътите се сменят безгрижно и лесно, което и направих преди да се заема с повдигачите, надявайки се проблемът да е в тях или кавалите с кобилиците.

                    Ако повдигачите се семняха без махане на глава, много отдавна да съм ги ревизирал и сменил, ако е имало нужда. Дълбоко в блока са, под главата. И няма достъп до тях без махане на главата.

                    Но пък поради същата причина (долен вал с пръти към кобилиците), главата се маха много по-лесно, отколкото на двигател с горни валове, като само се откачат кюнците и се маха входящия колектор.

                    ПП: За илюстрация, това е блока с махната глава. Ограденото е пластмасов държач, в чиито дупки се нанизват повдигачите, които пък влизат в дупки на блока. В главата има само отвори около 10-на мм, през които минават прътите, за да стигнат от повдигачите до кобилиците.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:hemilifters.jpg
Прегледи:31
Размер:415.0 КБ
ID:6974902
                    Последно редактирано от sparkybg; Вчера, 15:42.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • Благодаря за разяснението.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 3 потребители онлайн. 2 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X