Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ...

    Смених масло (старото беше на 4000км, AMSOIL 0В30 и филтър MANN) с Mopar 5W30 и Mopar-ски филтър, без ефект ...
    Пропуснал съм сигурно нещо из темата - защо го караш с 0w30 при заклевана от производителя употреба само на 5w20 ?
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • Много просто - с AMSOIL 0W30 шумът от клапани/пръти/повдигачи категорично е по-малко, а и отдавна съм с маслена помпа с повишен дебит от Hellcat. Държи 2.1-2.3 бара на празен ход, горещ.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • Няма мотор правен за 0w20 масло,имат норми да спазват,норми на разход гонят с тънки масла,0/30 или 5/30 минимум на маслото
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • 5W20 му дават на тоя по спецификация. И 5W30 за вариантите без MDS и/или спортните изпълнения.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • И ме закара и ме върна, с нула грижи. И го прави само при едновременно горещо време + пуснат климатик, когато двигателя се позагрява до към 100ина градуса (намалил съм темепратурата на вентилатора на 100 градуса, така че по-нагоре не качва). Днес например не се разцъка дори след половин час междуградско каране - стоеше си на 90-95 градуса.

            ...но, вчера дойдоха 2 комплекта повдигачи, гарнитури и болтове за глави, а гарнитури и болтове за изходящи колектори вече и без друго си имах. Остава съгласуване с Деди кога да го разхвърлям.

            Обмислям дали изобщо да шлайфам главата за почистване и май клоня да не я. Масово така ги правят. Ще духна само по един вятър на колектора и страницата на главата, ако има нужда. Тоо, като я извадя ще видя дали изобщо да махам колектор, защото май скъсани болтове нямам. Ако има пропуски, тогава ще се занимавам.

            ПП: Впрочем болтовете са най-обикновени, метрични, grade 8, което по наш стандарт е 10.9. Само няколко са нестандартни заради защитната ламарина, която се крепи на тях. Лекуват се с по-дълги, с по-дебела бронзова шайба. Разправят че и на останалите по-голяма дължина и бронзова шайба им се отразявали добре. Късат се крайните, заради различното топлинно разширение на колектора спрямо главата. Удължени болтове с примерно 10мм бронзови втулки намаляват огъването над 2 пъти, и стреса върху болта над 4 пъти. Ще мисля какво да правя.

            Даже продават китове. Естествено за торба пари:
            Последно редактирано от sparkybg; 13-09-24, 21:19.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Лекуват се с по-дълги, с по-дебела бронзова шайба. Разправят че и на останалите по-голяма дължина и бронзова шайба им се отразявали добре. Късат се крайните, заради различното топлинно разширение на колектора спрямо главата. Удължени болтове с примерно 10мм бронзови втулки намаляват огъването над 2 пъти, и стреса върху болта над 4 пъти. Ще мисля какво да правя.
              Ами комбинирай рецептата и с болтове 12.9
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
                Ами комбинирай рецептата и с болтове 12.9
                Там е работата че на новите (след 2018г) са запокнали да слагат допълнителни шини, които ограничават кривенето на болтовете, но... започнали да се пукат/чупят колекторите, вместо да късат болтове. И търговци споделят че както за 15 години не са продали почти никакъв брой колектори, така в последните няколко години са изчерпали всички наличности. Тоест по-здравото не винаги е по-правилното.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Asen Kushlev
                  Asen Kushlev коментира
                  Редактиране на коментар
                  Мда, и този момент излиза, като сложиш едно кораво, следващото по веригата се чупи. Трябва да се намери явно оптималния баланс.

              • Пружинна шайба няма ли да помогне за обиране на температурните разширения?
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                  Пружинна шайба няма ли да помогне за обиране на температурните разширения?
                  Твърди се че болтовете се късат заради умора на метала от кривене настрани, заради топлинните цикли. В по-стари мотори са слагали лещовидни шайби, лягащи в съответните легла в колектора. Така са редуцирали натоварването близо до главата на болта, и уж по-намяло проблеми.

                  Друго - на тераното например гарнитурата беше 4-слойна неръждавейка, колектора с подобни размери и конструкция, шпилките пак си бяха 8мм и дори по-малко на брой, и там проблем със скъсани шпилки няма. А потенциално дизела е по-натоварен топлинно и пак си е с алуминиева глава, тоест би-трябвало да има същите натоварвания върху шпилките. Обаче, доколкото там отгоре са гайки, няма натоварване в шийката под главата - гайката позволява мърдане.

                  ...и сега взе да ме човърка да му сложа шпилки от 3-литрово терано.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • Имах предвид подобни шайби. По спомен имаше два типа - едните за многократни цикли, и такива само за фиксиране.
                    Има различни дебелини - за различни усилия, а и позволяват стекване: лице - лице, лице - гръб, гръб - гръб...
                    Погугли малко и ще се ориентираш.

                    Не знам как се държат на жега. Подсказвам само базова идея, която би могла да се доразвие...
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      Имах предвид подобни шайби. По спомен имаше два типа - едните за многократни цикли, и такива само за фиксиране.
                      Има различни дебелини - за различни усилия, а и позволяват стекване: лице - лице, лице - гръб, гръб - гръб...
                      Погугли малко и ще се ориентираш.

                      Не знам как се държат на жега. Подсказвам само базова идея, която би могла да се доразвие...
                      Точно това си помислих като каза "пружинни шайби". Ще проуча най-вече как се държат на жега. За момента съм умерен песимист, но живота крие и изненади.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • Взех си и гарнитурите и болтовете за колекторите. Болтовете са... 6мм, не 8мм, което според мен обяснява доста неша. В случая Chrysler го кара малко като руснаците - прави 20 години един и същ мотор с едни и същи проблеми и никакви видими усилия да ги реши. Изобщо не споменавам че въпросните 6мм болтчета крепят единия край на всичко от колекторите до гърнето - 2 катализатора + тръби, тежащи доволно, вероятно 15-ина кила, барабар с топлинните му натоварвания и движения.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • stefsab
                          stefsab коментира
                          Редактиране на коментар
                          Крайните отвори за закрепване на колекторите кръгли ли са ? Има ли възможност отворите на колекторите да се направят овални с около 0.5- 0.8 мм по линията на топлинно разширение?

                        • sparkybg
                          sparkybg коментира
                          Редактиране на коментар
                          Не са овални, а по снимки няма и защо - виждат ми се по-широки (нещо като 8мм първо четене). Болтовете се уморяват от кривене, не от срязване. Ще го погледна и това като/ако го сваля (колектора) след като махна главата.

                        • stefsab
                          stefsab коментира
                          Редактиране на коментар
                          Остава ти решението да отдалечиш гайката с цилиндрична втулка, за да намалиш ъгъла на кривене. Има ли възможност да си смениш шпилките с по-дълги ?

                      • Двуглавата ламя е полу-обезглавена. Перфектни цилиндри (хонинга е все едно вчера правен, за нещастие не съм снимал) и глава. Пластинка 5 стотни дори не се опитва да влезе никъде. Отвътре НИКАКЪВ нагар, свещите изглеждаха все едно вчера са сложени.
                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-536.jpg Прегледи:0 Размер:240.4 КБ ID:6974420

                        Почистена. обработена с "моя си" абразив, и готова за монтаж:
                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-556.jpg Прегледи:0 Размер:217.0 КБ ID:6974421

                        Колекторът обаче... оказа се изплеснат с по 7.5 десети в двата си края. Скъсани болтове нямаше. Ръждясали също. Болтовете впрочем са учудващо корави. Гайките 5-ца, на които се крепи ламарината "жегопазител", отказаха да се отвият с гайковерт 30Nm.

                        Малко чесане по репата как да го захвана, докато не си припомних правилото че и в завода някак са го захващали и обикнмовено си има "чопчета" за това:
                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-344.jpg Прегледи:0 Размер:247.9 КБ ID:6974422

                        Няколко часа (ръждясал съм, мамка му!) и 75 стотни по-късно:
                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-327.jpg Прегледи:0 Размер:223.2 КБ ID:6974423
                        Последно редактирано от sparkybg; 22-09-24, 01:06.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • Извадих повдигачите и... пълна липса на очевидни дефекти. Единствения леко различен от останалите е този:
                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-360.jpg Прегледи:0 Размер:205.3 КБ ID:6974425



                          Но изглежда по-зле на снимка, отколкото в реалността. Тръдно се усеща с пръст. Другите също не са идеални, но даже и толкова поражения нямат.

                          Валът е добре - няма изкопани гърбици или наченки на проблем:
                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-376.jpg Прегледи:0 Размер:201.0 КБ ID:6974426
                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-414.jpg Прегледи:0 Размер:177.0 КБ ID:6974427
                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-431.jpg Прегледи:0 Размер:183.9 КБ ID:6974428

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-446.jpg Прегледи:0 Размер:208.5 КБ ID:6974429

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-463.jpg Прегледи:0 Размер:200.9 КБ ID:6974430

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-480.jpg Прегледи:0 Размер:213.3 КБ ID:6974431

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-495.jpg Прегледи:0 Размер:210.4 КБ ID:6974432

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:viber_image_2024-09-22_01-36-23-513.jpg Прегледи:0 Размер:214.8 КБ ID:6974433


                          НАТЪРТВАМ: Метал, сниман със светкавица изглежда отвратително и дори най-малкото несъвършенство изглежда ужасно. Валът е практически без никакви поражения, както и повдигачите, с изключение на посочения горе. В ролките всичко нямат никакъв луфт.
                          Последно редактирано от sparkybg; 22-09-24, 01:08.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • Тъпото е че сега не съм сигурен кой точно повдигач е проблемният. Очаквах очеизвадност, а такава няма. Бедата не е велика, защото имам два комплекта (от по 4 повдигача), и ще ги сменя всичките, но само единия комплект е оригинален. Другия е "Sealed Power", което е американска марка отдавна на пазара, към днешна дата собственост на Federal Mogul. Но на кутийката пише "Made in China", докато на оригиналните "Made in Germany".

                            Но и една подробност - има очеивидна разлика между не-MDS оригиналнте и неоригиналните повдигачи.

                            Оригиналният (тези без голямата дупка са обикновените не-MDS повдигачи, за които иде реч):
                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:moparlifters.jpg Прегледи:0 Размер:47.4 КБ ID:6974435

                            Неоригиналните изглеждат така:
                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:nonmoparlifters.jpg Прегледи:39 Размер:40.2 КБ ID:6974437


                            Забележете допълнителните малки дупчици. Вероятно от там изтича "излишното" масло, подавано през пръта, което пълни повдигача. Или пък обратното - от там влиза допълнително масло към резервоара на повдигача. Първия вариант ми се вижда по-реалистичен - може би идеята е повече масло да отива до ролките и разпределителния вал.
                            Последно редактирано от sparkybg; 22-09-24, 09:57.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X